Şimdi Ara

Hidrojenle çalışan kamyon dünya rekoru kırdı: Tek depoyla 2.905 km

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
2.324
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hidrojenle çalışan kamyon dünya rekoru kırdı: Tek depoyla 2.905 km
    Ağır yük taşımacılığı sektörü, otomotiv endüstrisinin karbondan arındırılması konusunda kritik öneme sahip. Yolda gördüğümüz tır ve kamyonlar, dolaşımdaki toplam araç sayısının sadece %2'sini oluştursa da, Avrupa'daki taşımacılık emisyonlarının %28'inin başlıca nedeni olarak öne çıkıyor.



    Ayrıca Bkz.Dünyanın en yüksek rakımlı güneş enerjisi santrali kuruldu: Avantajları büyük



    Yakın gelecekte bu soruna çözüm getirmesi beklenen iki ana teknoloji var. Batarya ile çalışan elektrikli kamyonlar ve hidrojen yakıt hücreli kamyonlar. İlk başta hidrojenin yakın gelecek için ideal çözüm olacağı düşünülüyordu ancak son yıllarda batarya teknolojisinde kaydedilen büyük ilerlemeler ve düşen maliyetler bu öngörüyü sarsmıştı.



    Buna karşın son dönemde hidrojenle çalışan kamyonlarla yapılan testler, bu teknolojinin potansiyelini yeniden gündeme taşıdı. Amerikalı Accelera by Cummins şirketinin hidrojen yakıt hücresiyle çalışan H2Rescue adlı kamyonu, dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. ABD Enerji Bakanlığı ve çeşitli federal kurumların desteğiyle geliştirilen bu prototip, bir depo hidrojenle tam 2.905 kilometre yol kat ederek Guinness Dünya Rekoruna imza attı.



    Hidrojenle çalışan kamyon dünya rekoru kırdı: Tek depoyla 2.905 km



    Rekor hangi koşullarda kırıldı?



    H2Rescue, Kaliforniya'daki kamuya açık yollarda saatte 80-88 km hızla seyretti. Ortam sıcaklığının 15 ila 26 derece arasında değiştiği belirtiliyor. 250 kW (340 beygir) gücünde bir motora sahip kamyonun yakıt deposunda toplam 175 kilogram hidrojen vardı. Rekoru kırarken bunun 168 kilogramını tüketti. Test boyunca her şey, Guinness Dünya Rekorları hakemi tarafından kontrol edilip onaylandı.



    Ve tüm bunlar atmosfere tek bir gram karbondioksit (CO2) salınımı yapılmadan gerçekleşti. Aynı mesafe bir dizel kamyonla kat edilmiş olsaydı, atmosfere 301 kilogram karbondioksit salınımı yapılmış olacaktı. Bu tür dizel kamyonların, yılda yaklaşık 6.900 litre yakıt tükettiği ve 2.5 metrik ton sera gazı emisyonuna neden olduğu tahmin ediliyor.



    Prototip olarak geliştirilen H2Rescue, 15 ton ağırlığa sahip. Acil durum müdahaleleri, askeri operasyonlar ya da kamu hizmetlerinde kullanılabilecek şekilde tasarlandı. H2Rescue'un kırdığı bu rekor, sektörün geleceği için umut verici bir adım olarak değerlendiriliyor. Kaydedilen ilerlemeler hidrojen teknolojisinin daha geniş çapta benimsenmesi ve sıfır emisyon hedeflerine ulaşılmasında kilit rol oynayabilir.




    Kaynak:https://www.energy.gov/eere/fuelcells/articles/hydrogen-powered-heavy-duty-truck-establishes-new-threshold-traveling-0







  • Önemli bir gelişme bizde olsa benzine zam gelir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Evet Tanganika Cumhuriyetinin saygın Bürokratları şimdiden Hidrojen Vergisi üzerinde çalışmalara başlayabilirsiniz. Bu işte iyi saltanat var!

  • Millet teknolojide çığır açarken biz halen yılbaşı kutlanmalı mı kutlanmamalı mı bunu tartışıyoruz.

  • Müthiş değer ama yük olsaydı ne kadar giderdi onuda göstermeleri gerek.

    Hadi diyelim 1000 km gitti o zaman istasyon kurulabilir. Diğer yandan hidrojen üretimi, saklanması, kamyona aktarımı ve kamyonda saklanması ve kullanılması o kadar teknik ki bunun işletme maliyeti yerine çok hızlı şarj olan kamyonlar üretmek en iyisi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Onların hidrojeni varsa bizim Allahımız var diyip prim yapardı birileri henüz yapmamış hayret. 😃

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Eskiden bu forum üyeleri kaliteli ve konuşulabilir insanlardan oluşurdu, her geç yıl kalite düştü. Laf olsun diye yorum yapanlar dolu.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Gerçekten ciddi bir mesafe yapmış. İnşallah gelişir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • alex59 kullanıcısına yanıt
    Kutlanmamalı mı?

  • Petrolü kontrol edenler ( Yumurtalarını pişirmek için dünyayı yakanlar) temiz enerji kaynaklarının gelişmesini hep engellediler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • clra C kullanıcısına yanıt
    Aktroller tarafından satın alınınca boyle oluyor nereye el atsalar yok ediyolar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hidrojen ve yakıt hücresi... Kamyonu 15 ton yapmış. Yük taşıyabilmek için römork kullanmak gerekecek.

  • Bundan yıllar önce su ile çalışan motor üreten Kayserili vatandaşımız bu ülkede aforoz edildi.Amerikada yapılınca göklere çıkarıyoruz.Üretilen askeri araçlara da bir sürü laf eden insan var bu ülkede .Artık aşağılık kompleksi den kurtulalım.Her türlü teknolojiyi artık her ülke yapabilir.Gizli saklı değil sadece irade lazım.

  • Güzel ve beklediğimiz bir gelişme. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Yakıt sistemlerinin çeşitliliği açısından çok önemli. Devletin bu tür sistemlerin geliştirilmesine teşviğinin bizde de arttırılması lazım. Yalnız haberde hidrojenin yakıt hücresinde nasıl kullanıldığının detayları verilmemiş. Genel olarak kw gücü üzerinden bahsetmişler.

  • Güzel bir gelişme ileriye dönük güzel bir haber, depolama ve sürdürülebilirlik açısından fiyat performans açısından inşaallah ucuz olur ve kullanıma dahil olur.

  • Dünya İnsanlığını İSLAM'ı yaşayarak anlatalım kabul gördüğünde zaten Dünya kardeşliği çoğunluk olunca tadından yenmez olur denirya.

  • Hidrojen geleceğin yakıtı olmalı bence , fosil yakıttan bir an önce kurtulmalı daha temiz bir dünya ve insanlık için büyük bir devrim olmalı

  • Bu gerçekten inanılmaz sevindirici bir haber

  • Günümüz dünyası hareket enerjisini elektrik enerjisine çevirme üzerine kurulu(hidrolik santrallerde yüksekten akıtılan suyun enerjisiyle tribünlerin döndürülmesi, termik santrallerde kaynatılan suyun basinclatribunleri sevirmesi, nükleer reaktörler de de aynı reaktordeki yüksek sicakli suyu buharlastir, basınçlı buhar tirubunleri çevirmesi, en basidi bisiklet dinamosu)

    Bu elektriği heryerde kullanmaktayiz. Fosil yakıtlara ihtiyaç kalmadan tüm araçlarda iki adet elektrik motoru kullansak;biri elektrik üretmeye diğeri de üretilen elektriği harekete cevirse.enerji üreten motor için bir akü(aynı arabadaki akü gibi).Birbirlerine 1e3 gibi kasnakla baglansa(elektrik üreten 3tur dönerken hareket eden 1 tür gibi),fazla döndüğü için elektrik kullanacak motorun ihtiyacından fazla enerji üretecek,klima vs elektronik sistemleri beslemeye fazlası şasiye toprakla.bedava fosilsiz vergisiz maliyetsiz motor.Bu sistemin kullanım alanı sadece araçlar da değil. Her mahallede trafo sistemlerimiz var. Buralara dediğim sistem entegre edilse, ne termik santral ne hidrolik ne de nükleer santrale ihtiyaç duyulur. Trafolar jeneratör gibi çalışacak mis. Gürültü de yok. Fosil yakıt yanma patlama sesi( egzoz sesi), egzoz kirliliği, santral yatırımları, bakır kablo maliyetleri, lityum iyon vs pil gerksinimleri hepsi biterdi. Benim şahsi fikrim. İlerde emekli olunca twinmotor sistemi üzerine emeklilik heyecanı yaşamayı planliyorum. Düşünsenize arkadaşlar elimizdeki araçların dönüşümü de bir okadar kolay olacak. Fosil motoru kaldır, 2li motor ünitesini tak en kotu otomatik sansimanla(ses yok çünkü motorun devir aldığını nasıl hissetcen) bas git istediğin yere.





  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt
    Yoktan var etmeyi bulduğunu mu saniyorsun? O insanlara özgü bir yetenek değildir. Yanlış anlama fizik kanunları seni haksız çıkarıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.