Şimdi Ara

HIZ GÖSTERGESİ SAPMALARI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
7.742
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gps doğrudur arkadaslar hız rekorları vs gps ile ölçülür.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1 HiT u DowN

    Gps doğrudur arkadaslar hız rekorları vs gps ile ölçülür.

    Ama bu bizim gibi telefon ya da navigasyon cihazlari ile olmaz. Gps Boxlar ile olculur, sadece o amaca ozel uretilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: 1 HiT u DowN

    Gps doğrudur arkadaslar hız rekorları vs gps ile ölçülür.

    Ama bu bizim gibi telefon ya da navigasyon cihazlari ile olmaz. Gps Boxlar ile olculur, sadece o amaca ozel uretilirler.

    Doğru haklısınız ama yine de kadrandan daha sağlıklı ölçer hibi tomtom navigasyon vardı bende hareket halindeyken de nerdeyse tam olarak buluyordu yeri cok ılerde veya geride falan göstermiyordu yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Km sayaca tabiki dogrudur.
    Gps konusuna gelince askeri amaclar icin kullanilan bir sistem olarak cikip daha sonra yayildigi icin gps ler de kasitli ufak sapmalar yapildigini duymustum. Bu sapmalar yuzde 2-3 luk flan olmasi lazim. Sadece askeri amacli gpsler kesin sonuc veriyor. En azindan abd kanadi bu yonde diye okumustum. Uzerinden baya gecti degisen var mi bilmiyorum. Ben aklimda kalani paylastim. Firlamayin bi yerden milleti yanlis yonlendiriyosunuz diye de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford Mondeo MK3 ile kadranda hız 120km/h iken GPS'te 114km/h gösteriyor. %5 sapma söz konusu.
  • dünya bilindiği üzere yuvarlak ve gps yerdeğiştirmeyle hız ölçüyor.
    virajlı dağ yolunda yokuş yukarı 200 le sürseniz bile gps 25 gösterebilir.
    gps ile hız ölçmek sadece çöl gibi düz yerlerde mantıklı olabilir.
  • aracımda valeonun headupdisplay cihazını kullanıyorum. Ayrıca aracın digital olarak hızı gösterdiği bir menüsü de var. ikisi de birebir uyuşuyor zaten aynı kablodan data alıyor.Ancak kadran her zaman bu digital olanlardan biraz daha yüksek oluyor. Aslında bu güvenlik açısından iyi bir durum.

    gps verileri bahsettiğim digital verilerle birebir ölçüşüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    dünya bilindiği üzere yuvarlak ve gps yerdeğiştirmeyle hız ölçüyor.
    virajlı dağ yolunda yokuş yukarı 200 le sürseniz bile gps 25 gösterebilir.
    gps ile hız ölçmek sadece çöl gibi düz yerlerde mantıklı olabilir.

    hocam teknik bilgim çok fazla yok ama öyle bir yanılgı gerçekçi gelmedi bana.

    Gps çok basit gibi görünse de aslında çok komplike bir sistem. Bu sisteme bağlı şirketler hızlar ölçüyor limit koyuyor v.s.
    Ölçüm yaptığınız an tek bir uydu değil zaten duruma göre en az 3-4 uyduya bağlanıyor bildiğim kadarıyla.
    Eğer etraf boş ise çok daha fazla uydu ile bağlantı kuruluyor.
    Sarp yerlerde zaten bağlantı kopuyor. . Eğer bağlantı varsa kolay kolay yanılmaz hız verileri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    dünya bilindiği üzere yuvarlak ve gps yerdeğiştirmeyle hız ölçüyor.
    virajlı dağ yolunda yokuş yukarı 200 le sürseniz bile gps 25 gösterebilir.
    gps ile hız ölçmek sadece çöl gibi düz yerlerde mantıklı olabilir.

    hocam teknik bilgim çok fazla yok ama öyle bir yanılgı gerçekçi gelmedi bana.

    Gps çok basit gibi görünse de aslında çok komplike bir sistem. Bu sisteme bağlı şirketler hızlar ölçüyor limit koyuyor v.s.
    Ölçüm yaptığınız an tek bir uydu değil zaten duruma göre en az 3-4 uyduya bağlanıyor bildiğim kadarıyla.
    Eğer etraf boş ise çok daha fazla uydu ile bağlantı kuruluyor.
    Sarp yerlerde zaten bağlantı kopuyor. . Eğer bağlantı varsa kolay kolay yanılmaz hız verileri.

    haklısınız gpsin normal uydu bağlantı sayısı 3 tür.3 ü bulmadan başlamaz sistem zaten,
    ancak 3 uydu sadece 2 boyutta hareketi algılayabilir.
    3+ uydu 3 boyuta geçer ve yükselip alçalmaları da hesaba katar ve daha kesin bilgi verir.
    çoğu gps de accuracy (kesinlik) ayarı vardır 10m-50m-100m-250m v.b.
    asıl sapma bu kesinlik yüzünden olur mesela 50m seçildiğinde 50mlik periyotlarla hız hesaplanır
    yani 50m yer değiştirme süresine göre hız hesaplanır.(anlık değildir 50mlik periyottaki ORTALAMA hızınızı verir)
    ayrıca gps sinyalleri atmosferde bozulurlar. (%1,2 kabaca)

    uzun lafı kısası gpslerdeki sapmayı azaltmanın yolu kesinlik ayarından geçer ne kadar az olursa o kadar kesindir.

    daha fazla bilgi içinhttp://tr.wikipedia.org/wiki/GPS




  • liontech16, avrupa standatları gereği en fazla yüzde 14 sapma olabilir demişti sanırım. bunu da güvenlik için yapıyorlarmış. yani gerçek hızda 100 km giden bir aracın kadranı en fazla 114 km yi gösterebilir. düşüğünde limiti var tabi.

    benim aracım fiat doblo. kadron 100 gösterirken, gps 91 gösteriyor.

    kadran hızı bilerek saptırılıyor ama dijital km sayacı düzgün sayar. yani km sayacı 100 diyorsa gerçektende 100 km gidilmiştir. belki lastik ölçülerinden 1 km sapma olabilir.

    bu arada telefonumun gps i açıkken yaklaşık 10 uyduya bağlı oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 29 Ocak 2013; 22:24:45 >
  • eee o zaman mesela limit 90 olan bi yolda 90 a sabitlesek gönül rahatlığıyla giderken birkaç kilometre fazlayla radara girmek koyar yahu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeLiHBeY59

    eee o zaman mesela limit 90 olan bi yolda 90 a sabitlesek gönül rahatlığıyla giderken birkaç kilometre fazlayla radara girmek koyar yahu.

    90 a sabitlediğiniz zaman aslında 86 87 gibi bir hız oluyor.. yani siz hızı geçmemiş oluyorsunuz zaten. tabi sapma oranları değişebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    dünya bilindiği üzere yuvarlak ve gps yerdeğiştirmeyle hız ölçüyor.
    virajlı dağ yolunda yokuş yukarı 200 le sürseniz bile gps 25 gösterebilir.
    gps ile hız ölçmek sadece çöl gibi düz yerlerde mantıklı olabilir.

    hocam teknik bilgim çok fazla yok ama öyle bir yanılgı gerçekçi gelmedi bana.

    Gps çok basit gibi görünse de aslında çok komplike bir sistem. Bu sisteme bağlı şirketler hızlar ölçüyor limit koyuyor v.s.
    Ölçüm yaptığınız an tek bir uydu değil zaten duruma göre en az 3-4 uyduya bağlanıyor bildiğim kadarıyla.
    Eğer etraf boş ise çok daha fazla uydu ile bağlantı kuruluyor.
    Sarp yerlerde zaten bağlantı kopuyor. . Eğer bağlantı varsa kolay kolay yanılmaz hız verileri.

    haklısınız gpsin normal uydu bağlantı sayısı 3 tür.3 ü bulmadan başlamaz sistem zaten,
    ancak 3 uydu sadece 2 boyutta hareketi algılayabilir.
    3+ uydu 3 boyuta geçer ve yükselip alçalmaları da hesaba katar ve daha kesin bilgi verir.
    çoğu gps de accuracy (kesinlik) ayarı vardır 10m-50m-100m-250m v.b.
    asıl sapma bu kesinlik yüzünden olur mesela 50m seçildiğinde 50mlik periyotlarla hız hesaplanır
    yani 50m yer değiştirme süresine göre hız hesaplanır.(anlık değildir 50mlik periyottaki ORTALAMA hızınızı verir)
    ayrıca gps sinyalleri atmosferde bozulurlar. (%1,2 kabaca)

    uzun lafı kısası gpslerdeki sapmayı azaltmanın yolu kesinlik ayarından geçer ne kadar az olursa o kadar kesindir.

    daha fazla bilgi içinhttp://tr.wikipedia.org/wiki/GPS


    Bilgiler için teşekkürler.

    Acaba standart cihazlarımız (navigasyon, ceptelefonları ) kaç metre periyotlarla hesaplıyor çünkü gerçekten aracın digital kadranı ile uyumlu çalışıyorlar sanırım hassas ayarda çalışıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Eyvah eyvah. Albea'cılar arabalarını 50000 bakımına götürdükleri zaman aslında 44000, 100000 bakımına götürdükleri zaman 88000 bakımı mı yaptırmış oluyorlar.

    Şaka bir yana. Ben navigasyonun gösterdiği hızın doğru olduğuna inanıyorum. Çünkü uydudan yer değiştirmeyi hesaplayarak hızı tesbit ediyor. Fakat hızı sayan sayacın 1000 metrede gerçekten 1000 metre mi gösteriyor, yoksa daha eksik mi veya fazla mı olduğunu aynı mesafede başka marka model arabalarla da deneme yaparak anlayabilirsiniz.

    Ben navigasyonun doğru gösterdiğine inanmıyorum.Daha nerede bulunduğunu bile tam gösteremiyorken hızı nasıl doğru ölçecek.

    en bastinden bi s60 işletim sistemine sahip bir teefon bile gps navigasyon konusunda gayet başarılı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Subat

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeLiHBeY59

    eee o zaman mesela limit 90 olan bi yolda 90 a sabitlesek gönül rahatlığıyla giderken birkaç kilometre fazlayla radara girmek koyar yahu.

    90 a sabitlediğiniz zaman aslında 86 87 gibi bir hız oluyor.. yani siz hızı geçmemiş oluyorsunuz zaten. tabi sapma oranları değişebilir.

    hmm yani araçlar aslında gösterenden birkaç km daha aşşağıda gidiyor.
    yani otobanda 120 ye sabitleyip rahat rahat
    110km hız sınırı olan yolda 110km ye sabitleyip rahat rahat seyahat edebiliriz.

    o zaman pek sorun yok gösterenin üstünde gitmesin de




  • gps ölçüm yaparken eğim hesap ediliyor mu? Eğer edilmiyorsa %5 eğim olan bir yolda gps ile yapılan ölçüm gerçekte olandan farklı olmaz mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ss01

    gps ölçüm yaparken eğim hesap ediliyor mu? Eğer edilmiyorsa %5 eğim olan bir yolda gps ile yapılan ölçüm gerçekte olandan farklı olmaz mi

    hesap ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şahsi kanaatim, her araçta belli bir kadran sapmasının olduğu ancak km sayacına bunun yansımadığı yönünde.
    Şöyleki; kendi aracımda yaklaşık %10 kadran sapması var, yani 100 gösterirken aslında 91-92 km ile gidiyorum, ancak 500km lik uzun yola çıkınca km sayacı 500km yi gösteriyor. Sizin dediğiniz gibi olsa 450km gitmiş gibi gösterirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    dünya bilindiği üzere yuvarlak ve gps yerdeğiştirmeyle hız ölçüyor.
    virajlı dağ yolunda yokuş yukarı 200 le sürseniz bile gps 25 gösterebilir.
    gps ile hız ölçmek sadece çöl gibi düz yerlerde mantıklı olabilir.

    hocam teknik bilgim çok fazla yok ama öyle bir yanılgı gerçekçi gelmedi bana.

    Gps çok basit gibi görünse de aslında çok komplike bir sistem. Bu sisteme bağlı şirketler hızlar ölçüyor limit koyuyor v.s.
    Ölçüm yaptığınız an tek bir uydu değil zaten duruma göre en az 3-4 uyduya bağlanıyor bildiğim kadarıyla.
    Eğer etraf boş ise çok daha fazla uydu ile bağlantı kuruluyor.
    Sarp yerlerde zaten bağlantı kopuyor. . Eğer bağlantı varsa kolay kolay yanılmaz hız verileri.

    haklısınız gpsin normal uydu bağlantı sayısı 3 tür.3 ü bulmadan başlamaz sistem zaten,
    ancak 3 uydu sadece 2 boyutta hareketi algılayabilir.
    3+ uydu 3 boyuta geçer ve yükselip alçalmaları da hesaba katar ve daha kesin bilgi verir.
    çoğu gps de accuracy (kesinlik) ayarı vardır 10m-50m-100m-250m v.b.
    asıl sapma bu kesinlik yüzünden olur mesela 50m seçildiğinde 50mlik periyotlarla hız hesaplanır
    yani 50m yer değiştirme süresine göre hız hesaplanır.(anlık değildir 50mlik periyottaki ORTALAMA hızınızı verir)
    ayrıca gps sinyalleri atmosferde bozulurlar. (%1,2 kabaca)

    uzun lafı kısası gpslerdeki sapmayı azaltmanın yolu kesinlik ayarından geçer ne kadar az olursa o kadar kesindir.

    daha fazla bilgi içinhttp://tr.wikipedia.org/wiki/GPS


    Bilgiler için teşekkürler.

    Acaba standart cihazlarımız (navigasyon, ceptelefonları ) kaç metre periyotlarla hesaplıyor çünkü gerçekten aracın digital kadranı ile uyumlu çalışıyorlar sanırım hassas ayarda çalışıyorlar.

    o telefonun ayarlarına bağlı o konuda bilgim yok ancak 100m olacağını tahmin ediyorum.




  • mesela lastikler boşa dönerken, yani araba yerinde dururken hız gösteriyor mu ?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.