Şimdi Ara

Honda Civic Alma Zamanı mı? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
1
Favori
4.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam sağlam tiksindirmişler seni yahu

    Bence başına gelenleri yinede eskide bırak, şu an serviste farklı galerideki müşteri anlayışı da.


    Dün ilçenin göbeğinde Citroen/Honda modelleri sergileniyordu,

    Zamanında birkaç otomobil aldığım bayinin Honda ve Citroen satışına başladığını görünce yeni yetkililerle görüşmek istedim;

    Orda oturan kılıksız Honda görevlisi "millet sadece Citroen i biliyor cahil vatandaşa Honda göstermeye geldik" dedi ve kahkaha attı,bende "belediyeyle aram iyi istersen anons geçip -vatandaşa göstermek isteyen var- dedirteyim" dedim !!

    Yani bu gibi olaylar yüzünden objektiflikten kopmamak gerek,dediğin olayın üzerinde geçmiş 12 sene,dediğin kadar palas yerler yoktur artık ama sinir bozucu satıcılar hala mevcut.

    Bu gidişle bana bir Honda aldıracaksın ama galeriye beraber gitmek şartıyla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 18 Eylül 2009; 19:08:33 >




  • ford merkezi hala aynı yerde ve aynı anlayışta
    honda servisleride tabiki 5 yıldızlı lüksünde deği
    ama her yer tertemiz ve düzenli, servis elemanları son derece medeni ve ilgili
    müşteriyi dinliyor ve istenileni uyguluyorlar
    plazda arabanı beklerken makinadan çay kahve alıp içebiliyorsun, TV izleyebiliyorsun
    ADSL kablosuz var...bunlar basit küçük ama insanı mutlu eden ayrıntılar
    hele toyota plazalar, çok çok kaliteli

    O senin satış elemanı eğitimsizlerdenmiş heralde, çünki citroenin hondadan eksik
    kalır bir yanı yok, gayet güzel bir araba
  • Selam Forum Arkadaşlarım.
    Aydın Bayrak- civic ilk izlenimler adlı açtığım site kilitli.
    Sebebini bilen var mı?
    Bu tür durumlarda ceza müebbet falan mı oluyor ?
    Yoksa belirli bir zaman mı cezalı.
    Ayrıca bu yetki kimde ve neden açıklama yapılmıyor?
    Bilgisi olanlar varsa sevinirim.
    Herkesin Ramazan Bayramını kutlarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    ford merkezi hala aynı yerde ve aynı anlayışta
    honda servisleride tabiki 5 yıldızlı lüksünde deği
    ama her yer tertemiz ve düzenli, servis elemanları son derece medeni ve ilgili
    müşteriyi dinliyor ve istenileni uyguluyorlar
    plazda arabanı beklerken makinadan çay kahve alıp içebiliyorsun, TV izleyebiliyorsun
    ADSL kablosuz var...bunlar basit küçük ama insanı mutlu eden ayrıntılar
    hele toyota plazalar, çok çok kaliteli

    O senin satış elemanı eğitimsizlerdenmiş heralde, çünki citroenin hondadan eksik
    kalır bir yanı yok, gayet güzel bir araba


    Görüşler rahmetli babamla birebir

    Toyota plazalarda dediğin vardı hocam haklısın,Honda galerileri de ferah, seviyorum ama dengesizler bana denk geldi işte.

    İlerde olurda Honda düşünürsem hiç buralarda işim olmaz,üşenmem İzmir İstanbul vs bakarım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 19 Eylül 2009; 23:03:20 >




  • 42500 premium'a fazla fiyat söylemişler, o fiyat teklifini elegance için aldıklarını söyleyenler vardı forumda.
    Ben kendim için söyleyeyim, gözümde mi fazla büyüttüğümden midir yoksa Türkiye2de diğer markalara aşina olduğumdan mıdır nedir Honda benim gözümde bir başka...
    Kullanırken de bunu anlıyorsunuz.
    Otomatik vitesler için Ford Civic'den 2-3 lt/100 km daha fazla yakar ve Ford'un otomatiğine ne kadar güvenirsiniz bilmiyorum. Ben otomatik alacak olsam Japon'dan ya da Wv'den şaşmazdım..
    Focus HB hem görünüş olarak Civic'i aratmıyor,ben çok beğeniyorum hem de içi Civic'den daha kaliteli ve arada en az 4000 TL fark var.... Focus alırsanız pişman olacağınızı sanmıyorum.
    Yalnız anlamadığım şu; ben Şubat'da alırken Focus HB Titanium A/T 37000 TL, Civic Premium A/T 40000 TL idi. Ben Civic'i pazarlıkla 37000 TL'ye aldım.... Bu ÖTV indirimi nerede kaldı?




  • Konu yavaş yavaş Focus-Civic kıyaslamasına kaymış... Başlığı açan arkadaşa "Bir de Focus'a bak!..." önerisini ilk yapan kişi ben olduğumdan bu noktada bir kaç kelam daha etmeyi gerekli buldum!

    Bu forumda Civic ile Focus'un kıyaslandığı çok sayıda başlık var... Son bir yılda bunların neredeyse tamamını okudum, bir kısmına görüşlerimi de yazdım. Pekiyi, bu kadar çok başlıktan ne anladım? Şunu :

    FOCUS DA CİVİC DE İYİ ARABADIR!

    Evet, Focus sahipleri bile otomatik viteste Focus'u değil de Civic'i övüyor! Buna karşın Focus'un yol tutuşunun üstüne kimse pek bir laf söylemiyor... Karşılıklı üstünlük örnekleri daha da çoğaltılabilir! Ancak anlaşılıyor ki, bu iki model arasında; objektif (teknik) kriterler açısından çok büyük farklar yok. Tercihler ve tavsiyeler, büyük ölçüde subjektif (kişisel) kriterlere göre şekilleniyor.

    Hal böyleyken, aracın fiyatı ve toplam maliyeti; karar verme sürecindeki en önemli etken haline geliyor bence...

    Son bir ayı, Ford yetkili satıcılarında geçirdim diyebilirim... Uyguladıkları kampanya fiyatları ve pazarlık politikaları ile; ilan ettikleri liste fiyatlarının oldukça altındaki fiyatlardan satış yapmakta olduklarına şahitim! Pazarlık konusuna soğuk yaklaştığı bilinen ve ÖTV'nin indirildiği Mart 2009 döneminden sonra pazarlık kapısını hepten kapattığı vakıa olan Honda'nın; söz konusu kapıyı yavaş yavaş aralamaya başladığını duyuyoruz. Buna rağmen, birbirine yakın özelliklerdeki Focus ile Civic arasında, Focus lehine asgari 5.000 TL'lik fiyat farkları ortaya çıkabiliyor.

    35.000 TL'ye Focus veya 40.000 TL'ye Civic; aradaki fark 5.000 TL... Buna göre;

    (5.000/35.000)x100=% 14.29 ==> Civic, Focus'a göre yaklaşık % 14 daha pahalı!

    Pekiyi; Civic Focus'a göre % 14 daha mı güvenlikli, % 14 daha mı yakıt ekonomisine sahip, % 14 daha mı iyi viraj alıyor, % 14 daha mı fazla kız tavlıyor, falan filan...

    Elimde nakit 40.000 TL olsa; bunun tamamını Civic'e vermek yerine 35.000 TL'ye Focus alıp; 5.000 TL'yi hayatın diğer ihtiyaçları için tasarrufa ayırırım.

    Elimde nakit 35.000 TL olsa; bunun üzerine 5.000 TL borçlanıp Civic almak yerine 35.000 TL'ye Focus alırım.

    Elimde nakit 40.000 TL olsa ve her iki aracın fiyatı da 40.000 TL olsa; çok çok büyük ihtimalle Civic alırım.

    Elimdeki para ancak Focus'un düz vitesine yetiyorsa, ne Focus'un ne de Civic'in otomatiği için borca girmem; düz vites Focus alırım.

    Bunlar benim kişisel değerlendirmelerim; sadece benim koşullarım, ekonomim ve beklentilerim için geçerli... Kimseye akıl vermek, fikir dayatmak için yazmadım; sadece bir bakış açısını ortaya koyabilmek için anlattım uzun uzun...

    Bu kadar lafın özeti şu;

    Focus ile Civic arasında, ciddi ekonomik maliyetlere katlanmayı gerektirecek farklar yok! Bu nedenle, Focus yukarıdaki örnekte olduğu gibi önemli miktarda ucuzsa hiç düşünmeden Focus alırım. Yok eğer, aralarında fiyat farkı hiç yoksa veya sadece % 2-% 3 gibi cuzi farklar varsa; işte o zaman içimden gelen sesi şımartırım!




  • 30 binim olsa Jazz
    35 binim olsa dream
    40 binim olsa premium
    46 binim olsa elelgance alır, başka hiç bir markaya bakmazdım
  • Vay be premiumla elegance arasında 6 binlik fark mı var. Kim bilir ne donanım farkı vardır?

    Honda'nın resmi sitesinde premium 42.490 (OTM 44.490) yazıyor. 40 bine kim veriyor acaba?
    Ayrıca elegance için 44.490 (OTM 46.490) yazıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TcpIp -- 20 Eylül 2009; 11:26:49 >
  • ford u satan grubun: gıda,beyaz eşya,mobilya, otomotiv vs, vs... hiçbir ürününü kapıma bile yaklaştırmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    ford u satan grubun: gıda,beyaz eşya,mobilya, otomotiv vs, vs... hiçbir ürününü kapıma bile yaklaştırmıyorum


    ben ticaretle uğraşıyorum daha neleri var bunların bir bilsen

    ama Focus u da bir bunlar satıyordu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    ford u satan grubun: gıda,beyaz eşya,mobilya, otomotiv vs, vs... hiçbir ürününü kapıma bile yaklaştırmıyorum



    +1

    Katılıyorum. Ne beyaz eşyası, ne interneti, ne arabası, ne başka hizmetleri beş para etmez, Allah düşürmesin.

    3 fazla olsun onlardan olmasın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MegaWolt38 -- 21 Eylül 2009; 3:02:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    ford u satan grubun: gıda,beyaz eşya,mobilya, otomotiv vs, vs... hiçbir ürününü kapıma bile yaklaştırmıyorum


    Fiyat politikasının, satış ve servis personelinin hal ve hareketlerinin sadece bu forumda bile sayfalarca şikayete konu olduğu Honda, Ford'u satan gruba göre kurumsal açıdan daha mı dürüst ve güvenilir geliyor? Yeni Civic'e ESP'yi (VSA'yı) başlangıçta opsiyonel olarak bile koymayıp, bu şekilde yüzlerce otomobil sattıktan sonra; bir yıl içinde önce opsiyonel sonra da standart donanım olarak koyuveren Honda ne kadar güven veriyor bilmiyorum?! Otomobil piyasasını biraz yakından takip eden herhangi birine "ÖTV indirimini en fazla fırsata çeviren binek araç markası hangisidir?" diye sorsanız; alacağınız cevap bellidir : Honda!

    Başka bir örnek daha verelim... Bugün, Ülkemiz süt ve süt ürünleri piyasasında sessiz ama çok ciddi bir rekabet -hatta savaş- yaşandığı söyleniyor. Bu rekabette, uluslararası bir gıda firması ile ulusallığı ve muhafazakarlığı herkesce malum bir grubun işbirliği yaptığı iddia ediliyor. Söz konusu işbirliği kapsamında, süt ürünlerinin besleyici özelliğini azaltmaya izin veren yasal düzenlemer için lobi faaliyetleri yapıldığı da dile getiriliyor.

    Herhangi bir sermaye grubunun avukatı veya sempatizanı değilim... Ancak, sermayenin belli bir noktadan sonra karmaşık ilişkiler sarmalında izini kaybettirdiği ekonomik ve ticari ortamda; hangi patronun veya holdingin vatana/millete/tüketiciye gerçekten faydalı, hangisinin faydasız olduğunu analiz etmek oldukça zorlaşıyor...

    Bu noktada, Ford markasına ve kalitesine Koç Holding üzerinden eleştiri getirince; diğer markaların Türkiye'deki üretici veya temsilcilerinin de siyasi, örgütsel, ekonomik ve ticari arka planlarını ortaya koymak gerekiyor. Belki içlerinde Koç Holding'e rahmet okutacak kadar sakıncalı (mesela tekelci, mesela sömürücü, mesela emperyalist, mesela gizli düzenci, mesela sahtekar) olanlar vardır! Koç Holding karşısında diğerlerinin sütten çıkmış ak kaşık oldukları hususunda bilginiz ve bulgunuz varsa, o ayrı tabii...




  • Ha gayret, az kaldı yine bir Honda-Ford kapışmasına.

    Kardeşlik açılımı da yaptık ama nedense içinde kavga olan ford-honda konuları daha çok okunarak geliniyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Ha gayret, az kaldı yine bir Honda-Ford kapışmasına.

    Kardeşlik açılımı da yaptık ama nedense içinde kavga olan ford-honda konuları daha çok okunarak geliniyor...

    bende honda ile ford un olsa olsa üvey kardeş olabileceğini söylemiştim bir yerlerde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbalkesli


    quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    ford u satan grubun: gıda,beyaz eşya,mobilya, otomotiv vs, vs... hiçbir ürününü kapıma bile yaklaştırmıyorum


    Fiyat politikasının, satış ve servis personelinin hal ve hareketlerinin sadece bu forumda bile sayfalarca şikayete konu olduğu Honda, Ford'u satan gruba göre kurumsal açıdan daha mı dürüst ve güvenilir geliyor? Yeni Civic'e ESP'yi (VSA'yı) başlangıçta opsiyonel olarak bile koymayıp, bu şekilde yüzlerce otomobil sattıktan sonra; bir yıl içinde önce opsiyonel sonra da standart donanım olarak koyuveren Honda ne kadar güven veriyor bilmiyorum?! Otomobil piyasasını biraz yakından takip eden herhangi birine "ÖTV indirimini en fazla fırsata çeviren binek araç markası hangisidir?" diye sorsanız; alacağınız cevap bellidir : Honda!

    Başka bir örnek daha verelim... Bugün, Ülkemiz süt ve süt ürünleri piyasasında sessiz ama çok ciddi bir rekabet -hatta savaş- yaşandığı söyleniyor. Bu rekabette, uluslararası bir gıda firması ile ulusallığı ve muhafazakarlığı herkesce malum bir grubun işbirliği yaptığı iddia ediliyor. Söz konusu işbirliği kapsamında, süt ürünlerinin besleyici özelliğini azaltmaya izin veren yasal düzenlemer için lobi faaliyetleri yapıldığı da dile getiriliyor.

    Herhangi bir sermaye grubunun avukatı veya sempatizanı değilim... Ancak, sermayenin belli bir noktadan sonra karmaşık ilişkiler sarmalında izini kaybettirdiği ekonomik ve ticari ortamda; hangi patronun veya holdingin vatana/millete/tüketiciye gerçekten faydalı, hangisinin faydasız olduğunu analiz etmek oldukça zorlaşıyor...

    Bu noktada, Ford markasına ve kalitesine Koç Holding üzerinden eleştiri getirince; diğer markaların Türkiye'deki üretici veya temsilcilerinin de siyasi, örgütsel, ekonomik ve ticari arka planlarını ortaya koymak gerekiyor. Belki içlerinde Koç Holding'e rahmet okutacak kadar sakıncalı (mesela tekelci, mesela sömürücü, mesela emperyalist, mesela gizli düzenci, mesela sahtekar) olanlar vardır! Koç Holding karşısında diğerlerinin sütten çıkmış ak kaşık oldukları hususunda bilginiz ve bulgunuz varsa, o ayrı tabii...



    Haklı olabilirsin ama bir düşünsene amerikada üretilen fordlar nasıl, bizdekiler nasıl
    orda üretilende ford ama mersedesten farksız ; tank gibi, tipleride süper kaliteleride
    bu durumda kabahat tabiki bizdekini üretende




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass



    Haklı olabilirsin ama bir düşünsene amerikada üretilen fordlar nasıl, bizdekiler nasıl
    orda üretilende ford ama mersedesten farksız ; tank gibi, tipleride süper kaliteleride
    bu durumda kabahat tabiki bizdekini üretende



    Bizdeki binek Ford lar Almanya ya da İspanya dan geliyor,Amerikan tasarımlı Ford ların motorları çok büyük vergisini veremezük.


    Ford u Türkiye ye getiren/ Türkiye de üreten kişiler Türk halkının bilinçsizliğinden yıllarca geçindi,Honda da indirim zamanında satışları kısıtlayıp stoktan ekstra kar sağladı.

    Öncelikle biz birşeyler bilip söylemezsek alacağımız araba pahalı olur,donanımı kıt olur vs vs ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 23 Eylül 2009; 0:38:05 >
  • özbalkesli: yazımda grup ismi vermemiştim.2007 yılında sıfır araç alırken civic,corolla ve focus diesel bana aynı fiyata geliyordu(koç ve sabancı indirimlerim var)tercihimi civicten yana kullanmıştım...
    yazdıklarım tamamen kendi bakış açım ve katılıp katılmamanız umurumda değil ama kendi gözlemlerimi aktarayım o zaman:
    ikamet ettiğim yer kocaeli ve mesleğim gereği buradaki otomotiv fabrikalarını görme fırsatım oluyor (honda,hyundai,ford-otosan,adapazarındaki toyota)
    toyotada son kontrolde hatalı araçlar doğrudan prese giderken ford otosanda gemiye yükleme esnasında denize düşen araç üretim bandında ayrıştırılıp bantta arkadan gelen araçlarda tekrar parça olarak kullanılıyor. bu bile benim için referans.
    fanatikler için yeterli değilse: komşumun devam eden mahkemesi; 2000 yılında 0 aldığı focusunu satın aldığı bayiye verip 2007 yılında 0 focus tdci almaya gitmişti.sürekli kendisinin kullandığı kazasız araca ön kaput değişmiş tavan ve sağ iki kapıda komple boya var raporu vermişlerdi. duyduklarına inanamayıp hata olduğu düşüncesiyle birkaç yere daha gösterip aynı sonuca ulaşınca mahkemeye vermşti.bilirkişi isteği üzerine şirket sigorta kayıtları üzerinde nakliye navlununuda sigortada durum ortaya çıkmıştı. taşıma aracı kazaya karışmış ve araba hasarlanmıştı.sigortadan araba onarılıp yetkili galeriden satış yapılmış ama alıcının haberi yok....
    işyerimde titanium tdci alan bir arkadaşımın sağ tarafında titanyum jant sol tarafında stil paket jantları takılıydı... yiğidi öldür hakkını yeme:garantiden durumu düzeltmişlerdi...
    son olarak 5000 connect ingiltereden hatalı üretim sebebi ile iade ediliyor....
    o meşhur grubun çalışma şartları ve çalışana değer verme konusundan dolayı buralardan eleman temin edemediğinden orta anadoludan adam getiriyor 15-20 gün çalışan işçiler soluklarını memleketlerinde alıyor...




  • bir şekilde para biriktirilip kredi vs araba alabiliyoruz asıl sorun daha sonra herhafta depoya oluk oluk akan paralardan başliyor onun için dizel araç almak daha mantıklı hondanın bir cazibesi kalmadı vw gibi dizelle
    benzinli arasında 15bin tl gibi bir fark olmayan opel renault toyota ford alternatif markalar var dizel derim
    dizel olsun kangoo olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    özbalkesli: yazımda grup ismi vermemiştim.2007 yılında sıfır araç alırken civic,corolla ve focus diesel bana aynı fiyata geliyordu(koç ve sabancı indirimlerim var)tercihimi civicten yana kullanmıştım...
    yazdıklarım tamamen kendi bakış açım ve katılıp katılmamanız umurumda değil ama kendi gözlemlerimi aktarayım o zaman:
    ikamet ettiğim yer kocaeli ve mesleğim gereği buradaki otomotiv fabrikalarını görme fırsatım oluyor (honda,hyundai,ford-otosan,adapazarındaki toyota)
    toyotada son kontrolde hatalı araçlar doğrudan prese giderken ford otosanda gemiye yükleme esnasında denize düşen araç üretim bandında ayrıştırılıp bantta arkadan gelen araçlarda tekrar parça olarak kullanılıyor. bu bile benim için referans.
    fanatikler için yeterli değilse: komşumun devam eden mahkemesi; 2000 yılında 0 aldığı focusunu satın aldığı bayiye verip 2007 yılında 0 focus tdci almaya gitmişti.sürekli kendisinin kullandığı kazasız araca ön kaput değişmiş tavan ve sağ iki kapıda komple boya var raporu vermişlerdi. duyduklarına inanamayıp hata olduğu düşüncesiyle birkaç yere daha gösterip aynı sonuca ulaşınca mahkemeye vermşti.bilirkişi isteği üzerine şirket sigorta kayıtları üzerinde nakliye navlununuda sigortada durum ortaya çıkmıştı. taşıma aracı kazaya karışmış ve araba hasarlanmıştı.sigortadan araba onarılıp yetkili galeriden satış yapılmış ama alıcının haberi yok....
    işyerimde titanium tdci alan bir arkadaşımın sağ tarafında titanyum jant sol tarafında stil paket jantları takılıydı... yiğidi öldür hakkını yeme:garantiden durumu düzeltmişlerdi...
    son olarak 5000 connect ingiltereden hatalı üretim sebebi ile iade ediliyor....
    o meşhur grubun çalışma şartları ve çalışana değer verme konusundan dolayı buralardan eleman temin edemediğinden orta anadoludan adam getiriyor 15-20 gün çalışan işçiler soluklarını memleketlerinde alıyor...

    Buyur burdan yak
    Türkiyede Fordun anlayışı bu işte
    Merdiven altı üretim




  • Meseleyi Ford-Honda kapışması veya marka fanatikliği açısından değerlendirmek yerine; Sn. Esmerce’nin vurgulamaya çalıştığını zannettiğim yaklaşımı desteklemek daha doğru olur diye düşünüyorum...

    Aslen benim amacım da bu yönde olup, yazdıklarımdan böyle bir şey anlaşılmıyorsa daha açık ve dikkatli bir şekilde yazmaya gayret edeyim!

    Sn. Esmerce’nin “Öncelikle biz birşeyler bilip söylemezsek alacağımız araba pahalı olur,donanımı kıt olur vs vs ..” görüşü çok önemli ve değerli bir görüş kanımca… Tüketici bilgisi ve bilinci, her piyasada olduğu gibi otomobil piyasasında da kaliteyi belirleyen en önemli faktörlerden biri… Ancak, yine her piyasada olduğu gibi otomobil piyasasında da tüketicinin detay bilgi ve tecrübesine dayanmayan; daha çok önyargı, heves veya imaj gibi subjektif etkenlere dayalı olan genel kabullenmeler, piyasayı bozuyor.

    Ülkemizde Ford’u temsil eden Koç Grubunun; memleketimizin sanayi ve ticaret geçmişindeki yeri hepimizin malumudur... Nice kuşağın; yürüyen çamaşır makinalarıyla, elektrik kaçıran buzdolaplarıyla, emniyet kemeri veya yan dikiz aynası bile bulunmayan otomobilleriyle tanıdığı söz konusu grup, hakettiği (çoğunlukla kötü) şöhretiyle kamuoyuna mal olmuştur. Ne de olsa çoğumuzun ailesinin ilk televizyonu, ilk buzdolabı, ilk videosu Koç Grubunun ürettiği veya pazarladığı ürünlerdir. Hatta bunlar ilk alındıklarında öyle de kıymetlidirler ki; üzerlerine el emeği göz nuru dantel örtüler bile örülmüştür.

    Milyonlarca insan, onlarca yıl boyunca bu grubun ürünlerini kullanageldiği için rahatlıkla -ve çoğunlukla haklı olarak- ahkam kesebiliyor. Çünkü hemen her ailenin, söz konusu grubun ürünleri ile yaşanmış en az bir kötü tecrübesi mevcuttur...

    Otomobil piyasasına da bu şöhretin gölgesi düşmüş durumda... Hemen her markanın hemen her modeli ile ilgili sayısız şikayet veya eleştiri mevcut iken, bunlardan sadece ilgili grubun marka/modellerine ilişkin olanlar aynı zamanda kurumsal bir yön de taşıyor! Evet, zaman zaman Renault veya VW grubu ile ilgili kurumsal eleştirilere de rastlıyoruz ama hiçbiri Koç Grubuna yöneltilenler kadar geleneksel ve güçlü değil...

    İşte burada; tüketici bilgisi ve bilincinin önemi gündeme geliyor! Tüketici, Koç Grubunun gelmişine geçmişine hakim olduğundan; “ürün kalitesi/güvenilirliği/kurumsal güvenilirlik” ilişkisi kafasında hemencecik oluşuveriyor... Söz konusu ilişkiyi olumlu değerlendirmiyorsa yargı belli : Koç’dan mal alınmaz!

    Zaten kimse “İllaki de Koç’dan alacaksın!” demiyor... Ancak, bu yargıya sahip insanların yüzde kaçında; alternatif markaların kurumsal geçmişleri, bu noktaya gelene kadar verdikleri falsolar, çevreye, insan hayatına ve emeğine verdikleri zararlar hakkında somut bilgiler var acaba?... Mesela, bunların hepsi birer hayır kurumu iyi niyeti, birer aziz (mübarek insan) ahlakıyla mı çalışıyor? Dünya çapındaki operasyonlarından kaç vatandaşın ne kadar haberi var da Koç Grubuna -haklı olarak- gösterilmeyen güven onlara gösteriliyor?

    Benim demek istediğim bu... A alternatifi ile B alternatifini karşılaştırırsın; bütçene, teknik beklentine, kullanım ihtiyacına, beğenine hangisi daha fazla hitap ediyorsa onu satın alırsın! Yeri gelir Focus’u, yeri gelir Civic’i, yeri gelir başka bir markayı tercih edersin...

    Beş gün önce Focus aldım... Açık söyleyeyim; karar vermeden önce uzun süre “Civic mi, Focus mu?” ikileminde kaldım. Halbuki başlangıçta ne Ford’a özel sempatim ne de Honda’ya özel anti-sempatim vardı... C segmenti bir araç istiyordum ve Megane’dan tutun, C4’e kadar pekçok seçenekten eleye eleye sonuçta ikisi kaldı... Detaya girip araştırdıkça, -en azından Türkiye’de- Honda’nın da Ford kadar falsoya açık bir marka olduğunu tespit ettim. Buna bağlı olarak, sonuçta kararımı etkileyen şey; Honda’nın uyguladığı fiyat politikası ile satış ve servis sürecindeki olumsuz izlenimlerim oldu... Anılan olumsuz tespitlerim olmasa belki de Civic alırdım!

    Kurumsal arka planı bu kadar eleştirilen Fiat, Ford ve Renault markalarına karşı; özellikle Honda ve VW’nin sergilediği fiyatlama ve müşteri ilişkileri tavrı da belli... Çok mu farklılar birbirlerinden?...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.