Şimdi Ara

Honda Civic Hybrid'e Gaz taktiran var mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
14.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar, az yakıyor zaten diyebilirsiniz ama almayı ve aldığımda da yakıt konusunda hüsrana uğrarsam LPG taktirmayi düşünüyorum, içinizde Hybrid civic'e LPG uygulatan var mi, ciddi yer ve performans kaybı oluyor mu? Yakıt degerleri ne seviyeye geriledi?



  • heralde ilk taktıran siz olursunuz :)
  • Bu aracı alıpta LPG dönüşümü yaptıran / yaptıracak ilk kişiyi bende merak ediyorum. Forum ustalarının bu konuda uyguladığı araç var mı ?
  • Her halde endişelerimi anlayabiliyorsunuz :)
    Ya dendiği gibi az yakmıyorsa, pişman olduğum bir araca binmek de istemem.
  • Bir ara benim de aklıma takılmıştı,Hybrid araçlara dönüşüm;araştırdım.
    Birkaç deneme yapılmış ama çok kaydadeğer birşey bulamamıştım.
  • Yok mu Hybrid'e LPG uygulatan ? :)
  • hybrid kullanan var mı diye sorsak önce malum çok bulunan bir araç değil...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben kullanmayi dusundugum icin soruyorum:). Turkiyede yollarda kac tanedir acaba?
  • Renault 1.6 motora bile LPG'yi uyduramayan bir sistemin içinde Hybrid motora LPG takmak???

    Ayrıca hybrid motorun arıza yapması durumunda kendi yakıt tasarrufunun ötesinde lpgli olsa bile yaptığınız bütün tasarrufu fazlasıyla Honda servisine ödersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___
    Renault 1.6 motora bile LPG'yi uyduramayan bir sistemin içinde Hybrid motora LPG takmak???

    Ayrıca hybrid motorun arıza yapması durumunda kendi yakıt tasarrufunun ötesinde lpgli olsa bile yaptığınız bütün tasarrufu fazlasıyla Honda servisine ödersiniz.

    Masrafının fazla olacağını zannetmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezersunar


    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___
    Renault 1.6 motora bile LPG'yi uyduramayan bir sistemin içinde Hybrid motora LPG takmak???

    Ayrıca hybrid motorun arıza yapması durumunda kendi yakıt tasarrufunun ötesinde lpgli olsa bile yaptığınız bütün tasarrufu fazlasıyla Honda servisine ödersiniz.

    Masrafının fazla olacağını zannetmiyorum.



    ASLINDA MOTORUNU GÖRMEKTE FAYDA VAR. ŞUANA KADAR HİÇBİR GİRİŞİMDE BULUNULMADI BU ARAÇ İLE İLGİLİ .. ZATEN NORMAL BENZİNLİ ARACA GÖRE TASARUFLU BİR ARAÇ DİYE BİLİYORUM.. ARAŞTIRMAKTA FAYDA VAR.. HİÇ DENEME ŞANSIM OLMADI. AVRUPA KESİMİNE VEDE ASYA KESİMİNE BAKMAK LAZIM.. TÜRKİYEDE BU ARAÇTAN ÇOK AZ VAR DİYE BİLİYORUM..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezersunar


    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___
    Renault 1.6 motora bile LPG'yi uyduramayan bir sistemin içinde Hybrid motora LPG takmak???

    Ayrıca hybrid motorun arıza yapması durumunda kendi yakıt tasarrufunun ötesinde lpgli olsa bile yaptığınız bütün tasarrufu fazlasıyla Honda servisine ödersiniz.

    Masrafının fazla olacağını zannetmiyorum.


    Fazla olacağına emin olabilirsiniz. Tüm modeller dahil Türkiye'de 150-200 tane olan aracın tüm yedek parçalarını Honda Türkiye'nin bulunduracağını da pek zannetmiyorum. Japonya'dan parça bekle. İçten yanmalı motorun masrafı haklısınız fazla olmaz ama elektrik motoru, aküler ve sensörler pek ucuz olmaz. Bir de sürekli içten yanmalı motor stop edip çalışıyor, piyasadaki sıralı sistemlerde çalıştıktan sonra en az 3-5 saniye benzinde devam ediyor. Araç zaten çok fazla benzinde olacak mecburan. Bence çok gereksiz bir uygulama olur. Normal motorda bile LPG fiyatları nedeniyle tasarrfu oranı %25'lerde. Bu arabaya bu sistem monte edilse bile tasarruf oranı %20'nin altında olur.




  • Normal motorlarda LPG kullanicilari %40-45'lerden bahsediyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezersunar

    Normal motorlarda LPG kullanicilari %40-45'lerden bahsediyorlar.


    LPG'de benzine göre en az 1.2 kat yakıt tüketiyor araba. LPG 2.27, benzin 3.93 şu an istanbulda. 1.2*2.27/3.93*100 = %69.31. Yani en ideal koşulda bile %30.7 oluyor. % 40-45'ler LPG'ye zam gelmeden önceydi maalesef :(
  • Hybrid Otomobil Türleri


    Günümüzde, üç farklı tip hybrid otomobil mevcuttur.

    1) Elektrikli bir motorun gerektiğinde destek sağladığı benzinli bir motorun ana güç kaynağı olduğu Paralel Hybrid.

    Benzinli motor ana güç kaynağı olarak çalışır. Sıfır dev/dak'dan itibaren azami tork sağlayan elektrikli motor, yakıt tüketiminin yüksek olduğu kalkış ve hızlanmalar esnasında benzinli motora destek olur. Bu hybrid tipinin çalışma mantığı mevcut bir araca bir elektrik motoru ve piller ilave edilmesidir.

    2) Birleşik hybridler seri ve paralel tasarımların karakteristiklerini paylaşır. Elektrik motoru yalnızca düşük devirlerde kullanılırken, daha yüksek devirlerde benzinli motor ve elektrik motoru birlikte kullanılır. Elektrik motoru araca kalkışta ve düşük hızlarda güç sağlar. Hız arttıkça, gerekli gücü etkin biçimde sağlamak üzere, benzinli motor ve elektrik motoru birlikte çalışırlar. Bir güç ayırıcı ünite ve bir jeneratörü de kapsayan sistem, Paralel Hybrid sistemine göre daha karmaşıktır. Benzinli motorun jeneratöre de güç sağlaması gerekir.

    3) Seri hybridler, elektrikli araçlar gibi, yalnızca elektrik motorları tarafından sağlanan güçle çalışırlar. Araç elektrik motorundan gelen güçle hareket eder. Benzinli motor yalnızca pilleri şarj eden jeneratöre güç sağlar. Araca güç sağlayan sistem elektrikli bir araçla tamamen aynıdır, fakat araçta bir de benzinli motor bulunduğundan, hybrid bir araç olarak kabul edilir.

    Honda, benzinli motorun ana güç kaynağı olduğu, paralel hybrid tasarımı seçmiştir.Paralel hybrid tasarımı daha basit olduğundan, daha hafif imal edilebilmektedir.Düşük ağırlık araç performansını ve yakıt verimliliğini artırmaya yardımcı olur. Benzinli motor ana güç kaynağı olarak kullanıldığından, benzinli motor gücü ve elektrikli motor gücü, daha sportif ve keyifli bir sürüş deneyimi için, doğrudan tekerleklere aktarılabilmektedir.

    Kaynak:http://www.honda.com.tr/hybrid_otomobil_turleri.aspx

    Paralel hybrid olarak çalışan sistemlerde teorik olarak lpg dönüşümün yapılabileceğini düşünmekteyiz.Bilginize saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: sezersunar

    Normal motorlarda LPG kullanicilari %40-45'lerden bahsediyorlar.


    LPG'de benzine göre en az 1.2 kat yakıt tüketiyor araba. LPG 2.27, benzin 3.93 şu an istanbulda. 1.2*2.27/3.93*100 = %69.31. Yani en ideal koşulda bile %30.7 oluyor. % 40-45'ler LPG'ye zam gelmeden önceydi maalesef :(

    En az değil en fazla yüzde yirmi fazla yakar ayrıca 0.350 tl yakan araçta 0.250 tl ye dusrseniz 0.100 tl avantajli olur 1500 tl lik kiti 15.000 km de cikarir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezersunar


    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___
    Renault 1.6 motora bile LPG'yi uyduramayan bir sistemin içinde Hybrid motora LPG takmak???

    Ayrıca hybrid motorun arıza yapması durumunda kendi yakıt tasarrufunun ötesinde lpgli olsa bile yaptığınız bütün tasarrufu fazlasıyla Honda servisine ödersiniz.

    Masrafının fazla olacağını zannetmiyorum.


    masrafın fazla olmayacağını söylemişsiniz ama birdaha düşünün derim..bu tarz araçlar ekonomi için geliştrilmiştir zaten..hibrit yerine normal benzinli alıp ona monte ettirin daha iyi..hibrit kalkışta hızlanmada vsde zaten devrede yani durkalkta benzin harcamıyorsunuz biliyorum ben.ortalama yakıt tüketimininde 4-5 litre civarı olduğunu duymuştum.bu kasada bu motorla daha iyisini elde edemezsiniz zaten..bulaşmayın derim..yazık etmeyin güzelim civicede




  • Ben de o yuzden Hybrid almak istiyorum zaten.. Benzinli olsun az yaksin diye.. Yoksa simdiye kadar coktan Elegance Civic alip gazi taktirmistim..
  • Bu isin sonu yok. Bu memlekette hibrit araca da LPG takacaksak isimiz var demektir
  • Dünyanın en pahalı benzinini alıyorsak,
    en fazla vergisini ödüyorsak arayış içinde olmak gayet mantıklı,
    Arayan değilde aratanlar utansın...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.