Şimdi Ara

Honda İ-Shift Nedir? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
2
Favori
61.087
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    CVT: Continuous Variable Transmission / Sürekli Değişken Aktarma

    Alıntıları Göster
    Valla tam otomatikten şaşmamak lazım, CVT şanzumanı cityden biliyorum çok iyi ama, bu i-shift (insana ib..e shift çağırışımı yapıyor meret ) hiç kimse memnun kalmadı, düşünsenize otomatik viteste 1 numara olan honda bile i-şift ile çuvalladı ve bu yıl üretimden kaldırdı, şimdi HB lerde tam otomatik; aynı naneyi deneyen toyotada MMT den vazgeçmiş, şimdi elinde kalanları kakaladıktan sonra o da tam otomatik vitese geçiyor/geçti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: to_se

    yarı otomatiğin tamotomatikten farkı ne oluyo şimdi

    tam otomatiğin kullanma zevki çok süper, üstelik triptronic olduğu zaman( premium ve elegancede triptronic) istediğinde ellede vites değiştirebiliyor, yani manuel olarakta kullanıyorsun
    Yarı otomatik zevksiz bir sürüş , insanı gıcık eden bir vites değiştirmesi var, mesela giderken vitesler çok geç geçiyor ve sarsıntılı, erken geçsin istiyorsan gazı kesip tekrar basman gerekiyor, sitemide zaten düz vitesin debriyajsız hali
  • quote:

    Orijinalden alıntı: to_se

    yarı otomatiğin tamotomatikten farkı ne oluyo şimdi

    hocam yarı otomatik tam karşılığı değil aslında. herkes diyor ya i-shift=mmt=easytronic. o da otomatikleştirilmiş manual şanzıman diye.
    yani bildiğin düz vites düşün, yani kavraması, debriajı, balatası vs var. sadece uygun devire geldiğinde araba senin yerine gazı kesiyor, debriaja basıyor, vites değiştiriyor, debriajı tekrar bırakıyor. ve bu işlem anlattığım kadar uzun sürüyor, böylece vites geçişleri hem uzun sürüyor, hem de araç yığılıyor.
    o yüzden bu tür şanzımanlardan pek memnun değiller.
    ha eğer istersen tüm otomatik viteslerde olduğu gibi bu tür otomatikleştirilmiş şanzımanlarda da vites geçişlerine müdahale edebilirsin. böylece sıralı şanzıman gibi olur. bazı modellerde vites kolundan, bazısında vites kolunun yanındaki düğmelerden, bazısında da direksiyonun arkasındaki kulakçıklardan vitesi değiştirebilirsin. Bu olaya da tiptronik vites denir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: to_se

    yarı otomatiğin tamotomatikten farkı ne oluyo şimdi

    hocam yarı otomatik tam karşılığı değil aslında. herkes diyor ya i-shift=mmt=easytronic. o da otomatikleştirilmiş manual şanzıman diye.
    yani bildiğin düz vites düşün, yani kavraması, debriajı, balatası vs var. sadece uygun devire geldiğinde araba senin yerine gazı kesiyor, debriaja basıyor, vites değiştiriyor, debriajı tekrar bırakıyor. ve bu işlem anlattığım kadar uzun sürüyor, böylece vites geçişleri hem uzun sürüyor, hem de araç yığılıyor.
    o yüzden bu tür şanzımanlardan pek memnun değiller.
    ha eğer istersen tüm otomatik viteslerde olduğu gibi bu tür otomatikleştirilmiş şanzımanlarda da vites geçişlerine müdahale edebilirsin. böylece sıralı şanzıman gibi olur. bazı modellerde vites kolundan, bazısında vites kolunun yanındaki düğmelerden, bazısında da direksiyonun arkasındaki kulakçıklardan vitesi değiştirebilirsin. Bu olaya da tiptronik vites denir.

    Alıntıları Göster
    http://www.araba.com/2205572.html

    mesela bu linkte bulunan araç i shift midir yoksa otomatik vites mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: to_se

    http://www.araba.com/2205572.html

    mesela bu linkte bulunan araç i shift midir yoksa otomatik vites mi

    i-shift
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    quote:

    Orijinalden alıntı: to_se

    http://www.araba.com/2205572.html

    mesela bu linkte bulunan araç i shift midir yoksa otomatik vites mi

    i-shift

    Alıntıları Göster
    merhaba,valla bende honda hatcback almayı dusunuyorum ve bayagı bı arastırdım i-shift' i kımse begenmıyor sımdıye kadar cok olumsuz yorumlar duydum....kardes benden sana tavsıye gıt manuel ını al basın hıc agrımasın :)ben oylle yapcam....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special__one

    merhaba,valla bende honda hatcback almayı dusunuyorum ve bayagı bı arastırdım i-shift' i kımse begenmıyor sımdıye kadar cok olumsuz yorumlar duydum....kardes benden sana tavsıye gıt manuel ını al basın hıc agrımasın :)ben oylle yapcam....

    Alıntıları Göster
    Nerden bulursunuz şu eski konuları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    Valla tam otomatikten şaşmamak lazım, CVT şanzumanı cityden biliyorum çok iyi ama, bu i-shift (insana ib..e shift çağırışımı yapıyor meret ) hiç kimse memnun kalmadı, düşünsenize otomatik viteste 1 numara olan honda bile i-şift ile çuvalladı ve bu yıl üretimden kaldırdı, şimdi HB lerde tam otomatik; aynı naneyi deneyen toyotada MMT den vazgeçmiş, şimdi elinde kalanları kakaladıktan sonra o da tam otomatik vitese geçiyor/geçti

    i-shift üretimden felan kalkmadı, yurt dışında hala satılıyor hatta sport modu eklendi. Konvansiyonel otomatik almaktansa i-shift'i tercih ederim.


    Memnun muyum, evet... Bir kere kafadan 1.5 litre az yakıyorum, daha hızlıyım(konvektörde güç kayıbı gibi bi saçmalık yok) ve düz gibi uğraşabiliyorum.

    Memnun muyum, hayır... Konvansiyonel konforu yok, çok sıkışık trafikte huysuzluk yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    Valla tam otomatikten şaşmamak lazım, CVT şanzumanı cityden biliyorum çok iyi ama, bu i-shift (insana ib..e shift çağırışımı yapıyor meret ) hiç kimse memnun kalmadı, düşünsenize otomatik viteste 1 numara olan honda bile i-şift ile çuvalladı ve bu yıl üretimden kaldırdı, şimdi HB lerde tam otomatik; aynı naneyi deneyen toyotada MMT den vazgeçmiş, şimdi elinde kalanları kakaladıktan sonra o da tam otomatik vitese geçiyor/geçti

    i-shift üretimden felan kalkmadı, yurt dışında hala satılıyor hatta sport modu eklendi. Konvansiyonel otomatik almaktansa i-shift'i tercih ederim.


    Memnun muyum, evet... Bir kere kafadan 1.5 litre az yakıyorum, daha hızlıyım(konvektörde güç kayıbı gibi bi saçmalık yok) ve düz gibi uğraşabiliyorum.

    Memnun muyum, hayır... Konvansiyonel konforu yok, çok sıkışık trafikte huysuzluk yapıyor.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar şuan 2008 civic hb(i-vtec) kullanıyorum..4 yıl boyunca tam otomatik araç kullandım bu nedenle i-shift vites olan aracımı ilk aldıgımda 1-2 hafta sorun yaşadım özellikle kalkışlarda tam otomatiğe alıştıgım için hemen köklüyordum gazı tabi yığılma ve titremeler oluyordu ayrıca yokuşlarda kalkışta sorun yaşadım(sonradan el frenini kullanmam gerektiğini anladım) kısacası otomatik vitesli araç isteyenler i-shift i otomatik olarak düşünmesinler..ama çokda haksızlık etmeyelim 1-2 haftalık dönemden sonra şuan gayet memnunum ara ara titreme ve yığılmalar devam ediyor ama sürüş manuel vites den daha keyflidir..toparlayacak olursam net söylüyorum i-shift otomatik vites değildir bunu unutmayın şanzıman hatalarında daha az masrafla altından kalkabilirsiniz otomatik viteslerde şanzıman sorunu sık karşılaşılır ve maddi olarak yorar sizi..4 yıl kullandım 307'yi aracım 90 000 de şanzıman hatası verdi 2500 tl masrafım oldu..i-shift i üretmelerinin amacı hem benzin sarfiyatını azaltmak hemde meydana gelebilecek arızların masraflarını en alt seviyeye indirmekmiş..artık servisin açıklaması bu bilemem doğrumu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koraygeo

    arkadaşlar şuan 2008 civic hb(i-vtec) kullanıyorum..4 yıl boyunca tam otomatik araç kullandım bu nedenle i-shift vites olan aracımı ilk aldıgımda 1-2 hafta sorun yaşadım özellikle kalkışlarda tam otomatiğe alıştıgım için hemen köklüyordum gazı tabi yığılma ve titremeler oluyordu ayrıca yokuşlarda kalkışta sorun yaşadım(sonradan el frenini kullanmam gerektiğini anladım) kısacası otomatik vitesli araç isteyenler i-shift i otomatik olarak düşünmesinler..ama çokda haksızlık etmeyelim 1-2 haftalık dönemden sonra şuan gayet memnunum ara ara titreme ve yığılmalar devam ediyor ama sürüş manuel vites den daha keyflidir..toparlayacak olursam net söylüyorum i-shift otomatik vites değildir bunu unutmayın şanzıman hatalarında daha az masrafla altından kalkabilirsiniz otomatik viteslerde şanzıman sorunu sık karşılaşılır ve maddi olarak yorar sizi..4 yıl kullandım 307'yi aracım 90 000 de şanzıman hatası verdi 2500 tl masrafım oldu..i-shift i üretmelerinin amacı hem benzin sarfiyatını azaltmak hemde meydana gelebilecek arızların masraflarını en alt seviyeye indirmekmiş..artık servisin açıklaması bu bilemem doğrumu.

    Alıntıları Göster
    bir soruda ben soriyim....

    Bu VW lerin DSG sine rakip olabilcek bir şansızman var mı ?
    Bilgili arkadaşlar Honda ların Tork konvertorlu olmayışını cok yadırgıyor ve yanlış buluyor.. tork konvertorunun olayı ne ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atoprak

    bir soruda ben soriyim....

    Bu VW lerin DSG sine rakip olabilcek bir şansızman var mı ?
    Bilgili arkadaşlar Honda ların Tork konvertorlu olmayışını cok yadırgıyor ve yanlış buluyor.. tork konvertorunun olayı ne ?



    Audi, BMW ve Mercedesin sistemleri var.. (Stronic, Steptronic, 7Gtronic vs.)
    Fordun Powershift'i var..
    Fiat'ın yeni DCT (yada DCCT)'si var.. Alfa Mito'yla birlikte daha yeni geldi, yakında Fiat'ın, Alfa'nın ve Lancia'nın bir çok modelinde göreceğiz sanırım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atoprak

    bir soruda ben soriyim....

    Bu VW lerin DSG sine rakip olabilcek bir şansızman var mı ?
    Bilgili arkadaşlar Honda ların Tork konvertorlu olmayışını cok yadırgıyor ve yanlış buluyor.. tork konvertorunun olayı ne ?


    Aslında sorunsuzluk anlamında bence DSG henüz rüştünü ispat etmiş değil. Katılırsınız ya da katılmazsınız bilemem ama ederinin 18-20.000 TL olduğu söylenen bu şanzumanların minimum 10 yıl sorunsuz hizmet etmesi lazım.

    Performans anlamında çift kavramanın başarısız yadsınamaz. Ancak yukarıda yazdığım gerekçeyle VW grubu bu şanzumana 10 yıl garanti vermediği sürece kendim almam, yakınlarıma da aldırmam.

    Alternatif: Motosiklet şanzumanları 1-2-3-4-5-6 şekliyle ilerler. Her seferinde vitesi 1 KEZ büyütür ya da küçültürsünüz. DSG şanzumanlar da aynı şekilde çalışır ama işi çift kavramayla yaparlar. Dolayısıyla ne zaman dünyanın en büyük motosiklet üreticisi Honda ya da diğer aynı anda motosiklet ve otomobil üreten firmaları (BMW gibi) motosiklet şanzumanının çift kavramalısı olarak adlandırabileceğimiz DSG tarzı bir şanzuman yapar, o zaman o sisteme güvenir ve de o aracı satın alırım.

    Honda şanzumanlar i-shift (ve galiba CVT) dışında tork konvertörlüdür. Tork konvertörlü dediğimiz de standart tam otomatik şanzuman. Yadırganan şanzuman türü i-shift tir ve bunun üretilme ve de tercih edilme gerekçesi öncelikle tam otomatiklere göre düşük emisyon değerleri üretmesidir. Gelişmiş ülkelerde (örneğin İngiltere - Londra) büyük şehirlerde şehrin merkezindeki belli bir bölgeye girişte araçlardan ücret talep edilmekte, ancak aracınızın emisyon değeri düşükse bu ücretten muaf olmaktasınız. Tam otomatik vitesli araçlarda böyle bir muafiyeti sağlamanız neredeyse imkansız. Kaldı ki birkaç yıl içinde belli bir emisyon değerini yakalayamayan araçların satışını da yasak gelecek.

    Yarı otomatiklerin tam otomatiklere tercih edilmesinin bir başka sebebi de üretim maliyetlerinin daha az olması. Ancak ben bu gerekçeyi çok da geçerli bulmuyorum zira zaten elinizde yıllardan beri üretmekte olduğunuz bir sistem var ve yıllar içinde maliyetlerinizi düşürebilmek olası.

    Tork konvertörlü şanzumanların olayı olarak kısaca şunu söyleyebilirim: Bir miktar güçten çalarlar; yakıt tüketimleri manuel şanzumana göre 100 kilometrede 1-2 litre fazla olabilir; manuel şanzumana göre daha kısa sürelerde şanzuman yağı değişimi talep ederler; ama düzenli bakımı yapılan şanzumanlar (en azından Honda için geçerli) neredeyse motor ömrü kadar uzun ömürlüdür (Honda motor ömrü dikkatinizi çekerim) ve de gayet konforlu sürüşler vaadederler.

    Honda otomatik şanzumanda çok iyidir çok.

    Yakın zamanda sorunsuz bir çift kavramalı şanzuman bekliyorum ben Hondadan. Zaten yabancı forumlarda bununla ilgili yorumlar bulunmakta.

    Yazdıklarımda eksik kalmış yerler olabilir. Daha detaylı birşeyler yazmak isteyen arkadaşlar ekleme yapacaklardır. Şanzumanlarla ilgili daha fazla bilgiyi aşağıdaki linklerden bulabilirsiniz:

    DSG ile ilgili:
    http://forum.donanimhaber.com/m_36678315/mpage_1/f_/key_//tm.htm#36678315

    Tam otomatik şanzuman sorunları ile ilgili:
    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/tm.htm


    Haluk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: atoprak

    bir soruda ben soriyim....

    Bu VW lerin DSG sine rakip olabilcek bir şansızman var mı ?
    Bilgili arkadaşlar Honda ların Tork konvertorlu olmayışını cok yadırgıyor ve yanlış buluyor.. tork konvertorunun olayı ne ?


    Aslında sorunsuzluk anlamında bence DSG henüz rüştünü ispat etmiş değil. Katılırsınız ya da katılmazsınız bilemem ama ederinin 18-20.000 TL olduğu söylenen bu şanzumanların minimum 10 yıl sorunsuz hizmet etmesi lazım.

    Performans anlamında çift kavramanın başarısız yadsınamaz. Ancak yukarıda yazdığım gerekçeyle VW grubu bu şanzumana 10 yıl garanti vermediği sürece kendim almam, yakınlarıma da aldırmam.

    Alternatif: Motosiklet şanzumanları 1-2-3-4-5-6 şekliyle ilerler. Her seferinde vitesi 1 KEZ büyütür ya da küçültürsünüz. DSG şanzumanlar da aynı şekilde çalışır ama işi çift kavramayla yaparlar. Dolayısıyla ne zaman dünyanın en büyük motosiklet üreticisi Honda ya da diğer aynı anda motosiklet ve otomobil üreten firmaları (BMW gibi) motosiklet şanzumanının çift kavramalısı olarak adlandırabileceğimiz DSG tarzı bir şanzuman yapar, o zaman o sisteme güvenir ve de o aracı satın alırım.

    Honda şanzumanlar i-shift (ve galiba CVT) dışında tork konvertörlüdür. Tork konvertörlü dediğimiz de standart tam otomatik şanzuman. Yadırganan şanzuman türü i-shift tir ve bunun üretilme ve de tercih edilme gerekçesi öncelikle tam otomatiklere göre düşük emisyon değerleri üretmesidir. Gelişmiş ülkelerde (örneğin İngiltere - Londra) büyük şehirlerde şehrin merkezindeki belli bir bölgeye girişte araçlardan ücret talep edilmekte, ancak aracınızın emisyon değeri düşükse bu ücretten muaf olmaktasınız. Tam otomatik vitesli araçlarda böyle bir muafiyeti sağlamanız neredeyse imkansız. Kaldı ki birkaç yıl içinde belli bir emisyon değerini yakalayamayan araçların satışını da yasak gelecek.

    Yarı otomatiklerin tam otomatiklere tercih edilmesinin bir başka sebebi de üretim maliyetlerinin daha az olması. Ancak ben bu gerekçeyi çok da geçerli bulmuyorum zira zaten elinizde yıllardan beri üretmekte olduğunuz bir sistem var ve yıllar içinde maliyetlerinizi düşürebilmek olası.

    Tork konvertörlü şanzumanların olayı olarak kısaca şunu söyleyebilirim: Bir miktar güçten çalarlar; yakıt tüketimleri manuel şanzumana göre 100 kilometrede 1-2 litre fazla olabilir; manuel şanzumana göre daha kısa sürelerde şanzuman yağı değişimi talep ederler; ama düzenli bakımı yapılan şanzumanlar (en azından Honda için geçerli) neredeyse motor ömrü kadar uzun ömürlüdür (Honda motor ömrü dikkatinizi çekerim) ve de gayet konforlu sürüşler vaadederler.

    Honda otomatik şanzumanda çok iyidir çok.

    Yakın zamanda sorunsuz bir çift kavramalı şanzuman bekliyorum ben Hondadan. Zaten yabancı forumlarda bununla ilgili yorumlar bulunmakta.

    Yazdıklarımda eksik kalmış yerler olabilir. Daha detaylı birşeyler yazmak isteyen arkadaşlar ekleme yapacaklardır. Şanzumanlarla ilgili daha fazla bilgiyi aşağıdaki linklerden bulabilirsiniz:

    DSG ile ilgili:
    http://forum.donanimhaber.com/m_36678315/mpage_1/f_/key_//tm.htm#36678315

    Tam otomatik şanzuman sorunları ile ilgili:
    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/tm.htm


    Haluk

    Alıntıları Göster
    nrglife ve özellikle Haluk Bey çok teşekkür ederim... bu konularda gerçekten aydınlandım ...

    bu arada Honda bazı motorlarında çift kavramalı şanzumanu kullanmaya başlamış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atoprak -- 17 Eylül 2010; 22:22:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atoprak

    nrglife ve özellikle Haluk Bey çok teşekkür ederim... bu konularda gerçekten aydınlandım ...

    bu arada Honda bazı motorlarında çift kavramalı şanzumanu kullanmaya başlamış

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: atoprak

    nrglife ve özellikle Haluk Bey çok teşekkür ederim... bu konularda gerçekten aydınlandım ...

    bu arada Honda bazı motorlarında çift kavramalı şanzumanu kullanmaya başlamış


    Rica ederim arkadaşım.

    Evet, Honda VFR 1200F modelinde kullanmaya başladı DCT isimli çift kavramalı şanzumanı. Şimdi sıra aynı teknolojiyi otomobil şanzumanına uygulamak. Ama "sorunsuz uygulamak" :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orjinalden alıntı: atoprak

    nrglife ve özellikle Haluk Bey çok teşekkür ederim... bu konularda gerçekten aydınlandım ...

    bu arada Honda bazı motorlarında çift kavramalı şanzumanu kullanmaya başlamış


    Rica ederim arkadaşım.

    Evet, Honda VFR 1200F modelinde kullanmaya başladı DCT isimli çift kavramalı şanzumanı. Şimdi sıra aynı teknolojiyi otomobil şanzumanına uygulamak. Ama "sorunsuz uygulamak" :)

    Alıntıları Göster
    ato; ben de bir miktar aydınlatabilirim haluk'a ilaveten

     Honda İ-Shift Nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    ato; ben de bir miktar aydınlatabilirim haluk'a ilaveten

     Honda İ-Shift Nedir?




    Üstad,

    Gözlerim kamaştı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atoprak

    quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    ato; ben de bir miktar aydınlatabilirim haluk'a ilaveten

     Honda İ-Shift Nedir?




    Üstad,

    Gözlerim kamaştı...

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307



    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar bişi sormak istiyorum honda civic 1.4 hb kasa alasım var otomatik bunlar tam otomatikmi i-shft mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cannibal_Corpse

    Merhaba arkadaşlar bişi sormak istiyorum honda civic 1.4 hb kasa alasım var otomatik bunlar tam otomatikmi i-shft mi?

    i-shift..
    Honda'nın sitesine bile baksanız yazıyor zaten..
    Bildiğim kadarıyla 1.8'ler kadar sıkıntılı değil, 1.4 100hp bu şanzımana daha uyumlu bir motor. Nispeten (1.8 i-shiftlerden) daha konforlu ama performansı unutun 0-100'ü 15sn (Onbeş saniye).. Şehiriçi için çok farketmez hatta ideal diyebiliriz ama şehırdışında bu motor ve şanzımanla sollamaya çıkarken 2 kez dikkatli olmak gerek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cannibal_Corpse

    Merhaba arkadaşlar bişi sormak istiyorum honda civic 1.4 hb kasa alasım var otomatik bunlar tam otomatikmi i-shft mi?

    i-shift..
    Honda'nın sitesine bile baksanız yazıyor zaten..
    Bildiğim kadarıyla 1.8'ler kadar sıkıntılı değil, 1.4 100hp bu şanzımana daha uyumlu bir motor. Nispeten (1.8 i-shiftlerden) daha konforlu ama performansı unutun 0-100'ü 15sn (Onbeş saniye).. Şehiriçi için çok farketmez hatta ideal diyebiliriz ama şehırdışında bu motor ve şanzımanla sollamaya çıkarken 2 kez dikkatli olmak gerek..

    Alıntıları Göster
    Ya şöle bişi sorayım bende yeni polo dsg şanzıman ve harika ne vites geçişi ne hoplama ne zıplama nede yığılma civic hb de çok hoşuma gidiyor çok güzel araba ama i-shift hakkında okuddum yorumlar biraz kafamı karıştırıyor dsg şanzımandan sora bana saç baş yoldurturmu ben onu merak ediyorum :)




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.