Şimdi Ara

Honda İ-Shift Nedir?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
2
Favori
61.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi günler

    Honda civic hb almayı düşünüyorum otomatik vites olan versiyonundan.(2.El)

    Genel olarak şanzıman sorunu var,tekleme yapıyor diyorlar;acaba bütün modellerinde var mı bu sorun?(sedan hariç) Düzeltilebiliyor mu?Düzelten var mı?

    Kullananlar için gerçekten rahatsız edici mi? Araba genel olarak nasıl?

    Mesele şu an corolla 1.3 mmt şanzımanlı araba kullanıyorum vites geçişlerinde biraz tekliyor ama çok rahatsız edici değil?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SoVeReInG -- 10 Nisan 2009; 10:28:46 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Honda i-Shift Şanzıman: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Honda i-Shift şanzıman, sürücüye manuel vites değiştirme hissi verirken otomatik vites rahatlığını sunan bir yarı otomatik şanzımandır. Bu sistem, Honda'nın Civic ve Accord gibi bazı modellerinde kullanılmıştır.

    i-Shift Şanzıman Nasıl Çalışır?

    i-Shift şanzıman, geleneksel bir manuel şanzıman gibi bir debriyaj pedalına sahiptir. Ancak sistem, vitesleri sizin yerinize değiştirir. Sürücü, vites değiştirmek istediğinde debriyaj pedalına basar ve ardından vites değiştirme kolunu uygun vitese getirir. Sistem, debriyajı otomatik olarak devreye sokar ve vites değişimini gerçekleştirir.

    i-Shift Şanzımanın Avantajları

    • Manuel vites değiştirmenin keyfi: i-Shift, manuel vites değiştirme hissi verir ve sürücüye sürüş üzerinde daha fazla kontrol sağlar.
    • Otomatik viteslerin rahatlığı: Sürücü, debriyaj pedalıyla uğraşmak zorunda kalmadığından, i-Shift şanzıman otomatik viteslerin rahatlığını sunar.
    • Yakıt tasarrufu: i-Shift, sürücülerin yakıt tasarrufu yapmasına yardımcı olabilecek vites değiştirme noktalarını otomatik olarak seçer.
    • Performans: i-Shift, geleneksel otomatik şanzımanlardan daha hızlı ve verimli vites değiştirme sağlar.

    i-Shift Şanzımanın Dezavantajları

    • Maliyet: i-Shift şanzıman, geleneksel otomatik şanzımanlardan daha pahalıdır.
    • Bakım: i-Shift şanzımanın, diğer şanzıman türlerine kıyasla daha sık bakıma ihtiyacı olabilir.
    • Mekanizma: i-Shift şanzımanının manuel vites değiştirme hissini tam olarak sağlayamaması nedeniyle bazı sürücüler tarafından eleştirilir.

    i-Shift Şanzımanlı Honda Modelleri

    • Honda Civic
    • Honda Accord
    • Honda Insight

    i-Shift şanzıman, sürüş deneyiminde benzersiz bir karışım sunar. Manuel vites değiştirme hissiyle otomatik viteslerin rahatlığını bir araya getirir. İhtiyaçlarınızı ve tercihlerinizi değerlendirerek, i-Shift şanzımanlı bir Honda modeli senin için doğru seçim olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • GENEL olarak bu sorun olamaz, olsa hepsi servise çağırılırdı. Münferit olarak bir iki imalat hatasıdır ya da "şanzumanım sorunlu" diyenler otomatik kullanmayı bilmiyorlardır. Bu konuyu boşa tartışmaya açmayalım bence. Bulduğun arabayı yetkili servise gösterirsen şanzumanının sorunlu olup olmadığını bildirirler.
  • Hondaların otomatik viteslerinde sorun olması imkansız, dünyanın en iyi otomatiklerini honda uretiyor, ama HB lerde i-shift denen garip bi yarı otomatik şanzuman var, kimse beğenmiyor, gerçi yenilerde değiştirip tam otomatik yapmışlar ama sen sanırım 2. el HB alacaksın, bence sedan al daha iyi , tam otomatik ve mükemmel..birde HB lerin süspansiyonu çok sert tahta gibi , süşüş zevkini bozuyor, sedanında sert ama o kadar değil
  • d4d toyotadaki mm-t ile makyaj öncesi civic hb(sadece hb)lerdeki i-shift aynı şanzıman, otomatikleştirilmiş manuel yani. dolayısı ile d4d deki yavaş geçiş, geçişte ayağını gaz pedalından düzdeki gibi çekmezsen yığılma bunlarda var şanzıman doğası gereği.... ama sen d4d ye alışkınsın zaten, 1,8 dekide rahatsız etmez seni... ama tavsiyen hondanın tam otamatiğini alman sedandaki. Birde şu konu başlığını değiştir istersen şanzıman arıza yapmış gibi anlaşılıyor, "i-shift nedir ne değildir" diye yaz başlığa bilgisi olanlar yardımcı olur zaten...
  • Konu ile ilgili bilgileri şurdan alabilirsin
    http://forum.donanimhaber.com/m_16562803/tm.htm

    Bahsettiğin sorunları yasmayacağını otomatik viteste hondanın bir numara olduğunu belirtmek isterim
  • CVT şanzıman ve Tam Otomatik honda kullanan biri olarak şunu söyleyeyim.. I-Shift rezalet..
    vites geçişlerindeki duraksama ve yığılmalar çok kötü his veriyor.
    bilginize.
  • i-shift tiptronik şanzıman mı oluyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İ20 D-CVVT mi Düz i 20 Mi ?
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hem düz hem otomatik modda kullanılabilen her vites tiptronic vitestir. Aslında honda ve diğer markalar bu tür şanzumanları üretirken daha az fiyat farkıyla otomatik şanzıman satabilelim, daha az yakıt tüketelim ve bozulma durumlarında daha az masraf çıkartalım mantığıyla üretmişlerdir. Ancak bu şanzumanların memnuniyet oranı sizin kullanım stiliniz ve şanzuman reaksiyonlarına adaptasyonunuzla ilgilidir. Saldırgan araç kullanıyorsanız, önceden düz vites kullanma tecrübeniz yoksa i-shift ve türevlerini sevmezsiniz. Sakin kullanımlarda pekte sorunlu değiller.
  • - Honda İ-Shift Nedir?
    - Honda'ya yakışmayan bir şanzıman
  • İ.Melih gibi birşeydir...
  • İ-shift , MMT , Easytronik , _____________Out

    Tam otomatik (tor konvektörlü) , DSG ____________in



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cancin965 -- 30 Ağustos 2009; 2:02:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkcondor

    CVT şanzıman ve Tam Otomatik honda kullanan biri olarak şunu söyleyeyim.. I-Shift rezalet..
    vites geçişlerindeki duraksama ve yığılmalar çok kötü his veriyor.
    bilginize.


    Yeri düşmüşken sorayım. Ben hep cvt yi hondanın tam otomatik şanzımanı sanıyordum ama sanırım değil.
    Cvt nedir arkadaşlar lütfen konuya hakim biri anlatsın.

    i-shift ve tam otomatik tamam sadece cvt nedir onu bilmiyorum.
  • i-shift=otomatikleştirilmiş düz vites; bi halta yaramadığı için honda terketti, aynı nane olan MMT de toyota tarafından terkedildi, artık her ikiside tam otomatik üretiyor, CVT ye gelince kademesiz otomatik vites diyebiliriz, programlanabilir vites, vites geçişleri çarklarla değilde konik düz silindirlerle gerçekleştirliyor, böylece programlanarak aynı sistemden 7 ileri (City de olduğu gibi) veya 10 hatta 20 vites bile, sağlanabilir..oldukça pratik ve kullanışlı ve yararlı bir sistem ama ben genede tam otomatik derim
  • direksiyondan kumanda edilen vites i-shift midir
  • ooof, of
  • madem uğraşıp cevap yazıon benim soruma cevap versene
  • dostum; direksiyondan kontrol , farklı bir olaydır
    sanırım her tür otomatik vitese uygulanabilir
    netekim hondanın tam otomatiklerindede, HB deki i-shift tede var
    i- shift bir tür yarı otomatik vites
  • yarı otomatiğin tamotomatikten farkı ne oluyo şimdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    i-shift=otomatikleştirilmiş düz vites; bi halta yaramadığı için honda terketti, aynı nane olan MMT de toyota tarafından terkedildi, artık her ikiside tam otomatik üretiyor, CVT ye gelince kademesiz otomatik vites diyebiliriz, programlanabilir vites, vites geçişleri çarklarla değilde konik düz silindirlerle gerçekleştirliyor, böylece programlanarak aynı sistemden 7 ileri (City de olduğu gibi) veya 10 hatta 20 vites bile, sağlanabilir..oldukça pratik ve kullanışlı ve yararlı bir sistem ama ben genede tam otomatik derim


    Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilere.
  • CVT: Continuous Variable Transmission / Sürekli Değişken Aktarma
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.