Şimdi Ara

Honda İ-Shift Nedir? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
45
Cevap
2
Favori
62.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cannibal_Corpse

    Ya şöle bişi sorayım bende yeni polo dsg şanzıman ve harika ne vites geçişi ne hoplama ne zıplama nede yığılma civic hb de çok hoşuma gidiyor çok güzel araba ama i-shift hakkında okuddum yorumlar biraz kafamı karıştırıyor dsg şanzımandan sora bana saç baş yoldurturmu ben onu merak ediyorum :)

    Tahminimce evet çileden çıkarır..

    Hiç bir robotize yarı otomatik tek kavramalı vites sistemi (MMT, i-shift, easytronic, dualogic vs.) tam otomatik veya çift kavramalı vitesin verdiği rahatlığı veremez. Ancak emin olmanın tek yolu aracı test etmeniz.. Belki hoşunuza gider bilemiyorum.
  • i-SHİFT servisten söylediğine göre debriyaja sizin yerinize robot basıyor..
    gelelim izlenimlerime

    Ankara trafiğinde kullanıyorum (kızılayada giriyorum eskişehir yolu sıhhıye güzergahından da geçiyorum) 100km de 6,5 7,5 arası tüketim değerini yakalayabiliyorum. Bu sebeple lpg önermem. Aracın en çok sevdiğim özelliği az yakması... Bu az yakmanın sebebi i-shiftin bu özelliği ise değer... Bu performansta bir aracın bu kadar az yakması gerçekten artı bir özellik diyebilirim... Aracın görüntüsü çok dikkat çekici kullanımı rahat fakat süspansiyon sertliğinden şikayet eden arkadaşlar var haklı sayılabilirler ben şikayetçi değilim....

    Araç şu an fiyat performans bakımından alınabilecek bir araç zira temizini 33 bin civarında rahatlıkla alınabiliyor..2001 model focus GHİA bile 21'e satıldı Bakım masrafları da öyle çok değil yekili serviste rutin bakımlar 250 -450 arasında tutuyor. (Focus'a özel serviste 200 her gidişimde mutlaka harcardım...) i-shift konusunda ön bilgilendirme yapılmadan satış yapıldığı için böyle sorunlu gibi algılanıyor kanaatindeyim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seragbaba -- 2 Mart 2012; 16:24:51 >




  • bu şanzımanın aynısını 2013 model citroen c3 aracımda kullanıyorum normal bir otomatik vitesten bu tip bir şanzımana geçmek başlarda sıkıntı yaratıyor ama daha sonra alışıyorsunuz

    alışamadığım tek şey bazen öyle bir yerde kendini 2 ye atıyor ki araç yokuş yukarı yığılıyor kalıyor sonra 1 e alıyor direksiyon altındaki + - vites değiştirme kumandalarıda çalışmıyor bu durumda yani çalışsa kendim 1.vitese alacağım ama kumanda işlemiyor kafasına göre takılıyor kendisi en sonunda 1.vitese takıyor düzeliyor birde bazı zamanlar vuruntulu olarak vites geçişi oluyor

    yokuş aşağı bazen kafasına göre takılıyor vitesi düşürüyor araba kasıyor boşa alıp araba hızlanınca yeniden vitese alıyorum düzeliyor

    birde bu tip şanzımanlarda şu sorun var yoğun trafikte aracı durunca boşa alıcaksınız hareket edince vitese takacaksınız yani istanbul gibi bol trafiği olan bir yerde trafiğe takıldınızmı vitesi bir boşa alıp bir ileri konumuna almak gerekiyor devamlı ileri konumunda kalırsa şanzıman ısınıyor ve araç yolda kalıyor 1 veya 2 saat dinlendikten sonra araç düzeliyor
    bu tip şikayetleri başka kişilerden de duydum

    (http://www.arabakeyfi.com/fiat-500l-icin-yapilan-yorumlar-2016-04-27-2016-04-27-841.html)

    bu linkte fıat 500L de kullanılan bu tip şanzımanla ilgili sorun yaşayan FERHAT BEY yaşadığı sorunu anlatmış bende TAŞKIN ismiyle kendisine dilim döndüğünce yaşadığı soun hakkında bilgi vermeye çalıştım

    bu şanzımanlar malesef böyle değişmeyen tek şey çalışma şekilleri sorunları değişenler ise isimleri
    fiat sanırım dualogic ismini takmış bu şanzımana
    honda da i shift demiş

    tabiki bu tip şanzımanların dezavantajlarının yanında avantajlarıda var
    bunlardan biri yakıt ekonomisi sağlaması
    ikincisi bozulursa onarım maliyeti en düşük olan şanzımanda bu şanzıman
    EDC DSG vb. isimlerdeki şanzımanlarda arıza durumunda 10.000 TL lerden kapı açılırken bunlarda 1500 veya 2000 TL den kapı açılıyor




  • arkadaşlar merhaba ,

    Otomatik FD6 bakıyorum ama bu tam otomatik dediğiniz hangisi oluyo fd6 alırken neye dikkat emem gerekiyor şanzımanda ,internetten araba araştırırken fd6 ların tam otomatik mi yoksa yarı otomatik mi olduğunu nasıl anlayacağım ?

  • TheJudgé kullanıcısına yanıt

    Merhaba. FD6 Civic sedanlar 5 ileri tam otomatik (5 A/T) şanzımanlıdır.


    Bunun dışında başka bir alternatif otomatik şanzımanlı versiyonları yoktur.


    Her 60 bin km'de bir şanzıman yağını "yetkili serviste ya da yetkili servisten satın alarak" değiştirtmeniz durumunda neredeyse evladiyelik denebilecek kadar uzun ömürlüdürler.



    Kolay gelsin.



    Selamlar.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.