Şimdi Ara

Honda İçin Akü? (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
13.686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cam aynı cam emre, sadece birinin köşesinde Honda, diğerininkinde Doraglass vb. yazar. Aynı sorunu geçen sene muayenede yaşayıp "Cam Filmi" konusuna yazmıştım. Arka cam filmini sökünce rezistans öldü. Servis 500TL, sanayideki camcı 179TL istemişti. Öylece duruyor tabi... Kalitede fark olmaz. Honda da camları Türkiye'de bir camcıya ürettirip Honda yazısı bastırtıyor. Camlar Japonya'dan gelmiyor.
  • honda 280tl cam için fiyat vermişti 10gün beklemem gerekiyordu
    280tl ön cam pahalı sayılmazdı belkide vereceği cam orj deyildi
    yeni hondanın ön ve arka cam hariç hepsi şişe cam bide saervise
    camtaktırmak bence doğrudeyildir servisten alıp doraglass gibi
    bir firmaya camı taktırmak daha iyidir servis nerden takacak camı
    su alır dere gibi...
  • Antalya'daki yetkili servis Şenoğlu Honda'yı bıraktı, başka bir firma aldı. Çalışanlar ise, özellikle servistekiler sanayide HONDA ADA adında yeni bir özel servis açmışlar. Bugün uğradım Ada'ya. Adnan Usta ile (Şenoğlundaki başformen- ödüllü-) biraz sohbet ettik.

    Ters kutup başını sordum. Sadece bizim kasalardaki aküler ters kutup başlıymış (01-06 üretimler). Altta resimde gördüğünüz gibi + uç sağda kırmızı kapaklı, - uç solda. Akü orjinali ve bu şekliyle ters kutuplu. Ters olmayanlarda + uç solda. Ancak kutup başları akünün kısa kenarının orta noktasında olmadıkları için düz kutuplu alıp ters çevirip takılırsa uçlar fara yakın duracakları için kablolar yetişmiyormuş. + uç yetişse bile - uca ilave kablo eklemesi yapmak falan gerekirmiş. 120 TL dedi yeni akü için.

    Vtec ise 3200 devirden sonra açılırmış. Bizim kasa ile yeni kasanın vtec çalışma mantığı tersmiş:

    Bizim kasada, 3200 devre kadar her 4 sübaptan biri (emme süpabı) az açılır, bu devirden sonra diğerleri kadar açılarak daha fazla hava alıp daha zengin bir karışım yaparak performansı arttırırmış.

    Yeni kasalarda ise emme sübabı daha geç kapanarak bir miktar karışımı salıp biraz daha az karışım yakarmış ve 1.6 motorlu arabayı 1.4müş gibi çalıştırırmış. Gaza yüklenince de, emme süpabı diğerleriyle aynı anda kapanarak tam karışımın yanmasını sağlarmış. Bu yüzden yeni kasalar daha az yakıyor galiba.

    Ters kutuplu akü resmi:


     Honda İçin Akü?


     Honda İçin Akü?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABABA2307 -- 17 Şubat 2009; 20:50:20 >




  • inci akü aldım 130ytl ödedim vtec2 i çin
    vtec 3200de açılır ama 2300 devir altında
    kapanır ustaya söyle haberi olsun 3200
    deviri geçip sonra hep 2500devirde gitmek
    ekonomi sağlamaz illa 3200altına bi inmek
    gerek 3100e kadar eko mod neverdais dedi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ABABA2307

    Antalya'daki yetkili servis Şenoğlu Honda'yı bıraktı, başka bir firma aldı. Çalışanlar ise, özellikle servistekiler sanayide HONDA ADA adında yeni bir özel servis açmışlar. Bugün uğradım Ada'ya. Adnan Usta ile (Şenoğlundaki başformen- ödüllü-) biraz sohbet ettik.

    Ters kutup başını sordum. Sadece bizim kasalardaki aküler ters kutup başlıymış (01-06 üretimler). Altta resimde gördüğünüz gibi + uç sağda kırmızı kapaklı, - uç solda. Akü orjinali ve bu şekliyle ters kutuplu. Ters olmayanlarda + uç solda. Ancak kutup başları akünün kısa kenarının orta noktasında olmadıkları için düz kutuplu alıp ters çevirip takılırsa uçlar fara yakın duracakları için kablolar yetişmiyormuş. + uç yetişse bile - uca ilave kablo eklemesi yapmak falan gerekirmiş. 120 TL dedi yeni akü için.

    Vtec ise 3200 devirden sonra açılırmış. Bizim kasa ile yeni kasanın vtec çalışma mantığı tersmiş:

    Bizim kasada, 3200 devre kadar her 4 sübaptan biri (emme süpabı) az açılır, bu devirden sonra diğerleri kadar açılarak daha fazla hava alıp daha zengin bir karışım yaparak performansı arttırırmış.

    Yeni kasalarda ise emme sübabı daha geç kapanarak bir miktar karışımı salıp biraz daha az karışım yakarmış ve 1.6 motorlu arabayı 1.4müş gibi çalıştırırmış. Gaza yüklenince de, emme süpabı diğerleriyle aynı anda kapanarak tam karışımın yanmasını sağlarmış. Bu yüzden yeni kasalar daha az yakıyor galiba.

    Ters kutuplu akü resmi:


     Honda İçin Akü?


     Honda İçin Akü?


    usta arabanın motoru çok temizmiş maşallah
    sudan tozdan geçmezmısın nasıl nasıl?????




  • hava filtresi için 8mm yada cm değerli torna vida aldım vida içeri giren cinsten 7 vidayı açıp filtreyi temizliyorum astrada 4 tırnak vardı bu civic hazine vargibi 7 vida var
    hava filtresi kutusunun yanındaki kutu nedir sordum usta dediki motoru dolu göstemek için yalandan
    konulmuş bir hava depo kutusu aküyü minicik koyacağına o kutuyu ufak yapsaydıya sanki
    v6 motoru var yalandan doldurmuş oaraları kova vs
  • Hava filtresinin yanındaki kutuyu çıkarda o zaman sen sesin ne kadar yükseldiğine bak.. O kutu sesi kesmesi için tasarlanmış bir kutudur.. Sessiz çalışan bir araç için :)))
  • Merak etme, ustanın herşeyden haberi var. O dediğini de söylemişti ama ben yazmayı unutmuşum. Hatta şu an hatırladım, bizim kasa otomatiklerle Isparta yolunda deneme sürüşü yapıp 5.4, 5.5 litre yaktırdığı da oluyormuş. Ama öyle 3-5km lik deneme sürüşü değil, daha uzun.

    Akü küçük falan değil. Gamyon aküsü mü koysalardı yani? Paran çoksa üstünde taşıyacağına deste deste bağlayıp o kutunun içine at, kimse şüphelenmez. Bu yıl içerisinde akünün biteceğini umuyorum. Orijinal akü olduğu için Mayıs ayında 5 yılı bitecek. Ama üretim tarihini bilmiyorum, belki de 5 yılı bitmiştir bile. Üzerindeki mercekli camdan bakınca hiçbişey görünmüyor. Beyaz veya yeşil gibi. Siyah zaten kötü haberdir ama, geçen yaz tatile giderken araba bizimle gelmedi 3 hafta üstü örtülü vaziyette yattı. Tatil dönüşü Maşallah ilk marşta bastı ve çalıştırdı motoru. (tık tık tık, tahtaya vurdum).

    Usta bir iki marka saydı akü için: Yuasa ve bişey daha dedi. O, adını şimdi hatırlamadığım markanın hem düz hem de ters kutuplusu aynı fiyata varmış. 120lira ama aynı aküyü yetkili servis 160Liraya takıyormuş. Herhalde 30dk. işçilik kaktırıveriyorlar.

    Fotoğrafı da motoru yıkadıktan sonra çekmiştim. Yıkama malzemeleri: hortum-fırça-deterjan-su. Bunların beyni göğsün içinde olduğundan rahatlıkla yıkanabiliyor motorları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABABA2307 -- 18 Şubat 2009; 17:49:59 >




  • evet o kutu motor içi bagajı olarak kullanılır
    birde hava giriş borusu yanda dizel araçlar
    gibi yapmışlar bir çok arabada hava borusu
    ağızı ön panjurun içindedir honda fazla toz
    vs kaçmasın diyemi yana kıvırmış
  • Derin suya girerse direk suyu çekmesin, sular farın ve akünün arkasından aşağı aksın diye olabilir mi? Aklıma bu geldi...
  • muhtemlen
  • Motor resmine dikkat ettiyseniz kaputu tutan demir çubuk çift kademe ayarlı. Resimdeki yere takınca kaput 80 derece falan açık kalıyor, diğer deliğe takınca açı 40a falan düşüyor...

    Yeni kasalarda da böyle mi yoksa amortisörlü kollar mı var yanlarda?
  • ne amortisörü hacu?? kaput destek çubuğunu koyduklarına şükredelim


    tek kademeli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanerm -- 19 Şubat 2009; 4:37:36 >
  • Kaç kademeli peki?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ABABA2307

    Merak etme, ustanın herşeyden haberi var. O dediğini de söylemişti ama ben yazmayı unutmuşum. Hatta şu an hatırladım, bizim kasa otomatiklerle Isparta yolunda deneme sürüşü yapıp 5.4, 5.5 litre yaktırdığı da oluyormuş. Ama öyle 3-5km lik deneme sürüşü değil, daha uzun.

    Akü küçük falan değil. Gamyon aküsü mü koysalardı yani? Paran çoksa üstünde taşıyacağına deste deste bağlayıp o kutunun içine at, kimse şüphelenmez. Bu yıl içerisinde akünün biteceğini umuyorum. Orijinal akü olduğu için Mayıs ayında 5 yılı bitecek. Ama üretim tarihini bilmiyorum, belki de 5 yılı bitmiştir bile. Üzerindeki mercekli camdan bakınca hiçbişey görünmüyor. Beyaz veya yeşil gibi. Siyah zaten kötü haberdir ama, geçen yaz tatile giderken araba bizimle gelmedi 3 hafta üstü örtülü vaziyette yattı. Tatil dönüşü Maşallah ilk marşta bastı ve çalıştırdı motoru. (tık tık tık, tahtaya vurdum).

    Usta bir iki marka saydı akü için: Yuasa ve bişey daha dedi. O, adını şimdi hatırlamadığım markanın hem düz hem de ters kutuplusu aynı fiyata varmış. 120lira ama aynı aküyü yetkili servis 160Liraya takıyormuş. Herhalde 30dk. işçilik kaktırıveriyorlar.

    Fotoğrafı da motoru yıkadıktan sonra çekmiştim. Yıkama malzemeleri: hortum-fırça-deterjan-su. Bunların beyni göğsün içinde olduğundan rahatlıkla yıkanabiliyor motorları.

    EN ÖNEMLİSİNİ UNUTTUN "KOVA"




  • motor yıkarken hortum, yani akan su daha iyi oluyor abicim, de; uyku mu tutmadı gene yoksa çok mu özledin ya da rüyanda mı gördün forum sayfalarını
  • yenge uyurken gizli girmiştir
  • daha öncede anlatmıştım, uzun yıllar gece geç saatlere kadar çalıştığım için erken uyuma alışkanlığım kaybolmuş, yarasa gibi sabaha kadar oturup, öğlene kadarda uyuyorum
  • Hmmm, özel ders veriyordun heralde...
  • yok kuşadası falan gibi yerlerde turistlere folklor gösterileri yapıyorduk, ben ekibe akordiyon çalıyordum, izmire dönüp eve ulaşıp uyumak sabahı buluyordu
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.