Şimdi Ara

Honda Jazz Buluşma ve Dayanışma SAYFASI (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.211
Cevap
53
Favori
111.559
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • radiko1 R kullanıcısına yanıt
    170 tl ile 450 km cok iyi. Km basina 37 kurus civari bi tuketim demektir ki benzin fiyatlarinin tavan yaptiginida goz onunde bulundurursak cok makul bir tuketim. Bende 160 lira ile 500 km civari yapiyorum su siralarda. Bu arada 40 bin bakimi icin honda damla 550 lira rakam verdi ve az once aracin garantisini bozmaya karar verdim. Otomot diye bir internet sitesi var, oradan bakim talebinde bulundum, birazdan aracima kapi onunde bakimi yapilacak 270 liraya. Umarim pisman olmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SonNn_ S kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim. allah hepimizin tekerlerini düz bastıırsın
  • bugün ottopot gelip aracıma yerinde bakım hizmeti verdi. castrol motor yağı + yağ filtresi + polen filtresi + hava filtresi + antifiriz + fren hidrolik yağı takviyesi + sol kapıdan gelen takırtının onarılması + bilgisayarlı arıza tespiti vs vs 240 lira tuttu. arabanın içinden 4 buçuk litre yağ çıkmasıda ayrı bi hikaye, halbu ki 3 buçuk litre yağ konuluyor diye biliyorum, zorla keçeleri patlattıracaklar. hizmetten çok memnun kaldım, aşırı ilgililer arkadaşlar, ne dediysem hallettiler. birde servisin kesinlikle değişmesi gerekiyor dedikleri bujiler sağlammış, değiştirmediler. kesin değişmesi gerekiyor dedikleri fren balataları da bir sonraki bakıma kadar rahatlıkla yetermiş değiştirmediler. adamların gelip kapı önünde bakım yapması ayrı bi rahatlıkmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa candaş

    he birde aracım gururumdur. alanya-istanbul arası 820 km lik mesafeyi 200 lira ile gelerek neredeyse karşısında diz çöktürecekti

    Verdiğiniz rakamlara göre 200/820=0,24 TL/km sonucu ortaya çıkıyor. Şu an benzinin litresi 5,09 TL olduğuna göre 4,7 lt/100 km gibi bir rakama tekabül eder ki çok ama çok iyimser bir değer bence. Ancak bir önceki mesajınızdan dolayı bu değere 2013 yazında ulaştığınızı varsaydığımda ve o dönemde benzinin litre fiyatı ortalama 4,70-4,75 TL olduğunu dikkate aldığımda 5,1 lt/100 km değerine ulaşıyorum. Bu ortalamaya ulaşmak için sanırım 820 km boyunca 90 km/s hızını hiç geçmemiş olmalısınız.

    Aracınızı güle güle kullanmanız dileğiyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: radiko1

    Sehirdisi gayet uygun yakiyor. Ama şehiriçinde acemilikten ve sehir altyapsindan beni üzüyor. Her tarafta çukur tumsek ikide bir fren yapmak zorunda kaliyorum. Bende yarım depo ile 75 tl ile 300 km getirmistim Ilk arabami aldığımda..

    Fakat simdi bakimlarini yeni yaptigim halde kisinda etkisiyle 450 km yi 170 tl ile kapatıyorum. Yazin 525 gormuslugum var ayni miktar ile. Tabii icinde 150 km sehirdisi vardi.

    Sizce fazla mi yakiyor. Buji bobin vs baktirayim mi? kalkista suruste sorun yok. Ses yok. Yagini degistirirken tamirciye bujilere bak dedim oda arabayi calistirdigimda cikan sese ve başlamasına bakarak bujilerde sorun yok dedi. Miayeneden yeni gecti tuik te egzoz sonuclarina bakan kişi ben daha birşey sormadan "abi sifir gibi . Emisyon en uygun değerlerde" diye soyledi.

    Muayene den far ayari dışında sorun yok denildi. Tabii onda far seviyesi 0 da idi. Bundan mu sorun kaynaklandi bilmiyorum. Fren tutma kapasiteleri arasinda sag sol farki vardi. Sizce sorun olurmu?

    Arabayi alali bir sene oldu. Onunla ogrendim surmeyi. Araba duz yolda saga sola fazla sapmiyor. Rot balans hic yapmadim . Eski sahibi yapmismidir haberim yok. Sizce fazla yakmasi rottan vs kaynaklanabilirmi?

    Teşekkürler


    Şehiriçi tüketim değerlerini karşılaştırmak için aynı şehirde hatta aynı bölgede yaşamak gerekir zannımca. Örnek vermek gerekirse ben Ankara Batıkent'te yaşıyorum ve aracımı h.içi hergün eşim çalıştığı okula gelip giderken kullanıyor ve CVT şanzımanın mantığını anladığı için oldukça ekonomik kullanıyor diyebilirim. Okul-ev mesafesi yaklaşık 20 km ve bu yolda trafik yoğunluğu oldukça az. H.sonları ise ister istemez daha çok trafikle karşılaşıyoruz. 4.yılımıza girdiğim aracımı artık iyi tanıdığım için akaryakıt istasyonuna depomu tamamen boşaltmadan girmiyorum neredeyse ve depo 42 lt olmakla birlikte her girdiğimde ortalama 38-40 lt arası benzin alıyorum. Tamamı yukarıda bahsettiğim gibi ş.içi olmak üzere genellikle 38-39 lt benzin ile 570-600 km yol yapıyorum. Hesapladığımızda 6,3-6,4 lt/100 km yapıyor ki benzinli bir araç için bence çok iyi bir değer.

    Yıllardır aracımın bakımlarını yaptırdığım ustamdan öğrendiğime göre bizim araçlarda yakıt tüketimini arttıran en önemli unsur hava filtresi ve bujiler. Bildiğiniz üzere Jazz'larda her bir silindiri ateşleyen 2'şer buji (toplamda 8) var ve bu bujilerin verimli çalışması yakıt tüketimi açısından çok önemli. Takımını ortalama 100 TL'ye değiştirebileceğinizi düşünürsek bence 30-40 bin km.de bir değiştrmekte fayda var.

    Son olarak, 2011 yılında muayeneye gittiğimde bende de sizdeki gibi far ayarı ve fren sağ/sol basınç farkı problemi vardı. Muayeneden çıkar çıkmaz far ayarı için elektrikçiye gittiğimde bir cihaz ile kontrol edildi ve soruna rastlanmadığı için bir değişiklik yapılmadı. Kontrolü yapan kişinin yorumu, muayene istasyonlarının sırf kritik yazmış olmak için far ayarlarında problem varmış gösterdiği şeklinde oldu. Zaten muayene işlemleri sırasında dikkat ettiyseniz, her bir far için ölçüm süresi yaklaşık 5 sn sürüyor ve ben de bu kadar kısa süre içinde doğru bir ölçüm yaptıklarına inanmıyorum. Nitekim 2013 yılındaki muayenede bu sefer sağ ve sol olarak tam ters değer ölçmeyi başardılar

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gone With The Wind

    quote:

    Orijinalden alıntı: radiko1

    Sehirdisi gayet uygun yakiyor. Ama şehiriçinde acemilikten ve sehir altyapsindan beni üzüyor. Her tarafta çukur tumsek ikide bir fren yapmak zorunda kaliyorum. Bende yarım depo ile 75 tl ile 300 km getirmistim Ilk arabami aldığımda..

    Fakat simdi bakimlarini yeni yaptigim halde kisinda etkisiyle 450 km yi 170 tl ile kapatıyorum. Yazin 525 gormuslugum var ayni miktar ile. Tabii icinde 150 km sehirdisi vardi.

    Sizce fazla mi yakiyor. Buji bobin vs baktirayim mi? kalkista suruste sorun yok. Ses yok. Yagini degistirirken tamirciye bujilere bak dedim oda arabayi calistirdigimda cikan sese ve başlamasına bakarak bujilerde sorun yok dedi. Miayeneden yeni gecti tuik te egzoz sonuclarina bakan kişi ben daha birşey sormadan "abi sifir gibi . Emisyon en uygun değerlerde" diye soyledi.

    Muayene den far ayari dışında sorun yok denildi. Tabii onda far seviyesi 0 da idi. Bundan mu sorun kaynaklandi bilmiyorum. Fren tutma kapasiteleri arasinda sag sol farki vardi. Sizce sorun olurmu?

    Arabayi alali bir sene oldu. Onunla ogrendim surmeyi. Araba duz yolda saga sola fazla sapmiyor. Rot balans hic yapmadim . Eski sahibi yapmismidir haberim yok. Sizce fazla yakmasi rottan vs kaynaklanabilirmi?

    Teşekkürler


    Şehiriçi tüketim değerlerini karşılaştırmak için aynı şehirde hatta aynı bölgede yaşamak gerekir zannımca. Örnek vermek gerekirse ben Ankara Batıkent'te yaşıyorum ve aracımı h.içi hergün eşim çalıştığı okula gelip giderken kullanıyor ve CVT şanzımanın mantığını anladığı için oldukça ekonomik kullanıyor diyebilirim. Okul-ev mesafesi yaklaşık 20 km ve bu yolda trafik yoğunluğu oldukça az. H.sonları ise ister istemez daha çok trafikle karşılaşıyoruz. 4.yılımıza girdiğim aracımı artık iyi tanıdığım için akaryakıt istasyonuna depomu tamamen boşaltmadan girmiyorum neredeyse ve depo 42 lt olmakla birlikte her girdiğimde ortalama 38-40 lt arası benzin alıyorum. Tamamı yukarıda bahsettiğim gibi ş.içi olmak üzere genellikle 38-39 lt benzin ile 570-600 km yol yapıyorum. Hesapladığımızda 6,3-6,4 lt/100 km yapıyor ki benzinli bir araç için bence çok iyi bir değer.

    Yıllardır aracımın bakımlarını yaptırdığım ustamdan öğrendiğime göre bizim araçlarda yakıt tüketimini arttıran en önemli unsur hava filtresi ve bujiler. Bildiğiniz üzere Jazz'larda her bir silindiri ateşleyen 2'şer buji (toplamda 8) var ve bu bujilerin verimli çalışması yakıt tüketimi açısından çok önemli. Takımını ortalama 100 TL'ye değiştirebileceğinizi düşünürsek bence 30-40 bin km.de bir değiştrmekte fayda var.

    Son olarak, 2011 yılında muayeneye gittiğimde bende de sizdeki gibi far ayarı ve fren sağ/sol basınç farkı problemi vardı. Muayeneden çıkar çıkmaz far ayarı için elektrikçiye gittiğimde bir cihaz ile kontrol edildi ve soruna rastlanmadığı için bir değişiklik yapılmadı. Kontrolü yapan kişinin yorumu, muayene istasyonlarının sırf kritik yazmış olmak için far ayarlarında problem varmış gösterdiği şeklinde oldu. Zaten muayene işlemleri sırasında dikkat ettiyseniz, her bir far için ölçüm süresi yaklaşık 5 sn sürüyor ve ben de bu kadar kısa süre içinde doğru bir ölçüm yaptıklarına inanmıyorum. Nitekim 2013 yılındaki muayenede bu sefer sağ ve sol olarak tam ters değer ölçmeyi başardılar

    Saygılarımla.

    Muayene ile ilgili haklısınız. Eski muayenesinden sis lambaları hafif kusur geciyordu. Onun yerine bu sefer farlarda yön bozuk dediler. Gunduz ortaminda apacik ışık-güneş ışığı- vuran yerde testi yapmislardi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gone With The Wind kullanıcısına yanıt
    90 değilde 100 km hızın altına hiç inmedim. 100 km hıza sabitledim aracı cruise control ile. aralarda 110 a çıktım ama tabi kısa süreli. 2013 yılının eylül ortası, litre fiyatı 4.70 civarlarındaydı sanırım. yol bilgisayarı 4 litrelerde bi ortalama göstermişti tam hatırlamıyorum ama ona da fazla güven yok. alanya dan kütahyaya kadar klima hep açıktı. Kütahya da gece olunca klimayı kapatmıştım.
  • Gone With The Wind kullanıcısına yanıt
    Muayene öncesi yetkili serviste far ayarı yaptırdım ve sonra muayeneye götürdüm aracımı.
    Far ayarsızlığından hafif kusur verdiler.
    Ben anlamadım bu işten bir şey.
  • Hiç birşey 100/100 dogru veya yanlış degildir. Mantıgı.
    Yangın söndürme tüpü yoksa bile hafif kusur Geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa candaş

    bugün ottopot gelip aracıma yerinde bakım hizmeti verdi. castrol motor yağı + yağ filtresi + polen filtresi + hava filtresi + antifiriz + fren hidrolik yağı takviyesi + sol kapıdan gelen takırtının onarılması + bilgisayarlı arıza tespiti vs vs 240 lira tuttu. arabanın içinden 4 buçuk litre yağ çıkmasıda ayrı bi hikaye, halbu ki 3 buçuk litre yağ konuluyor diye biliyorum, zorla keçeleri patlattıracaklar. hizmetten çok memnun kaldım, aşırı ilgililer arkadaşlar, ne dediysem hallettiler. birde servisin kesinlikle değişmesi gerekiyor dedikleri bujiler sağlammış, değiştirmediler. kesin değişmesi gerekiyor dedikleri fren balataları da bir sonraki bakıma kadar rahatlıkla yetermiş değiştirmediler. adamların gelip kapı önünde bakım yapması ayrı bi rahatlıkmış.

    Fiyat iyiymis. Bu kapiya gelip de bakim yapma isini ilk defa duydum. Aracin yagini degiatirmek icin araci vincle falan havaya mi kaldiriyorlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SonNn_ S kullanıcısına yanıt
    Yok hocam, iki adet 3 tonluk hidrolik liftle geldiler, onunla sagli sollu kaldirdilar onunu baya bi. On takimlari ve alt aksami o sekilde kontrol ediyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sistem cok pratik. Ottopot.com dan randevu formu dolduruyorsunuz. Daha sonra servisler sizi arayip fiyat teklifinde bulunuyor. Sizde aralarindan uygun olani secip bakima goturuyorsunuz aracinizi, ben mobil bakim diye bi firmayi sectim yerinde servis hizmeti verdigi icin. Ahmet Usta diye bi usta geldi, sagolsun kendi araciymis gibi ilgilendi aracimla. Ve 1 saat 20 dk surdu aracimin bakimi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa candaş

    Yok hocam, iki adet 3 tonluk hidrolik liftle geldiler, onunla sagli sollu kaldirdilar onunu baya bi. On takimlari ve alt aksami o sekilde kontrol ediyorlar.

    Sanirim bu bakim isi bizim İstanbul sokaklarinda imkansiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SonNn_ S kullanıcısına yanıt
    o konuda haklisiniz. Ben maltepe de oturuyorum, kapalo otoparkim var, bakim orda yapildi. Az once de kayinvalidemin c180'ine bakim yaptirdik, dün oldugu gibi inanilmaz ilgiliydiler ve 290 lira tuttu bakim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SonNn_ S kullanıcısına yanıt
    Bu arada 3 tonluk lift dedgim yanlis anlasilmasin, 3 ton kaldirabilen takoz liftlerden bahsediyorum, aracin altina sokup eliyle kaldiriyor araci. Ufak bisi yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa candaş

    Bu arada 3 tonluk lift dedgim yanlis anlasilmasin, 3 ton kaldirabilen takoz liftlerden bahsediyorum, aracin altina sokup eliyle kaldiriyor araci. Ufak bisi yani.

    Anladım hocam. Güle güle kullanın.
    Bugün ben de aracımdan son zamanlarda frenlemelerde sağ taraftan gelen uğultu sesi ve frenlerin iyice zayıflaması üzerine ustaya gidip aracı gösterdim. balata ve disklerin benden önceki sahibinde en son ne zaman değiştirildiğini bilmiyordum sadece 10.000 bakımında kontrol edilmişti ama idare eder denmişti. bugün bakıldığında ben de aracın yanındaydım ve böyle daha hoşuma gitti usta balata ve disklerin bitik olduğunu söyledi. gerçekten de diskler artık iyice incelmiş ve yanlarında tırnaklar oluşmuştu. balata da ise tarif ettiği şekilde bitikti, parlaması falan gitmiş iyice incelmişti. hepsinin değişimi için durumum yoktu. diskleri yakında değiştirmeye karar verdik. Özellikle havaların ısınmaya başlamasıyla zaten kötü durumda olan disklerin çok sıcak olacağını soğuyamacağı için frenlerin tutmama riski olduğunu anlattı saolsun. Ama balataların durumu daha kötüydü ve orijinal Nissin marka balata ile değiştirildi. dükkandan çıktıktan sonra bi 6-7 km. kullandım. frenleyince durmaya yakın olan uğultu ve ıslık çalma sesi kesilmiş. Bu beni çok memnun etti. Frende bi yumuşama daha bir nasıl söyleyim tepkime göstermesi falan çok hassastı o sona ermiş. bu da konfor olarak iyi bence. . İnşallah böyle gider.




  • SonNn_ S kullanıcısına yanıt
    ne kadar fiyat verdiler 4 disk ve balataya?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa candaş

    ne kadar fiyat verdiler 4 disk ve balataya?

    sadece önlerin değişmesi gerekiyormuş: diskler + balatalar+ işçilik için 300 tl. ben sadece ön balataları değiştirttim 150 liraya mal oldu. Nissin marka. baktım araçtaki kaliper aynı marka. Honda da aynı markayı orjinalin de takıyormuş ürettiği araçlara.
  • SonNn_ S kullanıcısına yanıt
    vay be, insan frene basmaya korkacak. motor frenine devam
  • 2009 manuel yeni kasa jazz sahibiyim 5aydır, bu forumu yeni farkettim. takipteyim bundan gayri :)
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.