Şimdi Ara

Honda Jazz yerine alınabilecek araçlar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
2.564
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • sibelö S kullanıcısına yanıt
    Simdi daha iyi anladim (bu arada konustugumuz araclari senelerce kullandigim icin yorum yapiyorum). Otoyol ve uzun yol suratlerinde araba kendini kucuk hissettirmesin biraz daha guven versin ve ben yine Jazz'in islevselliginden hacminden feragat etmeyeyim diyorsaniz Golf degil de, ortalama 2-2,5 Lt daha fazla bir tuketime katlanarak (sizin 7,3-7,8 gibi bir ortalamaniz oldugunu varsayiyorum) ki yilda 10.000 km yaptiginiza gore 1.000 TL farkedecektir. 2-3 yasinda Cooper Countryman, Opel Mokka hatta DSG'ye dikkat ama Tiguan tercih etmeniz daha mantikli olacaktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GerardoTorrado

    Simdi daha iyi anladim (bu arada konustugumuz araclari senelerce kullandigim icin yorum yapiyorum). Otoyol ve uzun yol suratlerinde araba kendini kucuk hissettirmesin biraz daha guven versin ve ben yine Jazz'in islevselliginden hacminden feragat etmeyeyim diyorsaniz Golf degil de, ortalama 2-2,5 Lt daha fazla bir tuketime katlanarak (sizin 7,3-7,8 gibi bir ortalamaniz oldugunu varsayiyorum) ki yilda 10.000 km yaptiginiza gore 1.000 TL farkedecektir. 2-3 yasinda Cooper Countryman, Opel Mokka hatta DSG'ye dikkat ama Tiguan tercih etmeniz daha mantikli olacaktir.

    Jazz'ın ortalaması 6.2 şu an. Hatta bazen 5'lere düşüyor. Bu araçlar da aklımda olanlar ve çoook begendiklerim ama sanırım bundan bir sonraki adım olarak, yani terfi alınca.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sibelö

    Bütçe olarak 60 - 70 bine kadar çıkabilirim ama sanırım bu aracın dizeli yok ve benzin kullanımı çok ekonomik değil, yanılıyor muyum?

    Hayır B180 CDI modelleri var ama tabi bütçenizi hesaba katınca orada tıkanıyoruz.Çok da eski model almak da istemiyorsunuz sanıyorum o yüzden başka alternatiflere yönelmek lazım.
  • 2010 Jazz fun'ım pert oldu . Golf 1.2 tsi düz vites aldık sonra onu da sattık. Focus 1.5 dizel powershift otomatik aldık.
    5 yıl boyunca 2 koltuk yatışı , 399 litre bagaj ve açılmayan cam tavana tav olmuşuz ve japon tenekesine araba muamelesi yapmışız.
    Hondanın kendisine ve servislerine haketmedikleri paraları bayılmışız.
    Hondanın şovruumunun yanından geçmem artık. Özellikle golf hani kıyas kabul etmez.
  • x-rayted kullanıcısına yanıt
    Ben de Mercedes C180, BMW 3.20 ve Totoya Avensis'i gördükten sonra vw ve ford tenekesine araba muamelesi yaptığımızı anlamıştım

    B sınıfı araç ile C sınıfı aracı kıyaslayıp Jazz'a teneke diyorsun. Yahu ona bakarsan D segmenti araçlar ile focus ve golf'ü karşılaştır bakalım şimdi övdüklerini tenekeden başka bir şeye benzetebilecek misin?

    C sınıfı Golf'ün bagaj hacmi 350 litre ama B sınıfı Jazz'ın bagaj hacmi 399 litre. Fiyatı iki katı olan bir araçtan bahsediyorsun. Arka diz mesafesi de Jazz'dan iyi değil. Hele ki focus'un arka diz mesafesi Jazz'dan çok daha kötü.

    Bir de konuyu açan bayan otomatik vites araç arıyor. Cvt gibi sorunsuz bir şanzımanı bırakıp hepsi arızalı DSG ve Powershift şanzımanlı araçları önermenin bir mantığı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Ben de Mercedes C180, BMW 3.20 ve Totoya Avensis'i gördükten sonra vw ve ford tenekesine araba muamelesi yaptığımızı anlamıştım

    B sınıfı araç ile C sınıfı aracı kıyaslayıp Jazz'a teneke diyorsun. Yahu ona bakarsan D segmenti araçlar ile focus ve golf'ü karşılaştır bakalım şimdi övdüklerini tenekeden başka bir şeye benzetebilecek misin?

    C sınıfı Golf'ün bagaj hacmi 350 litre ama B sınıfı Jazz'ın bagaj hacmi 399 litre. Fiyatı iki katı olan bir araçtan bahsediyorsun. Arka diz mesafesi de Jazz'dan iyi değil. Hele ki focus'un arka diz mesafesi Jazz'dan çok daha kötü.

    Bir de konuyu açan bayan otomatik vites araç arıyor. Cvt gibi sorunsuz bir şanzımanı bırakıp hepsi arızalı DSG ve Powershift şanzımanlı araçları önermenin bir mantığı yok.

    İyi de bu da cevap mı şimdi.
    Jazzdan sonra C segment önerdeniyor. Söylüyoruz sonra da C180 avensis deniyor. D segment öner dense onu da önerirdik.

    Bak forumda benden iyisini mi bulacaksın. 4 yıl 9 ay jazz kullanmışım. 2 yıl 1 ay golf kullanmışım şimdi de focus almışım. Al sana tecrübe... Golf ten focustan sonra jazz tam teneke geliyor yalan mı yani. Ön tekerlek içinde izolasyon malzemesi yok yaaa. Azıcık tozlu yol gir tekerleğin attığı herşeyin sesi içeride.

    DSG yi bilmem kuru tip çift kavramadır. Sorununun çok olduğunu söylüyorlar. Forddaki 1.6 benzinli satılan powershift de kuru tip çift kavramadır. O kadar sorun duymadım gerçi...GETRAGın kendi yazıları var. Kuru tipte sorun özellikle yük altında olabilir. Ama firmalar niye tercih ediyor anlamıyoruz diyorlar. Focusta 1.5 tdci pwershift ise ıslak ya da yağlı denen DCT450 olup o kadar sorun çıkaran bir şanzıman değil.

    Jazz bugün satılıyor olsa 65 civarı fiyatı olurdu. Golf biraz pahalı ve sorunluluk açısından geride ama gerçekten size kaliteyi hissettiriyor. Focus golften 10 bin kadar daha ucuz daha sorunsuz bir şanzıman ancak malzeme kalitesi falan da fena değil ama bütün olarak golfün yanına yaklaşamıyor bence. Merak ediyorsun focusu nasıl aşağıladığımı son açtığım konuda görebilirsin.

    Tamam jazz , donanımı dolu, değişken, iç hacim C seviyesinde bagaj C seviyesinden iyi ama malzeme kalitesi , tasarım, izolasyon, performans , yol tutuş vs olarak epey epey geride.
    O da gidiyor bu da gidiyor yemişim kaliteyi yol tutuşu falan mantğından bakarsak daha ucuza koreli romen geniş hacimli alternatifler de var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x-rayted -- 7 Eylül 2015; 14:34:08 >




  • x-rayted kullanıcısına yanıt
    Benim mesajımı yanlış anladınız sanırım. Ben C sınıfı önerin demiyorum. B sınıfı ile C sınıfını karşılaştırmayın, öyle bir karşılaştırma yaparsanız bir başkası da D sınıfı araçlar ile golf'ü karşılaştırır şu anda güzel dediğiniz golf'e teneke der diyorum.

    Daha önce açmış olduğunuz konuyu da okumuştum. Golfe sonradan taktırdığınız Çin malı CC'nin, Ford'un standart donanım olarak sunduğu CC'den daha üstün olduğunu, Focus'da kaput amortisörü olmadığı için focus'un çok kötü olduğunu filan iddia ediyordunuz. O an cepten girdiğim için mesaj yazmaya üşenmiştim. Yeri gelmişken söyleyeyim dedim.

    DSG'nin kuru ya da ıslak tipi fark etmiyor acayip kaliteli olduğunu iddia ettiğiniz aracın el kitabına bakarsanız sıkışık trafikte şanzıman ısınırsa kenarı çekip soğumasını bekleyin diyor. Bu kadar saçma bir şeyi Lada ya da Tata araçlarda bile yapmak zorunda kalmazsınız. Yalıtımının jazz'dan biraz daha iyi olduğu doğru ama bu dandik şanzıman olduğu sürece altın kaplasalar o aracı alıp binmem. Powershift ise DSG'nin bir tık daha iyisi. Ancak sorunsuzluk ile uzaktan yakından alakaları yok. Sen git o kadar para ver sonra zırt pırt şanzıman bozuldu diye servise gidip dünyanın parasını harca.

    B sınıfı bu kadar donanımlı, bu kadar sorunsuz, bu kadar geniş bir araç bir araç biliyorsanız Jazz'ı onunla kıyaslayabilirsiniz. Konu sahibi C segmentine çıkacak olursa bir sürü sorunsuz araç varken gidip DSG ve Powershift gibi sorunlu şanzımana sahip araçlara gelene kadar daha iyi ve sorunsuz seçenekler var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 7 Eylül 2015; 15:07:48 >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    İyi de konu sahibi diyor ki fark verip golf almaya değer mi, dizel otomatik C öner. Ehh onların yanında jazz teneke gibi geliyor bunun nesi yanlış. Jazzın bagajı çok geniş derken C ile karşılaştırılıp bir rakam veriliyor ama kalitesini karşılaştırmaya hayır...

    Neyse uzatmaya gerek yok.
    Honda ile sorunsuz keyifli sürüşler dilerim.
  • x-rayted kullanıcısına yanıt
    Konunun ilk mesajına göre cevap yazdıysanız o zaman ben sizi yanlış anlamışım demektir. Kusura bakmayın iyi forumlar dilerim.
  • Cevaplar için sağolun. Hepinize danışmak istediğim bir şey de etrafımda C segment çoğu araçta dizel almaya değmez yorumları. Sizce de öyle mi?

    Bir de yeni peugot 308 hakkında güzel şeyler duyuyorum, yorumlarınızı merak ediyorum.
  • sibelö S kullanıcısına yanıt
    Otomatik vites olacaksa dizel almaya değmez. Ya çift kavrama robotize şanzıman alıp sürekli sorun yaşarsınız ya da klasik tam otomatik alırsınız ama onlar da benlinli araç kadar tüketim gerçekleştiriyor. Attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değmez. Dizel az yaksın diye fazladan 10 bin tl vereceksiniz ama uzun dönemde benzinden bir farkı olmayacak.

    Eğer az yaksın diyorsanız cvt şanzımanlı ya da tam otomatik benzinli bir araç alıp tüp taktırarak kullanmanız en sorunsuz yöntem olur diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • piyasa çok yüksek hiç elleme
  • mc33 M kullanıcısına yanıt
    Sonunda Peugeot 308 dizel otomatik alıyorum sanırım, bir hafta içinde arabayı satabilirsem. Autoshow kampanyasından kalanları 10bin tl ucuza satıyorlar Eylül sonuna kadar. Kaç istiyorsunuz diyordunuz ya 42bin istiyorum. Daha doğrusu takas yapabilirz dedi galeri, onlar 41bin km'deki full+full arabayı benden sonra 47bine falan satarlar herhalde. İçim acıyor ama onların indirimini de kaçırmak istemiyorum.
  • tabikide skoda roomster

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • zibidi gonzales kullanıcısına yanıt
    Ben kararımı verdim yeni peugeot 308 alacağım sanırım.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.