Şimdi Ara

!!!hondacılar güvenliğniz için!!!! (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
2.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Kullandiginiz aracta VSA yok sanirim. Imzanizda aracinizin eski kasa oldugu gozukuyor. Bir de limitlerin ustune kendiniz cikmissiniz. Burada Honda`nin sucu yok sanirim.

    Ben Rusya sartlarinda karda buzda deliler gibi suruyorum araci. Inanin 1 kere bile kelegini gormedim frenlerin. Frenler diger araclara oranla sanki hemen tesir etmiyormus hissi veriyor, bunu kabul edebilirim. Bazen biraz daha sert basmak gerekiyor. Ama inanin tam zamaninda durabiliyor. Durus mesafesi ve VSA etkinligi bence yeterli.
  • zaten vsa var demedim ben yazan kişiler imzamdaki aracı görüp ona göre yazmışlardır diye devam ettim, vsa zaten dokümanlarında da yazmıyor, yoktur doğrudur. konunun sapma sebebi zaten kişilerin benim hatamla vs ilgilenmesi, zaten hata olmasa böyle bir durum olmaz, anlaşılması gereken şey, ben buradaki insanları böyle bir şeye karşı uyarıyorum:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hozturan

    Fren problemi olduğu düşünülüyorsa serviste test ettirilebilir.
    Kronik sorun olduğunu da düşünmüyorum, 2004 Civic ES/AT kullandım uzun zaman, hiç öyle problem yaşamadım.
    170-180, Allah ne verdiyse bastım, böyle yol tutuşu olan otomobil hatırlamıyorum.
    Sorun olabilir, araca özeldir, kronik değil ..

    birde focusu deneyin öyle karar verin...
  • Geçen hafta arkadaşım denedi, çok sevdiği Focus'unu pert etti.
    Kendisinde hiçbir şey yok şükür.
    Çünkü emniyet kemeri takılıydı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: filiz_1977


    quote:

    Orjinalden alıntı: hozturan

    Fren problemi olduğu düşünülüyorsa serviste test ettirilebilir.
    Kronik sorun olduğunu da düşünmüyorum, 2004 Civic ES/AT kullandım uzun zaman, hiç öyle problem yaşamadım.
    170-180, Allah ne verdiyse bastım, böyle yol tutuşu olan otomobil hatırlamıyorum.
    Sorun olabilir, araca özeldir, kronik değil ..

    birde focusu deneyin öyle karar verin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: filiz_1977


    quote:

    Orjinalden alıntı: hozturan

    Fren problemi olduğu düşünülüyorsa serviste test ettirilebilir.
    Kronik sorun olduğunu da düşünmüyorum, 2004 Civic ES/AT kullandım uzun zaman, hiç öyle problem yaşamadım.
    170-180, Allah ne verdiyse bastım, böyle yol tutuşu olan otomobil hatırlamıyorum.
    Sorun olabilir, araca özeldir, kronik değil ..

    birde focusu deneyin öyle karar verin...

    focusun yol tutuşu dışında hiç bir özreliği yok, yol tutuşta artık her araçta gayet tatminkar




  • ben uzatmamış olmak için yazdığım uzun bir yazıyı silmiştim...
    aslında bende ilk defa karşılaşsam hiç birşey demezdim..
    ancak ABABA2307 ve caucass arkadaşlarımla buna benzer 2. konuşmamız oldu bu konuda....
    ilkindede yanlış olmasın ama arkadaşın biri hondanın gizli özelliklerini v.s. sormuştu
    adamın bir dövülmediği kaldı sululuk derecesinde esprilerle alay edildi....sonunda o arkadaşta sinirlenip tepkisini dile gettirmişti...

    Tabiki sizin tarzını öyle olabilir ona birşey diyemem..
    ancak emin olun bir süre sonra itici oluyor....
    kesinlikle espri olduğunu düşünmüyorum öyle olsaydı 2. 3. mesajlarda espriydi v.s. geçerdi ancak gayet tartışma olmuş...
    neyseee...
  • @boyrhomboidea

    normalde düz giderken lastikler sadece dikey kuvvetlere karşı koyarlar, fakat virajlarda araç hem dikey hem yatay kuvvetlerle mücadele eder, yatay kuvvetler bir süre sonra lastiklerin kaldırabileceğinin üstüne çıkarsa araç kayar, kuvvet daha büyürse takla atar.

    hız,

    viraj içinde fren yapmak,

    direksiyonu kırmak, (anladığım kadarıyla viraj içine kırmış olmalısınız)

    bunların hepsilastiklere binen yatay kuvveti arttırmış, bunu algılayan sistem de en azından fren gücünü azaltarak aracın takla atmasını engellemeye çalşmış, mesela vsa olsaydı sadece virajın içindeki ön lastiğin fren gücünü azaltırdı, veya vsa plus olsaydı direksiyona bile müdahale eder, kontra verirdi (yeni accord ve avensiste mevcut bu sistem).

    kısaca sistem kapasitesi dahilinde sizin başınıza bir felaket gelmemesi için elinden geleni yapmış, fakat siz normal olarak bunu sizi tehlikeye düşürdüğünü sanmışsınız,

    normal olarak diyorum çünkü çoğu sürücü acil durumlarda abs sistemi için bile aynı şekilde fren mesafesini uzalttığını düşünüyor, çünkü insan zihni o kadar kısa bir zaman aralığında ve panik haliyle dinamik analiz yapamıyor (yani sadece araç full fren yapacağına kesik kesik yaptı, o yüzden geç durduk diye düşünüyor, oysa ki o anda sistem devreye girmese, araç lastikleri üzerinde kaymaya başlayacak, lastik sıcaklığı çok artıp malzemenin sürtünme katsayısı düşecek ve mesafe çok daha uzayacaktı), sizin durumunuz abs'nin kızaklama etkisinin yanında ilk etapta çok daha vahim gözüktüğü için böyle algılamış olmanız çok normal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 4 Nisan 2009; 19:25:27 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: boyrhomboidea

    arkadaşlar, benim derdimi anlayıp ona göre yorum yazanlara teşekkür eder, yaşının adamı olamayıp polemik arayanları da kınarım:) kimsenin yanımda olmasına gerek yok, ben zaten okuyup anlayabilene yazdım, misal: emniyet kemeri düşmanıydım demek emniyet kemerine karşıyım demek değildir, bu benim ders çıkarttığımı eskiden takmadığım kemerimi artık taktığımı ve sizden de takmanızı rica ettiğimi gösterir. ayrıca kronik fren sorunu derken anlatmak istediğim VTEC2 aracının durma mesafesinin uzun olması ve BENCE dikkatinizi çekerim BENCE olmaması gereken bir yerde bir sistemini devreye sokarak tehlikeli bir durum olmuşmasına sebep olduğunu ve bunun için de aileniz, arkadaşlarınız ve kendi canınız için SİZİ başınıza gelmeden yaşamış birisi olarak ikaz ettim:) ancak forumdaki bazı muhtar abilerimiz buranın kralları olduğundan, her şeyi onlar bildiğinden onların dertleri beni küçümsemek beni küçük düşğrmek vesair olduğundan, onlar geçmiş olsun inşallah kimsenin başına gelmez, dikkat et kardeşim diyeceklerine başka tür söylemler içine girdiler:) ben onların adına üzüldüm, çünkü yaşları kadar büyüyememişler maalesef:) ayrıca bir mesajda da hondanın kusursuzluğundan bahsettitğim yazılmış ve bununla kendi kendimi yalanladığım iddia edilmiş bir şekilde, honda otomobil markaları içinde en krallarından birisidir, ewet ve KUL YAPISI SINIRINDA belki de en az hatayla üretilen araçtır, ama neticede KUL YAPISI:) tabi çarpıtmak isteyene malzeme bol o ayrı:) ben açtığım vtec2 mi palio mu konusunda da bilirim, tarafsızca kıyaslamak yerine palio'ya hakaret edenleri, bilip bilmeden arabalarına chip tuning yapanları ama arşivcilikle uğraşacak AKIL yaşında değilim:) ben tekrar ANLAMAK isteyenler için özetlersem esas konuyu:
    arkadaşlar frenin viraj içinde yapılmayacağını karadaki ve havadaki sürüş tecrübelerimden bilirim zaten:) ama viraj içinde fren yapmak zorunda kalırsanız bilin ki, vtec2 aracı, accord vs bilmem bir arkadaşta bana accordan bahsetmiş, durmuyor bilginiz olsun ve emniyet kemerinizi lütfen takın:)
    şimdi ne yazarsınız bilmem ama ben, yapıcı eleştiriden uzak arkadaşları da bu konuda başına gelebileceklere karşı uyarıyorum ve herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum:)


    boyrhomboidea vermiş olduğun bilgiler bence çok çok önemli. İçimizde acemi olan arkadaşlar eminimki bu durumda nasıl davranmalarını gerektiğini anlamışlardır. Belkide bir çok insanın hayatını kurtamış oldun. Ben şahsım olarak vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür etmek istiyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: qarakedi


    quote:

    Orjinalden alıntı: boyrhomboidea

    arkadaşlar, benim derdimi anlayıp ona göre yorum yazanlara teşekkür eder, yaşının adamı olamayıp polemik arayanları da kınarım:) kimsenin yanımda olmasına gerek yok, ben zaten okuyup anlayabilene yazdım, misal: emniyet kemeri düşmanıydım demek emniyet kemerine karşıyım demek değildir, bu benim ders çıkarttığımı eskiden takmadığım kemerimi artık taktığımı ve sizden de takmanızı rica ettiğimi gösterir. ayrıca kronik fren sorunu derken anlatmak istediğim VTEC2 aracının durma mesafesinin uzun olması ve BENCE dikkatinizi çekerim BENCE olmaması gereken bir yerde bir sistemini devreye sokarak tehlikeli bir durum olmuşmasına sebep olduğunu ve bunun için de aileniz, arkadaşlarınız ve kendi canınız için SİZİ başınıza gelmeden yaşamış birisi olarak ikaz ettim:) ancak forumdaki bazı muhtar abilerimiz buranın kralları olduğundan, her şeyi onlar bildiğinden onların dertleri beni küçümsemek beni küçük düşğrmek vesair olduğundan, onlar geçmiş olsun inşallah kimsenin başına gelmez, dikkat et kardeşim diyeceklerine başka tür söylemler içine girdiler:) ben onların adına üzüldüm, çünkü yaşları kadar büyüyememişler maalesef:) ayrıca bir mesajda da hondanın kusursuzluğundan bahsettitğim yazılmış ve bununla kendi kendimi yalanladığım iddia edilmiş bir şekilde, honda otomobil markaları içinde en krallarından birisidir, ewet ve KUL YAPISI SINIRINDA belki de en az hatayla üretilen araçtır, ama neticede KUL YAPISI:) tabi çarpıtmak isteyene malzeme bol o ayrı:) ben açtığım vtec2 mi palio mu konusunda da bilirim, tarafsızca kıyaslamak yerine palio'ya hakaret edenleri, bilip bilmeden arabalarına chip tuning yapanları ama arşivcilikle uğraşacak AKIL yaşında değilim:) ben tekrar ANLAMAK isteyenler için özetlersem esas konuyu:
    arkadaşlar frenin viraj içinde yapılmayacağını karadaki ve havadaki sürüş tecrübelerimden bilirim zaten:) ama viraj içinde fren yapmak zorunda kalırsanız bilin ki, vtec2 aracı, accord vs bilmem bir arkadaşta bana accordan bahsetmiş, durmuyor bilginiz olsun ve emniyet kemerinizi lütfen takın:)
    şimdi ne yazarsınız bilmem ama ben, yapıcı eleştiriden uzak arkadaşları da bu konuda başına gelebileceklere karşı uyarıyorum ve herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum:)


    boyrhomboidea vermiş olduğun bilgiler bence çok çok önemli. İçimizde acemi olan arkadaşlar eminimki bu durumda nasıl davranmalarını gerektiğini anlamışlardır. Belkide bir çok insanın hayatını kurtamış oldun. Ben şahsım olarak vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür etmek istiyorum

    derdi sadece anlatılanı ANLAMAK olan size teşekkür ediyorum, konu içerisinde teşekkür edemediğim diğer arkadaşlara da sizin nezdinizde teşekkür ederim.




  • cok uzadı arkadaşlar
    ben demek istediğimi anlatabildiğime inanıyorum
    umarım bundan sonra Espri yaparken 2 kez düşünür honda forumundan insanların soğumamasını yeni gelecek arkadaşlara bölümün antipatik görünmemesini sağlarsınız... daha fazla bilgi daha fazla muhabbet ortamı oluşur
    sağlıcakla kalınız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ABABA2307

    ...Dediğin gibi olsaydı belli sayıda araç servislere çağırılır ve gereken fren tertibatı değişiklikleri yapılırdı. Farklı arızalar için farklı markaların böyle uygulamaları var. Ama Honda için hiç böyle servise çağırma gibi bir durum ben daha duymadım...


    http://www.otoalsat.com/guncel/sektor/1313/honda_hatali_uretimleri_geri_cagirdi.html

    http://www.otodefteri.com/haberdetay.php?id=193




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    ben uzatmamış olmak için yazdığım uzun bir yazıyı silmiştim...
    aslında bende ilk defa karşılaşsam hiç birşey demezdim..
    ancak ABABA2307 ve caucass arkadaşlarımla buna benzer 2. konuşmamız oldu bu konuda....
    ilkindede yanlış olmasın ama arkadaşın biri hondanın gizli özelliklerini v.s. sormuştu
    adamın bir dövülmediği kaldı sululuk derecesinde esprilerle alay edildi....sonunda o arkadaşta sinirlenip tepkisini dile gettirmişti...

    Tabiki sizin tarzını öyle olabilir ona birşey diyemem..
    ancak emin olun bir süre sonra itici oluyor....
    kesinlikle espri olduğunu düşünmüyorum öyle olsaydı 2. 3. mesajlarda espriydi v.s. geçerdi ancak gayet tartışma olmuş...
    neyseee...


    +++




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.