Şimdi Ara

!!!hondacılar güvenliğniz için!!!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
2.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar, genelde hondaların kronik problemi frenleridir denirdi ama tecrübe ettim gerçekten öyle... başıma daha öncede benzer bir olay gelmişti önemsememiştim ancak tekrar başıma gelince bunu paylaşmayı boynuma borç bildim çünkü bence çok ciddi bir şey, belki diğer markalarda da benzer bir şey oluyordur ama başıma gelen olayda, keskin bir viraja çok hızlı girdiğimi fark edip önce frenlere yüklendim ancak durumun daha kötüye gideceğini sezip aracın yönünü deiştirmek için direksiyonu çevirdiğimde frenlerin etkinliği muazzam biçimde azaldı, bunun sebebi de araçtaki savrulmayı engelleyici sistemin savrulma algılayıp bunu kontrol altına alma isteiği, iki kez başıma geldi ikincisinde kendimin ve araçtaki diğer 4 kişinin canıyla ödenebilecek bir olaydan resmen bizi Allah kurtardı.

    bu yüzden birincilikle honda sahibi arkadaşları, ve ardından benzer durumlar oluşabiliyorsa diğer marka araç kullanan arkadaşları uyarıyorum, savrulma riski fren gücünüzü azaltacaktır, bilginize...

    eski bir emniyet kemeri düşmanı olarak şimdi son naçizane uyarım, lütfen kemerlerimizi de takalım, gerçekten önemliymiş...
    iyi forumlar arkadaşlar...







  • önemli paylaşımın için teşekkürler...
    tahminimce bu olayda fren gücünün azalmasına EBD sebep olmuştur.önceki aracımda (2003 corolla)aynı durum vardı.şimdiki aracımda bu kadar bariz belli omuyor ama var.
    yeni kasada 2-3 defa sert girdiğim ani dönüşlerde önden kayma oluştu ama direksiyonla net tepki verip hafif gaz vererek durumu kolayca toprladım.
  • Arabaya "kronik fren problemli" diyeceğine kendi sürüş kabiliyetini sorgulasan önce

    Hızlı girdiğin virajda sert frenaj yaparak direksiyonu da çevirince muhtemelen takla atarsın VSA olmasa. VSA sürate ve dönüşe göre frenajı ayarlayıp arabayı devirmeyecek seviyede frenleme yaptırıyorsa, buna kronik fren problemi mi demek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Arabaya "kronik fren problemli" diyeceğine kendi sürüş kabiliyetini sorgulasan önce

    Hızlı girdiğin virajda sert frenaj yaparak direksiyonu da çevirince muhtemelen takla atarsın VSA olmasa. VSA sürate ve dönüşe göre frenajı ayarlayıp arabayı devirmeyecek seviyede frenleme yaptırıyorsa, buna kronik fren problemi mi demek lazım
    bnecede burda bi problem yok araçta vsa nın yanı sıra brake asist var muhtemelen o yoldan çıkmaman için fren gücünü azaltmıştır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abansi

    bnecede burda bi problem yok araçta vsa nın yanı sıra brake asist var muhtemelen o yoldan çıkmaman için fren gücünü azaltmıştır

    Alıntıları Göster
    bir noktadan sonra vsa da kurtarmaz inanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrehanci

    bir noktadan sonra vsa da kurtarmaz inanın.

    Alıntıları Göster
    ESP yada honda'daki ismiyle VSA bence görevini doğru şekilde yapmış.Fren gücünün azalması gerekirdi ki VSA savrulmayı farkettiği anda dört tekere gerekli optimum fren gücünü dağıtmakla görevli bir sistemdir.

    Araçta hertürlü güvenlik elemanı olsa bile aracı limitleri dahilinde kullanmak da bizim görevimizdir.Bence bu olaydan sonra sorulması gereken 2 soru;

    1.Araçtaki VSA ve ABS görevini düzgün gerçekleştirdi mi?
    2.Araçtan önce sürücü tehlikeleri sezip ona göre pozisyon alabildi mi?

    Geçmiş olsun, bundan sonra daha dikkatli kullanmanız dileğiyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    ESP yada honda'daki ismiyle VSA bence görevini doğru şekilde yapmış.Fren gücünün azalması gerekirdi ki VSA savrulmayı farkettiği anda dört tekere gerekli optimum fren gücünü dağıtmakla görevli bir sistemdir.

    Araçta hertürlü güvenlik elemanı olsa bile aracı limitleri dahilinde kullanmak da bizim görevimizdir.Bence bu olaydan sonra sorulması gereken 2 soru;

    1.Araçtaki VSA ve ABS görevini düzgün gerçekleştirdi mi?
    2.Araçtan önce sürücü tehlikeleri sezip ona göre pozisyon alabildi mi?

    Geçmiş olsun, bundan sonra daha dikkatli kullanmanız dileğiyle.

    Alıntıları Göster
    kullanma klavuzundada yazıor zaten baya bişey yazmışlar ama özeti şu hiçbir güvenlik sistemine güvenipte aracı zorlamayın çok zorlarsanız güvenlik sistemleri bi işe yaramayabilir :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boyrhomboidea

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    arkadaşın arabasında VSA yok sadece EBD var. lütfen kavga çıkartmayın...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boyrhomboidea

    ...

    eski bir emniyet kemeri düşmanı olarak şimdi son naçizane uyarım, lütfen kemerlerimizi de takalım, gerçekten önemliymiş...
    iyi forumlar arkadaşlar...



    emniyet kemerine neden düşmandın? sana ne yaptı ki bugüne kadar? ne zararını gördün de düşmanı oldun? bahsettiğiniz abs esp vba abc ebd xyz gibi sistemlerin hiçbiri yokken emniyet kemeri vardı. gerçi siz o sistemleri de kötülüyorsunuz... hayırlısı olur inşallah, adamlar araca fazladan devir saati, torpido gözü lambası koymaktan kaçınırken bu sistemler konuyorsa geçerli sağlam bir sebebi mutlaka vardır.

    emniyet kemeri hayat standardıdır arkadaşlar, takmayana ikinci sınıf insan gözüyle bakıyorum artık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar, Kavga etmeye gerek yok.ilk olarak bu kötü olayı anlatan arkadaş bu konuyu anlatmakla iyi yapmış o panik anında o fren sistemini tam olarak kullansaydı araba kızaklayıp kayabilirdiki bu da elektronik fren dagılım sistemi olmayan araçlarda kazalara neden oluyor ve arkadas bundan iyi bir ders çıkarmış emniyet kemersiz arabaya binmeyin diyor.Honda'larda kronik fren sorunu olsaydı onu şimdiye kadar düzeltirlerdi böyle bırakmazlardı ama sana söz bunu yeni model honda kullanan bir kaç arkadaşım var onlara sorcam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekos

    Arkadaşlar, Kavga etmeye gerek yok.ilk olarak bu kötü olayı anlatan arkadaş bu konuyu anlatmakla iyi yapmış o panik anında o fren sistemini tam olarak kullansaydı araba kızaklayıp kayabilirdiki bu da elektronik fren dagılım sistemi olmayan araçlarda kazalara neden oluyor ve arkadas bundan iyi bir ders çıkarmış emniyet kemersiz arabaya binmeyin diyor.Honda'larda kronik fren sorunu olsaydı onu şimdiye kadar düzeltirlerdi böyle bırakmazlardı ama sana söz bunu yeni model honda kullanan bir kaç arkadaşım var onlara sorcam.

    Alıntıları Göster
    bende civic sedan 2009 var frenleri gayet iyi ve sorunsuz fren gücü değişken evet ama bunu sebebi sorunlu olması değil ebd dir her durumda faklı fren gücü uguluyor çokta güzel oluyor ayrıca herkes bilir viraja girerken ve çıkarken frene basılmaz viraja girmeden önce uygun hıza düşmek gerekir.
    bence boyrhomboidea arkadaşın sorun olarak gördüğü şey hayatını kurtaran güvenlik sistemleridir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abansi

    bende civic sedan 2009 var frenleri gayet iyi ve sorunsuz fren gücü değişken evet ama bunu sebebi sorunlu olması değil ebd dir her durumda faklı fren gücü uguluyor çokta güzel oluyor ayrıca herkes bilir viraja girerken ve çıkarken frene basılmaz viraja girmeden önce uygun hıza düşmek gerekir.
    bence boyrhomboidea arkadaşın sorun olarak gördüğü şey hayatını kurtaran güvenlik sistemleridir.

    Alıntıları Göster
    Fren problemi olduğu düşünülüyorsa serviste test ettirilebilir.
    Kronik sorun olduğunu da düşünmüyorum, 2004 Civic ES/AT kullandım uzun zaman, hiç öyle problem yaşamadım.
    170-180, Allah ne verdiyse bastım, böyle yol tutuşu olan otomobil hatırlamıyorum.
    Sorun olabilir, araca özeldir, kronik değil ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hozturan

    Fren problemi olduğu düşünülüyorsa serviste test ettirilebilir.
    Kronik sorun olduğunu da düşünmüyorum, 2004 Civic ES/AT kullandım uzun zaman, hiç öyle problem yaşamadım.
    170-180, Allah ne verdiyse bastım, böyle yol tutuşu olan otomobil hatırlamıyorum.
    Sorun olabilir, araca özeldir, kronik değil ..

    Alıntıları Göster
    "Hondalarda fren sorunu" hakikaten abartılı olmuş.
    Bir önceki kasa Accord, 36 metrelik 100-0 mesafesiyle süper spor otomobiller sınıfına kafa tutuyordu. Aynı dönemdeki CLK 320'nin durma mesafesi 38, Porsche carrera 911'in de 35 metre idi.
    http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=103




  • quote:

    Orijinalden alıntı: müco77

    "Hondalarda fren sorunu" hakikaten abartılı olmuş.
    Bir önceki kasa Accord, 36 metrelik 100-0 mesafesiyle süper spor otomobiller sınıfına kafa tutuyordu. Aynı dönemdeki CLK 320'nin durma mesafesi 38, Porsche carrera 911'in de 35 metre idi.
    http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=103

    Alıntıları Göster
    viraja hizli girip sert fren yaparsaniz yoldanda cikarsiniz ucurumdanda ucarsiniz.15 yasindaki cocukta bilir virajda sert fren yapilmayacagini.viraja girmeden yavaslamaniz gerekir.zaten yana dogru olan moment varken birde siz yavaslama calisip lastiklere binen yuku dahada arttirdiginiz zaman fizik kurallari işleyip kaymaya baslar araba. ayrica arabanizda savrulmayi engelleyici sistem dediginiz birsey yok. vsa dan bahsediyorsunuz. olmayan sisteme suc atmissiniz bide. söförlügünüzü gozden gecirin tekrar. daha bunlari bilmiyorsaniz....zaten emniyet kemeri dusmani olmanizdan ortaya cikiyor hersey




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    viraja hizli girip sert fren yaparsaniz yoldanda cikarsiniz ucurumdanda ucarsiniz.15 yasindaki cocukta bilir virajda sert fren yapilmayacagini.viraja girmeden yavaslamaniz gerekir.zaten yana dogru olan moment varken birde siz yavaslama calisip lastiklere binen yuku dahada arttirdiginiz zaman fizik kurallari işleyip kaymaya baslar araba. ayrica arabanizda savrulmayi engelleyici sistem dediginiz birsey yok. vsa dan bahsediyorsunuz. olmayan sisteme suc atmissiniz bide. söförlügünüzü gozden gecirin tekrar. daha bunlari bilmiyorsaniz....zaten emniyet kemeri dusmani olmanizdan ortaya cikiyor hersey

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Exxcrea

    viraja hizli girip sert fren yaparsaniz yoldanda cikarsiniz ucurumdanda ucarsiniz.15 yasindaki cocukta bilir virajda sert fren yapilmayacagini.viraja girmeden yavaslamaniz gerekir.zaten yana dogru olan moment varken birde siz yavaslama calisip lastiklere binen yuku dahada arttirdiginiz zaman fizik kurallari işleyip kaymaya baslar araba. ayrica arabanizda savrulmayi engelleyici sistem dediginiz birsey yok. vsa dan bahsediyorsunuz. olmayan sisteme suc atmissiniz bide. söförlügünüzü gozden gecirin tekrar. daha bunlari bilmiyorsaniz....zaten emniyet kemeri dusmani olmanizdan ortaya cikiyor hersey

    bencede




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akayogullari

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Arkadaş yanlış bir hareket yapmış olabilir...
    yanlış birşey düşünüp kronik demiş olablir yaşadığı kötü anının da etkisiyle sinirlenmişte olabilir....

    Ama bu başlığı neden açmış?
    Allah hondanın belasını versin ne b... araba mı demiş arkadaş?

    Başına geldiği ve araçtan olduğunu düşündüğü bir durumu (doğru veya yanlış) Siz hondacılarla paylaşıp sizinde bir gün böyle kötü bir şey yaşamamanızı istemiş...
    Ayrıca gene sizleri düşünüp emliyet kemeri uyarısında bulunmuş....
    Ama ANLAYANA.....Neden olmuştur v.s. sorun nedir gibi tartışılıcağına (Bazı arkadaşlar çok güzel yaklaşmış aslında olaya)
    daha öncede çok mesajına rastlayıp iyiki hondam yok ki forumda bu adamlarlamı yazışıcaktım dedirtecek kadar ciddiyetten uzak ve anlamsız mesaj yazan arkadaşlar yüzünden başlık bu hale gelmiş....(herkes alınmasın lütfen)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar, benim derdimi anlayıp ona göre yorum yazanlara teşekkür eder, yaşının adamı olamayıp polemik arayanları da kınarım:) kimsenin yanımda olmasına gerek yok, ben zaten okuyup anlayabilene yazdım, misal: emniyet kemeri düşmanıydım demek emniyet kemerine karşıyım demek değildir, bu benim ders çıkarttığımı eskiden takmadığım kemerimi artık taktığımı ve sizden de takmanızı rica ettiğimi gösterir. ayrıca kronik fren sorunu derken anlatmak istediğim VTEC2 aracının durma mesafesinin uzun olması ve BENCE dikkatinizi çekerim BENCE olmaması gereken bir yerde bir sistemini devreye sokarak tehlikeli bir durum olmuşmasına sebep olduğunu ve bunun için de aileniz, arkadaşlarınız ve kendi canınız için SİZİ başınıza gelmeden yaşamış birisi olarak ikaz ettim:) ancak forumdaki bazı muhtar abilerimiz buranın kralları olduğundan, her şeyi onlar bildiğinden onların dertleri beni küçümsemek beni küçük düşğrmek vesair olduğundan, onlar geçmiş olsun inşallah kimsenin başına gelmez, dikkat et kardeşim diyeceklerine başka tür söylemler içine girdiler:) ben onların adına üzüldüm, çünkü yaşları kadar büyüyememişler maalesef:) ayrıca bir mesajda da hondanın kusursuzluğundan bahsettitğim yazılmış ve bununla kendi kendimi yalanladığım iddia edilmiş bir şekilde, honda otomobil markaları içinde en krallarından birisidir, ewet ve KUL YAPISI SINIRINDA belki de en az hatayla üretilen araçtır, ama neticede KUL YAPISI:) tabi çarpıtmak isteyene malzeme bol o ayrı:) ben açtığım vtec2 mi palio mu konusunda da bilirim, tarafsızca kıyaslamak yerine palio'ya hakaret edenleri, bilip bilmeden arabalarına chip tuning yapanları ama arşivcilikle uğraşacak AKIL yaşında değilim:) ben tekrar ANLAMAK isteyenler için özetlersem esas konuyu:
    arkadaşlar frenin viraj içinde yapılmayacağını karadaki ve havadaki sürüş tecrübelerimden bilirim zaten:) ama viraj içinde fren yapmak zorunda kalırsanız bilin ki, vtec2 aracı, accord vs bilmem bir arkadaşta bana accordan bahsetmiş, durmuyor bilginiz olsun ve emniyet kemerinizi lütfen takın:)
    şimdi ne yazarsınız bilmem ama ben, yapıcı eleştiriden uzak arkadaşları da bu konuda başına gelebileceklere karşı uyarıyorum ve herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrehanci

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Abartmayın arkadaşlar, birazcık şakalaşalım dedik, kimseyi küçük düşürmek veya hakaret etmek gibi bir niyeti olan yok, sadece eleştirmişler arkadaşı, artık müsadenizlede eleştirilere açık olalım, her hes her zaman robot gibi aynı şeyleri tekrarlasa, burası çok monoton olur, kimisi "geçmiş olsun" diyecek, kimisi "daha dikkatli ol" diyecek,, kimiside eleştirecek, bunda alınacak kırılacak bir şey yok, ben sadece hondası olmadığı halde bu forumu takip edenleri anlamakta zorlanıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar, bakın bu konuya son kez yazıyorum. Ben 41 yaşındayım, caucass da 50küsur. Hayat tecrübemiz yaşı bizden küçük olanlardan doğal olarak daha fazla. Cahil insanlar da değiliz hiçbirimiz. Burada "ağır abi" takılmıyoruz. Otomobil ile ilgili konularda az çok bildiklerimizi yazıyoruz ve sadece burada samimiyet kurduğumuz üyelerle her türlü şakalaşıyoruz.

    Benim bu konu başlığı içinde yazdığım ilk mesajda, kesinlikle alay etme, aşağılama, dalga geçme gibi bir ifadem asla yok. Bunu nerden çıkardınız anlamıyorum. Yaşım ve kişiliğim gereği nerede ve kime nasıl davranılacağı konusunda tecrübeliyimdir. Eğer o mesajda yazdığım ilk cümle yüzünden bir alınganlık olduysa onu da açıklayabilirim. Neydi o ilk cümle? : "Arabaya "kronik fren problemli" diyeceğine kendi sürüş kabiliyetini sorgulasan önce "

    Eğer " kabiliyet" kelimesi yüzünden bu şekilde değerlendirdiyseniz, maalesef yanılmışsınız. O kelime yerine yetenek de yazabilirdim. Bu cümleden "sen kabiliyetsizsin" anlamı çıkardıysanız maalesef yanılmışsınız. Samimiyet kurmamış olduğum hiç kimseye böyle bir şeyi ima dahi etmem. Bu cümle okunduğunda akla ilk gelen fikir doğru kabul edildiyse (bana kabiliyetsiz dedi) bu tamamen önyargılı düşünmek demektir. Benim orada kastettiğim şey, "kendi kendine bir sor bakalım, ben mi yanlış bir hareket yaptım acaba" demekti. Bir markaya kronik bilmem ne problemli demeden önce yüzde binbeşyüz bunun doğru olduğundan emin olup sonra yazmak gerekir diye düşünüyorum. Herkes arabasıyla birtakım problemler yaşayabilir, bu normaldir. Ama herhangi bir problemden sonra arabasının markası için kronik problemli demek ispat gerektiren bir ifadedir. Kronik, süreklilik teşkil eden demektir. Eğer arkadaşımız "benim arabamda kronik fren problemi var" yazmış olsaydı ta en başında, zaten benim bu konu içinde tek bir mesajım olmayacaktı.

    Hepinize iyi forumlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Arkadaşlar, bakın bu konuya son kez yazıyorum. Ben 41 yaşındayım, caucass da 50küsur. Hayat tecrübemiz yaşı bizden küçük olanlardan doğal olarak daha fazla. Cahil insanlar da değiliz hiçbirimiz. Burada "ağır abi" takılmıyoruz. Otomobil ile ilgili konularda az çok bildiklerimizi yazıyoruz ve sadece burada samimiyet kurduğumuz üyelerle her türlü şakalaşıyoruz.

    Benim bu konu başlığı içinde yazdığım ilk mesajda, kesinlikle alay etme, aşağılama, dalga geçme gibi bir ifadem asla yok. Bunu nerden çıkardınız anlamıyorum. Yaşım ve kişiliğim gereği nerede ve kime nasıl davranılacağı konusunda tecrübeliyimdir. Eğer o mesajda yazdığım ilk cümle yüzünden bir alınganlık olduysa onu da açıklayabilirim. Neydi o ilk cümle? : "Arabaya "kronik fren problemli" diyeceğine kendi sürüş kabiliyetini sorgulasan önce "

    Eğer " kabiliyet" kelimesi yüzünden bu şekilde değerlendirdiyseniz, maalesef yanılmışsınız. O kelime yerine yetenek de yazabilirdim. Bu cümleden "sen kabiliyetsizsin" anlamı çıkardıysanız maalesef yanılmışsınız. Samimiyet kurmamış olduğum hiç kimseye böyle bir şeyi ima dahi etmem. Bu cümle okunduğunda akla ilk gelen fikir doğru kabul edildiyse (bana kabiliyetsiz dedi) bu tamamen önyargılı düşünmek demektir. Benim orada kastettiğim şey, "kendi kendine bir sor bakalım, ben mi yanlış bir hareket yaptım acaba" demekti. Bir markaya kronik bilmem ne problemli demeden önce yüzde binbeşyüz bunun doğru olduğundan emin olup sonra yazmak gerekir diye düşünüyorum. Herkes arabasıyla birtakım problemler yaşayabilir, bu normaldir. Ama herhangi bir problemden sonra arabasının markası için kronik problemli demek ispat gerektiren bir ifadedir. Kronik, süreklilik teşkil eden demektir. Eğer arkadaşımız "benim arabamda kronik fren problemi var" yazmış olsaydı ta en başında, zaten benim bu konu içinde tek bir mesajım olmayacaktı.

    Hepinize iyi forumlar.

    Alıntıları Göster
    Gençler çok alıngan ya, senin yazılarındaki nükteyi yakalayamıyorlar
    agah direkman "boyrhomboidea sen bence kötü bir şoförsün" demiş, buna alınsa normal derim ama millet nedense ilk sana takıyor kafayı...
    agahın dediği bana komik geldi, düşüncesine katılmakla birlikte , doğrudan aynı cümleyi kullanmazdım, o yüzden "bencede" dedim, ancak bu cümledede bir küçümseme, aşağılama veya hakaret yok. Sadece düşünce, zaten "bence" demiş, fikrini belirtmiş, bu demek değildirki boyrhomboidea gerçekten kötü şöför

    Lütfen çok alıngan olmayınız
    Lütfen yapılan esprileri anlamaya çalışınız
    Forumda hepimiz kardeşiz, kimsenin kimseye bi garezi yoktur
    hepimiz "honda"daşız(başka marka kullanıpta foruma katılanlar alınmasın lütfen)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.