Arkadaşlar HP pavilion g6 1307 et model bilgisayarım var. 1-2 ay kadar önce ilk yılını doldurdu. Üç kez servise gönderdim.
İlk gönderdiğimde fandan ses geliyordu. Bilgisayar gitti geldi birşey değişmedi. Yani fan değişti falan dendi ama ses konusunda bir çözüm bulunmamıştı. İkinci kez gönderdim yine aynı şekilde olunca artık o sesle birlikte yaşamaya alıştım.
15-20 gün önce tekrar gönderdim ama bu sefer şarj konusunda sıkıntım vardı. Bilgisayarın şarj kablosunu takıyorum ama bazen şarj olmuyor batarya. Sadece elektrik alıyor bilgisayar ve kabloyu taktığımda yanan uyarı ışığı beyaz oluyor. batarya örneğin %70 şarj olmuyor uyarısı alıyorum.
Bunu özene özene anlattıktan sonra 3. kez gönderdim servise. fandan da ses geliyor ısınma oluyor dedim temizlesinler diye. 1 hafta önce gönderdiler bilgisayar ne alakaysa fandan şikayetçi olduğum ses artık yok. aksine benim üstüne basa basa anlattım şarj olayı hakkında hiç birşey yapılmamış. gediği gün farkettim ve acayip sinirlendim.
O sinirle arayıp haksız konuma düşmemek için sakinleşmeyi bekledim pazartesi salı günü arayıp olayı anlatmayı düşünüyorum.
Bu ciddiyetsizlik gerçekten çok sinirimi bozdu ve tekrar servise göndermek istemiyorum. Bu olay hakkında benim haklarım neler olabilir? Birebir ürün değişimi ya da para iadesi gibi durumlar için geçerli sebep olabilir mi bu anlattıklarım?
Hpyi ararsam bunları soracağım. tekrar servise gönderip 15-20 gün bilgisayarsız kalmak istemiyorum. Çünkü lazım zaten bi çözüm bulamıyorlar.
yukarı
Dostum,
1 yıl içerisinde aynı yerden 3 parça ya da farklı yerlerden 4 parça haricinde değiştirmezler. Teknik desteğe yönlendirirler. Klasik çağrı merkezi.
Tüketici kanunlarına göre aşağıdaki durumlarda değişim veya para iadesi talep edebilirsiniz.
a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
Onarım süresi 20 iş günüdür.
İş Günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini, ifade eder.
Ayrıca
Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme