Şimdi Ara

HP ve TOSHIBA Markalarının Müşteri Memnuniyeti Kıyaslaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
2.289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Değerli arkadaşlarım hepinize merhabalar. Gelişen teknonoloji ile hemen hemen bilgisayarsız ev kalmadı gibi. Bununla paralel oranda bir çok bilgisayar markası çıktı. Bir çok arkadaşım evine alacağı bilgisayarla ilgili fikir sahibi olmak için forumlarda yorumları v.s. okuyarak bilgi sahibi olmaya çalışıyor.


    Müşteri memnuniyeti anlayışında markalar arası bir kıyalama yapılmasının faydalı olacağını değerlendiriyorum..



    Bu bağlamda yaşamış olduğum iki tecrübemi sizlerele paylaşmak istiyorum.

    HP

    Mayıs 2007 yılında HP Pavilion marka notebook aldım. Yaklaşık 11 aylık kullanım sonunda hoparlör çıkışlarında hafif paslanma benzeri tahrişler oluştuğunu gördüm. Bunun üzerine HP İzmir bölge onarım merkezine notebookumu onarıma verdim. Yaklaşık 15 gün sonra notebookumun onarım durumunu öğrenmek için HP çağrı merkzini aradığımda yurdışından parça beklendiği cevabı aldım. Beklemeye devam ettim. Bu arada evimde başka bir bilgisayarım olduğu için onarımın hızlanması konusunda çok da üzerine düşmedim, takip etmedim. Aradan bir zaman geçtikten sonra cep telefonumdan Hp çağrı merkezince arandım. Meğersem onarıma verdiğim notebookun üzerinden tam 31 iş günü geçmiş. O anda müşteri temsizlcisi telefonda bunu bana söylemese benim haberim yok:)) Müşteri temsilcisi bana notekomu 30 iş günü olan yasal sürede onaramadıklarını bu nedenle bana iki teklif yapabileceğini bildirdi. Bana sıfır bir pavilion verilebileceğini ya da eski notebokumun parasının aide edilebileceğini bildirdi. Bu seçenekler arasından ben para iadesi seçeneğini seçtim. Bunun üzerine benden fatura fotokopimi ve herhangi bir banka şubesinden bazı evraklar istediler. Bu süreçte, işlerimin yoğunluğu nedeni ile benden istenilen fatura fotokopisini ve bankadan istedikleri evrakları almaya gidememiştim. İnanır mısınız, benden istenilen bu evrakları yollayana kadar geçen yaklaşık 10 günlük sürede beni her gün (c.tesi pazar hariç) cep telefonumdan EN AZ bir defa aradılar! Hatta, bankadan istenilen evrakta sorun çıkınca Hp firmasını cep telefonumdan aradım. Bana ne dediler biliyor musunuz? Serkan bey, görüyorum ki şu an bizi cep telefonunuzdan arıyorsunuz, size çok yazar, isterseniz kapatın biz sizi arayalım!! Kapattım onlar hemen beni cepten aradılar. Sonra evrakları firmaya faks çektim, Faksi aldık diye aradılar. Yaklaşık 1 hafta sonra da paranız hesabınıza yattı diye ardılar. 1340 liraya aldığım ve 11 ay kullandığım bilgisayar için 1298 lira ödeme yaptılar. Yaklaşık 40 liramı kestiler. Para yurt dışından yattığı için banka tarafından havale masrafı kesilmiş meğer.. Helali hoş olsun..Eğer en ufak bir abartmam ve yalanım varsa! Hp müşteri temsilcisi Nurcan ÇELİKDEMİR'e ilgilerinden dolayı buradan ayrıca teşekkür ediyorum.



    Hp markası hakkındaki şikayetlerde ortak noktaları şikayet sitelerinden özetlersek;
    * Onarım sürelerinin uzun olması,
    * En fazla arıza yapan markanın HP imiş gibi görünmesi! ( Bununla ilgili naçizane yorumum, dünyada ve Türkiyede en çok satan makinanın Hp olmasından dolayıdır. Yılda 23 milyon adet satan HP ile, 8 milyon adet satan Toshıbayı kıyaslarsak Hp de oluşan arıza şikayetlerinin Toshıbadan 3 kat daha fazla olması beklenen bir durum olmalı..)

    Not: Markalar arası şikayetler kıyaslamasında her iki markada da olan şikayetleri yazmadım (Örnek: Bulunulan yerde yetkili servisin olmaması, pil sorunlarını kabul etmemesi gibi şikayetler)..



    TOSHIBA

    Şimdi TOSHIBA A200-23U kullanıcısıyım. Bilgisayarımı ilk aldığımda dikkatimi çeken olay şu idi. A200 23U gibi bir konfigrasyonu olan makinanın yaklaşık 4 dakika açılış süresinin olması beni bir hayli rahatsız etmişti. Hemen TOSHIBA çağrı merkezini aradım. Meğerse Toshıba çağrı merkezi 11811 bilinmeyen numaralar servisi gibi çalışırmış. Çağrı merkezinde teknik elemanları yokmuş! Bana bulunduğum bölgedeki teknik servis numarası verdiler. Teknik servis telefonda yardımcı olamayacağını bilgisayarımı kendilerine getirmemi bana söylerken, diğer taraftan da mağazadaki başka birine notebook satmakla meşkuldu. Neyse, işlerimin yoğunluğu, görev vs. nedenlerden dolayı bilgisayarı aldığımın 27'inci gününde notebooku servise ancak götürebildim. Sorunu anlattım, donanımsal arıza varsa, yasal hakkım çerçevesinde 1 ay içinde arızalanan bilgisayarın onarılmayarak YENİSİNİN verilmesini talep ettim. 2 gün sonra servis beni arayarak notebokun hazır olduğu cevabını verdi. Gittim, notebooka format atmışlar "donanımsal arıza yok" raporu vermişler. Orjinal içerikteki başlangıç programlarının hemen-hemen yarısını engellemişler, bilgisayarın açılış süresini 2,5 dakika civarına düşürmüşler. Bunu gördüğüm an hemen TOSHIBA çağrı merkezini aradım, durumu anlattım 1 gün sonra 30 günlük süre dolacak bana acil yanıt verin dedim. Tamam biz sizi arayacağız dediler aramadılar. Ertesi gün yine aradım, yine aynı sonuç. Aramadılar! Sonraki 1 ay boyunca belki 20 defa aramışımdır, her aramada sizi arayacağız dediler hiç aramadılar. TNB bilgisayara onlarca elektronik posta yolladım birine bile cevap vermediler.
    Neyse, "lanet olsun" dedim, kahrettim, bıraktım işin peşini..

    Bir gün bilgisayarı temizlerken klavyedeki tuşlardan biri kırıldı. Aldım götürdüm servise. İki sorunum var dedim. 1. Klavyedeki falanca tuş kırık.. 2. LCD ekran (üst kapak) kasaya dengesiz temas ettiği için kasada tahriş izleri var dedim. Her iki şikayetimi servis fişine yazdırdım. 15 gün sonra servis bilgisayarınız hazır diye telefon açtı. Servise gittim klavyemi değiştirmişler, kasadaki izle ilgili herhangi bir işlem yapılmadığı gibi, arıza görülmedi, onarıma gerek görülmedi v.s. rapor vermemekte ısrar ediyorlar, anlamsız bir şekilde! Almıyorum makinayı dedim. Bunun üzerine servis o zaman biz makinanızı TNB ye gönderelim onlar baksınlar dediler. Bende ben bu makinayı size 15 gün önce verdim, bu onarım süreci devam ediyor değil mi dedim, evet eski servis fişiniz ile onarım süreci devam ediyor ve bu gün onarımın 15'inci günü dediler. Onarımın 28'inci gününde servis bana bilgisayarımın geldiğini teslim alabileceğimi söyledi. Gittim servise, TNB bilgisayarda sorun görülemedi raporu vermiş! Kasadaki tahriş izlerini görememişler.. Servisteki teknik elemana izleri gösteriyorum, boynunu büküyor! Üstüne üstlük bu TNB Bilgisayar kafasına göre 28'inci günündeki eski servis fişini iptal etmiş, Klavyemin servis tarafından onarımın bitirildiği tarihten itibaren yeni bir servis fişi açmış!! Klavyedeki sorun ile aynı gün bildirdiğim arıza için, 15 gün sonrası tarihli yeni bir servis fişi! açılıyor, inanabiliyor musunuz!!!

    İşlerim çok yoğun, gidip uğraşacağım bunlarla ama, inanın fırsat bulamıyorum. Defalarca çağrı merkezini aradım, her defasından biz sizi arayacağız diyorlar yaklaşık 7 aydır kullandığım bu bilgisayarım için 1 defa bile aramadılar.

    *Yakşalık 2,5-3 dakikada açılan,
    *Güç tasarrufu modunda media playerda zaman zaman müzik dinleyemediğim,
    *Üst kapağın dengesiz oturması nedeni ile kasada tahriş izleri olan,
    *Recovery yapamadığım, 3 recoveryden 2'si kesinlikle başarısız olan, tamamlanamayan,
    bu bilgisayarımı hala kullanmaya çalışıyorum. Nedense bu arızaları TNB bilgisayar 3-5 defa servise makinanızı gönderirseniz görüyorlar!
    Bilgisayar defalarca servise gitti. Bu sorunlardan sadece 2'si için yaşadıklarımı ayrıntılı olarak anlatmaya çalıştım. Belirttiğim diğer sorunlar TNB tarafından görmemezlikten gelinmeye devam ediliyor..


    TNB hakkındaki şikayetlerdeki ortak noktaları Şikayet sitelerinden özetlersem;

    * Çağrı merkezince müşterilere verilen size döneceğiz cevabına rağmen müşterilerin aranmaması,
    * destek@toshibatr.com destek adresine gönderilen elektronik postalara cevap verilmemesi,
    * Bildirilen arızaların, bilgisayarı servise 3-4 defa gönderdikten sonra görülebilmesi,
    * 30 iş günü olan azami onarım süresine riayet edilmeyerek 40-45 günde onarılarak müşterilere yollanan bilgisayarlar,
    * 30 günlük ilk kullanım süresinde arıza yapan bilgisayarlar için yasal iade ve yenisi ile değişim hakkının görmezden gelinerek, bilgisayarların onarılarak müşteriye teslim edilmesi,
    * Garanti süresi içerisinde arıza yapan bilgisayarlarda kullanılan bazı parçaların daha önce onarım gören parçalar olması,
    * Yapılan işlemler karşısında Toshıba Türkiye nezdinde şikayet makamı bulunamaması,
    Not: Markalar arası şikayetler kıyaslamasında her iki markada da olan şikayetleri yazmadım (Örnek: Bulunulan yerde yetkili servisin olmaması, pil sorunlarını kabul etmemesi gibi şikayetler)..





    Siz değerli arkadaşlarımın da bu iki marka hakkındaki tecrübelerinizi, anlattıklarım hakkındaki değerlendirmelerinizi sabırsızlıkla bekleyeceğim. Zira bu değerlendirmelerin yeni notebook alacak bir çok arkadaşıma yardımcı olacağı kanısındayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uzmankonuk -- 29 Kasım 2008; 13:25:44 >







  • forum.donanimhaber.com/register.asp

    16.madde...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.