Şimdi Ara

Hyundai Accent Era 1.5CRDI Turbo Sorunu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
78
Cevap
0
Favori
10.531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    yağ soğutucuyu değişeli 1 ay oldu ve haklısınız bugün yağı eklediğimde motor soğuk değil sadece dinlenmişti ve yağ ve su kontrolü yapmak için çalıştırarak köşeye çektim aracı söndürüp kaputu açtım ve çubuğu çekince F’nin çok az altındaydı üzerine 350-400ml yağ ekledim kutudan. (yarım lt değil) ve tam F’ye geldi umuyorum ki sabah baktığımda F’nin bile üzerinde olacaktır. zaten yağ yaksa araç kendini belli ederdi duman atardı. şu güç düşüşüne rağmen 2.viteste kuru zeminde gaza asıldığımda lastikler yeni olmasına rağmen patanaj çekiyor. motor gayet sağlıklı. sadece arada eşekleşiyor. usta egr’nin takılı kaldığını söyledi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    turbo gayet güzel basıyor 1.56bar çıktı testte.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • SEHZADE63 S kullanıcısına yanıt
    cevabın için teşekkür ederim. öncelikle motorda bir sıkıntı yok üfleme veya duman. motor zayıf olsa kendini belli ederdi ki aracım şu an 0-100e 9.5 saniyede çıkıyor videosu da mevcut. sadece şu egr olayı yüzünden az bir güç düşüşü var ara sıra yapıyor bunu. motordan arabadan motor revizyonundan
    anlarım. aracı gösterdiğim usta akrabam. usta adana sıcağında 5w40 ince kalır dedi özellikle gün içerisinde fazla yol yapıyorum trafik falan inceldikçe yağın bir özelliği kalmayacağından bahsetti. şu an motorsikletimde motul 10w40 7100 tam sentetik kullanıyorum ona rağmen trafikte hantallaşıyor adana sıcağı çok berbat yani. bu sıcağa rağmen motul 5w40 iş yapar mı sizce?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    yağ soğutucuyu değişeli 1 ay oldu ve haklısınız bugün yağı eklediğimde motor soğuk değil sadece dinlenmişti ve yağ ve su kontrolü yapmak için çalıştırarak köşeye çektim aracı söndürüp kaputu açtım ve çubuğu çekince F’nin çok az altındaydı üzerine 350-400ml yağ ekledim kutudan. (yarım lt değil) ve tam F’ye geldi umuyorum ki sabah baktığımda F’nin bile üzerinde olacaktır. zaten yağ yaksa araç kendini belli ederdi duman atardı. şu güç düşüşüne rağmen 2.viteste kuru zeminde gaza asıldığımda lastikler yeni olmasına rağmen patanaj çekiyor. motor gayet sağlıklı. sadece arada eşekleşiyor. usta egr’nin takılı kaldığını söyledi.
    Çok fazla yağ ekliyorsunuz gibi görünüyor, aracı yağ yakmaya zorluyorsunuz. Biraz zaman geçsin düz zemine park edip sabah motor soğukken kontrol edin böyle sağlıklı olmaz. Lastik basınçlarınızı da maximum 3 km yol yapmış lastikte kontrol edin sıcak lastiğe hava basılmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    öncelikle cevabın için çok çok teşekkür ederim kardeşim. az önce yağ kutusunu kontrol ettim tamı tamına 350ml eklemişim bu da yağ çubuğuna göre fazla bile oldu buna göre motorun öyle yağ yakması yok sadece dandik bir yağ olduğu için 150-200ml buharlaşması var bana göre bir sıkıntı değil çünkü sürekli uzun yol ve yoğun trafikte dur-kalk çok kısa
    sürede çok fazla km yaptı özellikle trafikte klima sürekli açık konumda bu da motora ayrı bir yük. 6bin km de 150-200ml bu detayları da ortaya koyduğumuzda gayet normal bir değer. ayrıca lastik,soğuk motor, düz zemin konusuna gelirsek o kadar da değiliz be kardeşim naptın öyle :) belki bilmeyenler vardır orası doğru. tamircilik, tornacılık geçmişim var bu işlerden gayet iyi anlarım yağ soğutucusunu ben değiştirdim. şimdi gelelim konumuza sizin araçta şu an kullandığınız yağ nedir ve memnun musunuz? ve ince yağda turbo yataklama işi beni de korkutuyor bu yüzden bu sıcakta 5w40 türü yağlara yakın bakmıyorum sizin tercihiniz nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 26 Temmuz 2020; 1:50:21 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Hyundai Accent Era 1.5CRDI Turbo Sorunu
    Yağ cubugundaki iki nokta arasi 1lt denk geliyor.Alt noktaya gelmedigi sürece problem yok kitapcikda belirtilen yağ tüketimi yaziyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Bence bu arkadaşa kulak var hiç 5w lu yağlara geçme. Bende de 1.5 crdi var burdaki yorumlardan gaza gelerek 90 bindeki aracıma motul 5w-30 efe koydum ve 1000 km sonra değiştirmek zorunda kaldım çünkü turbo ambulans gibi ötmeye başladı. Yani motordan motora fark ediyor. Örneğin kendi benzinli aracımda 5w-30 kullaniyorum ancak 1.5 crdi ye kesinlikle önermem. Turbonu riske atma

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • modifix06 kullanıcısına yanıt
    daha önce formda bu 5w konusunu okumuştum asıl korkum bu yüzdendi onlar da 5w30 kullanınca turbodan sorun yaşamışlar. o zaman yine 10w40 ama başka bir marka bakayım daha kaliteli mesela mobil1 kışa kadar Allah büyük belki o zaman 5w40 kullanılır. cevabın için teşekkür ederim kardeşim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • SEHZADE63 S kullanıcısına yanıt
    bunu gördüğüm iyi oldu çok teşekkür ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    öncelikle cevabın için çok çok teşekkür ederim kardeşim. az önce yağ kutusunu kontrol ettim tamı tamına 350ml eklemişim bu da yağ çubuğuna göre fazla bile oldu buna göre motorun öyle yağ yakması yok sadece dandik bir yağ olduğu için 150-200ml buharlaşması var bana göre bir sıkıntı değil çünkü sürekli uzun yol ve yoğun trafikte dur-kalk çok kısa
    sürede çok fazla km yaptı özellikle trafikte klima sürekli açık konumda bu da motora ayrı bir yük. 6bin km de 150-200ml bu detayları da ortaya koyduğumuzda gayet normal bir değer. ayrıca lastik,soğuk motor, düz zemin konusuna gelirsek o kadar da değiliz be kardeşim naptın öyle :) belki bilmeyenler vardır orası doğru. tamircilik, tornacılık geçmişim var bu işlerden gayet iyi anlarım yağ soğutucusunu ben değiştirdim. şimdi gelelim konumuza sizin araçta şu an kullandığınız yağ nedir ve memnun musunuz? ve ince yağda turbo yataklama işi beni de korkutuyor bu yüzden bu sıcakta 5w40 türü yağlara yakın bakmıyorum sizin tercihiniz nedir?
    Bizde Helix Hx8 5W-40 var, araç aydında yani sizinkine benzer şartlarda kullanılıyor. Son bir ay içinde 1500km yol yaptık yağ çubuğu hareket bile etmedi. Ama bizim araç 123.500 km de ve sıfırından beri bizde bunu da göz önünde bulundurmak gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 26 Temmuz 2020; 11:9:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tekrardan merhaba dostlar, egr valfi temizlendi baya kirliydi temizlik sonrası araç alt devirlerde çok rahatladı fakat performans yine aynı ara ara yine eşekleşiyor yarın oksijen sensörünü söküp temizleyeceğiz yine düzelmezse katalizöre bakacağız bu defa egzoz tarafına yöneleceğiz turbo kontrol edildi çok sağlıklı arızayı turboda aramıyoruz. başka bir şey var araçta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 29 Temmuz 2020; 0:39:26 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1.6 dizel multijet araç sahibiyim, araç 110 bin km de bugüne dek hiçbir yakıt veya egzos sistemi temizlemesi yapılmamış. Sizce hangi ürünleri alıp nereleri temizlettirmeliyim yardımcı olur musunuz? Egr dpf hava akış metre gibi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OrQuN

    1.6 dizel multijet araç sahibiyim, araç 110 bin km de bugüne dek hiçbir yakıt veya egzos sistemi temizlemesi yapılmamış. Sizce hangi ürünleri alıp nereleri temizlettirmeliyim yardımcı olur musunuz? Egr dpf hava akış metre gibi?
    105 lik motorsa kesinlikle EGR ni temizlet, DPF yi makineye bağlatarak temizletebilirsin, emme manifoldu temizliği de o motorlar için iyi olacaktır. Bunlardan sonra würth enjektör temizleyici kullanırsın kaymak gibi olur. Sensörler de temizlenebilir yararı olur ustanıza danışırsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 29 Temmuz 2020; 2:22:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    tekrardan merhaba dostlar, egr valfi temizlendi baya kirliydi temizlik sonrası araç alt devirlerde çok rahatladı fakat performans yine aynı ara ara yine eşekleşiyor yarın oksijen sensörünü söküp temizleyeceğiz yine düzelmezse katalizöre bakacağız bu defa egzoz tarafına yöneleceğiz turbo kontrol edildi çok sağlıklı arızayı turboda aramıyoruz. başka bir şey var araçta.
    Katalizöre dokunma hocam,Dedigin gibi oksijen sensörü 2 tane var ikisini kontrol ettir enjektörlerini bobinlerinlerini kontrol edip en son care katalizör baktirmak olsun.İçini boşlatirlarsa milyarlik parcayi cöpe atmiş olursun genelde oksijen sensörü hava yakit oranini ayarliyarak beyne gönderir enjektörler bobinler iyimi kontrol et

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SEHZADE63 S kullanıcısına yanıt
    hayır içini boşaltmayacağız. bizim ustalar temizlemenin bir yolunu bulmuş çok zor temizlenen bir parça. son çare arabayı 1 gün yatıracağız katalizöre girersek

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Uzun zaman sonra merhaba dostlar, aracımın bir nebze sorunu çözüldü alt devirler çok iyi hale geldi fakat üst devirde (3000) bin devirden sonra tork alamıyorum şu an 2000 devirden 3000e kadar güzel ama sonrası yok önceden 4000e kadar kesintisiz tork gelirdi şu an o yok. enjektör temizleyici kullandım 4 günde 400km uzun yol yaptım ortalama 2500-2750 devirleri arası kullandım hissedilir bir fark oldu. oksijen sensörü temizlendi. fakat bir türlü üst devirde eski performansını alamıyorum önereceğiniz başka bir şey var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 5 Ağustos 2020; 23:48:12 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tekrardan merhaba dostlar, haftaya aracın yağını değiştiriyorum şu an üzerinde castrol magnatec 10w40 var yine aynı yağı mı kullanayım yoksa castol edge 5w40’a mı geçiş yapayım?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende de 1.5 CRDi var bu araçların yağı 5/40 tır. Yağ soğutucusu küçük olduğundan yağ tam sogumuyor. Ayriyetten intercooler da küçük olduğundan (2.5 lt civarı) motor genelde sıcak çalışıyor çok soğutma yapamıyor. En güzeli Adana gibi sıcak iklimde 5/40 yağ kullanmak ve çok sıkıştırmadan kullanmak. Antalya'da sakin kullanımda motora giren hava sıcaklığı dış sıcaklığın 6/8 derece ustuydu ancak biraz sikistirdin mi bu değer gittikçe büyüyor 20/30 dereceye çıkıyor. Sebebi cooler in yeterince sogutamamasi. Motor da haliyle ısınıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • casual07 C kullanıcısına yanıt
    doğru haliyle bu sıcakta hafif sıkıştırsam hararet hemen 85-87’lerde geziyor öğle sıcağında hararet 95 derece olup fan bile açıyor fan açılınca 88’e düşüyor. sıcak iklimde 1.5crdi ciddi anlamda soğuyamıyor. kışa gireceğiz burada en fazla -10 oluyor o da aralık-ocak gibi.. yağı castrol edge 5w40 ile değiştirsem sorun yaşar mıyım acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 23 Ağustos 2020; 13:31:54 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Benim yaşadığım yerde kışın -6 -10 oluyor en soğuk ben sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar zaten forumlarda da herkes onu oneriyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.