Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU (32. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.077
Cevap
1
Favori
89.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: carenfly

    Selamlar;
    Arkadaşlar Hyundai nin Türk Ortağı Ali Kibar'ın Kızı fabrikaya 99 model Yumurta kasa bir accent ile geliyormuş. Bayaa sıkı bir kaynaktan duydum. Doğruysa şapka çıkarırım. Bizim ülkede Tek maaşlı ailelerin bile Focus Megane almaya çalıştıkları , Yumurta kasalara dudak büktükleri ortamda , Bu kadar mütevazilik . Helal olsun diyorum..

    eger duyum dogruysa ne güzel diger insanlarada örnek olur burdanda o bayanı tebrik ederim elinde imkan varken demek sevdigi ve inandıgı bir şeyi kullanıyor
  • klimalar hakkında güzel bir yazı buldum sizinle paylaşmak istedim
    öncelikle yazının orjinal kaynagıhttp://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/klimalar/klima_sis.htm adresinde olup bilgi amaçlı olarak alıntı yapılmıştır.
    not : siteyi ziyaret ederseniz resimli anlatımı var

    emege saygı


    KLİMALAR



    BASINÇ

    Basınç; katı, sıvı veya gaz halindeki maddeler tarafından, birim yüzeye etki eden dik kuvvettir.Basınç birimi olarak, genellikle kg / cm2

    veya bar kullanılır.Atmosfer basıncı ise atmosferdeki havanın, birim yüzeye uyguladığı kuvvettir.Atmosfer basıncı; deniz seviyesinde

    1,033 kg / cm2 'ye eşittir. Yaklaşık 1 kg / cm2 olarak alınabilir.Gazlar, ısındıkça genleşir ve hafifler.Vakum, örneğin kapalı bir kap

    içersindeki basıncın, atmosfer basıncından düşük olmasına denir.

    ISI ve SICAKLIK

    Isı, bir enerji çeşididir. Birimi, kalori ( çal) 'dir. Genellikle de kilokalori ( kcal) olarak kullanılır. Sıcaklık, ısı etkisi ile değiştirilebilen büyüklüktür.Basınç ile sıcaklık arasında doğru orantılı bir ilişki vardır. Basınç arttıkça, sıcaklık da artar.

    NEM

    Havanın içerisindeki su buharı miktarına nem denir.Soğuk havalarda pencere camlarında oluşan su tanecikleri havadaki nemden kaynaklanır.

    SERİNLETME

    Serinletme sistemi; sistemde kullanılan gazın, sıvı halden gaz haline geçişinde, ortamdan ısı alması ile ortam sıcaklığının düşürülmesi prensibine dayanır.Bu olayın gerçekleşmesi için, kapalı gaz dolaşım sisteminin olması gerekir.

    Serinletme verimini etkileyen nedenler :

    • Havanın sıcaklığı ve nemi

    • Otomobilin hızı ve motorun devri

    • Kabin içine güneşin etkisi ile sıcaklık girişi

    Ön cam ( % 35 )

    Arka cam ( % 23 )

    Yan camlar ( % 16 )

    Tabandan ( % 19 )

    Tavandan ( % 5 )

    Kapılardan ( % 2 )

    • Havalandırma sisteminden ısı girişi

    • Kapı fitillerinden hava girişi

    • KLİMA

    Bir yerin veya bölgenin, serinletme ve ısıtma işlemini yapabilen sistemlere klima adı verilir.

    Klimanın kullanım amaçları:

    1 - Kabin içi sıcaklığının istenilen değerde ayarlanması.

    2 - Kabin içi nem oranının ayarlanması.

    3 - Kabin içine temiz havanın alınabilmesi.

    4 - Hava sirkülasyonunun sağlanması.











    KLİMA

    Kapalı gaz dolaşım sistemi olarak da adlandırılan bu sistem için, örnek olarak TempB otomobillerimizde kullanılan sistem seçilmiştir.



    Yüksek basınç devresi Alçak basınç devresi




    1- Kompresör

    2- Kondanser

    3- Evaparatör

    4- Expansion ( genleşme) valfi

    5- Nem tutucu filtre

    6- Kondanser fanı

    7- Evaparatör fanı

    8- Presostat

    Klima sistemdeki gazın; sıvı hale dönüştürülmesi için, sıkıştırılması ve soğutulması gerekir.Kompresör, klima gazını kondansere sıkıştırır. Basıncı ve sıcaklığı atlan klima gazı, kondanserden geçerken ortalama 60 °C sıcaklıkda sıvı hale dönüşür.Kondanser; otomobil seyir halinde iken dış hava ile park halinde veya sıkışık trafikte ise kondanser fanı ile soğur.Basıncı yüksek sıvı haldeki klima gazı, genleşme valfinden, geniş bir hacme geçer ve basıncı düşer.Sıvı halindeki soğutucu gaz, evaparatör içerisinde buharlaşarak çevresindeki ısıyı toplar. Evaparatör yüzeyi ve çevresi " -10 °C " ile " -18 °C " 'ye kadar soğur.Soğuma sonucu sağlanan bu serinlik, sürücü tarafından kumanda edilen evaparatör fanı âl otomobilin içine üflenir.Bu olay; soğutucu gazın buhar halinden, tekrar sıvı haline dönüşmesi ile tekrarlanır.



    KLİMA GAZI

    Sistemin emniyeti bakımından soğutma sisteminde kullanılan gaz; yanıcı olmayan, patlamayan, zehirsiz, aşındırmayan ve paslandırmayan özellikleri bulunmalı ve sistemde bir sızdırma olduğunda da kolay anlaşılabilir olmalıdır.

    Otomobillerimizde bugüne kadar, Freon 12 ve R134a klima gazları kullanılmıştır.

    Freon 12 gazı; ( Refrigerant) R12 gazı olarak da adlandırılmaktadır.

    Freon 12 gazı; renksizdir, kokusuzdur, zehirsizdir, aşındırıcı ve tutuşucu değildir. Ancak, sigara ateşi veya aleve yakın yerde bulunursa çok zehirleyici olabilmektedir.

    Freon 12 gazı, özelliğini kaybetmeyen ve kendi kendini yenileyebilen bir gazdır. Göze kaçmadıkça tehlikesi olmamaktadır.

    Freon 12 gazı; 1 atm basınç altında, -29,7 °C sıcaklıkta kaynar. 5 ila 6 atm. basınçda, 20 °C sıcaklıkda sıvı haline gelir.

    Kilogram başına çektiği ısı miktarı 35 kilokaloridir. Büyük bir ısı taşıma kabiliyeti vardır.

    Kolaylıkla sıkıştırılabildiği gibi, basınç altında kimyasal değişikliği de olmaz. Alçak basınçta, düşük sıcaklıkta buharlaşır.

    R134A GAZI:

    Yerküreyi; güneşin zararlı ultraviole ışınlarından, ozon tabakası korur. Bu tabaka, atmosfere karışan kloro-floro karbon gazlan nedeni ile azalmaktadır. Bunun sonucu olarak, kuzey kutbu üzerinde gittikçe büyüyen bir" ozon tabakası deliği" meydana gelmiştir.

    Ozon tabakasının delinmesi, doğal dengeyi bozmakta ve canlı organizmalara zarar vererek, deri kanseri gibi hastalıklara yol açmaktadır.

    Ozon tabakasındaki delinme bu hızla devam ederse; 2030 yılına kadar dünyanın ortalama sıcaklığının 1,5 - 4,5 °C artacağı ve bunun sonucu olarak da deniz seviyelerinin 0,2 4- 1,4 m. yükseleceği tahmin edilmektedir.

    Ozon tabakasının korunabilmesi için, çevre koruma örgütleri ve hükümetlerce alınan kararlar uyarınca, freon gazları ( R11, R12, R113, R114, R115 ) yerine, daha zararsız soğutucu gazlar kullanılacaktır.

    Eylül - 1987 yılında imzalanan uluslararası Montreal protokolü 'ne göre, zararlı freon gazlarının kullanım ve üretimleri kademeli olarak azaltılacak ve 2000 yılında tamamen durdurulacaktır.

    R134a gazı; ozon tabakasına zarar vermemekte, ancak " greenhouse " ( sera ) etkisine yol açmaktadır.

    Greenhouse etkisi, petrol fosili türeyi çoğu gazda görülen, " atmosferin ısı önleme özelliğini azaltma etkisi" şeklinde açıklanabilir. Bu etki sonucu, yerkürenin ısısı artmaktadır.

    Soğutucularda yaygın olarak kullanılan R12 gazı yerine, R134a gazının kullanımı planlanmıştır.

    R134a gazı; Ekim - 1993 yılında T.O.F.A.Ş. 'ta üretilen klimalı Tempra - Tipo otomobillerimizde, Aralık -1995 tarihinden itibaren ise 131 tip otomobillerimizde kullanılmaktadır.

    R134a gazının kimyasal ve fiziksel özellikleri tamamen farklı olduğu için freon gazları bulunan klima devrelerinde kesinlikle kullanılmamalıdır. Çünkü; R134a gazının kullanılacağı klima sistemlerinde, bir çok parça farklıdır.

    Klima sistemi servis hizmetleri sırasında; R12 parçaları ile karıştırılırsa komple sistemin hasar görmesi riski vardır.

    R134a devresindeki tüm rekor bağlantıları değiştiğinden, kullanılacak tamir ve bakım takımları da değişik olacaktır.

    R134a devrelerine gaz dolumu için, bu gazın özelliklerine uygun dolum cihazları ve kaçak dedektörleri geliştirilmiştir.

    R12 gazının dolumunda kullanılan gaz dolum cihazları, R134a gazını doldurmak için kesinlikle kullanılmamalıdır. Yanlış kullanımları önlemek için, boru bağlantıları değiştirilmiş, dolum vanaları değiştirilmiş, uyarıcı etiket ve yazılar kullanılmıştır.



    Soğutucu akışkanlar :

    Genel olarak soğutucu akışkanlarda şu özellikler aranır:

    Buharlaşma gizli ısısı yüksek olmalıdır.

    Kritik sıcaklığı ve basıncı yüksek olmalıdır.

    Atm.basınçta kaynama sıcaklığı düşük olmalıdır.

    Doygunluk basıncı genleşme valfı basıncının altında bulunmalıdır.

    Yanıcı ve patlayıcı olmamalıdır.

    Karter yağına ve tesisatı oluşturan devre elemanlarına olumsuz yönde etkilememelidir.

    Zehirleyici olmamalıdır.

    Ucuz ve kolay temin edilebilmelidir.

    Küçük kapasiteli bir kompresörün kullanımına elverişli olmalıdır.

    Kapalı devrelerde sistemdeki kaçaklar kolayca temin edilebilmelidir.





    KLİMA GAZININ İNSAN SAĞLIĞI ÜZERİNE ETKİLERİ

    Klima gazının deriye teması

    Kalıcı bir etkisi olmamasına karşın; sıvı halindeki klima gazı deriye temas ettiğinde, soğuk yanıklar görülebilir. Genellikle deri ile temas ellerde olabileceğinden dolayı, R.B.R. malzemesinden imal edilmiş eldiven ile korunmalıdır.

    Deri ile temas eden bölge; bez ile kurulanarak, bol su ile yıkamalıdır. Herhangi bir etki görüldüğünde doktora başvurulmalıdır.

    Klima gazının göze teması

    Klima gazının sıvı veya buhar halinde göze temasında; göz sıvısı ve doku tabakası donabilir. Klima gazı ile temas eden göz, ovalanmamalı ve en az 10 dk. steril göz yıkama solüsyonu ile yıkanmalıdır. Hemen doktora başvurun.

    Klima sistemindeki herhangi bir çalışma anında, koruyucu gözlük kullanılmalıdır.

    Klima gazının solunması

    Uzun süre klima gazının solunmasında; yetersiz oksijen alınması nedeniyle, solunum zorluğu yaratarak ani ölüme yol açabilir. Uzun süre klima gazı solumak zorunda kalan kişiyi; açık havaya çıkartarak, gerekiyorsa oksijen tüpü ile oksijen verilmelidir. Derhal doktora başvurun.

    Klima gazının açık olarak kullanıldığı yerlerin havalandırılması gerekir. Ancak tüpten klima sistemine gaz aktarma işlemleri için normal havalandırma yeterlidir.

    Klima gazının içilmesi

    Kalıcı etkisi olmamasına karşın; R 134a gazının mideye gitmesi durumunda, soğuk yanıklara yol açabilir. Herhangi bir etki görüldüğünde doktora başvurulmalıdır.

    TÜP İLE İLGİLİ UYARILAR

    • Emniyet ve olağanüstü durumlardaki önlemler, bilinerek uygulanmalıdır.

    • Doldurulan klima gazının, doğru olduğu mutlaka kontrol edilmelidir.

    • Tüp üzerindeki etiketler, asla sökülmemelidir.

    • Tüpler, güneş ışığında bırakılmamalı ve ısı kaynaklarından uzak tutulmalıdır.

    Tüpler; her zaman iyi havalandırılmış, kuru ve yangın riskinden uzak depolanmalı ve kullanılmalıdır. Klima gazları yanıcı olmamasına karşın; yangın durumunda, aşırı basınçtan dolayı patlayabilir. Bu gibi durumlarda tüplerin su ile soğutulmaları gerekir.

    • Tüp vanalarının emniyetli bir şekilde takıldığı kontrol edilmelidir. Tüpleri ve tüp valfleri asla tamir .
    edilmemeli ve bozuk olanları kullanılmamalıdır.

    • Tüpler; düşürülmemeli ve hasarlanmamalıdır.

    • Tüp içerisine, yağ ve su gibi yabancı maddelerin girmesi önlenmelidir.

    • Tüpün ısıtılması gerektiğinde; ısıtma işlemi kesinlikle çıplak ateşle yapılmamalıdır. Tüpün ısıtılması
    gerekiyorsa; ısıtma 40 °C 'nin üzerinde olmayacak şekilde sıcak su veya hava kullanılarak yapılmalıdır.

    • Tüpün basıncı; doluluk oranı için, bir gösterge olarak kabul edilmemelidir. Tüpün tartılması ile boş veya
    dolu olduğuna karar verilir.



    R 134a GAZININ KULLANIMI İÇİN YAPİLAN DEĞİŞİKLİKLER

    Kompresör:

    Dış ortam sıcaklığı yüksek olduğunda; devredeki gazın basınç ve sıcaklığı artacağından yeterli soğutmaya yol açabilir. Kompresörün gücünü arttırmak için manyetik kavrama değiştirilmiştir.

    Olağanüstü durumlarda; gazın devreden boşaltılması yerine, bir basınç ayarlayıcı kompresörün kontrolü sağlanmıştır. Böylece; en kötü durumlarda bile, atmosfere atılan gaz miktarı ç&jl seviyede tutulmuştur.

    Kompresör yağı

    Soğutucu devresindeki kompresör yağı, soğutucu gaz içinde çözünür ve sürekli devrede dolaşan kompresörü yağlar.

    Ancak R12 gazı kullanılan sistemlerdeki kompresör yağları, R134a içinde çözünemez ve sistem gazla beraber dolaşamaz. Yağlama olmadığından, kompresörün ömrü önemli ölçüde kısalır ve hava kompresör kilitlenir.

    R134a gazlı sistemler için, özel kompresör yağları geliştirilmiştir.

    Sızdırmazlık elemanları:

    R12 gazlı klima sistemlerinde; N.B.R. ( Nitrile Butadiene Rubber) malzemesinden yapılmış o-ringle ve hortumlar kullanılmaktadır. Ancak; N.B.R. malzemesi, R134a gazından etkilenmekte m hasarlanmaktadır.

    Bu yüzden; R134a gazlı klima sistemleri için, R.B.R. ( Rubber in Behalf of R134a ) malzemesi geliştirilmiş ve sızdırmazlık elemanları bu malzemeden imal edilmiştir.

    Yüksek ve alçak basınç gaz hortumları

    R134a gazının kimyasal özelliği farklı olduğundan dolayı; R12 hortumları, R134a içinde çözünmektedir. Çözünme sonucundaki kaçağı önlemek için, hortumlara özel katmanlar eklenmiştir. Yeni tip hortumların üzerine, R134a gazı için kullanılacağı yazılmıştır.

    Nem tutucu filtre

    R12 gazlı klima sistemlerinde kullanılan nem tutucu filtre; R134a gazının çok nemlenme özelliği karşısında yetersiz kaldığından, ilave nem alıcı maddeler kullanılmıştır.

    Günümüzde R12 ve R134a klima gazı içeren sistemler için; ortak kullanılan nem tutucu filtreler geliştirilmiş olup, filtrelerin üzerinde her iki gazın kullanılabileceği belirtilmektedir.

    Kondanser

    Dış ortam sıcaklığı yüksek olduğunda, devredeki basınç ve sıcaklık artar.

    R134a gazı; daha yüksek basınçlara sıkıştırdığından, termik verimi daha yüksek kondanser kullanılmıştır.

    Genleşme valfi

    R134a gazının evaparatöre giriş ve çıkış basınç ve sıcaklıkları değişik olacağından, genleşme valfinin çalışma değerleri değiştirilmiştir.

    • R134a gazlı klima sistemleri için geliştirilen; nem tutucu filtre, kondanser ve genleşme vatfi g elemanlar, R12 gazı kullanılan sistemlerde de kullanılabilir. Kullanılabilme özelliği, elemanların üzerinde yazı ile belirtilmiştir.





    KLİMA SİSTEMİNİN PARÇALARI :



    EVAPARATÖR

    Dış hava evaporatörden geçişi esnasında FREON 12 gazından hararet olarak yüksek sıvı olarak alçak basınçlı ve düşük hararettedir ve daima bu alçak basınç durumunda buharlaşma meydana gelir ve gaz durumuna geçer. Evaporatör peteklerine giren hava soğutulur, nemi alınır ve bu hava otonun içine verilmiş olunur.



    Evaporatör





    NEM TUTUCU FİLİTRE








    Nem tutucu filtrenin kesiti

    E. Evoporatörden filtreye giriş

    U. Filtreden kompresöre çıkış

    1. Silikojel torbaları

    2. Sıvı şeklinde FREON 12 gazı

    3. Filtre

    4. Kompresöre yağ dönüş deliği





    Nem tutucu fılitrenin değişik fonksiyonları vardır. Başlıca görevi sistemin sıvı ve gaz şekillerini ayırmaktır. Ayrıca sistemin çalışması esnasında devrede sıvı şeklinde büyük bir miktar gaz rezervi yapar. Filitrenin bir başka görevide 2 adet silikajel torbası ile sistemde kalan muhtemel nem taneciklerini kurutmaktır.







    KONDANSER



    Termik ısı değişkenliği yaratan aliminyum veya bakır borulardan ve aliminyum peteklerden oluşur. FREON 12 gazı kondenserin serpentinlerinden geçerken gaz halinden sıvı .haline dönüşür.Kondenserde oluşan yetersiz bir ısı değişikliği sistemde basıncın yükselmesine neden olacağı gibi FREON 12 gazının kondense olmasına ve genleşme (Expansion) valfıne hala gaz şeklinde geleceğinden sistemin soğutma kapasitesini düşürecektir. Konderıser oto seyir halinde iken normal dış hava ile otopark halinde iken ve sıkışık trafikte elefetrofkı vasıtası ile soğumaktadır.







    Kondanser







    PRESOSTAT ( Üç kontaklı basınç anahtarı)




    Yüksek basınç hattına bağlı olan presostatın; sistemdeki basınca göre, üç görevi vardır.

    • 15 bar basınçta; otomobil park halinde veya sıkışık trafikte iken gazın kondanse olabilmesi için, kondanser elektrofanını devreye alır.

    • 25 bar'lık basınç değeri üzerine çıktığında; ( kondanser fanı herhangi bir nedenden dolayı devreye girmez ise basınç yükselir) kompresörü devre dışı bırakır.

    • 2,5 bar 'lık basınç değeri altına indiğinde; ( sistemde kaçak olduğunda veya dış hava sıcaklığı 10 °C 'nin altına düştüğünde ) kompresörü devre dışı bırakır.





    GENLEŞME VALFİ:

    Evaporator giriş kanalı üzerinde bulunmaktadır. Alçak basınç ve yüksek basınç devrelerini birbirinden ayırır. Genleşme valfından sonra FREON 12 gazı yüksek basınçta ve sıvı haldedir. Kondenserden geçen bu sıvının genleşmesi esnasında basınç ve ısı değişikliği meydana gelir fakat gaz sıvı formunu muhafaza eder. Kompresör devre dışı olduğu ( Sistem çalışmaz iken) zaman sistemin yüksek basınç devresindeki soğutma expansıon valf borusundan alçak basınç borusuna geçer, bu iki basıncın birbirlerini seviye olarak karşıladığı anda kompresör devreye girer.



    KOMPRESÖR









    1- Kavrama diski 7 - Rotor 13 - Silindir kapağı

    2- Elektro mıknatıs 8 - Dişli grubu 14 - iğne uçlu supap

    3- Kasnaklı rotor 9 - Piston 15 - Emme ve gönderme kanalları

    4- Keçe ( conta grubu ) 10 - Supap plaka contası 16 - Yağ doldurma tapası

    5- Küresel yatak 11 - Supap taşıyıcı plaka 17 - Rulmanlı kusunetler

    6- ön plaka ve segman 12 - Silindir kapak contası 18-Gövde.









    Otomobillerimizin klima sistemlerinde genel olarak, üç tip kompresör kullanılmaktadır.Sankyo ve Harrison marka kompresörler; pistonlu tip olup, sabit hacimli veya değişken hacimli Nippodenso marka kompresör ise paletli tiptir. Kompresör hareketini, manyetik kavramalı kasnak ile motorun krank kasnağından alır. Kompresörün mekanik parçalarının yağlanabilmesi için, klima gazı içinde çözünebilen yağ vardır.

    HARRİSON KOMPRESÖR

    Klima sistemi çalışmadığı zaman, Harrison marka V5 değişken hacimli krank miline bağlı kasnak| kayışı tarafından sürekli olarak döndürüldüğü için, kasnak kendi yatakları üzerinde serbestçe döner. Kompresöre hareket iletilmez. Klima sistemi harekete geçirildiğinde; kompresör miline bağlı hale gelen.» onu döndüren kasnak üzerindeki disk, elektromıknatıs tarafından çekilir. Kompresör harekete geçirilmiş olara

    Pistonların hareketi, yatık düzlemin dönme hareketi ile sağlanır. Piston ve piston kollarına sahip disk dönmeyebilir. Fakat; pim tarafından yönlendirildiğinde, eğim açısını değiştirilebilir. Böylece, pistona! hareketi ve dolayısıyla kapasitesi değiştirilmiş olur.

    Disk, eğim açısını değiştiren regülasyon valfidir. Emiş basıncına açık bir körük tarafından, regülasyon valfi kontrol edilir.

    Piston kollarını taşıyan diskin eğim açısı, iki basınç arasındaki denge ile belirlenir. Basınç farkı R 134a 'nın gaz halinde iken giriş valfini açmasını ve silindiri doldurmasını sağlar.

    Piston; silindir kapağına yaklaşmaya başlar başlamaz giriş valfi kapanır ve R 134a basınç valfini açmcaya kadar sıkıştırılır.


    NIPPODENSO KOMPRESÖR

    Nippodenso marka kompresör; paletli tip olup, odacığı içeren bir gövde ile gövde ekseninden kaçık yataklanmış bir göbek ve göbek tarafından döndürülen 4 adet paletten oluşmaktadır.

    Gaz sıcaklığı; gerekli değerlere ulaştığı zaman, akışı ayarlayan basınç regülatörü vardır. Bu durum, kompresör giriş başmandaki düşme ile kontrol edilir.



    1- Gövde

    2- Odacık

    3- Palet

    4- Göbek

    5- Ön kapak

    6- Arka kapak

    7- Düşük basınç odacığı

    8- Yüksek basınç odacığı

    9- Ön kapak giriş yeri

    10 - Kanal

    11-Çıkış kanalı
    12-Vida

    13-Valf

    14 -Termal kontak



    Odacığın şekli, dönen paletlerin daima odacığın iç yüzeyi ile temasta olmasını sağlar. Böylece, dönme sırasında paletler arasındaki boşluk değeri sürekli değişmiş olur.Biri önde, diğeri de arkada olmak üzere, muhafazaya iki kapak tesbit edilmiştir.Gaz, ön kapaktaki giriş yeri ile içeri alınır. Gövdedeki kanal ve düşük basınç odacığı boyunca ilerler.Paletlerin dönüşü ile sıkıştırılan gaz, yüksek basınç odacığındaki çıkış kanalı boyunca itilir. Çıkış kanalının önünde bulunan valf, kompresör durduğunda yüksek basınçlı gazın geri gitmesini engeller.Kompresör gövdesinin üzerinde bulunan emniyet termal kontak; elektromanyetik kavrama ile seri bağlı olup, sıkıştırılan gazın sıcaklığı 180 °C gibi tehlikeli boyuta ulaştığında, elektromanyetik kavramayı devre dışı bırakır. 120 °C sıcaklıkta ise tekrar devreye alır.



    Kompresör yağı

    Yağlamada kullanılan yağ, yüksek basınç odacığı içerisinde bulunur.


    A-Yağ

    B - Yüksek basınç odacığı

    C - Kalibre edilmiş delik

    D-Gaz

    E - Ayırıcı

    F - Gaz çıkışı

    G – Kalıbre edilmiş delik delik

    L - Valf







    Kompresör çalışırken; odacıktaki yüksek basınç, kalibre edilmiş delik boyunca yağı ileterek, içerdeki hareketli parçalara doğru gönderir. Gaz ile karışan yağ, valf boyunca yüksek basınç odacığına doğru itilir.Gaz çıkışına bulunan bir ayırıcı; gaz çıkışından çıkarken, yağdan gazın ayrılmasını sağlar. Bu ayrı sisteme giren yağ miktarını asgariye indirerek sistemin termal verimini arttırır.Kompresör değiştirilecek ise yeni kompresörde yeterli miktarda yağ bulunmaktadır. Bu nedenle; kompresörü yerine takmadan önce, sistem içinde kalan miktara bağlı olarak bir miktar yağı boşaltmak gerekir.

    Kompresör yağının değişimi

    Yeni alınan kompresörler; nem ve pisliklerin girmesini engellemek için, nitrojenle basınçlaşmış olarak satılmaktadırlar. Bu nedenle; montaj esnasında giriş ve çıkış tapaları yavaşça çıkarılarak, kompresörün kapağı yukarıyı gösterecek şekilde tutulmasına dikkat edilmelidir.



    1 - Değiştirilmesi gereken kompresörün çıkışına

    monte edilen yağ ayırıcı aygıtı ( A ) çıkartarak kompresördeki yağı iyice boşaltacak şekilde c kabına (C ) boşaltın.

    2 - Yeni kompresörden de yağ ayırıcı aygıtı ( A )

    ayırın ve kompresörün içindeki yağı iyice süzüp ölçü kabına ( D ) boşaltın.

    3 - Ölçü kabı ( C ) ve diğer ölçü kabında ( D )bulunan yağ miktarı arasındaki fark, sistemde kalmış olan yağ miktarını verir.Sistemde bük bu yağın (E ), ayrılması gerekir. Çünkü; siste kalan fazla yağ soğutma verimi önemli ölçüde azalır,

    E = D-C

    Yağ, nem alma özelliğine sahiptir, kutularını açık bir şekilde, kompresör ya da herhangi bir parçayı gerekenden daha fazla sı için sistemden ayrılmış olarak bırakılmamalıdır.Yağ ayırıcı aygıt (A) monte edilir durumdayken kompresörü ters çevirmeyim; yatırmayınız..



    KLİMA SİSTEMİ

    Klima sistemi, genel olarak ısıtma - havalandırma sisteminin aynısıdır. Farklılığı, kalorifer kutusunun
    içerisinde evaparatörün bulunmasıdır.



    A - Dış hava girişi G - Karışım klapesi

    B - Hava giriş klapesi H - Alt dağıtım klapesi

    C - Dahili hava girişi l - Üst dağıtım klapesi

    D - Evaparatör J - Ön göğüsten çıkış

    E - Isıtıcı K - Arka koltuk ayak kısmına giden hava

    F - Ön cam defrost çıkışı















    MANUEL KLİMA




    BUTONLAR





    A - Ön cam defrostu ve buğusunun alınması için hava çıkışı

    B - Ön yan camların defrostu ve buğusunun alınması için hava çıkışı

    C - Soğuk ve sıcak havanın yolcuların ayağına yönlendirilmesi için hava çıkışı


    DÜĞMELER


    Hava miktarı ayar düğmesi



    Klima açma-kapama butonu



    Evaparatör fanının dört hızı vardır. " OFF " konumunda bütün sistem kapanır.



    Klima çalıştırıldığında; hava ayar butonu " O " konumunda iken, evaparatör fanı 1. hızda çalışır.'





    Hava sıcaklık ayar düğmesi



    Hava dağıtım düğmesi


    Hava dolaşım butonu
    Bu butona basıldığında, içeri hava giremez. Kabin içindeki hava dolaşır.

    Bu konum, kabin içini hızlı soğutmak veya kısa.; sürede ısıtmak için veya dış havanın kirli olduğu yerlerde kullanılır.









    YÖNLENDİRİCİLER



    Sabit hava yönlendiricileri Ayarlanabilir yönlendiriciler

    1 - Ön cama hava veren 2 - Yan camlara hava veren

    3 - Önde oturanlar için 4 - Ön taraf alt hava veren

    5 - Arka taraf hava veren 6 - Arkada oturanlar için

    AYAR DÜĞMELERİ



    A - Yatay yönde ayar düğmesi B -Havamiktarıayardüğmesi













    Isıtma

    Hava sıcaklığının arttırmak için, sıcak ayar düğmesini sağa çevirin.

    Hava dağıtım düğmesini;



    Dış sıcaklık çok düşük ise / konumuna,



    Dış sıcaklık çok düşük değil ise konumuna getirin.

    Havalandırma



    Hava sıcaklığı ayar düğmesini sola çevirin.

    Hava miktarı ayar düğmesini arzu edilen konuma getirin.


    Hava dağıtım düğmesini . konumuna getirin.





    Ilık havalarda, hava dağıtım düğmesini konumuna getirin.

    Bu ayarlama ile ılık hava; ayaklara, dış sıcaklıktaki hava

    ayarlanabilir yönlendiricilerden gelecektir.



    Ön ve yan camların defrostu ve buharının alınması



    Hava sıcaklığı ayar düğmesini tam sağa çevirin. Fan Hızını , “III” veya “IIII” kademesine getirin.

    hızını, " III" veya " IIII-" kademesine getirin. Hava dağıtım düğmesini \¥w konumuna getirin.




  • quote:




    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Teşekkürler Bahri, Bulduğumuz bilgileri arkadaşlarında bilgileri olsun diye alınan kaynağıda belirterek emeğe saygısızlık yapmadan aktarıyoruz.
    Dün arabanın Kasko sigortasını yeniledim. Bu zamana kadar kaskoyu bozacak bir işlem yapılmadığı için %60 indirim kazanmışım 343,00 Ytl . Kredi kartına 8 Ay taksit yaptılar. Aklıma takılan bir iki soruyu sordum; senede bir defa Ön cam değiştirme, İnmobilezerli Kontak Anahtarı yaptırma , Pasta cila yaptırma, Yol yardımı bunlar kaskoyu bozmadan yapılıyormuş.Bunlar benim aklıma gelenler.

    Orjinalden alıntı: opxito

    Nekadar güzel özellikleri varmış.Emekli jandarma,hangi kasko şirketi bu?

    opxito Benim Kaskom Axa Oyak sigorta




  • quote:

    Abilerim merhaba sağ salim kendi arabamla gittim geldim ve yolda çokça kazaya şahit oldum bitanesi tam arkamda oldu şöför Aydın otobanında uyuya kalmış arkadamda dört beş defa takla attı arkasından gelen otobüste neredeyse o arabaya vuruyordu sanırım ölü veya yaralı var. Bunları gördükten sonra bana ibret oldu yavaş yavaş geze geze gittim geldim çok şükür. Foruma yeni arkadaşlar katılmış hepsine hoşgeldin diyorum artık aranızdayım. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.. Saygılar...

    Emre Kardeşim Hoş geldin,
    özlettin kendini. İzmir-Aydın otoyolunu iyi bilirim ben, birde hava sıcak olunca bir anönce gidecekleri yere yetişmek için sürat yaparlar ve kazalar kaçınılmaz olur. Birde yazın Tatil yörelerine gitmek için geceden uykusuz yola çıkarlar tabii sıcağın verdiği rehavetle direksiyon başında uyurlar.siz siz olun dikkatli yolculuk yapın.




  • quote:

    haklısın abi bizler emege saygı duyan sahip çıkan insanlarız bilgi paylaşımında kişlerin rızası olmadan yapıyoruz ama bunu kendi yazımız gibi değilde yazarın ismini zikrederek yapıyoruz aslına sadık kalıyoruz bu düşüncen çağdaş insan düşüncesi
    bu arada sanırım hafta sonu ankaraya gelecem belki yakında isen senide görürüm abi ben ankara merkeze gidecem


    Haklısın bahri,emeğe saygı olmadığı müddetçe yapılan işler fikir hırsızlığına girer.
    Bahri Ankaraya geldiğine hem çok sevindim, hemde çok üzüldüm.Niye üzüldüm dersen,Bende izine ayrıldım cuma sabahı ,hafta sonu düğün nedeni ile 20 Temmuza kadar Memlekete gidiyorum, keşke burda olsam da seninle görüşebilseydik çok güzel olurdu. Gerçekten çok üzüldüm.İnşallah bir dahaki gelişinde görüşürüz.
    Arkadaşlar ben yokken forum size emanet hepiniz kendinize iyi bakın.selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    quote:

    Abilerim merhaba sağ salim kendi arabamla gittim geldim ve yolda çokça kazaya şahit oldum bitanesi tam arkamda oldu şöför Aydın otobanında uyuya kalmış arkadamda dört beş defa takla attı arkasından gelen otobüste neredeyse o arabaya vuruyordu sanırım ölü veya yaralı var. Bunları gördükten sonra bana ibret oldu yavaş yavaş geze geze gittim geldim çok şükür. Foruma yeni arkadaşlar katılmış hepsine hoşgeldin diyorum artık aranızdayım. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.. Saygılar...

    Emre Kardeşim Hoş geldin,
    özlettin kendini. İzmir-Aydın otoyolunu iyi bilirim ben, birde hava sıcak olunca bir anönce gidecekleri yere yetişmek için sürat yaparlar ve kazalar kaçınılmaz olur. Birde yazın Tatil yörelerine gitmek için geceden uykusuz yola çıkarlar tabii sıcağın verdiği rehavetle direksiyon başında uyurlar.siz siz olun dikkatli yolculuk yapın.

    haklısın abi insanlarda bir acelecilik bir telaş buda kazaları doguruyor ben bunun örnegini neredeyse kaza yapacaktımla atlattım geçen yazılarımda belirtmiştim şunu söyleyim insanlar gidecekleri yerlere 2 dk geç gitmeyle bir şey kaybetmezler asıl kaybedecekleri 2 dk daha erken gideyimle hem hayatları hemde cebinden çıkan paralarını




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    quote:

    haklısın abi bizler emege saygı duyan sahip çıkan insanlarız bilgi paylaşımında kişlerin rızası olmadan yapıyoruz ama bunu kendi yazımız gibi değilde yazarın ismini zikrederek yapıyoruz aslına sadık kalıyoruz bu düşüncen çağdaş insan düşüncesi
    bu arada sanırım hafta sonu ankaraya gelecem belki yakında isen senide görürüm abi ben ankara merkeze gidecem


    Haklısın bahri,emeğe saygı olmadığı müddetçe yapılan işler fikir hırsızlığına girer.
    Bahri Ankaraya geldiğine hem çok sevindim, hemde çok üzüldüm.Niye üzüldüm dersen,Bende izine ayrıldım cuma sabahı ,hafta sonu düğün nedeni ile 20 Temmuza kadar Memlekete gidiyorum, keşke burda olsam da seninle görüşebilseydik çok güzel olurdu. Gerçekten çok üzüldüm.İnşallah bir dahaki gelişinde görüşürüz.
    Arkadaşlar ben yokken forum size emanet hepiniz kendinize iyi bakın.selamlar.

    önemli değil abicim başka bir zamana kısmet olursa bu arada sana hayırlı yolculuklar diliyorum allah tez zamandan kazasız belasız gitmeyi nasip etsin formda olacanmıki abi




  • Abilerim ayrıca Didim den gelirken yollar hep erimişti arabanın ön camına kadar zift yapışmış tampon simsiyah oldu ya nasıl hallederiz bunu? Saygılar
  • Bahri Gittiğim yerde yani evde bilgisayar yok,ancak İnternet kafeye gidebilirsem forma bakabilirim, belkide işlerden fırsat kalmazsa hiç bakamamda.

    Emre zift ve Asfalt kalıntılarını oto yıkamacılar Gazyağı ile temizliyorlar ve gayet de güzel temizliyor.Bende Beyaz Broadvay varken yeni dökülmüş asfalttan geçtim araba simsiyah olmuştu, izmirde oto yıkamacı Gazyağı ile silip bir güzelde oto deterjanı ile yıkadı hiç bir şey kalmadı.Kendinize iyi bakın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: legion90

    Abilerim ayrıca Didim den gelirken yollar hep erimişti arabanın ön camına kadar zift yapışmış tampon simsiyah oldu ya nasıl hallederiz bunu? Saygılar

    sıvı temizleyici pasta cilalar var tam cila gibi değil amway mı anwaymı öyle bir yerden almıştım sıvı pasta gibi ama tam değil bu tür lekeleri çabucak çıkarıo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Bahri Gittiğim yerde yani evde bilgisayar yok,ancak İnternet kafeye gidebilirsem forma bakabilirim, belkide işlerden fırsat kalmazsa hiç bakamamda.

    Emre zift ve Asfalt kalıntılarını oto yıkamacılar Gazyağı ile temizliyorlar ve gayet de güzel temizliyor.Bende Beyaz Broadvay varken yeni dökülmüş asfalttan geçtim araba simsiyah olmuştu, izmirde oto yıkamacı Gazyağı ile silip bir güzelde oto deterjanı ile yıkadı hiç bir şey kalmadı.Kendinize iyi bakın.

    olsun abi sen keyfine bak arada bir formada gir :) özlettme kendini
  • quote:

    Orjinalden alıntı: legion90

    Abilerim ayrıca Didim den gelirken yollar hep erimişti arabanın ön camına kadar zift yapışmış tampon simsiyah oldu ya nasıl hallederiz bunu? Saygılar


    Selamlar;
    Güzel Kardeşim , Boş bir yarım litrelik şişeye Mazot doldur. Dikkat et mazot diyorum , Kesinlikle benzin değil.
    Arabanı yıkadıktan sonra Zift olan bölgelerini biraz ovalayarak mazotlu bezle silersen ziftlerden kurtulmuş olursun. Hatta bu işlem o kadar hoşuna gidebilir ki kendini Tüm arabanı mazotla silerken bulabilirsin. Benim bugün yaptığım gibi.

    Yalnız arabanın tümünü ( Yandaki Plastik çizgiler , Yan aynalar dahil) mazotla sildikten sonra gölge serin bir yerde kurumaya bırakın . Zira güneşten alev alabilir . ?? .
    Arabanız kuruduktan sonra Oto şampuanıyla güzelce yıkayın , Arabanızın üzerinde su damlalarının hiç tutunamadığını göreceksiniz . Tüm su damlacıkları boncuk boncuk dağılıyor. Çok hoş bir görüntü . Güzelce yıkayıp yağlar akdıktan sonra ,Güzelce kurulayın. Mutlaka kurulayın , çünkü mazotu almak lazım. Camları da güzelce camsil le silin , Mazot camlarda kalırsa gece hiç bir şey göremezsiniz.

    Kolay gelsin.

    (Bu gün arabamı bu şekilde cilaya hazırladım . Yarın cila yapıcaz bakalım. Onu da yarın yazarım.)




  • Klima ile ilgili yazı güzel olmuş.
    Bİr çok yeni şey öğrendim. Kopyalayıp arşivime aldım. Bayaa teferruatlı bir sistemmiş.
    Teşekkürler westbam.

    Arkadaşlar Biraz da Lastik konusuna girelim.

    Sessiz lastik istiyoruz çünkü araç içinde yol gürültüsü fazla . Yağmur lastikleri varmış , Yumuşak oldukları için sessiz oluyorlarmış. Bir de Bizim de üstümüzde takılı olan "Pirelli 3000 serisine çok dandik lastik". Pirelli gürültülüdür diyorlar.

    Bilenler anlatsınlar öğrenelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi carenfly -- 28 Haziran 2007; 21:13:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: carenfly

    quote:

    Orjinalden alıntı: legion90

    Abilerim ayrıca Didim den gelirken yollar hep erimişti arabanın ön camına kadar zift yapışmış tampon simsiyah oldu ya nasıl hallederiz bunu? Saygılar


    Selamlar;
    Güzel Kardeşim , Boş bir yarım litrelik şişeye Mazot doldur. Dikkat et mazot diyorum , Kesinlikle benzin değil.
    Arabanı yıkadıktan sonra Zift olan bölgelerini biraz ovalayarak mazotlu bezle silersen ziftlerden kurtulmuş olursun. Hatta bu işlem o kadar hoşuna gidebilir ki kendini Tüm arabanı mazotla silerken bulabilirsin. Benim bugün yaptığım gibi.

    Yalnız arabanın tümünü ( Yandaki Plastik çizgiler , Yan aynalar dahil) mazotla sildikten sonra gölge serin bir yerde kurumaya bırakın . Zira güneşten alev alabilir . ?? .
    Arabanız kuruduktan sonra Oto şampuanıyla güzelce yıkayın , Arabanızın üzerinde su damlalarının hiç tutunamadığını göreceksiniz . Tüm su damlacıkları boncuk boncuk dağılıyor. Çok hoş bir görüntü . Güzelce yıkayıp yağlar akdıktan sonra ,Güzelce kurulayın. Mutlaka kurulayın , çünkü mazotu almak lazım. Camları da güzelce camsil le silin , Mazot camlarda kalırsa gece hiç bir şey göremezsiniz.

    Kolay gelsin.

    (Bu gün arabamı bu şekilde cilaya hazırladım . Yarın cila yapıcaz bakalım. Onu da yarın yazarım.)


    önerilerin için teşekkür ederim bende bir deneyeyim krom yüzeylerde ne olacak acaba




  • quote:

    Orjinalden alıntı: carenfly

    Klima ile ilgili yazı güzel olmuş.
    Bİr çok yeni şey öğrendim. Kopyalayıp arşivime aldım. Bayaa teferruatlı bir sistemmiş.
    Teşekkürler westbam.

    Arkadaşlar Biraz da Lastik konusuna girelim.

    Sessiz lastik istiyoruz çünkü araç içinde yol gürültüsü fazla . Yağmur lastikleri varmış , Yumuşak oldukları için sessiz oluyorlarmış. Bir de Bizim de üstümüzde takılı olan "Pirelli 3000 serisine çok dandik lastik". Pirelli gürültülüdür diyorlar.

    Bilenler anlatsınlar öğrenelim.


    önemli değil bende öğrenmiş oldum araştırırken neyse
    lastik konusu bencede açılması gereken bir konu getzlerin üzerinde 2 marka lastik varmış benim arabada kumhoo var bazılarında hankok diye bir marka varmış kumhoolar gerçekten çok kötü michelin ve bridstone mu onlardan veya başka marka önerileriniz nedir.




  • Carenfly eyw. saolasın enyakın zamanda deniyecem. İyi forumlar...
  • Arkadaşlar Hyundai Accent Admire 1.5 CRDI 2004 modeli ne kaddar acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkersos -- 29 Haziran 2007; 23:29:48 >
  • 15.000 ytl civarı

    quote:

    Orjinalden alıntı: ilkersos

    Arkadaşlar Hyundai Accent Admire 1.5 CRDI 2004 modeli ne kaddar acaba?
  • oooo,
    carenfly internet sitelerinde 19.500 ytl lik fiyat verenler bile var.

    o zaman bunlar uçmuşmu?

    quote:

    Orjinalden alıntı: carenfly

    15.000 ytl civarı

    quote:

    Orjinalden alıntı: ilkersos

    Arkadaşlar Hyundai Accent Admire 1.5 CRDI 2004 modeli ne kaddar acaba?


  • Bu yılın başında 2007 model accent admira ları , bayiler 19.500 ytl ye verdiler. Fabrika yollamış bunlara ne yapın edin satın diye. 2006 başında üretimi biten admira ları 2006 sonunda dediğim fiyattan kimseye göstermeden sattılar.

    Gördüğün rakamlar uçmuş.

    Bende otomax dergisinden baktım , 90.000 km - 100.000 km admire dizel 2004 ler 15.000 ytl civarı.

    İyi akşamlar dilerim ilkersos...
  • 
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.