BİXİ MAN reel veri yok ortada demişsin. iş senin aradığın reel veriyse eğer ona hiçbir zaman net ulaşamazsın.
büyükşehir de yaşayan ve yoğunluğun,dur kalk olayının fazla olduğu ayrıca fiyatların da uçtuğu bir yer ile anadolunun sakin ve yoğunluğu olmayan ve fiyatların da daha ucuz olduğu bi yerde tabiki durum çok çok fark eder. tespiti güzel yapmışsın ama bunları bildiğin halde benden reel rakam istemen seni kendinle çeliştirmiş. yaşadığım yer şurası,yoğunluk az,dur kalk neredeyse yapmıyorum deyip yaktığı litre yi söyleyen arkadaş var mı?
konuyu uzatmamak ve saptırmamak adına reel rakamların olduğu bi forum diliyorum!
Arkadaş ;
Sürüş stili , rakım , aracın bakımlı bakımsız olması v.s bir sürü neden aynı tip araçtaki tüketim değerlerini farklılaştırır bunu demiyorum ben... Sadece demek istediğim öz ve yalın bir bilgi... Yani otomotiv sektöründe kullanılan herkes tarafından bilinen standart bir değer bilgisi..
100 km de tüketilen yakıtın Lt bazında olan bilgisi...
Buradaki amaç tek bir değer üzerinden kıyaslama yapmak.. Bu kıyaslama kesin bir sonuç çıkarmaz hiç bir zaman , senin dediğin gibi bir sürü etken var yakıt tüketimini fark ettiren , ama hiç değilse insanlar bir sonuça varabilmek için 4 işlem yapmak yerine , verilen değer ile kendi bulduğu/bildiği değeri karşılaştırır..
Daha az yakan varmi diye soran arkadasa cevaben; Aracim 2011 Verso 1500 kg agirlikta ve 1,6 benzinli 7 kisilik ve 7 kisi ile sehir ici yakiti gaza cok basmazsan 7.5 Lt. (0.32.-TL), eger basarsan 8,3 Lt (0.36.-TL) ye kadar cikiyor.
Uzun yolu yazmiyorum bile. Peki bu hacim ve agirliktaki arac nasil az yakiyor diye merak ediyorsaniz cevabini Toyota'dan isteyin.
Valla koskocaman Verso için bu değerler gerçekten müthiş...
Bi de LPG felan takılsa demek ki hepten düşecek yakıt tüketim değerleri...
havalar soğudu, tüketim değerleri artacaktır. 3 silindirli 2005 model Getz dizel, yazları ortalama kullanımla, 40 lt yakıtla ortalama 750 km yani 5.3 lt/100km, Kışları 40 lt yakıtla 650 km yani 6.1 lt/100km yol alıyor şehir içinde.
MICRA benzinli yazın 5.2 lt/100km şehir içinde, şehir dışında 3,5 lara kadar düşüyor.
Benim deneyimlerime göre Dizel en az yakan araç, renault clio Benzinli en az yakan araç MICRA idi. Benzin tüketiminde japon otomobilleri çok tasarruflu.
Geçen ay tv de bir uzman 100 km ile gitmek yerine 80 km hızla gidildiğinde %20 ye yakın yakıt tasarrufu sağlandığını söylüyordu.
Bu söz üzerine geçen ay inat ettim 80-90 km hızı geçmemeye çalıştım.
Netice olarak şehir içinde ortalama 40 litre yakıt ile 500 km civarı giderken (100 km de 8 litre yakıt tüketimi) ,
bu ay 40 litre yakıt ile 550 km yol yaptım.
100 km de ki yakıt tüketimim 7.2 litreye düştü.
80-90 km arası hızla gitmek cidden tasarruf sağlıyor.
Ama diğer yandan bu hızla gidilirmi derseniz , gidilmez insan bunalıyor.
Ben sadece inat ettim denedim ve neticesini gördüm.
Hız merakım yok diyorsanız sizde bir deneyin.
Şehir dışında ise bir kaç kez inat edip 90-100 km hızla kullanmıştım.
40 litre benzin ile 750 km yol yapılabiliyor.
Bu durumda 100 km de 5,3 litre yakıt tüketmiş oluyor.
Ben arabaya suç bulmuyorum tüketim fena değil ama benzin çok pahallı.
Merak ettiğim konu şu;
Diyelim ki; 10 km lik bir yolu 80 km hız ile giderek 6 lt /100 yaktınız. Aynı yolu 100km hızla giderek 7,2 lt yaktınız. Bu durumda 100 ile gidince % 20 fazla yakıyorsunuz ama %20 de zamandan tasarrufunuz oluyor ve motor % 20 daha az çalışmış oluyor. Bu mantığa göre yakıt sarfiyatı=zaman tasarrufu denklemi ile ikisi birbirine denk geliyor.
Peki tasarruf nasıl oluyor, biri bunu bana iyice bir anlatsın lütfen.
Hız ile birlikte süre değişiyor doğru fakat zaten yakıt tüketim değeri 100 km yol gidilince yapılan sarfiyat (6 lt/100km gibi) olarak veriliyor. eğer motorun 1 saatte yaktığı yakıt olarak verilseydi,sizin dediğiniz gibi düşünülebilirdi.
quote:
Orijinalden alıntı: aktuz
Hız ile birlikte süre değişiyor doğru fakat zaten yakıt tüketim değeri 100 km yol gidilince yapılan sarfiyat (6 lt/100km gibi) olarak veriliyor. eğer motorun 1 saatte yaktığı yakıt olarak verilseydi,sizin dediğiniz gibi düşünülebilirdi.
Cevabınız için teşekkürler ancak benim için tam açıklayıcı bir cevap olmadı.
100 km'lik bir yol için;
1-) 100km/saat hızla gidiyorsunuz ve 60 dk'da 6 Lt yakarak 100 km'yi bitirdiniz. 2-) 120km/saat hızla gidiyorsunuz ve 48 dk'da 6.3 Lt yakarak 100 km'yi bitirdiniz.
Bana göre cevabı; 2.şıkta %5 fazla yaktınız ama zamandan da %20 tasarruf ettiniz.Bu durumda motor 20 dakika daha az çalışarak aynı yolu %5 fazla yakıtla almış oluyor. Eğer 1.şıktaki gibi gitseydiniz 6 lt. yakacaktınız. Bu durumda zaman kazanmanıza, yani motor % 20 daha az çalışmasına rağmen %5 fazla yakınca, aracın gerçekte yaktığı fazla yakıt miktarı %25 mi olur?
Bu durumda hangisi daha kazançlı oluyor, böyle bir deneme yapan varmı?
Yazdıklarınıza bende katılıyorum.
Burada 2 sonuç ortaya çıkıyor:
1- Zaman önemli ise hızlı gidilir yakıt tasarrufuna bakılmaz.
2- Tasarruf edilmek isteniyorsa bir yere yetişme derdide yoksa 80-90 km arası gidilir az yakıt tüketmeye çalışılır.
Bunların dışında bahsetmiş olduğunuz yavaş gidince motor daha uzun süre çalışmış oluyor düşüncenize gelince doğrudur haklısınız.
Günümüzde üretilen motorlar rutin bakımları yaptırıldığında 400.000 - 500.000 km sorunsuz çalışıyor.
Ben 10 yılda yaklaşık 100-120 bin km arası yol yapıyorum.
Ama diğer yandan 1 yılda bu km yi yapan insanlarda var.
Yavaş gittim motor daha fazla yıprandı düşüncesi şahsen beni rahatsız etmez.
hatta arada 20 dk çay molası verirse, tüketim değeri daha da yükselir..
quote:
Orijinalden alıntı: aktuz
hatta arada 20 dk çay molası verirse, tüketim değeri daha da yükselir..
Sayın aktuz
Tüketim neden yükseliyor çay parası yüzündenmi :)
ŞAka bir tarafada 20 dk çay molasında tüketim neden yükselir motoru stop etmiyormusunuz.
quote:
Orijinalden alıntı: dhakanuysal
quote:
Orijinalden alıntı: aktuz
Hız ile birlikte süre değişiyor doğru fakat zaten yakıt tüketim değeri 100 km yol gidilince yapılan sarfiyat (6 lt/100km gibi) olarak veriliyor. eğer motorun 1 saatte yaktığı yakıt olarak verilseydi,sizin dediğiniz gibi düşünülebilirdi.
Cevabınız için teşekkürler ancak benim için tam açıklayıcı bir cevap olmadı.
100 km'lik bir yol için;
1-) 100km/saat hızla gidiyorsunuz ve 60 dk'da 6 Lt yakarak 100 km'yi bitirdiniz. 2-) 120km/saat hızla gidiyorsunuz ve 48 dk'da 6.3 Lt yakarak 100 km'yi bitirdiniz.
Bana göre cevabı; 2.şıkta %5 fazla yaktınız ama zamandan da %20 tasarruf ettiniz.Bu durumda motor 20 dakika daha az çalışarak aynı yolu %5 fazla yakıtla almış oluyor. Eğer 1.şıktaki gibi gitseydiniz 6 lt. yakacaktınız. Bu durumda zaman kazanmanıza, yani motor % 20 daha az çalışmasına rağmen %5 fazla yakınca, aracın gerçekte yaktığı fazla yakıt miktarı %25 mi olur?
Bu durumda hangisi daha kazançlı oluyor, böyle bir deneme yapan varmı?
Yok Sayın Ebu Bekir :),
Sayın DHakanuysal'ın hesabına göre o sonuç çıkıyor.
Dhakanuysala cevaben, jeneratör motorlarında yakıt tüketimi tam kapasitedeki çalışma sürelerine göre belirtilir. buna göre de birbirleriyle kıyaslanır. otomobillerin yakıt tüketimi kıyası ise, alınan yol için yakılan yakıta göre yapılır.
Burada tüketiciler, hız- zaman kavramından pek bahsetmezler, üreticiler veya bu işi standardtlaştırması gereken kuruluşlar ise, tüketim değerlerini; Denizden şu kadar yükseklikte, depoda şu miktarda yakıt ile, araçta şu kadar kişi ile, şu kadar eğimli yolda, şu sabit hızda, şu kadar dur kalk yaparak, şu kadar yol aldıktan sonraki tüketim şeklinde ölçüp, katalog verisi haline getirmektedirler.
100km yolu 100 km/h hızla 1 saatte giden araç ile, 100km yolu 200km/h hızla yarım saatte giden aracın tüketimi konuşulurken,geçen zamana değil, bu 100km yolu ne kadar yakıtla aldıklarına bakılır.
zaman başka bir meseledir. tüketim hesabı zamana değil, 100km yolu katetme şartına bağlıdır.
Sn.aktuz,
Elbette bunlar bildiğimiz klasik şeyler.
Ben farklı bir cepheden bakmaya çalışarak bir denklemi oluşturma merakındayım.
100 km yolu 100 le 60 dk.da giden motor bir saat çalıştı ve 6 lt yaktı diyelim. Aynı yolu 200 km ile giderse 30 dk. da 8 lt yaksın Zamandan %50 tasarruf etmesine rağmen yakıtı % 30 fazla yaktı. Bu durumda basit mantıkla 100 ile 200 hız arasında (motorun %50 az çalıştığını düşünerek) %80 fazla sarfiyat var denilemezmi?
Şehir içinde 450 Km yapabiliyorum istanbul trafğinde... Bu son depoyu Opet 95 Oktan aldım , 450 yaptı... Şimdi Full den aldım bakalım o ne kadar yapacak ? Aracım 2006 1.4 Dohc
merhaba arkadaşlar, 2006 getz 1.5 dizel aracımla full depoyla uzun yolda 850 km yapmıştım, bu değer normalmidir onuda bilmiyorum?(bu araçla 1000 km yapabileceğimi söyleyen arkadaşlar var) şimdi havalar soğudu, acemi şoförüm falan ama geçende 50 liralık yakıt aldım şehir içi 140 km de gösterge ışığı yandı, yakıt hesabında ışığımı baz almak gerekir, yada ışıktan sonra kaç km daha götürür, bide 50 liralık yakıtla bizim araçlarda aşağı yukarı ne kadar km yapılır? beni aydınlatırsanız sevinirim, teşekkür ederim...
Lamba yandıktan sonra 40 km rahat gider.
Lamba yanınca benzinci bulana kadar 40 km gittiğimi çok bilirim.
Ama rampa aşşağı rampa yukarı şamandıranın durumuna göre bazen lamba yanıyor düz yolda sönüyor o zamanda riske girmeden 70-80 km gidilebilir.
Yinede siz söylediklerime bakmayın, yolda kalmanızı istemem. :)
Her benzin alışta km yi sıfırlıyorum ve 1 depo ile şehir içinde 500 km yapmaya çalışıyorum.
Lamba yanınca 450-460 km civarı oluyor 40 km içinde mutlaka benzinliğe uğruyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: Ebu Computer
Lamba yandıktan sonra 40 km rahat gider.
Lamba yanınca benzinci bulana kadar 40 km gittiğimi çok bilirim.
Ama rampa aşşağı rampa yukarı şamandıranın durumuna göre bazen lamba yanıyor düz yolda sönüyor o zamanda riske girmeden 70-80 km gidilebilir.
Yinede siz söylediklerime bakmayın, yolda kalmanızı istemem. :)
Her benzin alışta km yi sıfırlıyorum ve 1 depo ile şehir içinde 500 km yapmaya çalışıyorum.
Lamba yanınca 450-460 km civarı oluyor 40 km içinde mutlaka benzinliğe uğruyorum.
2010 Symbol 1.5 dci 65bg ile
* 50TL'lik mazotla ş.içi 250 km, * 100TL'lik mazotla ş.içi 500 km,
gidiyorum.
Hemde gaza yüklene yüklene.
quote:
Orijinalden alıntı: Ebu Computer
Lamba yandıktan sonra 40 km rahat gider.
Lamba yanınca benzinci bulana kadar 40 km gittiğimi çok bilirim.
Ama rampa aşşağı rampa yukarı şamandıranın durumuna göre bazen lamba yanıyor düz yolda sönüyor o zamanda riske girmeden 70-80 km gidilebilir.
Yinede siz söylediklerime bakmayın, yolda kalmanızı istemem. :)
Her benzin alışta km yi sıfırlıyorum ve 1 depo ile şehir içinde 500 km yapmaya çalışıyorum.
Lamba yanınca 450-460 km civarı oluyor 40 km içinde mutlaka benzinliğe uğruyorum.
cevabınız için tşk, 2006 getz 1.5 dizel aracımla full depoyla uzun yolda 850 km yapmıştım, bu değer normalmidir?(bu araçla 1000 km yapabileceğimi söyleyen arkadaşlar var) 50 liralık yakıt aldım şehir içi 140 km de gösterge ışığı yandı, bir başka arkadaş 200 km de ışığın yandığını söylüyor. acemi şoför olmam bu kadar fark ettirirmi yoksa arabadamı bir şey var, zira yağ-yağ filtresi, hava filtresi, önlere iki adet yeni lastik v.s. yeni değiştirdim, bide 50 liralık yakıtla bizim araçlarda aşağı yukarı ne kadar km yapılır? bu sorularıma da cevap verirseniz sevinirim...
Bendeki benzinli model.
Dizel Getzi olan arkadaşların araçlarını bir kaç kez kullandım.
Dizel motorlar benzinlilerden farklı olarak max torku düşük devirlerde sağlarlar.
Örneğin Getz benzinliler max torku 3200 devir civarı verirken Getz dizeller 1750 devir civarı max torku verirler.
Aracınızı 1800-2200 devir arasında kullanır ve 2500 devir civarında vites değiştirirseniz 1 depo ile uzun yolda 1000 km yapmak mümkün.
Bazı arkadaşlar benzinli aracın verdiği alışkanlıkla dizel aracıda 3000-4000 devir aralığında kullanıyorki bu çok gereksiz bir durum.
Hem arabayı yorar hemde fazla yakıt tüketimine neden olur.
2010 Symbol 1.5 dci 65bg ile basmadan 1 depo (45lt) ile sehirici 1050 km yaptim.Eger basarak kullanirsam 950km yapiyor.
Bu durumda 1.5 olmasina ragmen Hyundai dizele gore azmi cokmu yakmis oluyor, karsilastirabilecek kimse varmi?