off ben yokken yine kavgalar baslamıs. (fethiye ölüdeniz mütişdi) MCK haklısın tabi Megane-II Getzden daha iyi herbakıma ama dizellerinin fiyatları pek dusuk degil malesef. Zaten dizel alacak,parası az olan Getz alsın diyoruz bizde. Benzinli alacak olsam bende megane alırdım heralde.
Zaten sedanlarda 2 araba hosuma gidiyor. Biri Megan2sedan, digeri yeni focus. (407 de var tabi)
dizelci arkadaşlar, bu arabalr istanbul da pek problem çıkarmıyor ama mesela erzurum gibi -30/-40 olan şehirlerde çalışır mı acaba, mazot donmaz mı, opet -20 diyor ama memleketin o tarafı -20 nin üstüne çıkmıyor bütün kış, fikri ya da deneyimi olan var mı acaba
abim getz arabadan sayılmıyo git bisiklet al daha iyi
quote:
Orjinalden alıntı: xkut
dizelci arkadaşlar, bu arabalr istanbul da pek problem çıkarmıyor ama mesela erzurum gibi -30/-40 olan şehirlerde çalışır mı acaba, mazot donmaz mı, opet -20 diyor ama memleketin o tarafı -20 nin üstüne çıkmıyor bütün kış, fikri ya da deneyimi olan var mı acaba
deneyim gerektirdiğini sanmam! çalışmaz bu kadar basit!! tartışılacak bir yönü yok... pürmüz olayına girer direk :) alttan ateş tut benzine... (yani mazota) ağzımız alışmış...
quote:
Orjinalden alıntı: ulask
quote:
Orjinalden alıntı: xkut
dizelci arkadaşlar, bu arabalr istanbul da pek problem çıkarmıyor ama mesela erzurum gibi -30/-40 olan şehirlerde çalışır mı acaba, mazot donmaz mı, opet -20 diyor ama memleketin o tarafı -20 nin üstüne çıkmıyor bütün kış, fikri ya da deneyimi olan var mı acaba
deneyim gerektirdiğini sanmam! çalışmaz bu kadar basit!! tartışılacak bir yönü yok... pürmüz olayına girer direk :) alttan ateş tut benzine... (yani mazota) ağzımız alışmış...
Bu gibi durumlarda mazot donmasın diye deponun içine 1-2 kapak yakıt katkısı koyduklarını duymustum. Ama benimki kulakdan dolma bilgi. Yani deneyimim yok bu konuda. Zaten ankarada oldugum için boyle bir sorunla karşılaşmam ben heralde.
quote:
Orjinalden alıntı: ulask
quote:
Orjinalden alıntı: xkut
dizelci arkadaşlar, bu arabalr istanbul da pek problem çıkarmıyor ama mesela erzurum gibi -30/-40 olan şehirlerde çalışır mı acaba, mazot donmaz mı, opet -20 diyor ama memleketin o tarafı -20 nin üstüne çıkmıyor bütün kış, fikri ya da deneyimi olan var mı acaba
deneyim gerektirdiğini sanmam! çalışmaz bu kadar basit!! tartışılacak bir yönü yok... pürmüz olayına girer direk :) alttan ateş tut benzine... (yani mazota) ağzımız alışmış...
yanlız aklıma geldi... teorik olarak... belki mümkün olabilir... dizellerde biliyorsunuz ısıtma sistemi var... ne hacimde bir yakıtı ısıtıyor bilmiyorum... o ısıtılan mazotun çalışması neticesinde aracın çalışarak... sonra depodan donmuş mazot gelmeyeceği için durması söz konusu olabilir...
yani sonucu değiştirmez ama kısa süreliğine çalışabilir belki araç... belki 10 saniye belki 30...
teknik bilgisi olan var mı bu konuda?
ısıtılan bujiler mazot değil...
quote:
Orjinalden alıntı: ulask
quote:
Orjinalden alıntı: ulask
quote:
Orjinalden alıntı: xkut
dizelci arkadaşlar, bu arabalr istanbul da pek problem çıkarmıyor ama mesela erzurum gibi -30/-40 olan şehirlerde çalışır mı acaba, mazot donmaz mı, opet -20 diyor ama memleketin o tarafı -20 nin üstüne çıkmıyor bütün kış, fikri ya da deneyimi olan var mı acaba
deneyim gerektirdiğini sanmam! çalışmaz bu kadar basit!! tartışılacak bir yönü yok... pürmüz olayına girer direk :) alttan ateş tut benzine... (yani mazota) ağzımız alışmış...
yanlız aklıma geldi... teorik olarak... belki mümkün olabilir... dizellerde biliyorsunuz ısıtma sistemi var... ne hacimde bir yakıtı ısıtıyor bilmiyorum... o ısıtılan mazotun çalışması neticesinde aracın çalışarak... sonra depodan donmuş mazot gelmeyeceği için durması söz konusu olabilir...
yani sonucu değiştirmez ama kısa süreliğine çalışabilir belki araç... belki 10 saniye belki 30...
teknik bilgisi olan var mı bu konuda?
arkadaşlar bikaç sorum olucak. foruma daha yeni girdim ve ilk mesajım. belki burdan birileri aynı şeyleri yaşamıştır. yaklaşık 20 gün önce hyundai getz 1.5 crdi full aldım. Şehirlerarası test etme şansım olmadı henüz. 20 gündür sürekli çok kısa mesafelerde kullandım. yani ataköy - yeşilköy , yeşilköy - florya gibi en fazla 5-6 km lik mesafelerde. araba daha 800 km de diye fazla yakıyodur diyodum ama biraz kıllanmaya başladım. 2000-2500 de vites atıyorum yol bilgisayarında 8 ile 10.5 arasında değişiyor yakıt. sizce bu normalmi? Yani arabanın rodajı bittikten sonra normale dönermi yoksa bi problemmi var? ne bileyim bende şehir içinde 5.7 yakmasını beklemiyodum 6.5 falan yaksa iyidir. hadi çok kısa mesafede ve rodajda diye 7.5 - 8.5 arası yaksın ama 10 biraz fazla değilmi
quote:
Orjinalden alıntı: onurcandan2
arkadaşlar bikaç sorum olucak. foruma daha yeni girdim ve ilk mesajım. belki burdan birileri aynı şeyleri yaşamıştır. yaklaşık 20 gün önce hyundai getz 1.5 crdi full aldım. Şehirlerarası test etme şansım olmadı henüz. 20 gündür sürekli çok kısa mesafelerde kullandım. yani ataköy - yeşilköy , yeşilköy - florya gibi en fazla 5-6 km lik mesafelerde. araba daha 800 km de diye fazla yakıyodur diyodum ama biraz kıllanmaya başladım. 2000-2500 de vites atıyorum yol bilgisayarında 8 ile 10.5 arasında değişiyor yakıt. sizce bu normalmi? Yani arabanın rodajı bittikten sonra normale dönermi yoksa bi problemmi var? ne bileyim bende şehir içinde 5.7 yakmasını beklemiyodum 6.5 falan yaksa iyidir. hadi çok kısa mesafede ve rodajda diye 7.5 - 8.5 arası yaksın ama 10 biraz fazla değilmi
10 litre cok fazla yaw.Rodaj bitene kadar fazla devirli ve devirsiz kullanmayın diyorlar. Sen eger 2000-2500 gibi vites degistirirsen 1500 devir veya altına inersin. Buda motorun zorlanması demek. Bence 3000 devir civarı vites degistir ve 2000 devir altına dusmemeye calıs. 2000 devir ve yukarısında zaten gaza azda bassan araba gider. Zaten ekonomik surus için gaza cok az basman gerekli. Dusuk devirde gazı koklersen araba az yakmayabilir. Sen 3000 devir civarı at vitesi ve sakin kullan(gaza az bas) goreceksin 7 litre ve altına inecektir sehiriçi tuketimi.
bahsettiği güzergahta asla bahsettiğin değerlere inemez angaralı. çok kısa mesafe çünkü...
quote:
Orjinalden alıntı: @ng@r@lı
quote:
Orjinalden alıntı: onurcandan2
arkadaşlar bikaç sorum olucak. foruma daha yeni girdim ve ilk mesajım. belki burdan birileri aynı şeyleri yaşamıştır. yaklaşık 20 gün önce hyundai getz 1.5 crdi full aldım. Şehirlerarası test etme şansım olmadı henüz. 20 gündür sürekli çok kısa mesafelerde kullandım. yani ataköy - yeşilköy , yeşilköy - florya gibi en fazla 5-6 km lik mesafelerde. araba daha 800 km de diye fazla yakıyodur diyodum ama biraz kıllanmaya başladım. 2000-2500 de vites atıyorum yol bilgisayarında 8 ile 10.5 arasında değişiyor yakıt. sizce bu normalmi? Yani arabanın rodajı bittikten sonra normale dönermi yoksa bi problemmi var? ne bileyim bende şehir içinde 5.7 yakmasını beklemiyodum 6.5 falan yaksa iyidir. hadi çok kısa mesafede ve rodajda diye 7.5 - 8.5 arası yaksın ama 10 biraz fazla değilmi
10 litre cok fazla yaw.Rodaj bitene kadar fazla devirli ve devirsiz kullanmayın diyorlar. Sen eger 2000-2500 gibi vites degistirirsen 1500 devir veya altına inersin. Buda motorun zorlanması demek. Bence 3000 devir civarı vites degistir ve 2000 devir altına dusmemeye calıs. 2000 devir ve yukarısında zaten gaza azda bassan araba gider. Zaten ekonomik surus için gaza cok az basman gerekli. Dusuk devirde gazı koklersen araba az yakmayabilir. Sen 3000 devir civarı at vitesi ve sakin kullan(gaza az bas) goreceksin 7 litre ve altına inecektir sehiriçi tuketimi.
ya bu getz e bok atanlar hayatında hiç getz e binmişmi nasıl bu kadar emin olabiliyorlar.
bana göre palio(2.kasa) ve clio Hb den çok daha konforlu bi araç getz artı daha geniş.Nedenmi sölüyom çünkü bu üç araclada uzun yol yaptım.palio yu geçin zaten getz le kıyaslamam bile clioda tatmin etmedi beni.zaten getz den daha pahalı.Benim gözümde getz i makul klan unsurlar ucuz olması, full e yakın olması.clioda arka camlar otamatik bile deil.Ama bu deildirki clio kötü bi araç bu arada duyuyorum corsayla karşılaştırıosunuz hep getzi.ama ben hiç corsa kullanıp denemedigim için bir sey diyemeyecegim.
Bilmem aranızda duyan varmı Amerika'da 2004 yılının Hyundai Accent Admire ve Hyundai Tucson en sorunsuz aracı seçilmiş. Hürriyet Gazatesinde okumustum....
quote:
Orjinalden alıntı: onurcandan2
arkadaşlar bikaç sorum olucak. foruma daha yeni girdim ve ilk mesajım. belki burdan birileri aynı şeyleri yaşamıştır. yaklaşık 20 gün önce hyundai getz 1.5 crdi full aldım. Şehirlerarası test etme şansım olmadı henüz. 20 gündür sürekli çok kısa mesafelerde kullandım. yani ataköy - yeşilköy , yeşilköy - florya gibi en fazla 5-6 km lik mesafelerde. araba daha 800 km de diye fazla yakıyodur diyodum ama biraz kıllanmaya başladım. 2000-2500 de vites atıyorum yol bilgisayarında 8 ile 10.5 arasında değişiyor yakıt. sizce bu normalmi? Yani arabanın rodajı bittikten sonra normale dönermi yoksa bi problemmi var? ne bileyim bende şehir içinde 5.7 yakmasını beklemiyodum 6.5 falan yaksa iyidir. hadi çok kısa mesafede ve rodajda diye 7.5 - 8.5 arası yaksın ama 10 biraz fazla değilmi
rodajın katkısı var ama azdır rodajın payı...
2000-2500 devir arası kullan... kısa mesafede motor ısınmadıgı için dizeller daha verimsizdir...
yol bilgisayarını boşver... depoyu fulle...
total doco varsa yakın ordan al yakıtını bence...
babam da çok yaktırıyo arabaya.... yani gözle görünür biçimde!
ben aynı yakıtla 3 gidiyorsam o 2 birim yol gidiyor...
alışmış benzinli arabaya... gereksiz yüksek devirde kullanıyo...
araçta sorun olabilir... sende arabaya alışamamış olabilirsin...
kabaca şöyle söyliim 4000 devir maksimum guç... sen 3000 devirde motoru %75 çalıştırıyorsun ki çok yüksek...
5500 de maksimum hp olan benzinli motor için 3000 devir % 55 gibi bir değer ediyor...
bu mantıkla babam çok yaktırıyor bana göre... ki kalkışları hep hızlı yapıyorum
ona rağmen fark ediliyor...
teşekkür ederim az da olsa içim rahatladı :) bişey yok yani arabada. Daha önce dizel arabam olmadı fakat 206 dizel kullandım uzun bi süre (arkadaşımın). yani alışığım zannediyodum dizel kullanmaya ama bu devir olayları falan daha yeni alışıyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: guide
Yemişim Getzi yav
Herkes söylüyor işte parası olmayan için ideal araba , opel vw vs ile karşılaştırılamaz , neyin tartışmasını yapıyorsunuz ki arkadaşlar
EVET
quote:
Orjinalden alıntı: onurcandan2
arkadaşlar bikaç sorum olucak. foruma daha yeni girdim ve ilk mesajım. belki burdan birileri aynı şeyleri yaşamıştır. yaklaşık 20 gün önce hyundai getz 1.5 crdi full aldım. Şehirlerarası test etme şansım olmadı henüz. 20 gündür sürekli çok kısa mesafelerde kullandım. yani ataköy - yeşilköy , yeşilköy - florya gibi en fazla 5-6 km lik mesafelerde. araba daha 800 km de diye fazla yakıyodur diyodum ama biraz kıllanmaya başladım. 2000-2500 de vites atıyorum yol bilgisayarında 8 ile 10.5 arasında değişiyor yakıt. sizce bu normalmi? Yani arabanın rodajı bittikten sonra normale dönermi yoksa bi problemmi var? ne bileyim bende şehir içinde 5.7 yakmasını beklemiyodum 6.5 falan yaksa iyidir. hadi çok kısa mesafede ve rodajda diye 7.5 - 8.5 arası yaksın ama 10 biraz fazla değilmi
bendede 1,6 accent var. yol bilgisayarındaki benzin ortalaması bence dogru deil.Çünkü gennellikle izmire gidip geliorum. toplam 200 km. bazen işim acil oldumu otobandan basıorum 180-200 ün altuına düşmüorum hiç.60 ytl yakıor.Bazen de normal yoldan 90-110 arası gidiorum 40 milyon yakıor.Ama yol bilgisayarı hep aynı 9,9 lt/100 km
sen ona aldanma hiç.Arkadasların dedigi gibi depoyu doldur 100 km git. sonra tekrar doldur.öyle hesaplayabilirsin.Ama rodajda da çok yakıor araba onu söyleyim.Mesela benim araba 1500 km de iken 200 kmde 75 ytl falan yakıodu (otobanda)
yol bilgisayarı neden aynı değeri gösteriyor:
ortalam benzin sayacını sıfırlamazsanız yol bilgisayarındaki değerin değişmesi çok zordur - ne kadar uzun yol
alırsanız o kadar zor değişir ortalama yakıt tüketimi verisi.
örneğin ben Scénic II kullanıyorum ve her benzin aldığımda sıfırlıyorum gösteregeyi ve bu sayede farklı
kullanım tarzlarında ne kadar fark ettiğini daha rahat anlıyorum - bazen 7 oluyor bazen 20 oluyor - ama
3-4 depo 0lamadan kullansam mesela ortalama 7 litre diyelim - ne kadar agresif kullanırsam kullanayım
depo bitene kadar değişme çok az gerçekleşiyor
Konu ile ilgili bütün yorumları okuyamadım yazmamdaki amaç bir getz kullanıcısı olarak eğer getz almak isteyen varsa bir parça bilgilendirmek umarım yardımcı olurum. 2004 yılının şubat ayında izmir Bornova Yükseliş den hurda indirimi ile tam olarak 17 milyar liraya sahip oldum. ilk başlarda iyi bir karar verdiğimi sanıyordum. kullanımı gerçekten bana çok zevk veriyordu. arabayı alırken alarm hediye edildi. tam 20 gün sonraya takmak için gün verildi. 20 gün bindikten sonra alarm takılması için aracı aldığım yere gittim ( YÜKSELİŞ ) sabah 8.30 da aracı teslim ettim. aksam 18.30 da zorla tartışarak teslim aldım. tartışmamın sebebi dandik bir alarmın takılması için 20 gün ve 10 saat beklememdi her neyse aracı teslim aldığımın ertesi günü motor arıza lambası ( tam türkçesi bumu bilmiyorum motor şeklinde resmi olan ve araç çalıştıktan bir süre sonra sönmesi gereken gösterge ) yanmaya başladı. kitapçığında böyle bir durumda en yakın yetkili servise gidilmesi gerektiği yazdığı için behde hemen servise ( YÜKSELİŞ ) gittim binbir zahmet çekerek buduğum bir görevliye durumu izah ettim. 5 dakika süren bir arıza tesbitinden sonra önemli bir şeyin olmadığını ve salı günü ( 3 gün sonra ) gelmemi söyledi. aslında ben sebebini biliyordum 10 saatlik bir alarm takma çalışması başarısız olmuştu mutlaka bir yerlerde yanlış bağlantı vardı nitekim kaputu açtığımda akü kısmından ve direksiyon altında fren pedalının arka kısmına doğru sarkan kablolardan bu kanıya varmıştım 3 gün servisteki görevlinin aracı kullanmamda hiçbir sakınca olmaz demesine rağmen binmeden kullanmadan aracı servise götürdüm. sabah 8.30 da teslim ettim aracı teslim alırken önemli bir arıza olmadığını ve kısa sürede yapacaklarını söylediler. kendilerini arızanın alarmdan kaynaklandığını söylediysemde bunu kabul etmediler. her neyse tabi yine aksam saat 7.00 ye doğru aracı aldım. yaptığım kontrolde alarm tesisatının değiştiğini gördüm. arıza gederilmişti. aradan 2 gün geçti bu seferde elektirik kumandalı yan aynaların çalışmadığını farkettim. aracı alalı 1 ay olmuştu ama servisten çıkamıyordum. bu sefer servise gitmek istemediğim için kendim halletmeye karar verdim. sigortalara ve diğer ilgili parçalara baktım ama sebebi bulamadım. bir anda sol kapı içiini sökmek geldi aklıma sonuçta alarmı takmak için orayı açtıklarını görmüştüm zaten civata koruyucu kapaklarınıda takmamışlardı kapı içini açtığımda aynadan gelen bir soketin takılı olmadığını farkettim bu soketin sonradan çıkması imkansız çünkü tırmaklı idi büyük bir ihtimalle alarm takıldıktan sonra bu soketi takmayı unutmuşlar.evet ilk ayı bu şekilde geçti. bundan sonra problemlerim olmadımı derseniz sorunsuz ay geçmedi. ama 10.000 km bakımına kadar servise gitmek istemiyordum. ilk bakım için bu sefer başka bir yetkili servis denemeye karar verdim ( ÇAKIRLAR ) servise gittiğimde sorunlarımı söyledim alt takımlardan ve süspansiyondan ses geliyordu.ayrıntılı bir şekilde anlattım ama sonuç yine hüsran oldu ilk bakımda yapmaları gerekenleri ( yağ ve hava filitresi değişimi ) iyi yapmışlardı ama benim sorunlarım hala devam ediyordu. her servis çıkışı mutlaka bir yerlerden arayıp memnuniyetinizi sorarlaya sizde buna karşılık olanları anlatırsınız sonuç aynı değişen hiçbirşey yok. aracı alalı yaklaşık 19 ay oldu şuan aracım 13.000 km arabama gerek kullanım gerekse temizlik bakımından çok dikkat ederim ama bu kadar dikkat etmeme karşın alt takımlardan ve süspansiyondan gelen seslere engel olamadım. servise gitmekten usandım dünde klimamdan sesler gelmeye başladı. Ben burada kesinlikle bir markayı karalama düşüncesinde değilim. bu belki benim şansımdı. çevremde oldukça fazla getz sahibi var benim sorumlarım belki hiçbirinde yok. ama şunu kesinlikle çok iyi öğrendimki araba alırken markadan ziyade servis anlayışı ve servis bilgisi almak gerekiyormuş. bu arabayı alırken 4 sene 40.000 km yol yaptığım ve sadece yağ ve hava filitresini değiştirdiğim 97 model toyotamı satmıştım.
quote:
Orjinalden alıntı: mmasat
Konu ile ilgili bütün yorumları okuyamadım yazmamdaki amaç bir getz kullanıcısı olarak eğer getz almak isteyen varsa bir parça bilgilendirmek umarım yardımcı olurum. 2004 yılının şubat ayında izmir Bornova Yükseliş den hurda indirimi ile tam olarak 17 milyar liraya sahip oldum. ilk başlarda iyi bir karar verdiğimi sanıyordum. kullanımı gerçekten bana çok zevk veriyordu. arabayı alırken alarm hediye edildi. tam 20 gün sonraya takmak için gün verildi. 20 gün bindikten sonra alarm takılması için aracı aldığım yere gittim ( YÜKSELİŞ ) sabah 8.30 da aracı teslim ettim. aksam 18.30 da zorla tartışarak teslim aldım. tartışmamın sebebi dandik bir alarmın takılması için 20 gün ve 10 saat beklememdi her neyse aracı teslim aldığımın ertesi günü motor arıza lambası ( tam türkçesi bumu bilmiyorum motor şeklinde resmi olan ve araç çalıştıktan bir süre sonra sönmesi gereken gösterge ) yanmaya başladı. kitapçığında böyle bir durumda en yakın yetkili servise gidilmesi gerektiği yazdığı için behde hemen servise ( YÜKSELİŞ ) gittim binbir zahmet çekerek buduğum bir görevliye durumu izah ettim. 5 dakika süren bir arıza tesbitinden sonra önemli bir şeyin olmadığını ve salı günü ( 3 gün sonra ) gelmemi söyledi. aslında ben sebebini biliyordum 10 saatlik bir alarm takma çalışması başarısız olmuştu mutlaka bir yerlerde yanlış bağlantı vardı nitekim kaputu açtığımda akü kısmından ve direksiyon altında fren pedalının arka kısmına doğru sarkan kablolardan bu kanıya varmıştım 3 gün servisteki görevlinin aracı kullanmamda hiçbir sakınca olmaz demesine rağmen binmeden kullanmadan aracı servise götürdüm. sabah 8.30 da teslim ettim aracı teslim alırken önemli bir arıza olmadığını ve kısa sürede yapacaklarını söylediler. kendilerini arızanın alarmdan kaynaklandığını söylediysemde bunu kabul etmediler. her neyse tabi yine aksam saat 7.00 ye doğru aracı aldım. yaptığım kontrolde alarm tesisatının değiştiğini gördüm. arıza gederilmişti. aradan 2 gün geçti bu seferde elektirik kumandalı yan aynaların çalışmadığını farkettim. aracı alalı 1 ay olmuştu ama servisten çıkamıyordum. bu sefer servise gitmek istemediğim için kendim halletmeye karar verdim. sigortalara ve diğer ilgili parçalara baktım ama sebebi bulamadım. bir anda sol kapı içiini sökmek geldi aklıma sonuçta alarmı takmak için orayı açtıklarını görmüştüm zaten civata koruyucu kapaklarınıda takmamışlardı kapı içini açtığımda aynadan gelen bir soketin takılı olmadığını farkettim bu soketin sonradan çıkması imkansız çünkü tırmaklı idi büyük bir ihtimalle alarm takıldıktan sonra bu soketi takmayı unutmuşlar.evet ilk ayı bu şekilde geçti. bundan sonra problemlerim olmadımı derseniz sorunsuz ay geçmedi. ama 10.000 km bakımına kadar servise gitmek istemiyordum. ilk bakım için bu sefer başka bir yetkili servis denemeye karar verdim ( ÇAKIRLAR ) servise gittiğimde sorunlarımı söyledim alt takımlardan ve süspansiyondan ses geliyordu.ayrıntılı bir şekilde anlattım ama sonuç yine hüsran oldu ilk bakımda yapmaları gerekenleri ( yağ ve hava filitresi değişimi ) iyi yapmışlardı ama benim sorunlarım hala devam ediyordu. her servis çıkışı mutlaka bir yerlerden arayıp memnuniyetinizi sorarlaya sizde buna karşılık olanları anlatırsınız sonuç aynı değişen hiçbirşey yok. aracı alalı yaklaşık 19 ay oldu şuan aracım 13.000 km arabama gerek kullanım gerekse temizlik bakımından çok dikkat ederim ama bu kadar dikkat etmeme karşın alt takımlardan ve süspansiyondan gelen seslere engel olamadım. servise gitmekten usandım dünde klimamdan sesler gelmeye başladı. Ben burada kesinlikle bir markayı karalama düşüncesinde değilim. bu belki benim şansımdı. çevremde oldukça fazla getz sahibi var benim sorumlarım belki hiçbirinde yok. ama şunu kesinlikle çok iyi öğrendimki araba alırken markadan ziyade servis anlayışı ve servis bilgisi almak gerekiyormuş. bu arabayı alırken 4 sene 40.000 km yol yaptığım ve sadece yağ ve hava filitresini değiştirdiğim 97 model toyotamı satmıştım.
gercekten farklıymıs dostum. bende senın gıbı aldıktan sonra alarm taktırdım.gün falan almadan direk saat 4 de servise gittim,2 saat oturdum alarmı taktılar,aldım çıktım
Arkadaşlar ben Bayburt' tan foruma katılıyorum. Arkadaşların birisi bahsetti ama tatmin edici bir cevap alamadım. Şimdi kış aylarında bizim buralarada özellikle geceleri -30 -40'a varan soğuklar oluyor bazen. Valla Tüplü doğanımla yolda giderken dizel passat ın hareket halindeyken mazot dondurduğuna şahidim. Hatta adamları biz kurtardık. Passatın derece -39' u gösteriyordu. Burada bu tarz arabalara çözüm garaj sahibi olmak. Opel Corsanın full versiyonunu arkadaşım aldı (2004) iki gün falan soğuklarda çalıştıramadı. Bazen motor komple donuyor sanki. Bu bahsi geçen Getz dizel modelinde bu konu ile ilgili bir bilgi verirseniz sevinirim. Şimdi diyeceksiniz yakıt tan kaynaklanıyor. Bu eski dizellerde yakıt aktarma hortumları biraz araç dışında idi ve çabucak donuyordu. Yeni araçlar kısmen ısıya izole edilmiş ve iç kesimlerden dolaşıyor. Bu konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum. Ha bu arada bilmeyenler için bir hatırlatma rakım bizim ellerde 1550' yi gösterir ona göre...CTK...
millet birkac gün icinde getz almayı düsünüyodum okm... ama fren aksamından gelen seslerden bahsetmeniz moralimi ve kararımı oldukca etkiledi. dogruyu söylediğiniz için size darılacak diilim! tesekkürler