Şimdi Ara

HYUNDAI İ20 1.2 ELİT BLUE mu? Skoda Fabia 1.2 TSI Style mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
2.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hayirli ugurlu olsun insallah.

    Pişman etmeyecek bir secim yapmissiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tafo0911

    Hayirli ugurlu olsun insallah.

    Pişman etmeyecek bir secim yapmissiniz.

    Teşekkürler amin. İlk izlenim çok doğru karar verdiğim yönünde
  • Bir fabia sahibi olarak i20'nizi gule gule kullanin. Fabia ya gore daha yakisikli bir arac aldiniz ama isiklarda veya yokusta tsi bir fabia ya denk gelirseniz arkasindan bakarsiniz ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı dönemeçlerden bende geçtim, aynı sınıfta i20'den daha iyi araçlar var mı? Muhakkak.

    Ama ben yine de gittim i20 aldım, çok da memnunum.
  • Hayırlı olsun. Hyundai iyidir. En ucuz Lpg kitiyle bile mükemmel uyumludur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • i20 de tsi motor olsa mevcut satışlarını üçe katlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    i20 de tsi motor olsa mevcut satışlarını üçe katlardı.

    1 lik turbosu var. Katlamaya yeter mi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man


    quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    i20 de tsi motor olsa mevcut satışlarını üçe katlardı.

    1 lik turbosu var. Katlamaya yeter mi

    turbo benzinli satışa sunuldu mu bilmiyorum, satılıyorsa çok çok yenidir ve 1,0 lık turbo benzinlinin performansı ve yakışı nasıl bilmiyorum, tatmin ediciyse zaten iyi olan satışları katlar.

    tabi bildiğimiz tsi motor çok farklı. tabi kullanmasını bilene.




  • 1.0 turbo satışta ben fiyat aldım 67 bin istediler. Star paket cam tavan standart biraz daha düşseler alınır 0.100 10sn gayet iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tabiki fabya,telefon alırken bile daha güncel model alınıradroid 7 varken 5 alınırmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    İkisinin de içi geniş, i20'nin malzeme kalitesi belki biraz daha iyi olabilir fakat 1.2 atmosferik motor 1250 kglık arabayı kaldırmıyor maaleesef, yazın 3-4 kişi klima açık bir yere giderseniz yokuşlarda vitesi 5ten 3e alıp devir saatini 5.000 RPM'in üzerinde tutmanız gerekiyor, 1.2 TSI'da ise 1.400 devirden itibaren maksimum tork veriliyor, 1.700 - 2.000 rpm bandında gayet ideal bir çekişi var, 5. viteste gaza dokunarak hızınız arta arta yokuş çıkabiliyorsunuz.

    İkisininde şehirlerarası tüketimleri birbirine çok yakın, fakat fabianın kasası daha hafif ve düşük devirlerde turbonun avantajı var, ben 1.2 tsi polo ile 80 ile giderken tüketimi 4 litrenin altına düşürebiliyorum. Karma tüketimim 36 hız ile 6.0 litre. Şehiriçi çok olağanüstü bir trafiğe girmediğiniz takdirde 7.5-8 litreyi geçirmeniz zor. Ha direk tüketimi sıfırladıktan sonra trafiğe girerseniz, yol bilgisayarında 12-13 litrede yazar

    Kesinlikle klişe bir tespit. Hep aynı şey yazılıyor. 3 le gidilen yerde fabia veya turbo benzinli herhangi bir araç 1500 devirde uçar kaçar felan.. 2 gündür uzun yoldayım benim hyundai ile 3 e düştüğüm yerde öyle hiç bir turbo benzinli 5 le uzayıp gitmiyor insanları kandırmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Saint_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    İkisinin de içi geniş, i20'nin malzeme kalitesi belki biraz daha iyi olabilir fakat 1.2 atmosferik motor 1250 kglık arabayı kaldırmıyor maaleesef, yazın 3-4 kişi klima açık bir yere giderseniz yokuşlarda vitesi 5ten 3e alıp devir saatini 5.000 RPM'in üzerinde tutmanız gerekiyor, 1.2 TSI'da ise 1.400 devirden itibaren maksimum tork veriliyor, 1.700 - 2.000 rpm bandında gayet ideal bir çekişi var, 5. viteste gaza dokunarak hızınız arta arta yokuş çıkabiliyorsunuz.

    İkisininde şehirlerarası tüketimleri birbirine çok yakın, fakat fabianın kasası daha hafif ve düşük devirlerde turbonun avantajı var, ben 1.2 tsi polo ile 80 ile giderken tüketimi 4 litrenin altına düşürebiliyorum. Karma tüketimim 36 hız ile 6.0 litre. Şehiriçi çok olağanüstü bir trafiğe girmediğiniz takdirde 7.5-8 litreyi geçirmeniz zor. Ha direk tüketimi sıfırladıktan sonra trafiğe girerseniz, yol bilgisayarında 12-13 litrede yazar

    Kesinlikle klişe bir tespit. Hep aynı şey yazılıyor. 3 le gidilen yerde fabia veya turbo benzinli herhangi bir araç 1500 devirde uçar kaçar felan.. 2 gündür uzun yoldayım benim hyundai ile 3 e düştüğüm yerde öyle hiç bir turbo benzinli 5 le uzayıp gitmiyor insanları kandırmayın.

    1.500 devirde uçar kaçar, turbo benzinli araç 5te uzar gibi birşey yazmış mıyım? Lütfen dikkatli okuyun yazdığımı. Turbolu araç alt devirde bile vites düşürmeden çıkar yazmışım. Atıyorum 5. vites 80 ile giderken yokuş yukarı 1.800 devirlerde köklemeden normal gaz verin, aracın yavaşlamadığını, gazı verdiğiniz oranda da hızını arttırabileceğini söylemişim.

    Turbolu araçla, maksimum torku verdiği devirde gazı köklemeden sabit gaz vererek, vites düşürme ihtiyacı duymadan yokuş çıkabiliyorsunuz, fakat atmosferik i20'de durum böyle değil, 5.000 devirin altında düzgün yokuş çıkmanız zor, araç 121 nm olan torkunu 4.000 devirde veriyor.

    Ha illa uzayıp gitme gibi bir derdiniz varsa, atmosferikte de turbo benzinli araçta da uygun vitese alırsınız, ona göre basarsınız, denk güçteki atmosferik aracın, yokuş yukarı, turbo benzinli veya dizel bir araca karşı şansının az olduğunu siz de biliyorsunuzdur. Düz yolda araçların ağırlığına, şanzıman oranlarına hacmine göre işler değişebilir, atmosferik turboyu geçebilir. Fakat atmosferik araçların belli bir devir altında yokuş çıkmadığını inkar etmeyin.




  • _Saint_ kullanıcısına yanıt
    Neden celallendin anlamıyorum ama benim 3. Vitese kadar düştüğüm bir yokuşta (örneğin izmirle manisa arasindaki 12 km lik dik rampa) benim aracımla ayni hacimli turbo benzinli bir araç ben 4000 devir 80 km hızla giderken sen 1.2 herhangi bir turbo benzinli aracın 5. Vites 1500 devirde sakince çıktığını hatta hızını artırdığını söylüyorsan ben buna rastlamadıgımi söylüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Saint_

    Neden celallendin anlamıyorum ama benim 3. Vitese kadar düştüğüm bir yokuşta (örneğin izmirle manisa arasindaki 12 km lik dik rampa) benim aracımla ayni hacimli turbo benzinli bir araç ben 4000 devir 80 km hızla giderken sen 1.2 herhangi bir turbo benzinli aracın 5. Vites 1500 devirde sakince çıktığını hatta hızını artırdığını söylüyorsan ben buna rastlamadıgımi söylüyorum.





    Celallendiğim felan yok, estağfirullah. Yazdığımı iyi okumanızı rica ettim sadece.

    Peki bahse konu diğer (1.2 TSI) motorlu herhangi bir aracı kullandınız mı? Asıl mesele hızı arttırmaktan ziyade hızı korumak, deviri düşürmeden arabayı bayıltmadan çıkmak, hızı arttırabilmekte mümkün tabi.

    Dediğiniz yol sabuncubeli yokuşuysa orası oldukça virajlı, orada sabit hızda gitmek zor, fakat kendi yaşadığım şehir istanbuldan örnek verecek olursam, edirne - istanbul yönünde hadımköy rampası var, o rampada yazın 1.2 i20 ile klima açık 5ten 3e küçülterek aracı devrinde tutmuştum ve öyle çıkmıştı, o aracı da 200 km kadar kullandım, şuanda 1.2 tsi polo kullanıyorum ve aynı yokuşu, 1.500ün biraz üzerindeki devirlerde zorlanmadan çıkıyorum. Aynı durum, E5'te büyükçekmece beylikdüzü arasındaki deve bağırtan yokuşunda da geçerli.

    Ard arda 1.2 tsi ve 1.2 i20'yi kullansanız, siz de bana hak vereceksiniz




  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın ama o rampayı (bana göre rampacık) 5 ten 3 e atarak çıktıysanız ben daha bu konuda birşey yazmayazcağım. Size iyi sürüşler :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Saint_

    Kusura bakmayın ama o rampayı (bana göre rampacık) 5 ten 3 e atarak çıktıysanız ben daha bu konuda birşey yazmayazcağım. Size iyi sürüşler :)

    80-90 ile 5. viteste mümkünatı yok çekmiyor 1.2 atmosferik i20 o rampada. Aşağıdan Kaptırıp 110-120 ile gelsem belki bir ihtimal daha iyi çekebilirdi. Size de atmosferik i20'niz ile iyi sürüşler 1.2 TSI felan görürseniz yolda, fazla bulaşmayın, zira basayım deseniz yetişemeyebilirsiniz.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.