Şimdi Ara

Hyundai Ioniq neden alinir? Alinmazsa neden alinmaz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
2
Favori
6.510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hybrid hala dizel kadar az yakamiyor bilginiz olsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hibrit araba ikinci el olarak neden daha düşük derseniz bence tek nedeni var oda batarya ömrü. 2. El telefon alın bataryası zayıftır hemen biter. Aynı kanunlar araba içinde geçerli bence. Çünkü sarj edilebilir her bataryanın bir ömrü vardır. Mesela 1000 defa sarj gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hibrit için corolla en mantıklısı. en azından 2. eli var. gerçi ben de sevmiyorum o ayrı.
  • Hyundai eğer batarya konusunda garanti vermiyorsa durup düşünmek lazım.
    Toyota'nın uygulaması ise şöyle; ilk 5 yıl veya 100.000km tüm hibrit sistem garanti altında, sonraki 5 yıl ise her yıl belli ücret karşılığı (200TL civarıydı bu sene) 'Batarya Sağlık Kontrolü' yapıldığında toplam 10 yıl batarya garantisi mevcut.
    Benim aklıma takılan diğer konuysa Hyundai hibritlerde kullanılan şanzımanın 'çift kavrama mekatronik şanzıman' olması olur. DSG hakkında çok arıza duyuyoruz, Hyundai'nin kullandığı DCT hakkında çok fazla arıza duymadım ben açıkçası. Ama, Toyota hibritlerde şanzıman ve kavrama yoktur, güç aktarma organı rijit ve kompakttır. Özellikle YouTube'den 'Toyota Hybrid Synergy Drive' (HSD) sistemini inceleyin.
    Diğer konu; dizelden çok yakar denilmiş ama bu öyle değil. Hibrit aracı kullanma taktiği biraz farklıdır. Öncelikle Pulse&Glide yöntemi çok etkin şekilde kullanılmalıdır ve nerede EV, nerede benzin+EV gidileceğini kestirmek lazım. Örneğin; Yaris Hybrid'le 2 sene evvel 2000km'lik karmada (şehir içinde ve dışında) 3.8lt/100km yakıt tüketmişken, bu yıl son 1000km'lik tüketim 3.7lt/100km olmuş. Demek ki; son iki sene boyunda batarya ölmemiş-bitmemiş, hem de ben hibrit araç kullanmasını biraz daha öğrenmişim
    Öncelikle yukarıda bahsettiğim HSD ve Pulse&Glide terimlerini araştırın, ardından genellikle düşük kilometreli ve bakımlı olan hibrit araçların bayilerden alınıp tekrar bayilere kolayca satılıp satılamayacağını araştırın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 21 Haziran 2019; 9:39:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    190 bine millet 3008 alıyor prestij paket mi ne, baya dolu bir ton özellik var, motor 1.5 hdi şanzıman eat 8 filan baya övülüyor.
    kusura bakmayın da 190 bine önden çekişli, yükseltilmiş bir hb olan 1.5 motorlu araç alanın da ben aklına şaşayım. 3008 i millet neden gözünde büyütüyor anlamıyorum. yada benzeri önden çekişli suv müsfettelerini. 4 çekeri olmadıktan sonra suv (çakması) almak, iş bilmemek, sonradan görmek, arabadan anlamamaktır. (üç koşulun bir arada olmasını gerektirmez.) mitsubishi pajero, toyota land cruiser i ikinci el alabilecek bir meblağa (190.000 tl) böyle çakma araçlar almayı anlamam. kimse şu bahaneyi bulmasın: mtv, yakıt vs. 190.000 tl yi bugün bir arabaya bağlayacak adam bunları düşünecek konumda olmaz.




  • Çok yakın bir arkadaşım evinde ikinci araç olarak kullanıyor aklınızda bir soru varsa sorabilirsiniz.Yakıt olarak şehir içi 3.8 şehir dışı 3.0 3.2 falan yakıyor.Performansı bir elektrikli aile otomobiline göre gayet zevk veriyor yani yeterli.İkinci el kaygısı gütmüyorsanız alınabilir.Zaten yakıt parası ile kendi parasını amorti edecektir.Ancak bakım masraflarını bilmiyorum.
    Almamak için bana göre tek sebep var,o da ülkemizde pahalı olması.190 Bine Passat'lar 3'ler Mondeo'lar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silenforce -- 21 Haziran 2019; 9:48:32 >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    kimse 4 çeker istemiyor ki

    mesele şehir jipi denilen compact denilen yükseltilmiş hb olması, istenen şey bu. ne yapayım ben arazi aracını, ava mı çıkacağım köyde mi yaşayacağım ! yok, gerek yok.

    190 bin liraya araç alan adam da mtv yakıt düşünecek konumda oluyor gayet de, hatta 250 bine bmw mercedes alan adam da onları düşünüyor. milyonluk araç alan belki düşünmez, ya da sıfır pajero-land cruiser alan düşünmez ama 350 bine crv alan da düşünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    kimse 4 çeker istemiyor ki

    mesele şehir jipi denilen compact denilen yükseltilmiş hb olması, istenen şey bu. ne yapayım ben arazi aracını, ava mı çıkacağım köyde mi yaşayacağım ! yok, gerek yok.

    190 bin liraya araç alan adam da mtv yakıt düşünecek konumda oluyor gayet de, hatta 250 bine bmw mercedes alan adam da onları düşünüyor. milyonluk araç alan belki düşünmez, ya da sıfır pajero-land cruiser alan düşünmez ama 350 bine crv alan da düşünüyor.
    sen de haklısın o fiyata ikinci el ford galaxy alacağına 3008 alıp eşe dosta hava atıyor. mpv hiç değilse evli ve çocuklu için ideal araba ama biz hala o noktadan çok uzağız. atılan hava>işlevsellik.




  • Uzun yolda eğer 120/130 km gibi sabit hızda gitmek isterseniz çok sıkıntı yaşıyorsunuz, benzinli motor sadece 100bg ve uzun yolda pil azalınca sadece 100bg lik motora kalıyor tüm yük, İstanbul içinde ya da kısa mesafede kullanacaksanız çok güzel, aksi halde canınızı sıkabilir, ya da 100km hızı geçmemeye alışacaksınız, 6 ay niro kullandım, gördüğüm bu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: merm

    Uzun yolda eğer 120/130 km gibi sabit hızda gitmek isterseniz çok sıkıntı yaşıyorsunuz, benzinli motor sadece 100bg ve uzun yolda pil azalınca sadece 100bg lik motora kalıyor tüm yük, İstanbul içinde ya da kısa mesafede kullanacaksanız çok güzel, aksi halde canınızı sıkabilir, ya da 100km hızı geçmemeye alışacaksınız, 6 ay niro kullandım, gördüğüm bu
    Hyundai/Kia'nın sisteminin de aynı Toyota'daki gibi olduğunu düşünüyorum. Yani 120-130km/h hızla uzun süre gitseniz bile bataryanın asla boş kalmaması lazım. Çünkü sistemin algoritması gereği batarya mümkün olduğunca dolu tutuluyor. Bahsedilen koşullarda batarya asla boş kalmaz.
    Ha, şu olur; dip gazla uzun süre gittiğinizde batarya %20 seviyesine kadar düştüğünde artık bataryadan elektrik motoru destek alamaz fakat benzin motoru son hızı koruyabilir.
    Aşağıdaki videoda 5.dakikadan sonra, 122 beygirlik aracın dip gaz sonrası son hıza ulaşması ve batarya desteği bittikten sonra bile son hızı koruyabilmesi görülebiliyor. Zaten bu koşullarda güç düşüşünü soldaki ibreden de görebiliyorsunuz fakat dediğim gibi sadece dip gaz koşullarında. Bir süre sonra yolun yokuş aşağı olduğu söyleniyor, batarya desteği bitse bile araç sadece benzin motoruyla bir miktar daha hız arttırabiliyor.

    Timoyoutube
    Toyota Auris Hybrid acceleration to full speed on Autobahn - battery almost depleted to empty
    https://youtu.be/-gsjQUE1j1s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 21 Haziran 2019; 16:42:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam merhaba Antalya'da iseniz Hyundai ye 150 - 190 bin TL verecek biriyle tanışmak isterim açıkçası
  • Ben bu araca çok baktım almak için çok niyetlendim halada bakıyorum ama iş almaya gelince yok abi diyorum alınması için çok fazla neden var alınmaması için tek neden var oda ikinci eli
    Youtubede en çok inceleme bu araç için çekilmiş ama forumda başka yerde edamesi yok
    Yabancı forumda yokuşta gaz almama bu esnada geri kaçırma ve kaçırırken fren tutmama sorunu vardı ilk çıkanlarda çözüldü
    Bu arada sıfırı artık gelmiyor 2020 de makyaj yiyecek kia niroyada bakınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimbehicayy -- 21 Haziran 2019; 19:5:9 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Hocam merhaba Antalya'da iseniz Hyundai ye 150 - 190 bin TL verecek biriyle tanışmak isterim açıkçası
    Hyundaiye o oara verilirmi diyen cahil kaldımı memlekette diye merak ederdim merakımı giderdin saol

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kimbehicayy kullanıcısına yanıt
    200 bin liran olunca haber ver de bakalım ne aldığına . Boş konuşma

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigit07

    Yanitiniz için teşekkür ederim. Yani 2. Elde zayif satamazsin diyorsunuz. Diyelim ki satmayacagim. Kullanacagim. Kullanici olarak neden tercih edilmez bu model. Arabanin kar saglayacak ya da yatirim yapilacak bir esya olmadigini dusunuyorum. Asil merak ettigim dizel kadar az yakan ama dizel kadar yurutme maliyeti yuksek olmayan bir araba -2.el deger kaybini gormezden gelirsek, sadece biniciysek- neden onerilmez.
    Hocam bak ben bu aracı çok araştırdım dizel motor istemiyordum hyundaiye son derece sempati duyuyorum

    Almama nedenleri
    1 hybrit teknolojisi emekliyor ilerde ne olacağı belli değil belki rafa kalkacak yeni teknolojiler çıkacak (hidrojen yakıtlı araçlar gibi)
    2 türkiye garantisinin yurtdışına göre az olması hatta kia niro nun kitapçığında piller garanti dışında diye bir cümle vardı muhtemelen hyundaide aynı konu niro forumunda var
    3 pil maliyetlerinin yüksek olması
    4 cahil milletimizin hyundaiye teneke muamelesi yapması toyotaya rağmen daha ikeri teknoloji kullanan ipniq ve toyota hybritlerin satış rakamları ortada (toyota 1.8 olmasına rağmen)
    5 ben bunuda eksi olarak görmüştüm tüm gözlerin üzerinizde olması

    Almanız için en önemli nedenler
    1 bakım masrafları az
    2 ş.içi yakıt tüketimi
    3 toyotaya göre verginin baya az olması
    4 benzinli ve elektrikli motorun konforu bu pahabiçilemez bence
    5 yine tüm gözlerin sizde olması

    Not: bem çok araştırdım sürdüm ama cesaret edemedim size tavsiyem alacaksanız mutlaka 2. El alın sıfırı 190 bin 120 bine 20bini geçmemiş ilan var alan adam değer kaybını yaşamış sen çok fazla yaşamazsın eğer 2. El alacaksan al ama kesinlikle sıfır alma derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimbehicayy -- 21 Haziran 2019; 19:27:56 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    200 bin liran olunca haber ver de bakalım ne aldığına . Boş konuşma
    Ağzına kadar dolu tucson alır binerim
    2. El bmw mercedes hayali kuran arabanın anahtarını masaya koymayı, elalem adama bak bmw ye biniyor desin olayını adamlık sanan müsvettelerden değiliz şükür



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimbehicayy -- 21 Haziran 2019; 19:31:17 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Araç çok bilinen bir model değil. Zaten yeni çıktı sayılır.
    2.el piyasasının oluşması zaman alır.
    Eğer siz bu modeli beğeniyorsanız nispeten uygun fiyatlı, düşük km’li 2.el bulma şansınız da var gibi.

    Bir diğer seçenek ise Auris hybrid. Eğer daha lüks isterseniz lexus ct sıfır olarak 215bin. Bence bu devirde ciddi bir indirim bile alabilirsiniz. ( malum sitede henüz 7000km de olanı 163bin. Elbette lexus’un da piyasası pek yok ama biri hyundai biri lüks toyota )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi individual -- 21 Haziran 2019; 19:34:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Toyota kötü :)

    Batarya maddesi farkli olduğu için algoritmada farklılıklar olmalıdır.

    Bülent Bey'e genel olarak katılıyorum.

    2.0 rav4 hybrid gelse de geçsek artik...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hibrit teknolojisinde ülkemizde açık ara Toyota önde. Başka marka tercih etmek şu aşamada bence çok riskli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Toyota kötü :)

    Batarya maddesi farkli olduğu için algoritmada farklılıklar olmalıdır.

    Bülent Bey'e genel olarak katılıyorum.

    2.0 rav4 hybrid gelse de geçsek artik...
    Maalesef bu forumda egosuna yenik düşüp hunharca marka savunan bir çok forumdaş var. Bu yüzden doğruları, gerçekleri bu forumda asla bulamazsınız.
    Ben marka düşkünü değilim, fakat kullandığım otomobilde bazı kriterleri ararım ve ona göre seçim yaparım. Onlardan biri de aktarma organlarındaki rijit yapıdır. Detaya girmiyorum, çift kavrama şanzıman arızası konularını zaten biliyoruz.
    Toyota hibrit araçlarında (son jenerasyon Prius hariç) NiMh piller kullanır, bu piller Li-iyon pillere göre daha fazla şarj-deşarj döngüsüne sahiptir, dolayısıyla NiMh piller daha uzun ömürlüdürler. NiMh piller daha ucuzdur, alev alma ihtimalleri çok çok daha düşüktür. Dezavantajları ise enerji depolama yoğunlukları azdır, dolayısıyla aynı kapasitedeki Li-iyon pillere göre daha çok hacim kaplarlar ve ağırdırlar.
    Hyundai, batarya ömrünü BMS (Batarya Yönetim Sistemi) ile kontrol altına almış olabilir, bunu ilerleyen zamanlarda göreceğiz.
    Konu sahibinin araç alımı için acelesi yoksa tahmin ediyorum önümüzdeki yıl satışa çıkacak Renault Clio'nin hibrit versiyonunu şimdiden inceleyebilir. Kısa tanıtım videolarında Toyota'daki gibi kavramasız ve şanzımansız bir aktarma organı gördüm. Bu aracın diğer özellikleri karşılaştırma için incelenebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.