Şimdi Ara

Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
8.641
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme


    Güney Koreli üretici Hyundai, SUV piyasasındaki rekabeti kızıştıracak modeli ix35’i satışa sundu. Firmanın 2004 yılından beri ürettiği Tucson modelinin yerini alan ix35, çok daha farklı bir araç olduğunu hemen belli ediyor. Bu proje için 225 milyon $ para ve 36 ay zaman harcayan firma, ix35’ten çok şey bekliyor.

    Tasarım

    ix35 tamamen Avrupalı tüketicilerin beklentileri doğrultusunda tasarlanmış. Yeni model Hyundai’nin Rüsselsheim-Almanya’daki tasarım stüdyolarında, eski BMW tasarımcısı Thomas Buerkle ve ekibi tarafından şekillendirilmiş. Akıcı tasarım çizgilerinin keskin hatlarla harmanlandığı araç sportif görünüyor. Kaslı kaputu ve altıgen havalandırma ızgarası aracın güçlü kimliğini vurgulayan detaylar olarak göze çarpıyor. Ön ve arka çamurluk üstlerinden kapı içlerine kadar uzanan çizgiler ix35’e farklı bir hava katmış. Çift renkli stop grubunun yer aldığı arka kısım derli toplu hissettiriyor.

    İç tasarım

    Koyu bordo ve bej renklerin kombine edilmiş şekilde kullanıldığı iç mekan şık görünüyor. Led destekli göstergeler ve mavi tonlu aydınlatmalar iç mekana hoş bir hava katmış. Direksiyonun sol alt tarafında ESP, DBC(yokuş iniş destek sistemi) ve diferansiyel kilidinin kontrol butonları bulunuyor. Geri vitese geçildiğinde aracın arka kısmını gösteren ekran dikiz aynasında beliriyor ve manevra yapmayı kolaylaştırıyor. Şık görünen orta konsolda kullanılan malzeme kalitesi ise hayal kırıklığı yaratabilir. Bu kadar hoş görünen iç mekanda biraz daha kaliteli malzeme kullanılsaydı keşke diye düşünüyoruz. Sert malzemeler yüzünden bozuk zeminde tıkırtı sesleri gelebiliyor. Deri koltukların yan destekleri ve kalitesi ise iyi. Ayrıca test aracımızda tüm yolcular için koltuk ısıtma sistemi bulunuyordu. Arka diz mesafesi ve bagaj hacmi bu sınıf için yeterli düzeyde.

    Motor

    Hyundai, ix35 için tamamen yeni 2.0 litrelik turbo dizel motor geliştirmiş. Yeni motor 4000 d/d’de 184hp güç ve 1800-2500 d/d aralığında 392 Nm tork üretiyor. 2.0 litrelik dizel motorların en güçlülerinden biri olan bu ünite yaklaşık 1800 kg’lık ağırlığa sahip aracı 10.1 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırabiliyor. Maksimum 195 km/s hıza ulaşabilen ix35’in yakıt tüketim değerleri ise etkileyici. Şehir dışında 7.5 litreye kadar düşen tüketim değerleri testimiz süresince 9 litre civarında seyretti. 6 ileri otomatik şanzıman motorla uyumlu şekilde ve sarsıntısız çalışıyor.

    Konfor ve yol tutuş

    ix35 sert süspansiyonları nedeniyle konforlu yolculuklar vaat etmiyor. Az miktarda yol sesi alan otomobil yoldan gelene darbeleri iç mekanda hissettiriyor. ix35, ağabeyi ix55’le karşılaştırıldığında daha sert bir sürüş karakterine sahip. Tabi bu sertliğin avantaja dönüştüğü nokta yol tutuşu oluyor. Kolay kolay çizgisinden ayrılmayan ix35, özellikle peş peşe girilen virajlarda önden kayma eğilimi gösteriyor. ESP’nin standart sunulduğu araç herhangi bir terslikte ESP’nin etkili dokunuşlarıyla tekrar yolunu bulabiliyor. Orta diferansiyel kilidine sahip ix35’in sırasıyla yaklaşma, ayrılma ve tepe açıları 24.2, 26.9 ve 17 derece. Maksimum 50 cm sudan geçebilen aracın arazi performansı, bu sınıfta araç alan kişilerin çoğunun araziye hiç girmeyeceği düşünülürse oldukça iyi. Özellikle orta diferansiyel kilidi ix35’i çok zorlamadığınız sürece yolda bırakmıyor.

    Güvenlik

    Hyundai ix35 henüz EuroNcap çarpışma testine girmedi.

    Yorum-Selim ERKEK

    Hyundai markasına karşı önyargılarını yıkamamış olanlar mutlaka ix35’in içine oturup gaz pedalına dokunmalılar. Sert süspansiyon sisteminin yardımıyla ix35’i yoldan ayırmak gerçekten zor. Başarılı frenler ve hassas direksiyon sistemi, iyi yol tutuşla birleşince ix55’de bulamadığım sürüş zevkini bu araçta buldum diyebilirim. Yüksek donanım ve iyi dizayn ix35’in en büyük artıları. Tucson’un birçok kişinin hoşuna gitmeyen tasarımına rağmen yakaladığı satış rakamları düşünüldüğünde, ix35’in daha fazla başarılı olması içten bile değil. Özellikle tasarımda kat ettiği mesafe göz ardı edilemeyecek kadar fazla. 2.0 litrelik dizel motor çok başarılı. Fakat ben asıl yıl sonuna doğru getirilmesi planlanan 1.6 litrelik benzinli motorun bu araçta göstereceği performansı merakla bekliyorum.



    Yorum-Tulu DARICAN

    Hyundai ix35 ilk tanıtıldığında taşıdığı fiyat etiketi bana yüksek gelmişti. Ancak aracı kullandıktan sonra bu fiyatı gerçekten hak ettiğini gördüm. Ön konsolda kullanılan malzemeler çok kaliteli değil. Hatta sert plastiğin bu otomobile yakışmadığını söylemeliyim. Fakat yine de parçaların üretim ve montaj kalitesi kusursuz. Tasarımı da aynı şekilde modern ve çekici... Hyundai ix35’in en etkileyici parçasıysa motor kaputunun altında yatıyor. 2.0 litrelik dizel motorun performansı benzer hacimde motora sahip rakiplerinden daha yüksek. Bunun yanında ağırlığı 1.8 tona yakın ix35’in gaz pedalına yumuşak olmak şartıyla ortalama tüketimini 7.5 litre civarına düşürebilmek çok etkileyici. ix35’in belki de en rahatsız edici kısmı süspansiyon sistemi. Sert süspansiyonun sunduğu konfor B sınıfındaki otomobillerle eş düzeyde.



    Yorum-Hasan AYTEKİN

    Seksi bir burun ve bir o kadar alımlı sis farları... Hyundai ix35 ile çok çekici bir araç yapmayı başarmış. Araç hem dış hem de iç dizaynı ile gerçekten göz alıcı çizgilere sahip. Yenilenerek parlak görünüme kavuşan direksiyonu ile araç sürücüsüne tutunan Hyundai ix35, güçlü motoru ve çizgileri ile tam notumu aldı. Araç için seçilmiş olan dizel motor etkisini her hızda gösteriyor. Hisli direksiyonu ile trafikte ilerlemek gayet keyifli... Bu tam notların yanı sıra otomatik vitesin daha hızlı tepki vermesi ve süspansiyon sisteminin konfora daha fazla önem vermesini beklerdim. Plus paketi ile fiyatı 88 bin TL’yi bulan ix35, bu yüksek değere karşın farklı duruşuyla satış rakamlarında Hyundai’yi mutlu edeceğe benziyor.


     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme

     Hyundai ix35 2.0 R 4x4 6AT Style Plus ~ Test - İnceleme







  • Arabanın dış dizayn olarak çok başarılı olmuş özellikle ön tarafı.İç dizayn olarakta göstergelerin mavi olması arabayı daha çekici hale sokmuş.Multimedya özellikleri bakımından zengin gibi duruyor.
    Gelecek olan benzinli motor 1.6 140 hp 167 Nm önden çekişli olacakmış.
    İnceleme içni teşekkürler.
  • gayet iyi
  • hyundai son yıllarda kendini aştı gercekten..Dikiz aynasındakı geri gorus kamerası çok hosuma gitti
  • dikiz aynasındaki görüntüyü iyi düşünmüşler

    genel olarak iyi bir araç bence
  • Geri Görüş Kamerası Çok İyi Olmuş.Genel Anlamda Güzel Araç Yapmışlar.
  • içim ısınmadı
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arka diz mesafesi iyimiş.
  • araç çok güzel ama fiyatı biraz daha uygun olsaydı ( tucson gibi ) çok satardı.
  • Nereden alıntı olduğunu da yazsan tam süper olurdu ancak konuya gelelim. Hyundai son 5-6 yıldır gerçekten yükselişte prestij arabaları yaratmakta, bu aracı beğendim doğrusunu söylemek kalırsa. Kullanan veya bu araca binen arkadaşlar var ise görüşlerini alalım.
  • Araç güzel fotoğraflarda da belli ediyor ama

    fiyatı biraz daha rekabetçi olabilirdi

    bu arada Birkan test için teşekkürler
  • Şöyle araçları gördükçe helal olsun hyundai diyorum.
    Nereden nereye geldiler,çok çok fazla yol katetdiler.
    Yine çok güzel bir araç.
  • güzel olmuş.düşünülesi bence
  • arkasının biraz garip durması hariç güzel bi seçenek
  • İddaalı bir tasarımı var..Özellikle şu anki satış fiyatları çerçevesinde değerlendirirsek Sorento'nun tahtını elinden alacak bir araç olduğunu düşünüyorum..

    Bu arada Trabzon61 Lacetti macerandan sonra bu mu yoksa yeni proje??
  • çok güzel ya
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.