Şimdi Ara

İ30 Dizel 60.000KM Bakımı ve yürütme giderleri (neden 60.000km araba satılır)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
1
Favori
8.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, şimdi şuan kullanmakta olduğum i30 dizel bakım masraflarını paylaşacağım, ayrıca bu aracı yürütmenin bana ne kadara mal olduğunu anlatıcam, biraz haddinden fazla olmayamıbaşladı? yoksa banamı öyle geliyor? yoksa hepimizin aynımı merak ediyorum ve bu doğrultuda paylaşım yapıyorum

    Şimdi yeni yaptırdığım 60.000 km bakım faturası, bu fiyatta kavga dövüş pazarlıklarla alındı

     İ30 Dizel 60.000KM Bakımı ve yürütme giderleri (neden 60.000km araba satılır)

    şimdi 1 yıllık masraflarını özetleyelim,fiyatları %99 doğrudur ben yuvarlıyorum sadece


    1 ay önce 4 adet michelin lastik aldım
    800.

    Bakım masrafı
    700.

    Kasko haziranda yenilenecek (%50 hazarsızlıkla)
    800.

    Vergi masrafları
    800.

    Haziranda muayene
    150



    Toplam 3250 lira, 12 aya böl arabanın kapının önünde yatması bana aylık 270 liraya patladı, minumum ayda 150 lira yakıt alıyorum, bunuda ekle aracın aylık gideri 420 lira bu son yaptığım hesap bana , 50.000km den sonra özellikle dizel araçlar için fazla para harcıyomuşuz gibi geliyor, ayrıca 60.000 km araçı sıfırı ile değiştirmek mantıklı gelmeye başladı,

    Evet sizlerde durum nasıl? Yoksa benmi çok masraf yapıyorum...







  • boşuna demiyoz 100 bin km den sonra araba alınmaz diye (ya ucuz olacak yada uğraşmayı sevecen yükske km araç alacaksan)
    herkes diyor motor 500 bin gider iyi hoş gider de motor masrafı arabanın ynalızca 10 da 1 inin oluşturuyor diğer aksamlar gene eskiyor çokça masraf çıkarıyor.
  • muayne parasını ve lastik parasını cıkın bir kere masraf edeceksiniz ona. kaskonuzu nerden yaptırdınız daha ucuza yönelebilirsiniz

    dizel az yakıyor litre fiyatıda ucuz ama her zaman söylenedi bakım masrafları pahalı
  • normal hocam bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mercedes-SLK

    muayne parasını ve lastik parasını cıkın bir kere masraf edeceksiniz ona.


    aynen abi mesela fren balatalarını da her bakımda değiştirmiyorsun ki,seninki şu an biraz üst üste gelmiş sadece.

    bence dizel bir araç 60000 de kendi amortismanını sağlayamaz gibi geliyor bana
  • kasko bu dönem biraz daha ucuzlaya bilir belki, vurgulamak istediğim nokta km yükseldikçe masraflar artıyor, imkanlar dahilinde model yükseltmek çok mantıklı

    V.K evet üst üste geldi biraz canım sıkıldı, 3 yılda 60.000 km tam olarak amortisman sağalamıyor evet
  • Trafik sigortasını unutmuşsun...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fiat Egea 60 000 Bakımı
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rapator

    Trafik sigortasını unutmuşsun...

  • quote:

    50.000km den sonra özellikle dizel araçlar için fazla para harcıyomuşuz gibi geliyor

    Araç benzinli olsa faturadakiler 60.000 bakımında olmayacak mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frtmr -- 1 Haziran 2012; 13:34:06 >
  • Gorunmeden cikan masraflar var bir de.Ayda 100 tl otopark parasi oduyorum mesela, daha dogrusu peder oduyor.

    ibrahim abi 0 mito al kurtul bu dertlerden :)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam araç başlıbaşına bi masraf örnek bunlarda benim i20 masrafları;

    Vergi:576
    Kasko:690
    T.Sigortası:129
    Muayene:184
    Bakım:400
    =1979tl.

    Yakıt masrafı hariç,Lastiğe ihtiyacım var erteleyip duruyorum
  • polen ve yakıt filtresi biraz pahalı geldi diğerleri normal gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    Gorunmeden cikan masraflar var bir de.Ayda 100 tl otopark parasi oduyorum mesela, daha dogrusu peder oduyor.

    ibrahim abi 0 mito al kurtul bu dertlerden :)))

    Kubi aşı yapıyorsun hemde çok fena
  • senin burda 4 lastik ,muayene masrafın fazladan.
    sıfır araç aldığında o da kaskolanacak,bakım masrafı fazlalığınıda bayiye vereceğin vekalet vb için noter parasına say.
    masrafsız araç yok,memnunsan bin gitsin,memnun değilsen değiştir.
    iyi günler
  • Bende yazayım;

    Yıllık Mazot Masrafı: 5400 TL (Araç şahsıma ait ama mazot masrafını şirket karşılıyor)
    Yıllık Bakım Masrafı: 400 TL
    Yıllık Vergi Masrafı: 768 TL
    Yıllık Sigorta Masrafı: 500 TL
    Yıllık Muayene Masrafı: 150 TL

    Toplam: 7218 TL
    Mazot parasını şirket karşıladığı için toplam: 1818 TL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bay KospiR

    Arkadaşlar merhaba, şimdi şuan kullanmakta olduğum i30 dizel bakım masraflarını paylaşacağım, ayrıca bu aracı yürütmenin bana ne kadara mal olduğunu anlatıcam, biraz haddinden fazla olmayamıbaşladı? yoksa banamı öyle geliyor? yoksa hepimizin aynımı merak ediyorum ve bu doğrultuda paylaşım yapıyorum

    Şimdi yeni yaptırdığım 60.000 km bakım faturası, bu fiyatta kavga dövüş pazarlıklarla alındı

    şimdi 1 yıllık masraflarını özetleyelim,fiyatları %99 doğrudur ben yuvarlıyorum sadece


    1 ay önce 4 adet michelin lastik aldım
    800.

    Bakım masrafı
    700.

    Kasko haziranda yenilenecek (%50 hazarsızlıkla)
    800.

    Vergi masrafları
    800.

    Haziranda muayene
    150



    Toplam 3250 lira, 12 aya böl arabanın kapının önünde yatması bana aylık 270 liraya patladı, minumum ayda 150 lira yakıt alıyorum, bunuda ekle aracın aylık gideri 420 lira bu son yaptığım hesap bana , 50.000km den sonra özellikle dizel araçlar için fazla para harcıyomuşuz gibi geliyor, ayrıca 60.000 km araçı sıfırı ile değiştirmek mantıklı gelmeye başladı,

    Evet sizlerde durum nasıl? Yoksa benmi çok masraf yapıyorum...


    Klasik Hyundai kalitesizliği....
    Hala hyundai demesin insanlar....

    Accent admire aracımı 60bin KM bakımı için götürdüm...
    motor yağı, filtresi, hava filtresi, polen filtresi, 4buji, benzin filtresi+ işçilik= 300tl dedi. insaf be... %30 indirim ile 230tl dedi. hemen iptal et hemennnn dedim
    Çok pahalı dediğimde beyfendi orijinal parçalar kullanıyoruz. Parça orijinalliğini biliyorum. aynı işlemi sanayide yarıya yaptırayım. Aracım ne accent era ne de elentra ne de accent blue. öyle bir aracım olsa neyse. bu kadar fiyat çıkmasını anlamıyorum dedi.
    o sırada kayıt yaptıran era sahibi nana baktı tip tip
    ilk önce japoncu diye tabir edilen sanayide bilinen parçacıya gittim. bütün ürünleri 120TL'ye aldım. 40TL de ustama verdim. hepsini yaptı. üstüne gerekli tüm kontrolleri yaptı...
    Hatta servis fiyatında triger ve tüm kayışlar dahil değil. annem bunun direksiyon sertleşti diye söyleniyor. triger ve 3 kayış değişecek. servis ona herhalde altın kaplama kayış taktığı için bin TL ister. Karaktersiz servis bozuntuları...
    Bana 160TL'ye mal oldu. 70TL cebimde kaldı. hatta indirim olmasaydı 140tl cebimde kalacaktı..

    Gelelim frene; o kadar adi fren diskleri ve balataları var ki 50bin de 90km/h da direksiyon söktürtecek titreşim ile...
    Servise girdim. 2disk ön balata takımı işçilik 350tl. aarıza bulmaya 50tl istiyorlar. serviste yaptırırsak ücret almıyorlarmış.... bir düşüneyim dedim. sanayiye uğradım. diskler 90tl iyisinden balatalar 25tl, 40tl de ustaya 155TL tuttu. 200tl cebimde kaldı.


    Otm. şanzıman olduğu için sanayideki ustaya güvenemedim. servise gittim. bir sebep de 6ay garanti veriyorlar. 3lt yağ(60tl) şanzıman filtresi 25tl, conta 35tl + işçilik 180tl dedi ön kayıt. geçen gün arkadaş 100tl malzeme 40-50 de işçilik dedi fiyat çok dedim. hele bir aracınız yapılsın biz bir kolaylık sağlarız dedi. showroomda ballandıra ballandıra yeni i30 tantıyorlardı 5kişiye onu izledim. aradılar aracınız hazır. yanına vardım 150tl yapıverdim fiyatı. teşekkür vs. fiyatın aslında daha da ucuz olacağını gördüm. bir conta 35tl+kdv nasıl olur yahu....

    balatalardan size iyi geçirmişler. kusura bakmayın ama açık konuşayım... bakım dışında bütün masraflarınız sıfır bir araba için normal. ilk yılı olacak o kadar. lastik fiyatı da normal. o kadar yol yapmışsınız... 60bin de triger değişmemiş. dizelde nasıl bilmiyorum ama aynı işlemi dışarıda 200e hallederdiniz..


    Bunlar da benim 60bin bakımı: Araç 8yaşında 56bin KM yaştan dolayı bakımlarını yaptırdım.

    yıllık vergi 335,00 TL
    yıllk sigorta 150tl
    2yıllık muayene ve egzos 180TL
    kasko yok çünkü dalga geçer gibi 13bin tl araç bedeli ve 1250tl istiyorlar. herhangi bir kaza geçmişiz de yok. 2005ine 15500 bedel vermişler..

    60bin bakımına denk;
    4lastik aldım 51bin km de. 460tl+ 10tl nitrojen
    ön fren bakımı 150TL+20TL rot balans.
    ön viraj kolu lastikleri 25TL (lokurtu yapıyor, ustalar böyle dedi ama arabanın kronik sorunu imiş, yazın yine önden lokurtu gelecek normal bir şey imiş)
    orta egzos 120TL
    ön sag su girişi düzeltildi klima havalandırmasından araç içine göl oluşumu. kronik sorun olsa da servis ücret alıyor.adi hyundai malının arkasında dursana 30TL
    motor yağı, filtresi, hava filt., polen filtresi, benzin filtresi, 4 NGK buji, işçilik 160TL

    buraya kadar 60bin bakımı ve yıllık ödediğim masraf 1600tl

    Triger değişimini ve arka fren bakımını erteledim. aylara yayarak yapınca bütçeyi sarsmıyor... 120tl triger set, 45tl de 3tane kayış. +işçilik var. arka kampana durumu belli değil ama balatalar değişecek...
    bir de üzerine bozulan arka cam düğmesi ve teyp var. kalite akıyor araçtan kalite...

    Şu ana kadar benim kusurumla yaptığım tek işlem;
    ön süspansiyonlar(150TL) değişti,işçilik(60).
    110km/h ile eski yolun üzerine yapılan yeni yolun 10cm yüksek olması sebebiyle süspansiyonlar pert. yol yapmasını öğrenemedi belediyeler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 1 Haziran 2012; 15:33:43 >




  • Polen filtresi ve balataların fiyatları uçmuş birde pazarlık yapılmış hali
  • Geçen sanayiye balata değişimine gittim arac Ford Focus 2.Tanıdık malzemeci var Motorcraft marka balatalara 180 lira demişti 150 liraya indi , Bocsh marka balatalara da 110 lira fiyat verdi 100 liraya aldım bu dediklerim ön arka balatalar.40 liralık da işçilik verdim hallettim hepsini.

    Ama sanayi ile yetkili servis bir değil ama iki fiyat arasında çok ama çok uçurum var.Bir kez daha gördük ki garanti bitipde yetkili servise gitmek akıl işi değil , yürek işi
  • Yuh diyorum ya bu kadar vicdansızlık olur mu? Faturanın neresinden tutarsan tut elinde kalır.. Elle tutulur yanı yok.. Ödediğiniz paraya sanayide aynı bakımı 3 kere yaptırabilirsiniz.
    Tandığınız yoksa kefil olabileceğim tanıdıklarım var yardımcı olurum.. Parçaları pazalrık karşılığı kendiniz alırsınız, hem yapılan iş içinize siner hem paranız cebinize kalır..
  • 100 liraya polen filtresi mi olur ya firmalar iyi güzel uzun garanti süresi veriyorlar ama bunun müşteri memnuniyetinden çok müşteriyi yolma işi olduğu açık.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.