Şimdi Ara

İKİ ADET VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
259
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba değerli donanım haber okur-yazarları :)

    LYS sınavının yaklaşmasıyla (YGSde 100bin olduğum için :D) içimde anlam veremediğim ufak çaplı bir huzursuzluk başladı. Babamın önerisi üzerine okuduğum bir gazete ekinde öğrenme teknikleri üzerine bir yazı gözüme çarptı. Gazetede verilen 10 öğrenme tekniğinden en çok ilgimi çeken 2 tanesini sizlerle paylaşmak istedim.

    1. TEKNİK 3- FARKETMEDEN ÖĞRENMEK

    İdeal öğrenme şekli öğrenmeye çalışmadan öğrenmektir. Ancak bu yol formal eğitim kurumlarında pek de uygulanmaz. Yine de insanların akılları başka yerde iken de bir şeyler öğrenebilecekleri gerçeğini yabana atmamak gerekir.

    Northwester Üniversitesi'nden Beverly Wright çalışmalarından birinde deneklerden, birbirine çok yakın frekansa sahip olan sesleri ayırt etmeleri istedi. Diğer bir denek grubuna zamanlarının yarısını bu sesleri ayırt etmeye ayırmalaranı (aktif öğrenme), kalan yarsını ise geri planda sesleri dinlerken aynı anda yazılı bir metin üzerinde çalışmalarını (pasif öğrenme) istedi. Bu iki denek grubu çalışmanın sonundaki sınavda benzer dereceler aldılar. Bu iki grubun benzer sonuçlar almasının altında, pasif öğrenme sürecinin aktif öğrenmeden sonraki 15 dakika içerisinde hayata geçirilmesi yatıyordu; eğer bu ikisi arasında 40 dakikadan uzun bir süre girerse istenilen etki tümüyle ortadan kalkıyordu.

    Peki bu arada ne oluyor olabilir? Wright aktif eğitimin, belirli bir işle ilgili beyin devrelerini öğrenmeyi kolaylaştıran bir konuma getirdiğine ve bu konumun aktif eğitim sona ermiş olsa bile bir süre devam ettiğini ile sürüyor. Öğrenmeye açık konum devam ederken, devreye benzer uyarıcılar girerse, beyin bunları aktif eğitimdeymiş gibi işleme sokuyor.

    Şu ana kadar Wright ve ekibi deneylerine bir olgu veya olayın öğrenilmesi değil, yalnızca bir yeteneğin öğrenilmesini araştırdılar. Bu arada Toronto Üniversitesi'nden Lynn Hasher aktif çalışmayı izleyen pasif eğitimin, erişkinlerde bir sözcük listesini öğrenmelerine yardımcı olduğunu keşfetti. Pasif dönemde denekleri sözcüklerin tekrarlandığının bile farkında değildi.

    Bunu günlük yaşamınızda denemek isterseniz, zihinsel çaba istemeyen bir işle uğraşırken -örneğin ütü yaparken veya ayakkabı cilalarken- pasif öğrenme olgusundan- yabancı dil eğitimi veren bir yayını dinlemek gibi- yararlanabilirsiniz.

    NOT: 2. YÖNTEMİ(TEKNİK 10-) BAŞKA BİR ÇALIŞMA ARAMDA EKLEYECEĞİM !

    CBT gazetesinden alıntıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pwnisher -- 21 Nisan 2015; 14:54:09 >







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.