< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
İkinci el araç satışında yeni dönem: 'İlan kısıtlaması' devri başlıyor (4. sayfa)



-
-
Osmanlı zamanında hattatların matbağanın gelişine engel olmaya çalışması gibi engel olmaya çalışan çok bu yurt dışı ikinci el ithalatı işinde. Bir ara Erdoğan olmalı falan dedi sonra vazgeçti bu işten. Engel olmaya çalışanların da argümanı ''Türkiye Avrupa'nın otomobil çöplüğüne döner''. Ulan zaten TÜrkiye Avrupa'nın en çöp otomobil piyasasına sahip. Adamların peynir tenekesi sanacağı şahinlerin bile yanına yaklaşamıyorsun. İkiye bölünüyor arabalar kaza esnasında. Bırak adam şahine bineceğine 99 model Focus'a binsin. Almanya'da bakalım araçların % kaçı D sınıfı kaçı E sınıfı. Burada kocaman aileler bile aslında D sınıfı isterken B sınıfı almak zorunda kalıyorlar.
Bana göre bu iş olmasın diye ''ağlayacak'' herkese 1 araç ithal hakkı da olsa verilmeli. Mesela kim ağlayacak galeriler mi? O zaman galerilerin verdiği vergi oranına göre 1 ile 5 arasında ithalat hakkı ver bak nasıl susup destekliyorlar. Kim ağlayacak distribütörler mi? Onlara da ver 5000 ile 20000 arası ithal hakkı bak nasıl onlar da susuyor. Bana göre piyasaya öyle 100.000 falan değil en az bir milyon araç girmeli. Onu da 0 olarak yapamayacağımıza göre (halkta da o kadar para yok devlette de o kadar döviz yok) ikinci el yapılmalı. Ancak o zaman piyasa düzelir. Yok çakallar varmış, sahibinden.com olmasa piyasa düzelirmiş bunlar hep boş laf. Bir şey azsa değerlenir çoksa değeri düşer bu kadar basit.
-
Uğur kardeşim şu anda elimde olsa senin heykelini dikerdim. Kalbimden geçenleri yazıya dökmüşsün.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İkinci el araç ithalatını açın, her aile bir tane alsın.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çoğu kişi asıl önemli noktayı gözden kaçırıyor; araç almak yatırım açısından mantıklı olunca parası olanlar piyasadaki araçları topluyor(oturduğum sitenin zenginlerinden biri aynı arabanın 3 ya da 4? farklı rengini alıp sitenin önündeki açık otoparka koymuştu -hepsi de yanyana diziliydi-, adam haklı olarak faize de bulaşmak istemiyor, TL'de kalsam birikimim eriyeceğine bari araca bağlayayım demişti), beklesin 2 ay üzerine bilmem en az kaç TL koyar satarım, ohhh mis gibi diyorlar. Kısaca ev, araba alma fikirleri TL'de durmaktan daha karlı olursa millet birikimlerini oraya yönlendirir bir yatırım aracı olarak... Sonuç konu altında bi ton Einstein fikirleri havada uçar, kimse de demez ula aga TL'nin anası -kötü ekonomi nedenli- sevildiği için olmasın acaba bu durum. En basiti Adıyaman'ın en lüks sitesinden bir ev almıştım yaklaşık 4,5 yıl önce Ziraat Bankası kredisi(259.000 TL için / 48 aylığına / 6844 TL civarı aylık ödemeleri vardı, son taksiti 2023 Şubat ayındaydı) ile evi 405.000 TL'ye almıştım. Aynı sitedeki(toplam 4 blok) evlerden biri depremden yaklaşık 2-3 ay önce 5,5 milyon TL'ye satılmıştı; 405.000 TL nire, 5.500.000 TL nire, hem de daha 4 sene dolmadan... Ha depremde diğer çoğu yer gibi ağır hasarlı oldu orası ayrı... Hadi yurtdışından 2. el araç ithalatına izin verilsin de -ki şahsi kanaatim hiçbir halta yaramaz, diğer yapılan aksiyonlar gibi- ev daha önemli ve elzem bir şey araca göre, evlerde fiyatı nasıl düşürelim...
Not: Altta bilinen şeyleri açıklamayın, ekonomi güven ve dürüstlük işidir, güven olmazsa para da gelmez, yatırım da yapılmaz. Halkımız tercihini yaptığı için bana düşen kenara çekilip dramın tadını çıkarmak; kendi düşen ağlamaz!
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdarcenk -- 6 Temmuz 2023; 14:50:18 >
-
Samimilerse noter üzerinden araç satışını vermesinler liste fiyatının üstüne, bu seferde elden de satarlar da yine bu nebze önleyici etkiis olur.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
2. el araç işine ve araç sahipliğinin tabana yayılmasını yani kişi başına düşen araç sayısının artmasını ben şahsen istemiyorum. Buna ister kötü niyet deyin, ister başka şekilde adlandırın ancak bizim şehirleşmemiz bu kadar araç için uygun hale gelmeden ikinci el araç getirtme işi sadece ve sadece çoğunluğun hayatını daha problemli haline getirmeye neden olacak.
Sokaklarda araba koyacak yer yok, parasını versen dahi arabayı koyacak otopark yok, devasa konut projelerini besleyen yollar trafik hacmine uygun değil vs. birçok sebep sayarım size. Bu bahsettiğim sorun İstanbul ve biraz da İzmir özelinde bir sorundu bundan birkaç yıl önce ancak artık anadoludaki ufak şehirler bile araba yükünü kaldıramaz hale geldi. Kırşehir'de bile araba koyacak, park edecek yer yok. Ender park alanına sahip 10 daireli apartmanda oturuyor ailem ve bahçeye tetris gibi araç yerleştirsen bile 5 tane araba ancak sığıyor. Sokakta 20 apartman varsa 15'inde bahçe, garaj yok. Sokaklarda araba koyacak yer için 3-5 tur atmak zorunda kalıyorsun bir yere gidince. İstanbul'a göre oldukça rahat olan Ankara'da bile kendi oturduğum 26 daireli butik sitemsi apartmanda açık garajda taş çatlasın 10, girişi ahiret sınavı gibi olan kapalı garajda ise taş çatlasın 4 araba ancak park edilebiliyor. Her yere yarım saatte giderken sabah 10 km'lik yolu 1 saate gider hale geldik. Ulus-Kızılay bölgesinde otoparklar artık giriş 30-50 tl saat başı ise 15-20 tl olacak şekilde trife belirlemeye başlamış. Talep artarsa bu fiyatlar daha da şişecek.
Velhasıl şehirleşme kültürünün değişmesi gerekiyor. Onun için de "imar" denilen kapının daha genişletilmesi ve şehirlerin yayılması gerekiyor. Ancak bunu geçin şu anda 2-3 katlı apartmanları yıkıp hatta ada bazında toplayıp devasa 20-25 katlı bloklar dikiyorlar buralarda. Eski yollar da park alanları da kaldırmıyor artık bunu. Araç sayısının artmasının bu trafik ve park yeri zulmünü genele yaymaktan başka getirisi olmayacak.
-
Saçmalık gelsin daha ucuza satabilen varsa satsın bizde ordan alalım serbest piyasada stokçular piyasayı domine etmedikçe veya saçma sapan vergiler yoksa biri faiş fiyattan sürekli ürün satamaz satabiliyorsa çözüm satmasını engellemek değildir
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
devlet takip etmez. sizinle beraber notere gelip araç satış işlemini takip etmez. denetimi siz yapacaksınız. adam detaylar telefonda mı? yazmış.. o zaman ses kaydınızı başlatın, ekran görüntüsünü alın.. 5 dakikanızı ayırıp cimere gönderin.
bunu 10 kişi yaparsa görmezden gelirler, 100 kişi yaparsa dikkate alırlar. 1000 kişi yaparsa müdahale ederler.
ama biz.. he abi, tamam abi. olur. ne yapalım, yoksa gelecek ay bu fiyata alamayacaz. ne deseniz kabul. diyerek bunları görmezden gelirsek devlet ne yapsın.
bu kanı bozuklar aldığı paraya bakar. yok başını yastığa koyunca rahat uyuyabiliyor mu? uyuyor kardeşim uyuyor. merak etme. senin kendini yırtarak kazandığın parayı stokçuluk yaparak kazanan biri vicdan mühasebesi yapmaz.
-
Olmaz, çünkü şu anda Türkiye'ye araçlar akın akın, hınca hınç, gemilerin geldiği Safi Port'ta gümrük tıkandı düşünün. Araç satışları rekor üzerine rekor kırıyor. Sadece Haziran'da 9 günlük bayram tatiline rağmen 110 Bin adet ile tüm zamanların 1 aylık satış rekoru kırıldı. ÖTV sıfırlansa, hatta araçların geri kalan ücretinin yarısını devlet ödese bile bundan daha fazla satış olamaz zaten, tedarik zinciri yetişemiyor. Böyle bir durumda devlet neden ÖTV'yi kaldırsın ki? Daha fazla ÖTV koymak devlet açısından mantıklı olan... Hele ki bütçe açığının inanılmaz fazlalaştığı şu kriz döneminde...
-
Malum sitelerde 3 sıfır sildiler devam ediyorlar çatır çatır satışa... Sıfırı 1.200.000 ise adam 1.600 yazıyor... Zaten şu anda geçerli değil yasa, 15'inden sonra geçerli olacak ama daha ilk günden tüm önlemler alındı. Bu şekilde yazanları devlet tespit edip, tepesine çöküp, "devleti aldatmaya yönelik" olarak dolandırıcılıktan ağır cezalar kesse herkes mum gibi olur ama... devlet yumruğunu masaya vurma konusunda çok çekingen davranıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 6 Temmuz 2023; 17:16:28 >
-
İnsanlar 1.500.000TL yerine 1.500 TL yazmaya başladılar çoktan.
Ekonomiyi yönetemedikçe iyice saçma sapan bir işe yaramayan polisiye yöntemlere başvurmaya başladılar.
-
habere bak
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalaraz -- 6 Temmuz 2023; 17:35:14 > -
Varsa öyle hınca hınç bir durum sebebi galericiler/stokçulardır. 6 ay 6 bin kuralı için pozisyon aldılar. Gerçek ihtiyaç sahipleri alamıyor, alanlar ticaret için alıyor. Bizim buna son vermemiz lazım.
-
yasak bir şeyi Bir kişi yaparsa suç , çoğunluk yaparsa yasal olur diye bir söz vardı.
Ee seçilen mebuslar masrafları birine karşılattı onların itliğini yapacak. Kanun teklifi nedense birinin aklına geliyor ve birilerinin işine gelirse yasallaşıyor öncekiler düşünememiş salaktı herhalde.
Zamanında italya mafya pisliğinden kurtulmak için uğraştı. Şimdi her yere yasal veya hayalet mafyalar çöktü. Başları kesilmedikçe düzende huzurda olmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi makine26 -- 6 Temmuz 2023; 19:27:21 > -
İlan denetlemek belki kısmı bir çözüm sağlar ama ilan sitelerine de yasal yükümlülük getirmek lazım. Milyonlarca kar ediyorlarsa her ilanını yayına almadan kontrol edecek ekip de kurmaları gerek. Eğer yayınlanan ilan yönetmeliğe uymuyorsa hem kişi hem de site cezalandırılmalı ama sözde değil 15 temmuz sabahı itibari ile uymayan herkese uygulanmalı. Bir anda 1000 kişiye ceza kesilse bunun etkisi de x1000 olur sosyal medya sayesinde.
Bana kalırsa esas sorun sıfır araçların yarısının ihtiyacı olmayan, yatırım amacı ile alınıp stoklanması. Bunun çözümü de kendi görüşüm olarak 2024 Ocak ayına kadar satılan sıfır araçların tekrar satılamaması gibi bir kural olabilir. Geçici bir kural ama 6 ayda büyük etkisi olabilir. Bir de araçların distribütörler tarafından kurulacak ve bakanlık tarafından denetlenecek sistem ile kime ne zaman kaçtan satılmış, kaç gün sonra tekrar kaçtan satılmış, satıştan sonra elde edilen gelirin vergisi ödenmiş mi gibi bir sistem olmalı. Sisteme göre bakanlık dikkat çeken satışları incelemeli. Ceza bugün kesildiyse 1 ay içerisinde de ödemeli yoksa hapis cezasına dönebilmeli. İnsanları beklenti ve korku yönetir maalesef. Eğer insanlar bana da ceza kesilirse korkusunu hissederse hiç kimse ihtiyacı dışında araç alım satımı işine girmez.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Vatandaş zaten sıfır otomobil alamıyor.
Parası olanda rezil oluyor olmayanda rezil oluyor.Parası olan istediği otomobili bulamıyor çünkü ya aylarca beklemek zorunda yada bayiler yok çekiyor,parası olmayanda bırak sıfır otomobili 2. eli bile alamıyor artık ülkemizde ..!
Üstelik 2023 Motorlu Taşıtlar Vergisi'nde ek ödeme kararı verildi.Yani bu sene otomobilimiz için 2 defa vergi ödeyeceğiz.Güya geçici olduğu söyleniyor ama biliyoruz ki 2000'li yıllarda ÖTV deprem dolayısıyla geçici olarak alınacak denmişti ama şimdi sıfır otomobil alacakların belini büküyor.1 Otomobil alıyoruz ama 3 otomobil parası ödüyoruz.Diğer gelecek vergi ve zamlarla ne olacak halimiz belli değil ...!
Vatandaşları gerçeten korumak istiyorsanız bir çok kentin otomobil garajlarında ki satılmamış sıfır otomobillerin kime ait olduğunu vede neden satılmadıklarını devlet olarak denetlemek zorundasınız.Sarı site başta olmak üzre bazı siteler,kayıtsız yada sahte belgeler düzenleyerek hurda araçları üç kuruş parası olan vatandaşa sanki az hasarlıymış yada hasarı yokmuş gibi satan galeri ve çeteleri neden cezalandırmıyorsunuz ...!
-
hayır, ben sene başından beri sıfır clio arayıp bulamayanlardanım.
üstelik arabam olsa ve satacak olsam, piyasası 1 milyonsa neden 700 binden vereyim ?
burda konu ekonomiyi bu hale kim getirdi, nasıl bu sarmala girdik ?
yanlış politikalar ile sistem bozulursa saçma yasaklarla sistemin düzeltilemeyeceğini tekrar yaşarayarak öğreneceğiz.
-
Cezalarda caydırıcı değil ki.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Enflasyon ahlaksızlığı doğurur derler... önce enflasyona sebep olanların hesap vermesi lazım...en tepedekilerin
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X