Şimdi Ara

İkinci El Fiyatları Neden Bu Kadar Yüksek? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
2.572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Belki de sıfır araç satıcıları birleşip, yüzlerce 2.el fake ilan açıp, uçuk fiyatlar çekerek bizi sıfır araç almaya yönlendiriyolardır. Al san komplo teorisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi bu konuya sen lazımsın
  • Arz Talep.
  • Vergi sistemi. Vergi ve yürütme masrafları ucuzluyor yaş arttıkça bu da talebi arttıyor .
    Bir de sıfır fiyatları yüksek olunca 2. ele yönelim ve fiyat artışı yaşanıyor .
    Yaş arttıkça verginin arttığı bir sistem olsun da o zaman görürüm o şahinleri be bi kaç binden fazla kimse veriyor mu ...
  • haziran ayında peugeot 301 30.000 tl idi. şimdi 33.300 tl.

    bir sürü örnek verilebilir. sıfır fiyatı artarken ikinci el fiyatı yerinde sayamaz
  • Niye yuksek diyenlerin biri arabasini ya da arabasi olunca arscini uygun fiyata satsin... nerde oyle mertler..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KoLCu_

    Niye yuksek diyenlerin biri arabasini ya da arabasi olunca arscini uygun fiyata satsin... nerde oyle mertler..

    2008 yılında 33500 tl ye aldığımız 2006 model 63bin km deki Mercedes Vito 111cdi marka aracımızı 2012 yılında 128bin km de 31500 tl ye sattım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zgn61 -- 1 Aralık 2013; 12:56:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çünkü her 3 ayda bir sıfır araç fiyatları artıyor.... geçen yıl 100k ya aldığın bi ev olsa 1 yıl sonra yine 100k ya satarmısın hayır 110 k istersin ee otomobilde neden düşmesini bekliyorsun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    çünkü her 3 ayda bir sıfır araç fiyatları artıyor.... geçen yıl 100k ya aldığın bi ev olsa 1 yıl sonra yine 100k ya satarmısın hayır 110 k istersin ee otomobilde neden düşmesini bekliyorsun..

    Hocam taşınır mal ile taşınmaz malın, değer kayıpları ve değer artışları aynı olmaz. Bakın ben bu forum sayesinde artık arabalara araç olarak bakmaya başladım. Arabalar benim için bi amaçtı. Ama gördüm ki millet bunu ciddi anlamda mal yerine koyuyor. Hatta abartıp elinde altın olduğunu zannedip, yıllar geçtikçe değerleneceğini sanan var(gerçek klasik araçları tenzih ederim). Biz bu araçları kullanıyoruz, bu araçlar bize hizmet ediyor. Belli bir kullanma durumu, buna bağlı olarak da yıpranma payı oluyor. Kullandığımız süre içerisinde belli bir km yapıyor. Araç her km artışında değer kaybeder, değer kazanmaz!! Dün bi abimizle konuştum, zamanında 124 kasa Mercedese bir daire parası verdiğinden bahsediyordu. E ne olacak peki? Şimdi iki daire parası mı edecek? Yapmayın Allah aşkına, buna sahibinden.com da dur diyemiyoruz, bari burda, güzide insanlar içerisinde dur diyebilelim. Çok değil ya, vatandaşımız kullandığı aracı bir yıl sonra üzerine bin tl koyarak satmaya çalışması yerine, 500tl fiyat kırıp satsaydı piyasa bu durumda olmayacaktı. Ki 500tl kırması lazımdı, çünkü aldığından beri en az 30-40 bin km yapmış oluyordu. Ve sonuçta araba yıpranmış oluyor, gerek motor gerek kaporta.
    Son 10 yılda internet kullanımının artmasıyla birlikte, bu durumda bariz bir artış gözlemliyoruz. Arabasını alan vatandaşımız, üzerine 2bin tl daha koyup acaba satabilir miyim derdinde. Herkes arabadan anlar olmuş, kendi dünyasında galericilik yapmakta. Sonuçta karşılaştığımız durum bu; hiç bir özelliği, güvenliği olmayan araçlara 20-25bin tl isteniyor.
    Durum bu sevgili forum üyeleri. Ama unutmadan da söyleyeyim, ben bu arabaları hepinizden daha çok seveceğim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiye'de 2. ele ciddi talep var, Avrupa'da 2. el araca talep 2. el eşyaya benzer bekara-öğrenciye vb. şeklinde, ama Türkiye'de ciddi bi kesim 2. el araç alıyor, bugün "C" segment bi aile aracı alacam deseniz min. 50 bin tl lazım 20-30 bin lirası olan ne yapacak 2. ele yöneliyor...
    2. faktör olarakta 2. elde bi kaç modele yığılma var, VW jetta-golf-polo, reno fluence, honda civic , toyota corolla....

    çok tutulmayan bilinmeyen yüksek motor hacimli araçları çok uygun fiyata alabiliyorsunuz aslında bu araçlara yönelmek lazım..."D" segment araçlar özellikle 2.0 dizel-benzinli modeller "C" segmentten ucuza gidiyor, ben 4 yıldır 2.0 araç kullanıyorum şahsen çokta memnunum, bi alt sınıftan daha ucuz fiyata full donanımlı D segment alıyorum, MTV yüksek oluyor ama 6 yaş altı alınırsa fark kabul edilebilir düzeyde....

    2. elin "0" fiyatına göre olması bana normal geliyor, "0" fiyatlar + modelin 2. elde gördüğü talep fiyatı belirliyor, ...
    bir de bizim insanımız alırken ölü fiyatına alayım diyor fiyatlar yüksek falan şikayet ediyor, ama satarken 30 a aldım 32-33 ten aşağı satmayayım diyor...




  • Pahali olduna katiliyorum...
    En azindan uretimi olmayan 1990-1998 arasi olanlar 3-6.000 tl olsa...

    1999-2002 arasi Tofas/fiat vb.. ise 6000-8.000 olsa

    2002-2005 modeller 7.000-9.000 arasi olmasi gerek en azindan

    hesapli Hidrolik Direksiyon+Enjeksiyonlu 2002 Model kartal bence olmasi gereken fiyati 7.000 ama 12.000 istiyen var

    2.el pahali olmasi Dacia ya talebi baya artirdi ...

    bence mantiklisi Galericilerin dusuk faizle 2005-2011 model araclari satmasidir...
    Banka kredisi alamayan (0.60-0.70-0.80)
    #galericilerden 1.30-1.40-1.65 faizle alanlar var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: knegel

    Değerli arkadaşlar, ikinci el piyasasının bu aralar biraz düşmesi gerekmiyor mu? Ahı gitmiş vahı kalmış araçlara çok uçuk rakamlar isteniyor. Piyasa ne zaman rasyonel bir fiyatlama yapar.
    Sıfırından daha pahalı olan ikinci eller var. Garip.

    Sıfır fiyatlarından dolayı
  • Civic - Focus - Astra - Corolla

    LPG uyumlu Sedan araçların fiyatı çok yüksek,

    ancak bir de Subaru Legacy fiyatlarına bakın isterseniz,

    2.elde tutulmayan modellerin fiyatları çok uçuk değil, adamlar uçuk fiyat yazsa da pazarlık payı yüksek oluyor.

    ibo83'ün de dediği gibi 2. el fiyatlarının yüksek olması Dacia satışlarını arttırdı.
  • Bugun avrupada 21 bin euroya seat leon satiliyor. Part-time islerin saatlik ucreti 5.5-6 euro. Haftalik 120 saat calisan bir part-time eleman aylik yaklasik 680 euro para kazaniyor. Bugun bu parayi kenara atabilen bir universite ogrencisi 3 yil sonunda kendi arabasini alabiliyor. Aslinda olay en bastan yanlis bizim ulkemizde. Bu hesabi bu yuzden yaptik. Bizim icin verelim bu verileri. AVMlerde part-time calisirsaniz alacaginiz saatlik ucret 3.67TL. Yemek ucreti 120 TL. Yol ucreti yok. 120 saatini dolduran biri yemek ucreti + magaza primi ile maksimum 630 TL para alabiliyor. Bugun bi seat leon almak istersen bu para ile en az 7 sene calismak zorundasin. Bu is Amerika icin yine avrupadaki gibi. Saatlik part-time ucretler 13 dolar civarinda. Arac fiyatlari avrupadan daha ucuz zaten. En buyuk problem iste burada. Bugun insanlarimizin maddi gucu yeterli olmadigi halde vergiler ve zamlar ile ustlerine binen yuk artiyor. Maaslarina %5 zam gelmeyen calisanlarin dogalgazindan benzinine kadar tukettigi her seye gelen zamlar ortada. Bugun is gucunun degeri verilmiyor. Zengin daha zengin, fakir daha fakir oluyor. Sifir otomobil piyasasida boyle iste, malesef vergi ve kur duzenlemeleri ile onlenemez hal aldi fiyat yukselisi. Peki ne bekliyorsunuz ikinci el fiyatlari icin? Adam 5 sene once arac almis olsa, ki zar zor aliyor zaten. 5 sene sonra satmak istediginde bir bakiyor ki maasinin 30 kati olmus butun araclar. Elindeki araci yuksek fiyata satamazsa arac alamayacak cunku kredi faizleri ortada. Bugun 30 bin TL kredi cekersen 42 bin TL geri odemesi var. Bugun 12 bin TL faize gidiyor, belkide alan adamin maasinin 6 kati. Peki beklenen nedir? İkinci el fiyatlari alinabilir olsun:) hic beklemeyin bence. Sifir fiyatlari bu dozajda oldugu surece, vergilerin ve kurun boyle oldugu bir ulkede, maaslarin isgucunu somurdugu bir ulkede, ikinci el araclarin fiyatlarinin bu kadar yuksek olmasi cok normal. Cunku o adam aracini aldigi zaman 2 bin TL maas aliyorsa, 5 sene sonra aldigi maas ayni iste calisiyorsa 2.200den fazlasi degil. Ama o adamin alacagi aracin fiyati her kur dalgasinda zamlandi, vergi sistemi ile ulasilmaz hal aldi. Simdi o adama gel sen arabani 25 bine satma 15 bine sat dersen, peki aga ama sen bana sifirida o zaman 35 bine sat der. İkinci el piyasasinin amerika ya da avrupa gibi olmasini beklemeyiniz o yuzden. Bu ulkede olmaz. Hicbir zaman olmayacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zgn61 kullanıcısına yanıt
    kocam çok uç noktadan tutmuşsunuz...
    yaşım 50 yaklaşık son 30 yılda neyin ne kadar para ettiğini bilirim.. bir zamanlar bi ev parasına sıfır şahin aldığımı hatırlarım... şimdi sıfır ev olmuş 150-200k iken sıfır araba ( şahin ayarında yani orta halli) 40-50 bin tl civarı.. elbette ev gibi değer kazanması mantıksız ancak sizin dediğiniz gibi şimdi al 4 yıl bin aldığın fiyatın altına sat bunun mantıklı yanı neresinde... örneğin benim aracım 2010 yılında 40 bin tl ye alınmış şimdi sıfırı 80 bin tl ee ne yapmalıyım satmaya kalksam 50 miistemeliyim yoksa 30 a mı vermeliyim...

    ki ev de yıpranıyor emin olun bi araç kadar olmasada siz 20-30 yaşında bir ev alırmısınız tereddüt etmeden... ben almam içindeki demir ne hale gelmiştir...
    ki şöyle derseniz normal bu araç fiyatları ney o zaman hem fikiriz ancak sıfır fiyatı artarken 2. el fiyatının düşmesi anlamsız...
  • hiç satıcıda şunda bunda suç aramaya gerek yok bence, talep olduğu sürece fiyatlar artar.. Önemli olan alıcıların davranışı.. Sıfırından 2bin TL düşük arabaya gidip ikinci el satın aldığın sürece elbet satıcılar tutturabildiğine satmaya çalışır..

    Durum aynı yakıt fiyatlarında olduğu gibi, ben hep 100 TL lik alıyorum benim için değişen birşey yok diyen adam, araba alırken de nasıl olsa krediyle alıyorum 35bin çekeceğime 37 bin çekerim ayda 50 TL daha fazla öderim ne olacak diyor.. Fiyatlar da uçup gidiyor böylece.. Önce bilinçli tüketici olmak lazım
  • öcüü.. Ö kullanıcısına yanıt
    Sayın abim, yaşınıza hürmeten abi diyorum, benim de yaşım 26. Elbette ki dediklerinizde haklılık payı var. Aslında çok farklı şeyler söylemiyoruz. Elbette ki ev de yıpranıyor, o da değer kaybediyor zamanla. Ama araba bu kadar yıpranmışlığa rağmen böyle değer kazanmamalı diye düşünüyorum. Tok satıcılık kavramı piyasayı en çok etkileyen faktörlerden biri. Gerçek satıcılar da nispeten tok satıcıların verdiği fiyattan etkileniyor. 2010 model aracınızın marka model ne bilmiyorum ama benim esas derdim güvenlik paketi dahi olmayan arabalara istenen para. Ciddi anlamda üzülüyorum. Alt gelir grubundaki insanları bu araçlara mahkum etmemek lazım. Bunda sistemin suıçu olduğu kadar, sistemin parçası olan bizlerin de suçu var.
  • Yukarıda bir arkadaşımızın belirttiği gibi sorunun cevabı açık ve net ARZ-TALEP

    Talep o kadar fazla ki talep edilen kadar otomobil yok ortada Aracını satmak isteyenlerin çok büyük bir kısmı "uçuk" fiyatlar yazıp "bu fiyata satılsın yoksa kalsın" düşüncesinde Gerçekten satmak isteyen kişiler ise aracın piyasasına aracı hemen satıyor Talep bu kadar yüksek olmasa fiyatlar 0km sine göre çok düşük olurdu

    Yine bir arkadaşın bahsettiği gibi bu durumu normal göremeyenler de ne yazık ki kendi araçlarını satarken çok daha acımazsız oluyorlar Birçok kez karşılaştım bu durumla Sorduğum zaman ise "ilanlara baktım bilmem kaç parça boyalısına şu kadar istiyorlar vb."
  • bugün iş yerinden bi arkadaşım efsane kasa 98 model toyota corollaya 16250 tl para vermiş. Üstelik klima ve abs yok araçta. Bazı modeller aşırı derece abartıldığından fiyatları tavan yapabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy123

    bugün iş yerinden bi arkadaşım efsane kasa 98 model toyota corollaya 16250 tl para vermiş. Üstelik klima ve abs yok araçta. Bazı modeller aşırı derece abartıldığından fiyatları tavan yapabiliyor.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.