Şimdi Ara

İKİNCİ EL: Hangi COROLLA??? 5xMMT, 6xMMT, tam otomatik?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
4.561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ikinci el dizel "TOYOTA COROLLA D4D" (Elegant) almayı düşünüyordum.
    Bütçem 2008 modellere kadar yetiyordu.

    Çok samimi olmamakla tanıdık diyebileceğim bir galerici "5 VİTES TİP-TRONİK Corolla'larda vites geçişlerinde şoförü önce öne doğru sonra da koltuğa doğru itip çekiyor, yokuşlarda geri kaçırabiliyor, 100-110km/saat sonrası hızlarda örneğin 120-140 arası giderken yakıt üketimi aşırı artıyor. Böyle problemleri var. Alacaksan yeni 6 vites MMT (tiptronik) vitesli araçlardan tavsiye ederim" dedi. Bütçeyi zorlayacağız gibi görünüyor ancak bu işe girişmeden sizlere de sorayım dedim.

    Bu anlatılanların ne kadarı gerçek?
    TipTronik yeni nesil denen 6 vitesli Corola D4D ile 5 viteslisi arasında farklar nelerdir?
    Yoksa dizel tam otomatik mi daha iyidir? Hangisini tavsiye edersiniz?
    Yoksa "dizel tiptroniğe de otomatiğe de bulaşma git benzinli otomatik al!" mı dersiniz?


    Yardımcı olursanız memnun olurum.


     İKİNCİ EL: Hangi COROLLA??? 5xMMT, 6xMMT, tam otomatik?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 19 Aralık 2012; 10:08:10 >







  • Otomatik vites diyince aklıma ilk gelen 2 araç vardır edc şanzumanlı renaulth ve dgs şan. wv dir hem az yakar hemde geçişleri sarsıntısız kalitelidir,

    Ustanın dedikleri doğru vites geçişleri kötü ve çok yakıyor benzinlisi içiyor resmen toyota.

    ilk önce ihtiyacı belirlemek ve hangi segment araça bakılacak bu önemli ona kara verdikten sonra otomatik vites 2 araç fluance ve golf öneririm corollanın emsali olarak.

    bagaj çok önemli değilse b segmenti güzel araçlarda var aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkas11

    Otomatik vites diyince aklıma ilk gelen 2 araç vardır edc şanzumanlı renaulth ve dgs şan. wv dir hem az yakar hemde geçişleri sarsıntısız kalitelidir,

    Ustanın dedikleri doğru vites geçişleri kötü ve çok yakıyor benzinlisi içiyor resmen toyota.

    ilk önce ihtiyacı belirlemek ve hangi segment araça bakılacak bu önemli ona kara verdikten sonra otomatik vites 2 araç fluance ve golf öneririm corollanın emsali olarak.

    bagaj çok önemli değilse b segmenti güzel araçlarda var aslında.

    Sanırsam tam kullanmadan Toyota hakkında YANLI bilgi vermişsiniz. Benzinli Corolla'nın M/M (yarı otomatik)'de yakıtı düz vitesinden daha azdır. Bunu katalog verilerinden ispat edebilirim katalog verilerine çok yakın hatta altında sonuçlar aldım. Sadece ben değil Toyota'nın motor teknolojisi sayesinde yakıt tüketimindeki fabrika verilerini günlük hayatta elde edebilirsiniz. Diğer markalarda ise fabrika verileri ile günlük hayattaki yakıt tüketimi farkı çok vardır. 5 vites ve 6 vites M/Mt aynı sistemlerdir. 5 vites M/M'de yazılım güncellemesi ile 6 vites M/M ile eşleştirdiler. Yanlız şunu belirtmeliyim 2010 sonrası üretilen 6 vites Dizel D-4D Corolla'larda yağ yakma sorunu vardır. 2007-2010 arasındaki Dizel D-4D'lerde bu sorun yoktur. Dual VVT-I benzinli motorun hiç birinde bu sorun yoktur.

    Yakın zamanda babama HB araç aldık. Ben ikinci el Toyota'ya çok baktım. Gönlüme göre temizini bulamadım. Biz sadece HB , az km'li, orjinal, yakın çevrede bir araç aradık bulamadık. Bu araçları alan satmıyor arkadaş.
    En sonunda gittik SIFIR 1,2 TDI 75 beygir Dizel VW Polo aldık. Otomatiği ile arasında çok fiyat farkı vardı. Zorunlu manuel aldık.
    Ben yıllardır imzamdaki aracı kullanıyorum, M/M'den şikayetim olmadım. Hatta çok M/M Auris veya Yaris aradık bulamadık.

    Tavsiye ederim. Benzinli çok yakmıyor. Benzin çok pahalı. Litre olarak az yakıyor ama benzin 5 TL'ye yaklaştı.

    Lütfen M/Mt hakkında bilip bilmeden yorum yapmayın. Şimdide çok yakıyor efsanesini çıkarmayın. Otomatiğine göre hatta düzüne göre çok çok az yakıyor. Azami hızı etkilemiyor. Bu sebeple Toyota M/Mt şanzıman kullandı. Bizim halkımız kullanmayı beceremediği için laf ediyor. Sonuçta biz 1975 yılından 2001 yılına kadar sıfır, Murat 131 (Doğan-Şahin ) Renault SW (TOROS) almış bir milletiz.

    Şehir efsaneleri ile laf konuşmayı severiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark


    Kendi deneyimlerin kendi yorumundur saygı duyarım,toyota alınmaz kötü araba demedik zaten kendi deneyimlerim sonucu oluşan yargılarımdır ki yakın zamanda auris direkten döndü yağ yakma problemi vs. gönlüm almaya razı olmadı herkesin kendi tercihidir yorumunu yap geç bence bu kadar fanatik olmaya gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkas11

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark


    Kendi deneyimlerin kendi yorumundur saygı duyarım,toyota alınmaz kötü araba demedik zaten kendi deneyimlerim sonucu oluşan yargılarımdır ki yakın zamanda auris direkten döndü yağ yakma problemi vs. gönlüm almaya razı olmadı herkesin kendi tercihidir yorumunu yap geç bence bu kadar fanatik olmaya gerek yok.

    yok yok ben fanatik değilim. Toyota'yı çok eleştirmişimdir. Ama hakkını da veririm. :-))

  • Tüm MMT tiptronik vitesler sıkıntılı ya da sorunlu öyle mi? Yanlış anlamadım umarım...

    Yani BENZİNLİ araç alsak bile tam otomatik vites mi tercih etmek daha mantıklı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Tüm MMT tiptronik vitesler sıkıntılı ya da sorunlu öyle mi? Yanlış anlamadım umarım...

    Yani BENZİNLİ araç alsak bile tam otomatik vites mi tercih etmek daha mantıklı?


    tam otomatik alman daha mantıklı olacaktır hocam benim kendi şahsi fikrim dediğim gibi yaz yakmasını istiyorsanda renaultn ve wv den şaşmayacaksın dizel desen yağ yakma problemi var toyota gibi bir markaya nazar deydi heralde hiç beklemezdim ama sonuç o yani,

    ama aldın mı pişman olmazsın bunuda belirtiyim uzun bir zamanda binersin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Tüm MMT tiptronik vitesler sıkıntılı ya da sorunlu öyle mi? Yanlış anlamadım umarım...

    Yani BENZİNLİ araç alsak bile tam otomatik vites mi tercih etmek daha mantıklı?


    Evet yanlış anladınız. Benim aracımda Maşallah bir sorun yok. M/M mantık olarak düz şanzıman. Sadece debriyaj motoru ve bir ECU 'su var. Onun dışında sistem düz vites.
    Baskı balatası vs. hepsi var. Düz vitesteki insandan daha hızlı/düzenli vites değiştirdiği için yakıt daha az. Güç kaybı olmadığı için son hızı düz vitesle aynı. Otomatik aldığınızda yakıt manuel ve M/M ye göre önemli oranda artacaktır. Ayrıca Son Hız düşecektir. Bunun karşılığında en ufak bir şanzıman arızasında bile tüm yağ ve keçeleri değişmeniz gerek. Bizim insanımız kullanım koşullarını bilmediği için sistemi karaladı çıktı. Dizel de ise düz viteste de rampada kalkış sorunu var. Ayrıca çok dur kalk yaparsan tüm düz viteslerde baskı balatayı yakarsın. Eeee bu M/MT'de düz vites olduğuna göre bunda da aynı sıkıntı var. Düz viteste de rampada kaçar, ayağınızı frenden çekerseniz.

    Avrupa'da M/M hala satılan bir şanzıman. Türkiye'de 4 vites eski sistem otomatikle M/M aynı kefeye konularak, kıyaslama yapılıyor.

    Şunu Unutmayın M/MT, otomatik değil, otomatikleştirilmiş düz vites dir. .

    Şuralarda bilgi var:http://forum.donanimhaber.com/m_15631988/tm.htm
    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=6268.0




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Tüm MMT tiptronik vitesler sıkıntılı ya da sorunlu öyle mi? Yanlış anlamadım umarım...

    Yani BENZİNLİ araç alsak bile tam otomatik vites mi tercih etmek daha mantıklı?


    Evet yanlış anladınız. Benim aracımda Maşallah bir sorun yok. M/M mantık olarak düz şanzıman. Sadece debriyaj motoru ve bir ECU 'su var. Onun dışında sistem düz vites.
    Baskı balatası vs. hepsi var. Düz vitesteki insandan daha hızlı/düzenli vites değiştirdiği için yakıt daha az. Güç kaybı olmadığı için son hızı düz vitesle aynı. Otomatik aldığınızda yakıt manuel ve M/M ye göre önemli oranda artacaktır. Ayrıca Son Hız düşecektir. Bunun karşılığında en ufak bir şanzıman arızasında bile tüm yağ ve keçeleri değişmeniz gerek. Bizim insanımız kullanım koşullarını bilmediği için sistemi karaladı çıktı. Dizel de ise düz viteste de rampada kalkış sorunu var. Ayrıca çok dur kalk yaparsan tüm düz viteslerde baskı balatayı yakarsın. Eeee bu M/MT'de düz vites olduğuna göre bunda da aynı sıkıntı var. Düz viteste de rampada kaçar, ayağınızı frenden çekerseniz.

    Avrupa'da M/M hala satılan bir şanzıman. Türkiye'de 4 vites eski sistem otomatikle M/M aynı kefeye konularak, kıyaslama yapılıyor.

    Şunu Unutmayın M/MT, otomatik değil, otomatikleştirilmiş düz vites dir. .

    Şuralarda bilgi var:http://forum.donanimhaber.com/m_15631988/tm.htm
    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=6268.0


    Alıntıları Göster
    Hepinize de çok teşekkür ederim arkadaşlar.

    Son mesajlarla birlikte konu hakkında daha da iyi bilgi sahibi oldum. Demekki "yokuş kalkış desteği/hill holder" özelliği şart ise otomatiklere bakacağız. (Ya da varsa "hill holder" eklentili tiptronik modellerine bakacağız)

    Genel olarak ise 5-6 vitsli tiptronik araçlar 4 vitesli otomatik araçlara göre çok daha az yakıt(*) tüketir.



    (*) Yalnız bu yorum 2013 model TOYOTA modellerinde geçerli değilmiş. Yeni modellerde yakıt tüketimi manuel viteslere göre çok fark etmiyor, hatta benzinli otomatik Corolla'da yakıt tüketimi manuele göre daha düşük! Aynı galerici tanıdık, manuele çok yakın yakıt yaktıran yeni nesil şanzımanların 2010 ve üzeri modellerde kullanıldığını söylemişti. Eski modellerde manuel/otomatik arası tüketim çok fazla ama bunlarda değil. Bu arada TOYOTA benzinli modellerde MMT vitesi de bırakmış sanırım:


    2013 BENZİNLİ COROLLA
     İKİNCİ EL: Hangi COROLLA??? 5xMMT, 6xMMT, tam otomatik?



    2013 DİZEL COROLLA
     İKİNCİ EL: Hangi COROLLA??? 5xMMT, 6xMMT, tam otomatik?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Hepinize de çok teşekkür ederim arkadaşlar.

    Son mesajlarla birlikte konu hakkında daha da iyi bilgi sahibi oldum. Demekki "yokuş kalkış desteği/hill holder" özelliği şart ise otomatiklere bakacağız. (Ya da varsa "hill holder" eklentili tiptronik modellerine bakacağız)

    Genel olarak ise 5-6 vitsli tiptronik araçlar 4 vitesli otomatik araçlara göre çok daha az yakıt(*) tüketir.



    (*) Yalnız bu yorum 2013 model TOYOTA modellerinde geçerli değilmiş. Yeni modellerde yakıt tüketimi manuel viteslere göre çok fark etmiyor, hatta benzinli otomatik Corolla'da yakıt tüketimi manuele göre daha düşük! Aynı galerici tanıdık, manuele çok yakın yakıt yaktıran yeni nesil şanzımanların 2010 ve üzeri modellerde kullanıldığını söylemişti. Eski modellerde manuel/otomatik arası tüketim çok fazla ama bunlarda değil. Bu arada TOYOTA benzinli modellerde MMT vitesi de bırakmış sanırım:


    2013 BENZİNLİ COROLLA
     İKİNCİ EL: Hangi COROLLA??? 5xMMT, 6xMMT, tam otomatik?



    2013 DİZEL COROLLA
     İKİNCİ EL: Hangi COROLLA??? 5xMMT, 6xMMT, tam otomatik?


    bir şeyleri araştırmışınız ama eksik olmuş.
    2010'dan sonra 6 vites oluşu Corolla'da yakıt türketimini artırdı. Benzinli de motor %100 aynı .
    Şanzımanların çalışma prensibi aynı sadece dişli sayısı fazla.
    Bende imzamdaki 5 vites araca yönelik e-Broşür var ama buraya PDF dosyası ekleyemedim. Yalnız ilgili bölümü Print Scr. yaptım.
    Ekten de anlaşılacağı üzere benim aracın şehir içi yakıt tüketimi 8,4 litre. Düz vitesin 9,0 lt. idi. Manuel 6 vites olunca 9,2 lt'ye çıktı.

    Artı M/Mt 'de maksimum hıza dikkat: 195 km. Sizin bahsettiğiniz yeni eklenen 4 ileri "eski" nesil otomatiklerde maksimum hız 175 ya da 185 km. idi. Çünkü onlar tork konvanterli olduğu için güç kaybı ve fazla yakıt sarfiyatı var. [simage][/simage][simage][/simage]


     İKİNCİ EL: Hangi COROLLA??? 5xMMT, 6xMMT, tam otomatik?




  • Artı yorum yaparken şu bunu demiş, galerici şöyle demiş çok hoş olmuyor. Bizzat kullanıcıların görüşleri ve rakamlar daha belirleyici olmalı. Ben aracımdan ve M/M den memnunum. Bunu da aracı doğru kullandığım için. Bugün 50.000 km'deki DSG şanzımanlı VW GOLF'u kullanınca yeniden anladım. Arada öyle abartılacak kadar da fark olmadığını bir kez daha gördüm. Bu forumlarda DSG'yi öve öve bitiremiyorlar, M/MT'yi yerden yere vuruyorlar. Bu yorumları yapanların çoğu ne VW DSG kullanmış, ne de Toyota M/M kullanmış kişiler. Sadece dedikodudan ibaret yorumlar. Ancak sistem konfor açısından birbirine yakın. Öyle arada uçurumlar yok en azından. DSG'nin fiyat farkını'da eklersek buna aynı kefede gideri var.
    Daha öncede bahsettim. Biz yeni araba arayışındaydık. Yıllardır M/M kullanan biri olarak M/MT 'den en ufak bir şüphem yoktu.Yine Toyota M/M (ikinci el Auris M/M ya da Yaris M/M) araç aradım bulamadım. Var ama araçların ya genel özellikleri(Km, boya, darbe durumu vs.) iyi değil ya da çok fazla para istiyorlar. Bizde ikinci el araç bulamadık. Sıfır dizel POLO 1,2 TDI düz vites adlık. Toyota Yaris alacaktık ancak dizeli çok yüksekti. Buna bir de vites eklenirse fiyat aşıyordu.

    Yıllardır M/Mt kullanıyorum. Sonuç: KESİNLİKLE M/Mt' DEN MEMNUNUM. Yine araç alacak olursam M/M alırım. M/Mt'nin hakkını da yedirmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Artı yorum yaparken şu bunu demiş, galerici şöyle demiş çok hoş olmuyor. Bizzat kullanıcıların görüşleri ve rakamlar daha belirleyici olmalı.
    ..........



    Bu sözleri bana yönelik sarf etmediğinizi düşünüyorum (kime söylediğinizi de anlamadım). Çünkü ben konuyu açarken galericinin bana anlattıklarına %100 tam güvenemediğim için gerçek kullanıcı yorumlarını almak için demiştim ki:


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Arkadaşlar ikinci el dizel "TOYOTA COROLLA D4D" (Elegant) almayı düşünüyordum.
    Bütçem 2008 modellere kadar yetiyordu.

    Çok samimi olmamakla tanıdık diyebileceğim bir galerici "5 VİTES TİP-TRONİK Corolla'larda vites geçişlerinde şoförü önce öne doğru sonra da koltuğa doğrub itip çekiyor, yokuşlarda geri kaçırabiliyor, 100-110km/saat sonrası hızlarda örneğin 120-140 arası giderken yakıt üketimi aşırı artıyor. Böyle problemleri var. Alacaksan yeni 6 vites MMT (tiptronik) vitesli araçlardan tavsiye ederim" dedi. Bütçeyi zorlayacağız gibi görünüyor ancak bu işe girişmeden sizlere de sorayım dedim.

    Bu anlatılanların ne kadarı gerçek?
    ........



    Forumların amacı da bu değil midir zaten? Satıcının verdiği bilgilere değil de gerçek kullanıcıların yorumarına dikkat edenler forumlarda bilgi paylaşmaz mı? Bu bilgilere ulaşmak isteyen benim gibi kişiler forumlarda arayışa girmezler mi? "Eğrisini söylemezsek doğrusunu" nasıl bulacağız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 25 Aralık 2012; 11:17:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Artı yorum yaparken şu bunu demiş, galerici şöyle demiş çok hoş olmuyor. Bizzat kullanıcıların görüşleri ve rakamlar daha belirleyici olmalı.
    ..........



    Bu sözleri bana yönelik sarf etmediğinizi düşünüyorum (kime söylediğinizi de anlamadım). Çünkü ben konuyu açarken galericinin bana anlattıklarına %100 tam güvenemediğim için gerçek kullanıcı yorumlarını almak için demiştim ki:


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Arkadaşlar ikinci el dizel "TOYOTA COROLLA D4D" (Elegant) almayı düşünüyordum.
    Bütçem 2008 modellere kadar yetiyordu.

    Çok samimi olmamakla tanıdık diyebileceğim bir galerici "5 VİTES TİP-TRONİK Corolla'larda vites geçişlerinde şoförü önce öne doğru sonra da koltuğa doğrub itip çekiyor, yokuşlarda geri kaçırabiliyor, 100-110km/saat sonrası hızlarda örneğin 120-140 arası giderken yakıt üketimi aşırı artıyor. Böyle problemleri var. Alacaksan yeni 6 vites MMT (tiptronik) vitesli araçlardan tavsiye ederim" dedi. Bütçeyi zorlayacağız gibi görünüyor ancak bu işe girişmeden sizlere de sorayım dedim.

    Bu anlatılanların ne kadarı gerçek?
    ........



    Forumların amacı da bu değil midir zaten? Satıcının verdiği bilgilere değil de gerçek kullanıcıların yorumarına dikkat edenler forumlarda bilgi paylaşmaz mı? Bu bilgilere ulaşmak isteyen benim gibi kişiler forumlarda arayışa girmezler mi? "Eğrisini söylemezsek doğrusunu" nasıl bulacağız?





    Ben şahsi olarak bir şey demedim. Bu forum sitelerinde yapılan genel hatalardan bahsettim. Bende buradaki gerçek kullanıcı yorumlarına çok değer veririm. Bir çok konuda fikir sahibi olmamı sağlamıştır.

    Tabi ki satıcının verdiği bilgilere %100 güvenmek hata olur. Ancak satıcının sattığı aynı markanın iki değişik versiyonu karşılaştırıyorum. Yani eksiği de varsa fazlası da varsa ikisinde de var. Farklı satıcıların verdiği bilgiler değil.

    Kısacası benim kızdığım kişiler aracı/ürünü hiç kullanmadan onun hakkında dedikodu beyan etmesidir. Sizin soru sorduğunuzun da farkındayım. :-) Örnek siz araç alacaksınız araştırıyorsunuz. Balıklama sazan gibi atlayıp şu iyi şu kötü diyenlere kızıyorum. (NOT: bu topikte henüz öyle bir şey olmadı) Benim öfkem GENEL SAZANLARA. :-)




  • 2007 son kasa coralla kullanıcısıyım triptonik 5 ileri öyle anlattığın gibi çok bir sarsma yapmıyor aracım ama yakıt tüketiminde manuel araçlara göre biraz daha fazla olduğu kesin. birde yokuşlarda geri kaçırıyor bunu kesin söyleyebilirm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dexterr41

    2007 son kasa coralla kullanıcısıyım triptonik 5 ileri öyle anlattığın gibi çok bir sarsma yapmıyor aracım ama yakıt tüketiminde manuel araçlara göre biraz daha fazla olduğu kesin. birde yokuşlarda geri kaçırıyor bunu kesin söyleyebilirm

    Sarsınıtı konusunda bende aynı fikirdeyim. Bilip - bilmeyenler bu konuda çok abartıyor.
    Manüel den az yakıyor benimki. Sizin kullanım seklinizde etkileyebilir.
    Araçtan bir şikayetiniz var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexterr41

    2007 son kasa coralla kullanıcısıyım triptonik 5 ileri öyle anlattığın gibi çok bir sarsma yapmıyor aracım ama yakıt tüketiminde manuel araçlara göre biraz daha fazla olduğu kesin. birde yokuşlarda geri kaçırıyor bunu kesin söyleyebilirm

    Sarsınıtı konusunda bende aynı fikirdeyim. Bilip - bilmeyenler bu konuda çok abartıyor.
    Manüel den az yakıyor benimki. Sizin kullanım seklinizde etkileyebilir.
    Araçtan bir şikayetiniz var mı?


    Araçtan çok memnunum hiç bir sıkıtım yok bana da sıkıntı yaratmadı Allah şükür




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.