Şimdi Ara

Corolla MMT şanzıman

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
3
Favori
16.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.
    Şu an kullandığım 2006 model Kia Cerato 1.5 CRDI ADV. aracımın 8 taksidi kaldı.
    Taksitler bitince aracı değişmeyi düşünüyorum.
    Kafamda tiptronik vites bir araç var, toyotanın 1.4 D4 D lerini düşünüyorum. (2004-2008 model)
    Bu araçlarda kaç ileri vites var acaba?
    Meganların tiptroniklerinde 4 ileri var, bazı otomatik araçlarda da 4 ileri.
    Bu nedenle bu aracı merak ediyorum.

    Vites geçişleri nasıl, hissedilir düzeyde mi?
    Vites performansı, yakıt tüketimi konusunda bilgi verebilir misiniz?



  • Arkadaşlar neden şu kitapçığı hiç biriniz okumuyor acaba? Bizde de önceden 2011 c.extra vardı yokuşlarda kalkış için frene 2 kere basarsanız araba kendini kitler orda geri kaçırmaz. Adamlar yokuş kalkış desteğini yapmışlar zaten . Şu kitapçığı elinize alın ve lütfen okuyun mmt şanzımanlarda yokuşta kalkış için 2 kere frene dokunun tık diye kitler geri kaçırmaz.
  • 1- 6 ileri vitestir.
    2- Vites geçişleri tam otomatik gibi değildir, hissediyorsunuz. Bu nedenle çok iyi bir vites değil Toyota alacaksanız her zaman diyorum tam otomatik tercih edin MMT vites sorunlu bir vitestir. Bende 2011 corolla var mmt vitesli bu yüzünden satmayı düşünüyorum o kadar kötü bir vites...
    3- Yakıt tüketimi konusunda iyi, tek artısı o bana göre. Başka bir numarası yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    Arkadaşlar merhaba.
    Şu an kullandığım 2006 model Kia Cerato 1.5 CRDI ADV. aracımın 8 taksidi kaldı.
    Taksitler bitince aracı değişmeyi düşünüyorum.
    Kafamda tiptronik vites bir araç var, toyotanın 1.4 D4 D lerini düşünüyorum. (2004-2008 model)
    Bu araçlarda kaç ileri vites var acaba?
    Meganların tiptroniklerinde 4 ileri var, bazı otomatik araçlarda da 4 ileri.
    Bu nedenle bu aracı merak ediyorum.

    Vites geçişleri nasıl, hissedilir düzeyde mi?
    Vites performansı, yakıt tüketimi konusunda bilgi verebilir misiniz?


    MMT den uzak dur hangisini alırsan al....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: last06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    Arkadaşlar merhaba.
    Şu an kullandığım 2006 model Kia Cerato 1.5 CRDI ADV. aracımın 8 taksidi kaldı.
    Taksitler bitince aracı değişmeyi düşünüyorum.
    Kafamda tiptronik vites bir araç var, toyotanın 1.4 D4 D lerini düşünüyorum. (2004-2008 model)
    Bu araçlarda kaç ileri vites var acaba?
    Meganların tiptroniklerinde 4 ileri var, bazı otomatik araçlarda da 4 ileri.
    Bu nedenle bu aracı merak ediyorum.

    Vites geçişleri nasıl, hissedilir düzeyde mi?
    Vites performansı, yakıt tüketimi konusunda bilgi verebilir misiniz?


    MMT den uzak dur hangisini alırsan al....
    Teşekkürler arkadaşlar.
    O halde ibreyi ford focus ların 1.6 dizel tiptronic lerine doğru kaydıracağız gibi.

    Bir de ford forumunda sorayım bakalım onlar memnun mu?




  • Mmt de yaşadığınız sorunlar nelerdir acaba. Ekonomisinden dolayı çalıştığım şirkette bir sürü mmt Corolla var. Hiçbiri şanzıman problemi görmedi. Bende kendime mmt Corolla düşünüyorum o yüzden sordum, acaba ne sorun yaşarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intromantizma

    Mmt de yaşadığınız sorunlar nelerdir acaba. Ekonomisinden dolayı çalıştığım şirkette bir sürü mmt Corolla var. Hiçbiri şanzıman problemi görmedi. Bende kendime mmt Corolla düşünüyorum o yüzden sordum, acaba ne sorun yaşarım
    Bende maddi durumlarım el verdiğinde MMT şanzımanlı bir corolla alıcam.

    Nedenmi? ilk etapta MMT şanzıman nedir nasıl çalışır. Niçin bu kadar ısrarla üretimdedir onu

    bilmek lazım aklım erdiğince kendimce yorum yapıcam herkesin fikrine saygım sonsuz.

    MMT şanzıman manuelden bozma yarı otomatik sanzımandır (bence o bile değil neyse) ve tamamen yakıt tasarrufu yapması

    için üretilmiştir. Diğer şanzımanlara göre daha az arıza verir. Arızadan kastım aracın gitmemesi vs. manuelden bozma

    olduğundan dolayı kasılma yapıyor. Yeni araçlarında biraz iyi bende test ettim. Burda tamamen kişinin beklentileriyle alakalı

    olduğu açık sık sık dsg ile karşılaştırılır ama dsg nin ne kadar sorunsuz olduğunu araştırmak lazım benim tercihim bu konuda

    mmt şanzımandan yana olurdu yine söylüyorum benim tercihim. Herkese saygılar.




  • bighate34 B kullanıcısına yanıt
    çoguna katılıyorum ancak arıza vermeme konusunda en iyisi tam otomatiktir. 60000 km de yağ değişimi dışında bir bakım masrafı da yoktur saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatih999

    çoguna katılıyorum ancak arıza vermeme konusunda en iyisi tam otomatiktir. 60000 km de yağ değişimi dışında bir bakım masrafı da yoktur saygılar.
    Akırken çok kaygılanmıştım buradan eepey araştırma yaptım. yaklaşık 7-8 aydır biniyorum MMT nin hiçbir sıkıntısını görmedim. Ya kullananlarda problem var ya da bazıları sorunlu bu şanzımanların. Kullanımı da epey zevkli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelikuputis

    Akırken çok kaygılanmıştım buradan eepey araştırma yaptım. yaklaşık 7-8 aydır biniyorum MMT nin hiçbir sıkıntısını görmedim. Ya kullananlarda problem var ya da bazıları sorunlu bu şanzımanların. Kullanımı da epey zevkli.

    rampalarda durduğunda kalkış esnasında geri kaçırma oluyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    quote:

    Orijinalden alıntı: kelikuputis

    Akırken çok kaygılanmıştım buradan eepey araştırma yaptım. yaklaşık 7-8 aydır biniyorum MMT nin hiçbir sıkıntısını görmedim. Ya kullananlarda problem var ya da bazıları sorunlu bu şanzımanların. Kullanımı da epey zevkli.

    rampalarda durduğunda kalkış esnasında geri kaçırma oluyor mu?

    Alıntıları Göster
    Oluyor aynı düz vites gibi el firenini kullanarak kalkıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelikuputis

    Oluyor aynı düz vites gibi el firenini kullanarak kalkıyorum.

    tam otomatik ve düz viteslerde geri kaçırma olmaz. mmt kaçırıyor. bahsedilen sorun da bu. mmt lerin debriyaj kaçırması olayı. bu debriyaj kaçırma yüzünden vites geçişleri de kötü.
    Düz vitesli araçlarda geri kaçırma tamamen şoförün tecrübesi ile alakalı. el freni kullanmaya gerek yok. otomatiklerde de direk kalkıyor zaten.
  • kelikuputis K kullanıcısına yanıt
    Aracınızın markası ve modeli nedir acaba?

    Eğer yeni corolla ise kalkış destek sistemi olması gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: highjacker

    Aracınızın markası ve modeli nedir acaba?

    Eğer yeni corolla ise kalkış destek sistemi olması gerekiyor.

    2008 d4d corolla. kalkış desteği yok.


    Düz vites olup da geri kaçırmayan araba var mıdır? Hangisi acaba gidip hemen test edeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelikuputis -- 28 Nisan 2014; 11:12:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelikuputis

    quote:

    Orijinalden alıntı: highjacker

    Aracınızın markası ve modeli nedir acaba?

    Eğer yeni corolla ise kalkış destek sistemi olması gerekiyor.

    2008 d4d corolla. kalkış desteği yok.


    Düz vites olup da geri kaçırmayan araba var mıdır? Hangisi acaba gidip hemen test edeceğim.

    Yokuş kalkış desteği var ise kaçırmaz birde Şöförlük becerisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelikuputis

    quote:

    Orijinalden alıntı: highjacker

    Aracınızın markası ve modeli nedir acaba?

    Eğer yeni corolla ise kalkış destek sistemi olması gerekiyor.

    2008 d4d corolla. kalkış desteği yok.


    Düz vites olup da geri kaçırmayan araba var mıdır? Hangisi acaba gidip hemen test edeceğim.

    benim hep düz vitesli araçlarım oldu ama hic geri kaçırdığımı bilmem.
    tamamen pilotaj ile alakalı.
  • Cumleten merhaba. 2011 d4d mmt kullanicisiyim. Benim sevmedigim yanı , bazen bi kasis cukur veya yukseltiden biraz bile hizli gecseniz vites degistirmez yukseltmez yani bagirir. Sinir olursun manuel gecirirsin. O da kollardan da olmaz manuele gecirip oyle degistireceksin. Ben cok sukur baska sikintisini bilmem. Arac kendini kotü bi yola girmis hissedip hizi yukseltmemeniz icin kendini korumaya aliyor gibi iyimser bi yorum yapiyorum kendi kendime.saygilar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner


    quote:

    Orijinalden alıntı: kelikuputis

    Oluyor aynı düz vites gibi el firenini kullanarak kalkıyorum.

    tam otomatik ve düz viteslerde geri kaçırma olmaz. mmt kaçırıyor. bahsedilen sorun da bu. mmt lerin debriyaj kaçırması olayı. bu debriyaj kaçırma yüzünden vites geçişleri de kötü.
    Düz vitesli araçlarda geri kaçırma tamamen şoförün tecrübesi ile alakalı. el freni kullanmaya gerek yok. otomatiklerde de direk kalkıyor zaten.

    mmt dediğin triptonik değilmi ,Kafamı karıştırdın şimdi bindiğim arabayı unuttum .

    corolla 1.4 d-4d sol 2006 var bende triptonik geri kaçırması normal tam otomatik olmadığı için

    Ben arabamda yaşadğım tek sorun biraz devirsiz kullan vites geçişleri şaşırıyor

    Yoksa geri herseyi 10 numara bide yokuş aşağı inerken vites atmıyor bağırıyor buda tahminim hızlanmaması için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARTHUR.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öner


    quote:

    Orijinalden alıntı: kelikuputis

    Oluyor aynı düz vites gibi el firenini kullanarak kalkıyorum.

    tam otomatik ve düz viteslerde geri kaçırma olmaz. mmt kaçırıyor. bahsedilen sorun da bu. mmt lerin debriyaj kaçırması olayı. bu debriyaj kaçırma yüzünden vites geçişleri de kötü.
    Düz vitesli araçlarda geri kaçırma tamamen şoförün tecrübesi ile alakalı. el freni kullanmaya gerek yok. otomatiklerde de direk kalkıyor zaten.

    mmt dediğin triptonik değilmi ,Kafamı karıştırdın şimdi bindiğim arabayı unuttum .

    corolla 1.4 d-4d sol 2006 var bende triptonik geri kaçırması normal tam otomatik olmadığı için

    Ben arabamda yaşadğım tek sorun biraz devirsiz kullan vites geçişleri şaşırıyor

    Yoksa geri herseyi 10 numara bide yokuş aşağı inerken vites atmıyor bağırıyor buda tahminim hızlanmaması için

    Alıntıları Göster
    yaklaşık 6 aydır 2008 model 1.6 benzinli comfort mmt kullanıcısıyım.
    alırken mmt hakkında kaygılarım vardı ancak markaya güvenip Ya Allah dedim aldım. vitesin çalışması güzel alışana kadar ufak tefek aksaklıklar yaşadım tabi ama kısa sürede arabayla ahengi sağladık yani nerede nasıl tepki vereceğini kavradım şu an gayet memnunum. otomatik konumda vites yükseltirken gaz pedalı seviyesini iyi ayarlarsanız yığılma sarsılma gürültü vs problem yaşamazsınız ama vites düşürürken illa ki küçük tıkırtılar yapıyor baskı balatanın zayıflıyor oluşuna bağlıyorum. yine de benim için sorun değil sağlıklı çalıştıktan sonra pek takmam. (bundan evvelki 3-4 aracım ufak tefek şeyleri takıntı yapmamayı öğretti bana)
    şu anda şikayet sayılmasa da tek sorunum yine baskı-balatanın zayıflamasından mütevellit performanstaki düşüş. ilk aldığım günlerde keyif olsun diye çok oynadım vitesle. arada zorladığım da oldu hatta süper ivmeleniyordu çok hoşuma gidiyordu ama şimdi ivmelenme eskisi kadar iyi değil. tabi 34binde aldığım arabam şu an 50bine yaklaştı servisler balatayı daha erken bitirene de rastlamışlar ki benim balatam daha bi 30bin gidermiş. ama ben tabi değiştirtmeyi düşünüyorum çünkü bi süre sonra yakıt sarfiyatı artacak ve çekiş iyiden iyiye rahatsız edecek vs.
    aracın yokuşta geri kaçırması bence hiç sorun değil. fren pedalından ayağın kaldırılıp gaz pedalına basılması kadar zaman her daim vardır neticede debriyaj ayarlamanız diye bir durum sözkonusu değil mmt robotu ayarlıyor sizin yerinize.
    özetle mmt düşünenlere tavsiyem olumsuz yorumlara aldırış etmeyin düşünüyorsanız gidin temizini bulup alın. evet toyotanın multidrive s vitesler ve diğer cvt prensipli vitesler daha konforlu kabul ama asla mmt kadar ekonomik değil ve bence eğlenceli de olamaz.ben 39litre lpg ile 500km gidiyorum bunu tork konvertörlü tam otomatiklerle veya cvt şanzumanlarla kesinlikle yapamazsınız bi de tam otomatik viteslerde %100 kavrama diye birşey asla yoktur yani devrin yaklaşık %10-12 si heba olur gider bu da boşa giden yakıt sarfiyatını direkt arttırır.
    bu arada baskı-balata ve debriyaj rulmanı set olarak ve aisin marka 450 ila 650 arasında değişiyor. çok da masraflı sayılmaz aslında.




  • Benzinli corolla alacaklar mmt yerine tam otomatik alin derim, fakat dizelin tam otomatigi olmadigi icin mecburen mmt alacaksiniz, yeni kasada eskiye nazaran sanjiman vites oranlari ve gecisleri biraz daha tolere edilmis ama yine de bi tam otomatim gibi olamaz,ama alisanlar gayet memnun bu sanzimandan. Birde fordun eski cvt ve dsg lere gore cok daha arizasiz bi sistem
  • On yıl önce aldığım kısa süreli kia minibüsü saymazsak Corolla mmt ilk arabam. yurtdışında birçok ülkede çalıştım heryerde tutulan başka markalar olsada Toyotanın heryerde beğenildiğini gördüm. Gelince fazla araştırmaya zamanım olmadı ve dizel mmt aldım birçok arkadaş gibi önce endişelerim vardı ama gerçekten güzelmiş ve yanımdakiler pek anlamasa da ben vites geçişlerini hissediyorum hele en tatlı yeri de o
    Herkese hayırlı akşamlar
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.