Şimdi Ara

İlginç Biçimde zaman geçtikçe Oyunların kalitesizleşmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir süre oyun sektöründen uzak kalmıştım 2-3 sene kadar. Geri çok büyük bir umutla döndüm artık neler neler çıkmıştır kim bilir diye, karşılaştığım durum beni şoke etti. Koskoca fps yapımları resmen yıllar önceki oyunlardan daha dandik.
    Son zamanlarda çıkar popüler battlefield, cod ve birkaç serinin daha fps oyunlarını denedim. O seneler önceki Crysis 1 in, Blackops 1 in mekanik olarak motor olarak yanından geçemiyorlar. Çevre ile etkileşim 0 a inmiş. Etrafa mermi sıkıyorum doğru düzgün parçalanma yok bişi yok. Düşmanlar plastikmiş gibi ölüyor.
    Oyun kültürü olanlar bili blackops1 de bi hapishane kaçış sahnesi vardı neydi öyle düşmanların koluna bacağına sıkın parçalanıp kopuyordu. Ne taraftan vurursan düşman mermi etkisi ile savruluyordu. Crysis keza bilenler bilir ağaçlarla varillerle etraftaki her türlü nesne ile etkileşim var.
    Bu son çıkan oyunlarda nerdeyse camlar bile düzgün kırılmıyor. Çok hayret verici bir durum. Oyun sektörü nasıl olur da geriye gider her teknoloji gelişirken.

    Hikaye desen zaten kalmamış. O eski sürükleyicilikler, merak uyandıran efsane senaryolar bitmiş. 200 lira verip bi oyun alıyorsun bi bakıyorsun içinde single olarak sadece birbirinden bağımsız bi kaç bölüm koymuşlar. Nerde o sürükleyicilik, nerde o senaryolad

    Sizler ne düşünüyorsunuz benim gibi bu konuda rahatsız olan var mı, oyunların motor olarak, mekanik olarak geriye gitmesini açıklayabilecek var mıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmtayd -- 18 Temmuz 2018; 17:17:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Halen güzel oyunlar çıksa da, pazar buna yoğunlaşmış vaziyette, bu bi gerçek.

    Bunun da sebebini birçok arkadaş açıklamış çok doğru ve güzel biçimde.

    Bu ilk nasıl başladı, bu forumda da gördük, "grafik" ile.
    Adam çıkıyor, oyunun grafikleri güzelse "ooo müthiş" bilmemne, grafikler beklediğini vermiyorsa daha oyun çıkmadan "çöp" ilan ediliyordu.

    GranTurismo - Forza veya PC'deki herhangi bir oyun ile kıyaslamada "madem bu simülasyon, çimler niye yok?!" şeklinde gömmek için bile salak salak tartışmalara girdiler. Adamlar simülasyon ne demek onu da unutmuşlar, ya da hiç öğrenmemişler bile demek ki.

    Biz belli yaşın üzerindekiler aşinayız belki ama gerçekten bizden sonraki nesiller farkında değil.

    Dediğim gibi, bu aptallığın ilk ayağı "grafik" oldu. Firmalar önce "süper grafikler, aydınlatmalar" ile pazarlama yaptılar. Ekran kartları da bu pazarlamaya uydu, daha güçlü, daha bilmemne... Oyun firmaları grafiklere abandı, optimizasyon özürlü oyunlar görmeye başladık bu sayede.

    Grafiği basalım, güçlü ekran kartı alsınlar, optimizasyonu sallayalım...

    İkincisi ne oldu, multiplayer konusu.

    Oyun çöp olsun, bomboş olsun, hikaye de sunmayalım artık, full multiplayer olsun. Tamam sevilebilir, multi oynamak çok zevklidir, şudur budur ama oyunun bi hikayesi olmalıdır, gerekirse maç değil co-op yapacaksın.

    Geçenlerde BTK'nın bi haberi vardı, Türk erkek oyuncular birbirlerine karşı üstünlük sağlamak için, egolarını tatmin etmek için bilgisayar oynuyor diye. İlk başta "hadi len" dedim sesli şekilde. Sonra düşündüm, yahu dedim ben kendi yaşım için, kendim için bunu düşünüyorum, çoluk çocuk gerçekten de böyle, "makineyi açayım, bi maçta 100 küsür Kill yapayım, Ahmet2007 beni geçemesin, onu da headshot ile indireyim, yarın konuşamasın" modu hakim büyük ölçüde.

    Zevkine girelim de eğlenelim diyen az. Hatırlıyorum biz internet cafeye gidip 10 kişi CounterStrike oynardık, Half Life haritasında oynardık, gülmekten geberirdik. Hahaa adam nasıl zıpladı, aaa yanında görmedin hahaha, tipe bak cart curt... Şimdi bakıyosun adam yatmış sniper'la, çaaaat indiriyo uzaktan, veya onu geçtim, adam deli gibi gelişmiş, bi maça giriyosun, daha dur çatır çutur ölüp gidiyosun ne olduğunu anlamıyosun, adamlarla oynamaya hazır hale gelmen için 100 saat oynamak durumunda kalıyosun

    Battlefront oynuyoruz, yabancı serverda salağın teki bağırıyo, gerizekalı noooblaaaaaaar, bilmemnereye koşacaksınıııııııııııııız, sonra atıyo oyundan falan. Ulan salak, herkes eğlenmeye gelmiş işte, madem çok biliyosun sen koş oraya...

    Böyle böyle oldukça oyunların zevki kalmıyor, bişey anlamaz hale geliyor insan.

    Evet çok güzel yapımlar var, şudur budur ama onlar da illa ki bu gidişattan payını alıyor, alacak.

    Üçüncü de var aslında, nedir. Son modamız...

    Oyunu aldın, hikayesi hadi yok, multi oynadın. Bi bakıyosun, aaaaaaaa.... Ya ben dünyanın parasını verdim full oyun aldım bir defa... Ama yoooook, bilmemne Pass, Deluxe Edition, VIP Pass, Bilmemne Edition... Bunları istiyorsan şu kadar para vereceksin, oyun içinde bakıyosun herif bi silah kullanıyor, ne bu, 50 TL verirsen senin olur. Oldu canım...

    Mikro-makro ödemeler... Pay to Win'ler...

    Dördüncüsü, RPG'lerin de bu sayede suyu çıktı. Yazdıkça aklıma geliyor, uzun oldu farkındayım.

    RPG'lerde de multiyi de eklediler, bitti... Herkes giriyor, amaçsızca onu kestim bunu kestim... Eee neye yaradı? Hikaye yine yok, zorlama yok, araştırma yok, bu mu oyun?

    Eh, oyuncular bunu istedikten sonra EA de yaşar, Ubisoft da kendini pek geliştirmeden ısıtıp ısıtıp oyun çıkarır, çoluk çocuk da offff manyak muhteşem diye para kazandırmaya devam eder. Diğerleri de kaliteyi korumak adına bişeyler yapmaya çalışır.

    Bakalım ne olacak bu işin sonu, göreceğiz.
  • ilginç değil

    z kuşağı hazıra konmayı seven, araştırmayan, zora gelemeyen, hemen herşey önüme konsun kafasında bir nesil

    oyun firmaları da türlerini buna göre evrilttiler

    başla-hızlıca tüket-yenisine geç mantığı var artık

    yapacak birşey yok
  • Katılmıyorum bugün hala eski oyunların tadında kaliteli yapımlar çıkıyor.Tüm oyun sektörü sadece ea,ubisoft,activision gibi üçkağıtçı firmalardan ibaret değil.Ayrıca black ops serisinin de şimdiki Cod'lar dan pek bir farkı yok tamamen konsol mentalitesinde geliştirilmiş içi bomboş oyunlar.O seri 2005'te çıkan ikinci oyundan sonra mahvoldu.Sadece popüler oyunlara değil başka kaliteli yapımlara da yönelmek lazım ama hiçbiri doğru düzgün satamadığı için yok olup gidiyor.
  • Eskiden oyunlarda belli bir sanat, kurgu ve kalite vardı. Şimdi ise mekaniklik, çabuk üret çabuk tükettir mantığı var. Özellikle Ea denen batmasını dört gözle beklediğimiz dünyanın en korkunç en kötü kalpli en merhametsiz en kapitalist oyun şirketinin etkisi büyük bunda. Tengri Ea nın belasını versin ama Fifa yoluna daha iyilerle devam etsin bir şekilde.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.A.A.d city

    Katılmıyorum bugün hala eski oyunların tadında kaliteli yapımlar çıkıyor.Tüm oyun sektörü sadece ea,ubisoft,activision gibi üçkağıtçı firmalardan ibaret değil.Ayrıca black ops serisinin de şimdiki Cod'lar dan pek bir farkı yok tamamen konsol mentalitesinde geliştirilmiş içi bomboş oyunlar.O seri 2005'te çıkan ikinci oyundan sonra mahvoldu.Sadece popüler oyunlara değil başka kaliteli yapımlara da yönelmek lazım ama hiçbiri doğru düzgün satamadığı için yok olup gidiyor.
    Dediğiniz gibi Cod sonradan, bence blackops 1 den sonra bitti. 1 i de oynadım 3 ü de 3 resmen dandik. Oyunda aynaya ateş ediyorum kırılmıyor bile. Düşmanları vurma hissi yok. Vaktiniz imkanınız var ise açın bi blackops 1 i oynayın o adamlara her mermi sıkışta nası vurulduklarını yaralandıklarını görün, bi bacağına sıkınca sıktığınız yerden sendeleye sendeleye yürüdüğünü görün sonrada 3. Oyunun hissiyatsız oynanışını deneyimleyin zaman geçtikçe iyiye gitmesi gerekirken nasıl kötüye gittiğini aklım gerçekten almıyor. Eskiden pc de şimdi ps de oynuyorum ama farkın ordan olacağını da zannetmiyorum.



    Ayrıca Bahsettiğiniz kaliteli yapımları örnek verebilirseniz deneriz bizlerde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmtayd -- 4 Temmuz 2018; 14:29:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • naughty dog ve santa monica gibi belli bir çıtayı yakalamış ve üzerine çıkmayı başaran firmaları ayrı tutmak gerekli bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gamer-x -- 4 Temmuz 2018; 15:31:56 >
  • Eski oyunlarda amatör ruh vardı,amatör ruhun karşılığını maddi/manevi verecek tüketim zevkine sahip kitle vardı.Müzik,görsellik,senaryo,yapay zeka kriterlerinde her zaman a+ kaliteyi kovalardı yapımcılar.Eski oyun müziklerini aç bugün, sıkılmadan dinlersin.Şimdi twitchdeki para ile oyun oynayan adamlardan en popüler olanlarından 2,3 tanesini 1,2 ay kirala oyununu oynat,oyunun a kalite değilde b veya c seviyesinde olsun o oyun milyonlar satıyor.Oyun yapan insanlarda bu durumda ne yapacaklarını şaşırdı.Bizim gibi hikaye,senaryo,müzik gibi sanata dair ögelerin oyun içine yedirilmesiyle,oyunlara apayrı değerle bakıp,tüketim kriterlerini buna göre belirleyen kesim artık azınlıkta kaldı.Bugün yine Resi2 yeniden yapılıp e3 ün en iyi oyunu seçiliyorsa,o zamanlarda bir şeyler kökten doğru yapılmış demektir.O dönemdeki işler o kadar yürekten ve düzgün bir ruhla yapılmış ki,o oyunlardaki heyacanı ve oynarken ki keyfi bugün yeninden yapılsa yine buluyoruz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu tamamen şimdiki oyuncu neslinin oyun anlayışı ile alakalı bir olay. Onlar bunu istiyor firmalar da bunu yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hikayeli oyunlar için konuşuyorum:

    Bunun en temel sebebi gelişen teknoloji yüzünden oyun yapımının zorlaşması ve uzaması. Oyuncu kitlesinin büyük çoğunluğunun işinde gücünde olan adamlar yerine günde 8 saat oyun oynayan asosyal çocuklar olması. Bu yüzden 8 saatlik unutulmaz deneyime sahip, film kalitesindeki oyunların yerini 20-30 saatlik içi boş, kendini tekrar eden açık dünya oyunları aldı.

    Kaliteli multiplayer oyunları zaten gömdük.

    Hem senaryo hemde multiplayer olmaya çalışan oyunlar da bitti, olanlarda da multiplayer ağırlıklıyken senaryo süs amaçlı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Multiplayer shootet da parçalanma efekti önemlidir, lakin daha da önemlisi dengeli sınıf/silah zorunluluğudur.

    Devir multiplayer devri, dolayısıyla ortak platform kullanıcı firmalar bahsettiğin şeylere değil, - bana göre önemli olan- yukarıda ki denge olayına konsantre oluyorlar, daha doğrusu olmaya çalışıp beceremiyorlar.

    Bina parçalanmış parçalanmamış , multi de önemsiz şeyler. Tamam ,mekanik olarak iyi ve yerinde stratejiyi geliştirmek için de kullanılır ama a sınıfının yapısı b sınıfının yapısından çok daha uç seviyede ise bu multi oyunu mahveder.

    Bu yüzdendir ki bu oyunlarda bir sınıf revamp diğer sınıf nerf alır, firma buna kafa patlatır çünkü oyunu uzun süre oynayacak olan adam,dolayısıyla para kazandıracak adam, buna öncelik verir.

    Bundan dolayıdır ki, yapım süreçlerinin artık uzun ve pahalı olması, trend ne ise onun sunulaması sonucunda para kaybı gibi kaygılardan , firmalar az mekanik koymaya çalışıyor. Çünkü hem zaman kaybı hemde bazı durumlarda oyuncuyu çıldırtacak mekanikler bunlar.

    Karşımdaki düşmanın nasıl yere düştüğüne bakmam, düşmanın öldüğünü hızlıca anlamalı, diğer düşmana odaklanmalıyım.
    Yada sağımdan solumdan görüş alanımı kısıtlayıcı parçacık efektlerini firma koysa dahi, seçenek kapsamında ise kapatmak isterim.

    Yine 60 fps gerçeği var, firmalar ne kadar efekt katarlar ise , istenilen en düşük fps miktarı daha da azalır ve oyuncu kaybeder. E , multi oyununda birkaç saat hatta hafta geçiren değil, devamlı oynayacak oyuncu gelir sağladığı için, firmalar bu efektleri törpüler.

    Çünkü şuan hiçbir konsol full detay 60 fps 4K verebilecek kapasitede değil.

    Yani olay şuna çıkar; Benim gibi multi sevici tayfa yüzünden derin hikayeli, müthiş mekanikle oyunlar göreniyorsunuz-özellikle shooter tarafında-. Ama yine Benin gibi multi seviciler büyük oranda firmalara para kazandırıp-kart/kasa açmak, kostüm almak gibi - sektörün biyümesine direkt katkı sağlıyor.

    Ha bu bahsettiklerim , konu sahibimin dile getirdiği sorunların %100 sorumlusu olmayabilir ama oldukça büyük bir yer tutuyordur.

    not; single oynarken yalnızlık hissetmiyor musunuz, size oluk oluk amaçsızca gelen yapay zekayı imha etmek nasıl bir zevk veriyor?
    Cidden single oyuncularına bu konuda hayranım.
    Ömrümde ilk defa konsol almış biri olarak,konsolumda sadece; Battlefront 2, Titanfall 2, BF 1 var. O kadar ps ex oyunu inanılmaz fiyatlara satılırken , oynamak inanılmaz derecede can sıkıntısı oluyor bende.
    Valla helal olsun size.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PuSaT28

    Multiplayer shootet da parçalanma efekti önemlidir, lakin daha da önemlisi dengeli sınıf/silah zorunluluğudur.

    Devir multiplayer devri, dolayısıyla ortak platform kullanıcı firmalar bahsettiğin şeylere değil, - bana göre önemli olan- yukarıda ki denge olayına konsantre oluyorlar, daha doğrusu olmaya çalışıp beceremiyorlar.

    Bina parçalanmış parçalanmamış , multi de önemsiz şeyler. Tamam ,mekanik olarak iyi ve yerinde stratejiyi geliştirmek için de kullanılır ama a sınıfının yapısı b sınıfının yapısından çok daha uç seviyede ise bu multi oyunu mahveder.

    Bu yüzdendir ki bu oyunlarda bir sınıf revamp diğer sınıf nerf alır, firma buna kafa patlatır çünkü oyunu uzun süre oynayacak olan adam,dolayısıyla para kazandıracak adam, buna öncelik verir.

    Bundan dolayıdır ki, yapım süreçlerinin artık uzun ve pahalı olması, trend ne ise onun sunulaması sonucunda para kaybı gibi kaygılardan , firmalar az mekanik koymaya çalışıyor. Çünkü hem zaman kaybı hemde bazı durumlarda oyuncuyu çıldırtacak mekanikler bunlar.

    Karşımdaki düşmanın nasıl yere düştüğüne bakmam, düşmanın öldüğünü hızlıca anlamalı, diğer düşmana odaklanmalıyım.
    Yada sağımdan solumdan görüş alanımı kısıtlayıcı parçacık efektlerini firma koysa dahi, seçenek kapsamında ise kapatmak isterim.

    Yine 60 fps gerçeği var, firmalar ne kadar efekt katarlar ise , istenilen en düşük fps miktarı daha da azalır ve oyuncu kaybeder. E , multi oyununda birkaç saat hatta hafta geçiren değil, devamlı oynayacak oyuncu gelir sağladığı için, firmalar bu efektleri törpüler.

    Çünkü şuan hiçbir konsol full detay 60 fps 4K verebilecek kapasitede değil.

    Yani olay şuna çıkar; Benim gibi multi sevici tayfa yüzünden derin hikayeli, müthiş mekanikle oyunlar göreniyorsunuz-özellikle shooter tarafında-. Ama yine Benin gibi multi seviciler büyük oranda firmalara para kazandırıp-kart/kasa açmak, kostüm almak gibi - sektörün biyümesine direkt katkı sağlıyor.

    Ha bu bahsettiklerim , konu sahibimin dile getirdiği sorunların %100 sorumlusu olmayabilir ama oldukça büyük bir yer tutuyordur.

    not; single oynarken yalnızlık hissetmiyor musunuz, size oluk oluk amaçsızca gelen yapay zekayı imha etmek nasıl bir zevk veriyor?
    Cidden single oyuncularına bu konuda hayranım.
    Ömrümde ilk defa konsol almış biri olarak,konsolumda sadece; Battlefront 2, Titanfall 2, BF 1 var. O kadar ps ex oyunu inanılmaz fiyatlara satılırken , oynamak inanılmaz derecede can sıkıntısı oluyor bende.
    Valla helal olsun size.
    Resident Evil 2 oynadınmı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1982-utkan

    Resident Evil 2 oynadınmı ?

    Sana oynayıp sonuna kadar geldiğim oyunları yazayım ( 2002 yılından bu yana pc sahibiyim. Yani 16 yıldır oyunsuz günüm olmadı); Kill Switch,Crysis 1-2, CoD 1-2, Prince of persia 2, Skyrim.

    Bu kadar. Bunlar dışında oynadığım tüm single player oyunları ya 3 saat bilemedin 5 saat oymadım. Çünkü yok ,bana hiçbir şekilde zevk vermiyor, anksiyeteye sokuyor. Ciddiyim, laf olsun diye söylemiyorum.

    Bu şekilde multi seviciliğimin sebebi büyük ihtimal 10 sene kesintisiz mmorog oynamam.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyununa göre değişir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz büyüdük, kirlendi dünya....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Grafikler artikca oyunlarin kalitesi ve tarzı zevki herseyi düştü.



    Az grafik isteyen bir makina çıksın tekrar piyasaya,oyunlar peynir ekmek gibi piyasaya sunulsun.onlarin içinden bir kaç tane efsane oyunlar gün yüzüne çıkar!hemde diğer oyunlarda cerezlik olur.misal ps1 ps2 lere oo7 oyunları gelirdi. Bu yeni nesil konsollara yapılmıyor. Sebebi tam bu işte.grafik basacagiz ama umdugumuz satışı yakalayamiyacagiz korkusu.ama düşük maliyetli vlnir makinaya yapılsa oyun.istediği satış rakamı yakalayamasa bile.fazla zararı olmaz sirkete



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TeXaS_GaL -- 14 Temmuz 2018; 12:10:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle bir durum tam olarak yok, yalnızca sayıları seyrekleşti. Yeni çıkan çok güzel oyunlar var.

    Witcher 3 (2015)
    DOOM (2016)
    Resident Evil 7 (2017)
    Fallout 4 (2015)
    Dark Souls III (2016)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yo_Sun

    Böyle bir durum tam olarak yok, yalnızca sayıları seyrekleşti. Yeni çıkan çok güzel oyunlar var.

    Witcher 3 (2015)
    DOOM (2016)
    Resident Evil 7 (2017)
    Fallout 4 (2015)
    Dark Souls III (2016)
    Fallout 4'ün tam olarak neresi iyi? Fallout'a dair bir çok şey yok oyunda oyun açık dümya aksiyon oyununa dönmüş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek oynadığım Fallout oyunu bu olduğu için ben çok beğendim.
  • Fallout New Vegas'ı bir dene istersen grafikler çok kötü gelecektir ama biraz zaman sonra alırşırsın o zaman bu Fallout'u neden beğenmediğimizi anlarsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskisi iyi olan oyunların yenilerinin kötü olması tüm sektörü kötü yapmıyor bence. O zaman black ops iyiydi şimdi de titanfall 2 iyi. Hollow knight oynayıp da büyülenmemek mümkün mü?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akilsizadam -- 15 Temmuz 2018; 19:40:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.