Şimdi Ara

İlginç bir sorunum var - Motordan Anlayanlar İçeri Lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
7.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Edit:

    Sorun aşağıdaki mesajlarda anlatılmaktadır.




    Eski mesaj:

    Debimetre Nedir? Turbo Basınç Sensörü Nedir? Arızası durumunda neler olur bilenler var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaptorFX -- 23 Kasım 2012; 21:36:19 >



  • Daha önce vezir ve O.B.K hocamın yazdığı birkaç mesajı alıntı yapıyorum. İçinde pek çok sorunun cevabını barındırmaktadır.




    (debimetrenin fişinin çekilmesi ile ilgili yazdığı mesaj)

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın turbulanstr,

    debimetreyi çıkarmak demek aracı uzun sürede kanser etmekle aynı şeydir , yani focus focus sigara içmeye başlaması ile benzer şeydir. İşin teknik kısmını üstadımız OBK anlatmış ama ben daha akılda kalıcı olarak simule etmeyi tercih ederim.

    neden kanser olur.

    1- debimetre silindirlere giden havayı ölçer temel görevi budur ölçer de neden ölçer soran yok.
    hava yakıt karışımı diyoruz , eskiden karbüratör vardı iş mekanik olarak yapılırdı bernolli prensipleri ile ventureden geçen hava a hızlanınca ayar vidasınla ayrlanmış yakıtı basınç farkından çekerdi.

    şimdi elektronik dünyasına teslim olmuşuz ve yakıtı belirli bir basınçta yakıt pompası ile hızlandırıyoruz bu yapılmasa yakıtın debisi düşük olur . Sonra bir zamanlayıcı silindirlere püskürtülen yakıtı kontrol eden enjektörlerin açılıp kapanma süresini artı eksi değiştiriyor .buraya kadar bir problem yok .Çünkü silindirler hızlandığında bu zamanın kısalması ile sabit bir zaman uygulaması yapılsa idi, karışımı hep sabit yapmış olur ve yokuşlara geldiğimizde araç bayılır ve çıkamazdı .
    Kısaca güç istendiğinde zengin karışım yapılmalıdır. Peki gücün istendiği nasıl anlaşılcak yani kısa bir süre zengin karışım uygulanması isteniyorsa motor bunu nasıl bilecek veya tam tersi sakin bir gidişte fakir karışım istendiğini nasıl anlayacak .İşte debimetre veya akışmetrenin görevi içinden geçen havanın metre/saniye cinsinden ölçüsünü beyne yani ECU ya göndermesi gerekir ki bu hasas yar yapılabilsin veya turbo için yakıt miktarı artı veya eksi olarak tespit edilsin.

    ayrıca çok önemli bir konu daha var hepimizin bildiği üzere turbolar soğuk havayı sever .Aslında tüm araçlar soğuk havadan hoşlanır çekişin yüksek olduğunu motordan hiç anlamayanlar bile hissetmektedir. Bunun nedeni havanın soğuduğunda içindeki oksijen oranın artmasıdır. combustion daki yanmanın en önemli bileşeni oksijen miktarıdır . Bu çok hassas ve verim için çok önemli bir orandır. Formülleri çok iyi bilen beyin bu hesaplaları, yeni nesil chipler ile saniyede milyonlarca kez hesaplayarak küçük ayarlamaları yapabilir. İşte birinci neden olan debimetre kapatılınca silindirlere giden oksijen miktarını artık hesaplama değil atmasyon bir değer ile ECU göndermeye başlar. Normalde hata vermesini beklerim ama neden bilgi vermemiş arge tasarım hatası herhalde.

    2-Bu takdirde zengin karışım artık aracın bir fenomeni haline gelir. Bu aracın güç artışındaki mantığı anlamak için yeterlidir. Zaengin karışım demek bir aracın maksimum performasa yakın yakıt karışımı anlamına gelir. yakıt tüketim değerleri her zaman fakir karışım öngörülerek kataloglara konur çünkü eğer bir yokuş çıkılmıyorsa sabit hızla 90-100 ile gidildiğinde gaza dokunsanız bu hızı koruyan ECU buna göre yakıt gönderecektir.

    zengin karışımın devamlı olması birçok problem yaratır ilk başta, turbo arızası uzun sürelerde beklenir .Zengin karışın bol kurum demektir bu kurum silindirler içinde ve yağa karışarak tüm sistemi sigara için adamımızdaki gibi götürür. Aniden değil azar azar .

    3- Bir müddet sonra motor kompresyon kaçağı vermeye başlar çünkü gereksiz bir zengin karışım aracı atak ve güçlü yapabilir ama bunun bir bedeli vardır .Bedeli piston segmanları ve yağın çabuk kirlenmesi ile kendini belli eder. Yağ için bizim uzun değiştirme periodlarımız ve bakım eksiklikleri ise krank üstü çizikler ve her yerde bol bol hasar yapar. Özetle aracın ömrü kısalır .

    4- Zengin karışım yeni nesil araçların hasas olan katalizörünü de çökertir. Çünkü tasarımda akıllı halkımızın dilden dile efsane yaratıp bir parçanın fişini çekeceği düşülmemiştir. Kimsenin aklına da gelmez. o kadar hesap kitap yap, yok soğuk havada çok oksijen gider, buna göre yakıtı biraz azaltalım soğukta yakmasın de ,düzinelerce sayfa yazılıma ek yap sonra taksici esnafımız fişini çeksin .Bu parçayı buraya koyanın aklının ucundan bile geçmemiştir herhalde .Ama maalesef çok şey duyuyoruz bu da normal, aman ha her duyduğunuzu uygulamayın diyorum.

    5-evet belki argedekiler parça kabloları arıza yaparsa yolda kalınmasın kısa müddet servise kadar idare edilsin diye lamba yakmıyorlardır ama anormallik ECU arıza kodlarına mutlaka kayıt ediliyordur. aracın tüm parametreleri çok kapsamlı olarak sistemde denetlenir. sizin gaza basışınızdaki çabukluk veya yavaşlık bile dikkate alınmaktadır. Aracı akıllı yapan yazılımdır unutmayalım.

    şimdi bu kadar önemli parça hasar görmesi bile arcın yakışından güç tanımına kadar herşeyi etkilemesi mümkün iken AMMAN diyorum AMMAN bilmeden hiçbir fişi çekmeyin sadece fazla merak iyi değildir diye sözü noktalayım.





    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Debimetre motora alınan hava miktarını ölçer. Böylelikle oksijen yoğunluğu ve giren havanın debisi hakkında tahmin yaparak ona göre yakıt gönderir. Yani motora fazla hava girerse daha zengin karışım hazırlatır, daha az hava girerse daha fakir karışım hazırlatır ECU'ya.

    Tutup da bu parçayı sökerseniz araç hava girişinden haberdar olamaz. Sürekli güvenli modda kayıtlı olan zengin bir değerde hava akışı bildirir ECU'ya. Aracın her şartta sorunsuz çalışabilmesi için de bu değer genelde -(eksi) sıcaklık ve yüksek debi değerleridir. E haliyle de zengin karışım hazırlanır.

    Bu şekilde performans arttığını düşünmek veya bu şekilde performans artışı ummak yanlış olur. Çünkü debimetreden gelecek veriye ECU'nun her daim ihtiyacı vardır. Siz değişken gelmesi gereken veriyi göndermeyince ECU otomatik olarak sabit bir default veriyi kabul ediyor ve zengin karışım hazırlıyor. Bu da düzensiz çalışma anlamına gelir. Sürekli zengin karışım motorunuzda uzun vadede sorunlara yol açar.

    Tavsiye etmiyorum.





  • üstatların cevaplarını uzun uzun okurduk..konular çok faydalıydı...
    şimdi mumla arıyoruz..
  • peki arızalarında ne gibi sorunlar olur?

    Bir de rampa basın kaptörü nedir acaba?
  • Aracım eskiye göre 2lt fazla yakıyor ve düşük devirlerde 2-3. viteste düşük hızlarda araç tekler gibi hareket ediyor. Hani stop etmeden önce sallanırya aynen öyle sallanıyor. Çekişinde bir sorun yok. 150km hıza falan da rahatca çıkabiliyor. Enjektörlere baktırdım, mazot filtresini yeni değiştirmiştim aynı hatta yine değiştirdim dün düzeldi gibi oldu bugün yine durum aynı.

    Acaba bu sorun debimetreden ya da turbo basınç sensöründen olabilir mi? Rampa basıç kaptör falan da olabilir mi?

    Yoksa farklı bir durum mu söz konusu acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    üstatların cevaplarını uzun uzun okurduk..konular çok faydalıydı...
    şimdi mumla arıyoruz..

    Aynen öyle şimdi çoluk çocuk doldu rodaj yoktur, ilk 100'e gireyim babam bana ne alsın gibi saçma sapan konular açılıyor. Eski donanımhaberi özledik.
  • quote:


    Sabit bir süratle giderken benim aracımda da zaman zaman silkeleme yapıyordu. O devir bandının altına indiğimde ya da üzerine çıktığımda silkeleme geçiyor. Servise sorduğumda " bazen EGR kendini temizlerken gönderdiği sinyaller bu teklemeyi yaptırıyor " şeklinde bir yanıt verdiler. Bana çok tatminkar bir açıklama gelmedi. Kendi kanım şudur; daha önce de gaz teli kullanmayıp elektronik olarak gaz bilgisi gönderen araçlar kullandım. Gaz teli olan araçlarda kelebek mekanik olarak kontrol ediliyor ve gaza basma oranında açılıp kapanıyor. Gaz teli kullanılmayan araçlarda bu iş elektromekanik röleler veya servolar ile yaptırılıyor. Gaz pedalının kumanda ettiği sensor ya da reosta öyle bir konuma geliyor ki bir üst değer ile bir alt değer arasında tereddüt yaşıyor ve kelebeği açsam mı açmasam mı der gibi gazı bir verip bir kesiyor. Bu da aracı silkeliyor. Gaz pedalını bu tereddütlü kısımdan alta ya da üste doğru kurtardığınızda otomatikman tereddütlü kelebek pozisyonu normal işlevine dönüyor.

    Dikkat ettiyseniz belli bir pozisyonda gaz pedalı sabit bir noktadayken bunu yapar ve ayağınızı biraz çekerseniz veya biraz daha gaza basarsanız normale döner. Stabil bir sürat ve devirde yapar bunu. Sanki hızlanayım mı yavaşlayayım mı der gibi. Başka elektronik gaz kontrollü araçlarda da başıma geldiği için, aracımda sorun olmadığını ve bunun tamamen bu elektronik gaz sisteminden dolayı olduğunu biliyorum. Eğer ilgili devirde bir sorun olsa , sürekli akselerasyonda da o devri yakaladığında bir silkeler ve geçtikten sonra düzelirdi. Oysa ki 1000 rpm den 4000 rpm e kadar sürekli akselerasyon halindeyken o devir bandını sorunsuz ve tereddütsüz bir biçimde geçersiniz.

    Sabit bir süratle gitmeye çalışırken yaşanan bu kararsızlığı bazen sıkışık trafikte 1. viteste çok yavaş bir şekilde ilerlemeye çalışırken de yaşıyor olmanız olasıdır. Kalkış yaparsınız 1. viteste , trafik sıkışıktır, hızlanamayacak olduğunuzdan ayağınız gaz pedalından çekmişle çok hafif basıyormuş gibi bir konumda kalır ve başlar araç silkelemeye. Gaz pedalından ayağınızı tamamen çektiğinizde rölanti sensörü durumu ayarlar ve silkeleme biter veya gaz pedalına biraz daha basarsınız ve hafif bir hızlanma ile silkeleme yine geçer.

    Ben müdahale edilmesi gerekmediğini düşünüyorum. Tabi anlattıklarım şahsi fikrimdir. Katılan olur ya da olmaz saygı duyarım.


    Yukarıdaki yorum gibi bir durum araçta yaşadığım. EGR iptal edilmiş araçta.

    Diyelim ki durum yukarıda alıntı yaptığım gibi o zaman ne değişmesi lazım?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yok mudur bu sorulara cevap bulabilecek?
  • Yaşadığınız problemi net bir şekilde anlatabilir misiniz? Konunun başında sadece bu iki parça hakkında bilgi almak istediğinizi sanmıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Yaşadığınız problemi net bir şekilde anlatabilir misiniz? Konunun başında sadece bu iki parça hakkında bilgi almak istediğinizi sanmıştım.

    Sorun bu iki parçadan gibi geldi de merak etmiştim.

    Aracım eskiye göre 2lt fazla yakıyor ve düşük devirlerde 2-3. viteste düşük hızlarda araç tekler gibi hareket ediyor. Hani stop etmeden önce kerkinir ya aynen öyle sallanıyor. Çekişinde bir sorun yok. 150km hıza falan da rahatca çıkabiliyor. Enjektörlere baktırdım, mazot filtresini yeni değiştirmiştim hatta yine değiştirdim dün düzeldi gibi oldu bugün yine durum aynı.

    Acaba bu sorun debimetreden ya da turbo basınç sensöründen olabilir mi? Rampa basıç kaptör falan da olabilir mi?

    Yoksa farklı bir durum mu söz konusu acaba?

    Delphi servisinden elemanla teste çıktık sorun çıkarmadı ama eminim birazdan eve giderken yine sorun olacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Sorun bu iki parçadan gibi geldi de merak etmiştim.

    Aracım eskiye göre 2lt fazla yakıyor ve düşük devirlerde 2-3. viteste düşük hızlarda araç tekler gibi hareket ediyor. Hani stop etmeden önce kerkinir ya aynen öyle sallanıyor. Çekişinde bir sorun yok. 150km hıza falan da rahatca çıkabiliyor. Enjektörlere baktırdım, mazot filtresini yeni değiştirmiştim hatta yine değiştirdim dün düzeldi gibi oldu bugün yine durum aynı.

    Acaba bu sorun debimetreden ya da turbo basınç sensöründen olabilir mi? Rampa basıç kaptör falan da olabilir mi?

    Yoksa farklı bir durum mu söz konusu acaba?

    Delphi servisinden elemanla teste çıktık sorun çıkarmadı ama eminim birazdan eve giderken yine sorun olacak

    Yakıt tüketiminin fazla olmasının sebebi debimetrede oluşan bir problemden kaynaklanabilir. Eğer debimetre aktif değilse, ECU her devirde default ayarı neyde o ölçüde bir karışım hazırlanılmasını sağlayacaktır. Dolayısı ile zengin karışım ile çalışan motorda, kısa bir süre sonra kurumlaşma meydana gelecektir. Burada şu sorulabilir. Yakıt tüketimi artışı silkeleme ile birlikte mi meydana geldi, yoksa önceden var mıydı? Çünkü debimetrenin arızalı olması, belli bir süre sonra kurumlaşmaya sebep olmuş olabilir, bir de tabii enjektörlerde hasara yol açmış olabilir.

    Bunun dışında silkelemenin birden fazla sebebi olabilir. Kötü yakıt, EGR valfinin arızalı olması, enjektör arızası başlıca sebeplerdir.

    Size tavsiyem aracınızı bilgisayara bağlatın. Eğer hiçbir arıza ışığı yanmasa bile, hata kodları okunabilir. Bu sayede arızanın kaynağı bulunabilir. Debimetre arızası genelde arıza ışığı yakmaz fakat EGR valfi motor arızası verir. Fakat aracınızı götürdüğünüz yerin hatayı silmek yerine sebebini bulmasına dikkat edin.

    Eğer debimetreden kaynaklı bir sorun meydana gelmişse carbon clean yaptırmanızda fayda var. Silindirlerdeki kurumun temizlenmesi gerekir. (Carbon Clean, uygun kimyasal ve cihazlar ile yapılmalıdır, aksi taktirde zarar verir, genelde tavsiye edilmemesinin sebebi de budur.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16
    Yakıt tüketiminin fazla olmasının sebebi debimetrede oluşan bir problemden kaynaklanabilir. Eğer debimetre aktif değilse, ECU her devirde default ayarı neyde o ölçüde bir karışım hazırlanılmasını sağlayacaktır. Dolayısı ile zengin karışım ile çalışan motorda, kısa bir süre sonra kurumlaşma meydana gelecektir. Burada şu sorulabilir. Yakıt tüketimi artışı silkeleme ile birlikte mi meydana geldi, yoksa önceden var mıydı? Çünkü debimetrenin arızalı olması, belli bir süre sonra kurumlaşmaya sebep olmuş olabilir, bir de tabii enjektörlerde hasara yol açmış olabilir.

    Bunun dışında silkelemenin birden fazla sebebi olabilir. Kötü yakıt, EGR valfinin arızalı olması, enjektör arızası başlıca sebeplerdir.

    Size tavsiyem aracınızı bilgisayara bağlatın. Eğer hiçbir arıza ışığı yanmasa bile, hata kodları okunabilir. Bu sayede arızanın kaynağı bulunabilir. Debimetre arızası genelde arıza ışığı yakmaz fakat EGR valfi motor arızası verir. Fakat aracınızı götürdüğünüz yerin hatayı silmek yerine sebebini bulmasına dikkat edin.

    Eğer debimetreden kaynaklı bir sorun meydana gelmişse carbon clean yaptırmanızda fayda var. Silindirlerdeki kurumun temizlenmesi gerekir. (Carbon Clean, uygun kimyasal ve cihazlar ile yapılmalıdır, aksi taktirde zarar verir, genelde tavsiye edilmemesinin sebebi de budur.)

    1000km önce aracı Bahçelievler bosch servisinde yağ bakımına aldırdım. Yağ, yağ filtresi, polen hava ve yakıt filtresi değişti. Aracımı oradan çıkardığımda araçta bir tuhaflık hissettim. Sonra 10-40 yağa yordum bu olanı. Sonraları baktım ki araç resmen 2lt ( hatta şuan 3lt ye çıktı ) fazla yakıt tüketiyor.

    Enjektörlere baktırdım ki 10 ay önce yenilenmişti hiç sorun çıkmadı. Turbo ve mazot pompası ölçüleri de normal. Sonra bosch filtre yapar dediler değiştirdim. Değiştirdiğim gün iyi gibiydi sonraki gün yine başladı yakıt yükselmeye.

    Tekleme son iki haftadır var. Yağ değişimiyse 2 ay önce oldu.

    Servise gidip dünya kadar para bayılmak da istemiyorum ki istanbulda reno servisleri ana baba günü. Bakım yaptırmaya gün almak için bile gün almak gerekiyor. Sanayide de anlayamadılar neden olduğunu. Bilgisayara falan bağladı iki farklı yer sonuç hüsran.

    Bugün delphi servisindeki elemanla teste çıktık ne olduğunu görsün diye araç inat gibi kerkinme yapmadı.

    Araçtan öyle soğudum ki anlatamam. Yenisini alabilecek olsam yarın satarım o kadar içimden binmek gelmiyor. Akşam eve dönerken yine kerkindi yolda. Sanırsınız at arabası. o sinirle inip aracı tekmeledim. 2 jant kapağı bizlere ömür.

    Deliler gibi sevdiğim üstüne titrediğim araçtan artık tiksiniyorum.

    Edit: Ekleme

    Araçta EGR iptal edilmiş önceki sahibi tarafından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaptorFX -- 23 Kasım 2012; 21:34:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    1000km önce aracı Bahçelievler bosch servisinde yağ bakımına aldırdım. Yağ, yağ filtresi, polen hava ve yakıt filtresi değişti. Aracımı oradan çıkardığımda araçta bir tuhaflık hissettim. Sonra 10-40 yağa yordum bu olanı. Sonraları baktım ki araç resmen 2lt ( hatta şuan 3lt ye çıktı ) fazla yakıt tüketiyor.

    Enjektörlere baktırdım ki 10 ay önce yenilenmişti hiç sorun çıkmadı. Turbo ve mazot pompası ölçüleri de normal. Sonra bosch filtre yapar dediler değiştirdim. Değiştirdiğim gün iyi gibiydi sonraki gün yine başladı yakıt yükselmeye.

    Tekleme son iki haftadır var. Yağ değişimiyse 2 ay önce oldu.

    Servise gidip dünya kadar para bayılmak da istemiyorum ki istanbulda reno servisleri ana baba günü. Bakım yaptırmaya gün almak için bile gün almak gerekiyor. Sanayide de anlayamadılar neden olduğunu. Bilgisayara falan bağladı iki farklı yer sonuç hüsran.

    Bugün delphi servisindeki elemanla teste çıktık ne olduğunu görsün diye araç inat gibi kerkinme yapmadı.

    Araçtan öyle soğudum ki anlatamam. Yenisini alabilecek olsam yarın satarım o kadar içimden binmek gelmiyor. Akşam eve dönerken yine kerkindi yolda. Sanırsınız at arabası. o sinirle inip aracı tekmeledim. 2 jant kapağı bizlere ömür.

    Deliler gibi sevdiğim üstüne titrediğim araçtan artık tiksiniyorum.

    Edit: Ekleme

    Araçta EGR iptal edilmiş önceki sahibi tarafından.

    1.5 DCI'ın motor yağı bildiğim kadarı ile tam sentetik 5W-40. Bakım setinde gelen yağ 10W-40 mıydı? EGR sistemine sahip olan motorlarda yağların spesifikasyonları EGR'nin standartlarını karşılamak zorundadır.

    EGR valfinin iptal edilmesi kısa vadede çekişin artmasını ve yakıt tüketiminin düşmesini sağlıyor fakat uzun vadede dediğim sonuçlar meydana gelebiliyor. Egzoz manifoldundan çıkan egzoz gazının bir kısmının tekrar emme manifolduna göndererek NOx gazlarının emisyonunun düşürür ve egzoz gazı sıcaklığının optimum seviyeye inmesini sağlar. Bu valf iptal edilirse dizel için son derece önemli olan NOx emisyonu artar ve en önemlisi egzoz gazı sıcaklığı anormal seviyede artacağı için turboya da uzun vadede zarar verir. EGR valfi iptal edilen araçta motor soğutma sıcaklığının ilk çalıştırmada optimum seviyeye ulaşması daha uzun zaman alır.

    Bunun dışında silindir içi basıncın yükselmesi, eğer ki bir de EGR sistemine uygun olmayan bir yağ kullandıysanız motor yağınız bı sıcaklığı karşılayamaz ve conta yanmasına sebep olabilir. Vuruntulu çalışmaya başlayan motor, çok yüksek silindir içi basıncından daha kısa sürede etkilenir.

    Önceki sahibinin EGR valfini iptal ettirmesinin belli başlı sebepleri olabilir. Yakıttan dolayı kısa vadede sorunlar çıkaran ve motor arıza lambası yakan EGR, debimetre ve turbo basınç sensörü ile koordineli çalıştığından, bu valfin iptali sistemin tamamını etkileyebilir. Bunun dışında aracınızda katalitik konvertör de iptal edilmiş olabilir.

    Benim tahmin ettiğim kadarı ile siz EGR nin iptal edilmesinin zararını, motor yağının değiştirilmesinden sonra yaşamışsınız. Bu durumda hipotezim şu şekilde.

    EGR iptali, ilk durumda performansın artmasını ve yakıt tüketiminin azalmasını sağladı. Motor arıza ışığı da söndü. Daha sonra kurumlaşmaya başlayan silindir, motor yağını değiştirdikten sonra etkisini göstermeye başladı. Motor yağı, silidir içi sıcaklığını karşılayamadı ve motor vuruntulu çalışmaya başladı. Yağın görevini tam yerine getirememesi, kurumlaşma, olası debimetre arızası da eklenince bu da size yakıt tüketiminin artması olarak döndü.

    Bu durumda maalesef servise gitmekten başka bir çözüm görünmüyor. Sorunun tek bir seferde giderilebilmesi için bu işte gerçekten usta olan bir servise götürmeniz iyi olur.




  • Araç yaklaşık 3 senedir bende bu yağ değişimine kadar uzun yol 3.8 - 4.5 klima durumuna göre ve 5-5.5 şehir içi yakıt tüketimine sahipti. Araç aldığımda 10-40 yağ kullanıyordu. ben 5-30 a çevirdim son iki yağ değişiminde. En son da 10-40 shell kondu paket içeriği bu şekilde olduğu için.

    EGR iptali 3 sene önce yani ve üzerinden 25bin km geçti. Yeni yapması normal mi?

    Bildiğim kadarıyla bir çok aracın EGRsi iptal ediliyor. Hatta bunu firmalar satmadan önce yapıyor. Parçanın adını mı karıştırıyorum bilmiyorum ama aklımda EGR diye kalmış.

    Edit: sadece yağdan falan olabilir mi mesela?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaptorFX -- 23 Kasım 2012; 23:57:02 >
  • İşin motor yağı ile alakalı kısmını vezir hocam benden daha iyi bilir. Bu tür bir arızanın belirtilerinin zamanla artması ve motor yağının bu etkiler açısından 'son vuruş' niteliğinde olması muhtemeldir. Motor yağının tek sebep olacağını zannetmiyorum.

    Parça ismi aklınızda doğru kalmış. EGR genellikle iptal edilir. Çevreye olan zararları bilinmesine rağmen sırf motor arıza lambasını söndürebilmek adına servisler tarafından iptal ediliyor.

    Başlıca sebep ise kötü yakıt.
  • Peki şu saatten sonra ne yapmak gerekir? Aracı adam etmeye başlasam EGR tamiri 400TL falandı sanırım. Arada bir iki sensör gitmiş olsa 300-400 de o derken nereden baksanız 1000-2000TL masraf.

    Açıkcası bu civarı tutarsa aracı satmayı düşünüyorum. Araca zaten 3000TLden fazla para harcadım ve daha da harcamak istemiyorum, bıktım.

    Sizce de büyük masraflar beni bekliyorsa aracı satıp kurtulayım o vakit ( alıcı bilgilendirilecektir o konuda şüpheniz olmasın ).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Daha önce vezir ve O.B.K hocamın yazdığı birkaç mesajı alıntı yapıyorum. İçinde pek çok sorunun cevabını barındırmaktadır.




    (debimetrenin fişinin çekilmesi ile ilgili yazdığı mesaj)

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın turbulanstr,

    debimetreyi çıkarmak demek aracı uzun sürede kanser etmekle aynı şeydir , yani focus focus sigara içmeye başlaması ile benzer şeydir. İşin teknik kısmını üstadımız OBK anlatmış ama ben daha akılda kalıcı olarak simule etmeyi tercih ederim.

    neden kanser olur.

    1- debimetre silindirlere giden havayı ölçer temel görevi budur ölçer de neden ölçer soran yok.
    hava yakıt karışımı diyoruz , eskiden karbüratör vardı iş mekanik olarak yapılırdı bernolli prensipleri ile ventureden geçen hava a hızlanınca ayar vidasınla ayrlanmış yakıtı basınç farkından çekerdi.

    şimdi elektronik dünyasına teslim olmuşuz ve yakıtı belirli bir basınçta yakıt pompası ile hızlandırıyoruz bu yapılmasa yakıtın debisi düşük olur . Sonra bir zamanlayıcı silindirlere püskürtülen yakıtı kontrol eden enjektörlerin açılıp kapanma süresini artı eksi değiştiriyor .buraya kadar bir problem yok .Çünkü silindirler hızlandığında bu zamanın kısalması ile sabit bir zaman uygulaması yapılsa idi, karışımı hep sabit yapmış olur ve yokuşlara geldiğimizde araç bayılır ve çıkamazdı .
    Kısaca güç istendiğinde zengin karışım yapılmalıdır. Peki gücün istendiği nasıl anlaşılcak yani kısa bir süre zengin karışım uygulanması isteniyorsa motor bunu nasıl bilecek veya tam tersi sakin bir gidişte fakir karışım istendiğini nasıl anlayacak .İşte debimetre veya akışmetrenin görevi içinden geçen havanın metre/saniye cinsinden ölçüsünü beyne yani ECU ya göndermesi gerekir ki bu hasas yar yapılabilsin veya turbo için yakıt miktarı artı veya eksi olarak tespit edilsin.

    ayrıca çok önemli bir konu daha var hepimizin bildiği üzere turbolar soğuk havayı sever .Aslında tüm araçlar soğuk havadan hoşlanır çekişin yüksek olduğunu motordan hiç anlamayanlar bile hissetmektedir. Bunun nedeni havanın soğuduğunda içindeki oksijen oranın artmasıdır. combustion daki yanmanın en önemli bileşeni oksijen miktarıdır . Bu çok hassas ve verim için çok önemli bir orandır. Formülleri çok iyi bilen beyin bu hesaplaları, yeni nesil chipler ile saniyede milyonlarca kez hesaplayarak küçük ayarlamaları yapabilir. İşte birinci neden olan debimetre kapatılınca silindirlere giden oksijen miktarını artık hesaplama değil atmasyon bir değer ile ECU göndermeye başlar. Normalde hata vermesini beklerim ama neden bilgi vermemiş arge tasarım hatası herhalde.

    2-Bu takdirde zengin karışım artık aracın bir fenomeni haline gelir. Bu aracın güç artışındaki mantığı anlamak için yeterlidir. Zaengin karışım demek bir aracın maksimum performasa yakın yakıt karışımı anlamına gelir. yakıt tüketim değerleri her zaman fakir karışım öngörülerek kataloglara konur çünkü eğer bir yokuş çıkılmıyorsa sabit hızla 90-100 ile gidildiğinde gaza dokunsanız bu hızı koruyan ECU buna göre yakıt gönderecektir.

    zengin karışımın devamlı olması birçok problem yaratır ilk başta, turbo arızası uzun sürelerde beklenir .Zengin karışın bol kurum demektir bu kurum silindirler içinde ve yağa karışarak tüm sistemi sigara için adamımızdaki gibi götürür. Aniden değil azar azar .

    3- Bir müddet sonra motor kompresyon kaçağı vermeye başlar çünkü gereksiz bir zengin karışım aracı atak ve güçlü yapabilir ama bunun bir bedeli vardır .Bedeli piston segmanları ve yağın çabuk kirlenmesi ile kendini belli eder. Yağ için bizim uzun değiştirme periodlarımız ve bakım eksiklikleri ise krank üstü çizikler ve her yerde bol bol hasar yapar. Özetle aracın ömrü kısalır .

    4- Zengin karışım yeni nesil araçların hasas olan katalizörünü de çökertir. Çünkü tasarımda akıllı halkımızın dilden dile efsane yaratıp bir parçanın fişini çekeceği düşülmemiştir. Kimsenin aklına da gelmez. o kadar hesap kitap yap, yok soğuk havada çok oksijen gider, buna göre yakıtı biraz azaltalım soğukta yakmasın de ,düzinelerce sayfa yazılıma ek yap sonra taksici esnafımız fişini çeksin .Bu parçayı buraya koyanın aklının ucundan bile geçmemiştir herhalde .Ama maalesef çok şey duyuyoruz bu da normal, aman ha her duyduğunuzu uygulamayın diyorum.

    5-evet belki argedekiler parça kabloları arıza yaparsa yolda kalınmasın kısa müddet servise kadar idare edilsin diye lamba yakmıyorlardır ama anormallik ECU arıza kodlarına mutlaka kayıt ediliyordur. aracın tüm parametreleri çok kapsamlı olarak sistemde denetlenir. sizin gaza basışınızdaki çabukluk veya yavaşlık bile dikkate alınmaktadır. Aracı akıllı yapan yazılımdır unutmayalım.

    şimdi bu kadar önemli parça hasar görmesi bile arcın yakışından güç tanımına kadar herşeyi etkilemesi mümkün iken AMMAN diyorum AMMAN bilmeden hiçbir fişi çekmeyin sadece fazla merak iyi değildir diye sözü noktalayım.





    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Debimetre motora alınan hava miktarını ölçer. Böylelikle oksijen yoğunluğu ve giren havanın debisi hakkında tahmin yaparak ona göre yakıt gönderir. Yani motora fazla hava girerse daha zengin karışım hazırlatır, daha az hava girerse daha fakir karışım hazırlatır ECU'ya.

    Tutup da bu parçayı sökerseniz araç hava girişinden haberdar olamaz. Sürekli güvenli modda kayıtlı olan zengin bir değerde hava akışı bildirir ECU'ya. Aracın her şartta sorunsuz çalışabilmesi için de bu değer genelde -(eksi) sıcaklık ve yüksek debi değerleridir. E haliyle de zengin karışım hazırlanır.

    Bu şekilde performans arttığını düşünmek veya bu şekilde performans artışı ummak yanlış olur. Çünkü debimetreden gelecek veriye ECU'nun her daim ihtiyacı vardır. Siz değişken gelmesi gereken veriyi göndermeyince ECU otomatik olarak sabit bir default veriyi kabul ediyor ve zengin karışım hazırlıyor. Bu da düzensiz çalışma anlamına gelir. Sürekli zengin karışım motorunuzda uzun vadede sorunlara yol açar.

    Tavsiye etmiyorum.




    Teşekkürler, açıklayıcı olmuş.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.