Şimdi Ara

İLK BMW'MİZ ve AİLEMİZ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
158
Cevap
1
Favori
8.836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    senin, annenin ya da babanın soruları olursa BMW başlığı altınada bekleriz...



    Teşekkürler hocam
  • Hayırlı , uğurlu olsun kardeşim.Kazasız,belasız sürüşlere..

    Ehliyeti al da bizi de gezdir bakalım
  • @odrin34

    Araç rodajdan çıksın yakıt tüketimi normal seviyeye insin açıklarım yakıt tüketimini hocam

    Hayırlı olsun dileğiniz içinde teşekkürler

    @__king_of_diez__

    Öncelikle hayırlı olsun dileğiniz için teşekkürler hocam Tabiki gezdiririm bi alsam şu ehliyeti
  • Pazarlama yöntemleri çok değişti...



     İLK BMW'MİZ ve AİLEMİZ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Pazarlama yöntemleri çok değişti...







    Demek istediğinizi biraz daha açabilirmisiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123


    quote:

    Orijinalden alıntı: A.E

    Araç hayırlı olsun, benim takıldığım nokta araç iyidir değildir bu kişiden kişiye değişir bu değil, satış sorumlusu içinde müşteri olan bir araçla nasıl böyle işlere kalkışabiliyor, yok ellerimi direksiyondan çekiyorum, bakın nasıl virajı alacağım vs... ? ? ? ? Olacak iş değil, bu arkadaşın ileri sürüş teknikleri eğitimi var mı ? olsa bile trafikte müşteriye bunu uygulamalı olarak gösterme hakkını ona kim verdi ? Trafikte agresif araç kullanarak aracı övmekte neyin nesidir, Focus, Astra vs diğer alman kompakt HB araçlarda çok başarılı sürüş dinamiklerine sahip o zaman herkes bu taktiği uygulasın, çıksınlar teste viraj zorlasınlar YANLARINDA MÜŞTERİ VARKEN... Test aracını satış sorumlusu neden kullanır ki, müşteri test edecek ki alacak aracı daha 1.5 ay kadar önce F10 testine çıktık, valla aracı ben kullandım satış görevlisi değil...


    Satış sorumlusu sadace arabayı tanıtmak için sadece 10 dakikalığına kullandı. Geri kalanında annem kullandı. Diğer konuya gelirsek kesinlikle haklısınız. Ancak diyecek bir şey yok. Sonuçta arabayı bize sevdirdi. Ama tabiki yaptığı şeyler hatalıydı bir şey demiyorum. Sonuçta trafik içindeydik nizami bir şekilde gitmeliydik.


    Arkadaşımla F10 520d ve Discovery 4 testine katılmıştık. 520d'yi süren bayan satış görevlisi Esenboğa Havalimanı'nın olduğu yerden yapılan u dönüşünü komple yanlayarak yaptı. Discovery testinde ise satış temsilcisi aracın DSC'sini gösterme amaçlı bize söylemeden 120km/h hızla çok çok ani sağa kırdı aracın direksiyonunu. Söylediğine göre ileri sürüş eğitimleri varmış test sürüşüne çıkan temsilcilerin. Zaten BMW testlerine katılanlar aracın 50km/h ile sakin gidişinden çok sürüş dinamiklerini merak ediyordur ve onlar da buna uygun sürüyor anladığım kadarıyla araçları. Ayrıca Discovery 4 ile bir arazi testine çıktık ve araca tekrardan aşık oldum.


    Bu arada aracınız hayırlı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar


    quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123


    quote:

    Orijinalden alıntı: A.E

    Araç hayırlı olsun, benim takıldığım nokta araç iyidir değildir bu kişiden kişiye değişir bu değil, satış sorumlusu içinde müşteri olan bir araçla nasıl böyle işlere kalkışabiliyor, yok ellerimi direksiyondan çekiyorum, bakın nasıl virajı alacağım vs... ? ? ? ? Olacak iş değil, bu arkadaşın ileri sürüş teknikleri eğitimi var mı ? olsa bile trafikte müşteriye bunu uygulamalı olarak gösterme hakkını ona kim verdi ? Trafikte agresif araç kullanarak aracı övmekte neyin nesidir, Focus, Astra vs diğer alman kompakt HB araçlarda çok başarılı sürüş dinamiklerine sahip o zaman herkes bu taktiği uygulasın, çıksınlar teste viraj zorlasınlar YANLARINDA MÜŞTERİ VARKEN... Test aracını satış sorumlusu neden kullanır ki, müşteri test edecek ki alacak aracı daha 1.5 ay kadar önce F10 testine çıktık, valla aracı ben kullandım satış görevlisi değil...


    Satış sorumlusu sadace arabayı tanıtmak için sadece 10 dakikalığına kullandı. Geri kalanında annem kullandı. Diğer konuya gelirsek kesinlikle haklısınız. Ancak diyecek bir şey yok. Sonuçta arabayı bize sevdirdi. Ama tabiki yaptığı şeyler hatalıydı bir şey demiyorum. Sonuçta trafik içindeydik nizami bir şekilde gitmeliydik.


    Arkadaşımla F10 520d ve Discovery 4 testine katılmıştık. 520d'yi süren bayan satış görevlisi Esenboğa Havalimanı'nın olduğu yerden yapılan u dönüşünü komple yanlayarak yaptı. Discovery testinde ise satış temsilcisi aracın DSC'sini gösterme amaçlı bize söylemeden 120km/h hızla çok çok ani sağa kırdı aracın direksiyonunu. Söylediğine göre ileri sürüş eğitimleri varmış test sürüşüne çıkan temsilcilerin. Zaten BMW testlerine katılanlar aracın 50km/h ile sakin gidişinden çok sürüş dinamiklerini merak ediyordur ve onlar da buna uygun sürüyor anladığım kadarıyla araçları. Ayrıca Discovery 4 ile bir arazi testine çıktık ve araca tekrardan aşık oldum.


    Bu arada aracınız hayırlı olsun



    Sizinle ilgilenen satış görevlileri daha fenaymış 'Zaten BMW testlerine katılanlar aracın 50km/h ile sakin gidişinden çok sürüş dinamiklerini merak ediyordur ve onlar da buna uygun sürüyor anladığım kadarıyla araçları.' şu bölüme aynen katılıyorum hocam. Hayırlı olsun dileğiniz için teşekkürler




  • Adam işini yapmış ve arabayı size satmış.

    Hayırlı olsun ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123
    Demek istediğinizi biraz daha açabilirmisiniz ?


    Aslında böyle iyi otomobilleri daha iyi anlatmalılar, özellikle teşhir salonlarında yapılabilecek çok şey var. Test sürüşünü eleştiren arkadaşa ithafen yazmıştım. Ama firmaların internet siteleri dahi bomboş, otomobillerini anlatmıyorlar, sonra iş testlere kalıyor. Kullanma kılavuzları da içerik yönünden eksik, artık avukatlar yazıyor neredeyse. BMW nipeten kullanım kitabındaki bilgilerde iyi ama bence genel olarak sektör çok daha bilgilendirici olabilir. Tabii eğer isterlerse.

    70'lerden bu yana pazarlama, ortak sektör bilgisi dahilindeki "analitik bir enformasyon"u paylaşmaktan, spontane bilgilerle biz iyiyiz deme noktasına dönüştü. Böylesi onlar için daha verimli çünkü spontan bilgi herkesçe artıştırılamıyor ve "tartışmasız" iyi oluyorlar.




  • @Fantastic Light

    Gerçektende arabayı bize sevdirmeyi başardı o test sürüşünden sonra almaya karar verdik zaten

    Hayırlı olsun dileğiniz için teşekkürler
  • merak edilen soruları cevapyayım ben...

    1) Borusan Oto Satış Danışmanlarının hepsinin ileri sürüş teknikleri eğitimi vardır... biz daha aracın resimlerini görmezken onlar o araçla eğitim alıyorlar.. eğitim almalarının 2 sebebi var:

    a) tüm modellerden haberleri olması gerekiyor ki müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilecek en iyi model ve opsiyon seçeneklerini belirlemede yardımcı olabilsinler..

    b) birazdan aşağıda sayacağım şeyleri, BMW'nin sürüş dinamiklerini müşteriye birebir yaşatmak ve göstermek için!

    2) ilk önce aracın neler yapabildiğini göstermek amacıyla kendileri kullanırlar, test sürüşü için aracın başına geldiklerinde "aracı önce benim kullanmamda bir sakınca yok değil mi?" diye sorarlar.. kendileri göstermeleri gereken şeyleri gösterdikten sonra müşteriye verirler, aracı müşteri kullanır..

    3) kendileri kullandıkları süre içinde hızlarını oldukça yükseltirler ve arkalarını kontrol ederek "TABİİKİ TRAFİKTE BAŞKA SÜRÜCÜLERİ TEHLİKEYE SOKACAK BİR DURUM YOKSA YANİ YOL BOŞ İSE" ani fren uygularlar...

    4) ani fren uyguladıkları zaman ellerini kaldırmalarındaki amaç değişik anlarda değişik tekerleklere yapılan ABS basıncı olduğu halde aracın sağa ya da sola çekme yapmamasını göstermek, BMW'nin nokta duruş - nokta fren olarak bilinen sistemini algılatmak için ani fren uygularlar.. 160km hızla giderken ani fren sonucunda sanki 80km'de kazık fren yapmışsınız gibi çabuk durduğunuzu hissedersiniz.. bunu algılayıp sorduğunuzda size verdikleri yanıt "%100 fren basıncı ile yapılan frenlerde ön disklerde binen fazla kinetik enerjinin arka tekerleklere iletildiği dolayısıyla daha kısa süre ve mesafede durulduğu belirtilir..

    5) daha sonra yine tekrar hızlandırılır bu sefer ani fren yapılırken direksiyon sağa sola kırılır.. fren esnasında aracın ekstra kayma eğilimi göstermediğini müşteriye göstermektir amaç..

    6) yüksek hızlarda ani şerit değiştirmeler, DSC'nin aracı nasıl toparladığını göstermek için yapılır..

    7) test sürüşleri esnasında DSC/DTC'nin kapatılması kesinlikle yasaktır!!!

    8) danışmanlara test sürüşü sırasında bu saydıklarımı yap diyen Borusan Oto yönetimi değil BMW AG'nin ta kendisidir..

    9) Türkiye'de tüm satış danışmanlarının ve ileri sürüş tekniklerine eğitim hakkı kazanmış BMW sahiplerinin (2007 yılında bizzat eğitim almışlığım vardır BMW Driving School Turkey - BMW bölümünde videolarımı eklemiştim) eğitim aldığı kişi BMW AG Türk Test Pilotu Sayın Hakan DEĞERLİ'dir..

    10) satış danışmanlarının tamamı tüm bunları yaparken aracın sınırlarını zorlayarak yaparlar, çünkü aracın yapabileceklerinin sınırı, sizin her zaman cesaret etmeye bile kalkışmayacağınız şeylerden oluşmaktadır.. en iyi müşteri etkileme taktiğidir.. diğer markalarda bu kadar gelişmiş (başta DSC sistemi olmak üzere) bir sistem olmadığı için onların testlerinde bu kdr atraksiyon olmaz.. kusursuz bir sürüş dinamiği ile çok başarılı bir sürüş dinamiği arasında fark vardır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 30 Aralık 2010; 22:15:28 >




  • Yeni araç heyecanını çok güzel anlatmışsın . Hayırlı olsun ailece kazasız belasız iyi günlerde kullanmanız dileğiyle
  • @TechZone

    Çok güzel anlatmışsınız hocam elinize sağlık

    @tuuberk

    İyi dilekleriniz için çok teşekkürler hocam daha iyileri sizin olsun
  • Ben taktiği buldum.BMW nin felan ihtiyacı yok da böyle düşük segment araçlar için profesyonel şoförler barındıracak showroomlar.Tabi bunlara kıravat takım elbise giydirecek kimse çakmayacak yani durumu.Sonra teste çıkılacak aynı şekilde.Adam esp siz abs siz arabada harikalar yaratacak ve beğendirecek arabayı.Sonrada efendim bmwbile böyle yol tutamaz felan atıp tutacak.Acaip tetikler bence satışları: )Hatta test aracı chip li felan olacak:) Adam arabayı aldıktan sonra abi gitmiyor bu derse motoru daha açılmamıştır der.Durmuyo derse lastiklerinizi değiştirin.Çok yakıyor derse 500 tl ye yazılım atıyoz onu yükletin der. Bu kadarı olmasa bile showroomda çok dönüyor bu işler.Geçen bir yakınımıza bmw 320d almak için kosiflere gittik. Neyse karar veremedi abimiz alsak mı ne yapsak diye.Audi A5 2.0 tfsi ile bmw 320d arasında kalmıştı.Ben de satış görevlisinin yanında açıkça söyledim abi performans / tüketim istiyorsan bu bmw yi al.Şuan bence dünyadaki en iyi 2 litre dizel motor araç zaten harika.Fakat tüketim problem değil diyorsan performans istiyorsan a5 2.0 tfsi al dedim.Satış görevlisi hemen zıpladı oradan. o da performans mı ya siz bu araçta kaç tork var biliyor musunuz dedi.mahalle ağzıyla hafiften 320d onu yer felan filan.Dedim torkunu bilmiyorumda 211 hp olduğunu biliyorum.Bana ısrarla torku kaç torku diye soruyor tabi.Tork ne biliyor musun dedi.Hiç polemiğe girmedim he canım öyle dedim içimden sustum.Ki bence işin üzücü tarafı bence satıcı gerçekten öyle olduğuna inanıyor.Ulan sen kosifler de çalışıyorsun be kardeşim en büyük rakiplerinden audi nin modellerini teknik verilerini nasıl bilmezsin ya.Ya da insanları kandırmaya çalışıyorsun ki o çok daha kötü.




  • Polemik yaratmak için yazmadım o mesajı öncelikle onu belirteyim, İstanbul'da yaşıyorum bilemem Ankara'daki bayiyi.Daha öncede buna benzer bir konu olmuştu(x1 olabilir geçen seneydi sanıyorum), normalde otomobil genele yazmıyorum sadece okuyorum ama bu iş bana çok ters geldi...

    Sürüş dinamiği demişsiniz, tamam aracın sürüş dinamikleri herkes için önemli ancak bırakın buna biz karar verelim kullanıp, bende sıkıştırarak kullanmadığım denemediğim aracı almam.Zaten bir kullanıcı o aracı kendisi test edip, aracın sürüş karakteristiğini, aracın yapabileceklerini, limitlerini anlayamıyorsa bıraksın bu sürüş dinamiklerine olan merakını gitsin B segmenti otomatik bir otomobil alsın paşa paşa binsin, satıcıya şov yaptırıp araba mı alınır yahu, o zaman direksiyonu kuvvetli bir satıcı yola inanılmaz kötü basan bir araçla bir köşe döner bu araba iyi bakın frene bile basmadım.ee alalım bari bak frene basmadı.Alınan alınmıştır, hayırlısı olsun diyorum...

    1.16 ve 3.16 otomatik, şehir içinde bayanların kullanabileceği gayet güzel premium araçlar, bunlardan fazla birşey beklememek lazım...

    Fren muhabbetini atlamışım, e60 kullanıpta frenlerinden memnun kalan var mı ? Çok zayıf değil ancak iyi değil.Premium bir markanın aracı bırakında frene bastığında izinden ayrılmasın, bu çok büyük bir + değil bence, olması gereken bu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A.E -- 30 Aralık 2010; 22:29:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A.E

    Polemik yaratmak için yazmadım o mesajı öncelikle onu belirteyim, İstanbul'da yaşıyorum bilemem Ankara'daki bayiyi.Daha öncede buna benzer bir konu olmuştu(x1 olabilir geçen seneydi sanıyorum), normalde otomobil genele yazmıyorum sadece okuyorum ama bu iş bana çok ters geldi...

    Sürüş dinamiği demişsiniz, tamam aracın sürüş dinamikleri herkes için önemli ancak bırakın buna biz karar verelim kullanıp, bende sıkıştırarak kullanmadığım denemediğim aracı almam.Zaten bir kullanıcı o aracı kendisi test edip, aracın sürüş karakteristiğini, aracın yapabileceklerini, limitlerini anlayamıyorsa bıraksın bu sürüş dinamiklerine olan merakını gitsin B segmenti otomatik bir otomobil alsın paşa paşa binsin, satıcıya şov yaptırıp araba mı alınır yahu, o zaman direksiyonu kuvvetli bir satıcı yola inanılmaz kötü basan bir araçla bir köşe döner bu araba iyi bakın frene bile basmadım.ee alalım bari bak frene basmadı.Alınan alınmıştır, hayırlısı olsun diyorum...

    1.16 ve 3.16 otomatik, şehir içinde bayanların kullanabileceği gayet güzel premium araçlar, bunlardan fazla birşey beklememek lazım...

    Fren muhabbetini atlamışım, e60 kullanıpta frenlerinden memnun kalan var mı ? Çok zayıf değil ancak iyi değil.Premium bir markanın aracı bırakında frene bastığında izinden ayrılmasın, bu çok büyük bir + değil bence, olması gereken bu..

    BMW'nin fren sistemi 1 serisinde de 7 serisinde de mekanik işleyiş açısından aynıdır.. E60'ın frenleride aynı şekilde çok başarılıdır.. ne zaman ne durumdaki araçları kullandığınızı bilmiyorum, şu andaki konumuz o da değil fakat gerçekten BMW'nin DSC sisteminin yanında diğer markaların ABS + ESP uyumu arasında dağlar kdr fark var... amacım konuyu tartışmaya çevirmek değil yanlış anlaşılmasın ancak bu zamana kdr ben kendi adıma 4 farklı BMW sahibi oldum, ailemde onlarca BMW sahibi insanlar var, BMW'nin her türlüsüne bindim, şu anda da F10 kasa 5 serisi siparişimi verdim şubatta teslim alacağım, BMW başlığı altında onlarca insana yardımcı oluyorum, kendi akrabalarımda 2 tane E60 kasa 5.20d vardı her ikiside F10 5.30d ile değiştirdiler.. hiçbirinde frenlerden şikayetçi olmadım... yani bence genelleme yapmayın!




  • TechZone arkadasım bu ileri surus derslerını bızde alabılıyormuyuz yanı nasıl oluyor turkıyede bole bır egıtım varmı bılgılendırırmısın merak ettım
  • Ben ABS ESP uyumuna birşey demiyorum, zaten DTC gerçekten başarılı full açık olduğu zaman güvenlikten kesinlikle ödün vermiyor, restricted da ufak oyunlarada izin veriyor...Ben sadece frenleri biraz daha iyi olabilirmiş diyorum.Denediğim araçlar makyajlı e60 2 adet.

    Ayrıca ailenizdeki bmw sayısını yazmanıza gerek yoktu, ben bmw fanı falan değilim arada sırada kullanıyorum o kadar, araçlar çok keyifli lafım yok, sanıyorum anlaştık. Bu arada F10 hayırlı olsun, bu konuda kapansın....
  • ne yazık ki herkes alamıyor... uzun süreli borusan müşterisi olmanız ve daha önce birkaç tane araç almış olmanız gerekmekte ... zaten sadece BMW sahiplerinin hepsine de değil bu konuda meraklı olanlara davetiye gidiyor... her sene istanbul ve ankara'da 15 kişilik gruplar halinde eğitim alınıyor... kısacası yılda 30 borusan müşterisine bu davetiyeler özel olarak gidiyor... videolarıma bu linkten ulaşabilirsiniz..http://forum.donanimhaber.com/m_44137227/tm.htm
  • Direksiyonu bırakıp frene asılan birine heralde bayağı bir kızar, muhtemelen arabayı almadan orayı terk ederdim
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.