Şimdi Ara

İlk defa uçağa bindim. (Tırstım.gif) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
1
Favori
14.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Etkisiz Eleman

    Previously on lost : fernsehn


    O diziden de nefret ediyorum, hiç sevmedim. Prison Breakçıyım ben.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: _SoMeDaY_

    yolcu ucakları kalkarken 1-2 g kuvveti uyguluyor diye biliyorum.buda o kadar onemli deill.f16 larda 9 g kuvveti yiyor pilotlarbitek kalkerken biraz garip oluyor insan.gerisi keyifli bir yolculuk

    İsabetli sallayalım lütfen.
    Bugüne kadar hiçbir insan o G ye maruz kalamadı kalamaz da.
    Pilotlar en fazla 3G ye maruz kalırlar, astronotlar bundan 1 fazlası.


    yalan bilgi vermeyelim

    ben bile 4g yedim akrobasi uçağında

    akrobasi uçaklar +9g -5g max yer

    jet uçaklarında 10gye kadar çıkar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrPinkFloyd -- 15 Kasım 2008; 21:41:56 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deathulazam


    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: _SoMeDaY_

    yolcu ucakları kalkarken 1-2 g kuvveti uyguluyor diye biliyorum.buda o kadar onemli deill.f16 larda 9 g kuvveti yiyor pilotlarbitek kalkerken biraz garip oluyor insan.gerisi keyifli bir yolculuk

    İsabetli sallayalım lütfen.
    Bugüne kadar hiçbir insan o G ye maruz kalamadı kalamaz da.
    Pilotlar en fazla 3G ye maruz kalırlar, astronotlar bundan 1 fazlası.


    yalan bilgi vermeyelim

    ben bile 4g yedim akrobasi uçağında

    akrobasi uçaklar +9g -5g max yer

    jet uçaklarında 10gye kadar çıkar..


    4 G ye maruz kaldığını nasıl anladın?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: Deathulazam


    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: _SoMeDaY_

    yolcu ucakları kalkarken 1-2 g kuvveti uyguluyor diye biliyorum.buda o kadar onemli deill.f16 larda 9 g kuvveti yiyor pilotlarbitek kalkerken biraz garip oluyor insan.gerisi keyifli bir yolculuk

    İsabetli sallayalım lütfen.
    Bugüne kadar hiçbir insan o G ye maruz kalamadı kalamaz da.
    Pilotlar en fazla 3G ye maruz kalırlar, astronotlar bundan 1 fazlası.


    yalan bilgi vermeyelim

    ben bile 4g yedim akrobasi uçağında

    akrobasi uçaklar +9g -5g max yer

    jet uçaklarında 10gye kadar çıkar..


    4 G ye maruz kaldığını nasıl anladın?

    Gmeter göstergesi var uçakta - ve + g yi gösteriyor


    hatta bindiğim uçağı göstereyim şu siteden bakabilirsin
    http://www.acromach.com/




  • Uçağın maruz kaldığı G ile senin maruz kaldığın G aynı olsa jet uçaklarında ki pilotların hepsi telef olurdu.
    Pilot kıyafetleri bu yüzden yapılmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TuVNeRa -- 15 Kasım 2008; 21:51:58 >
  • Kalkıştaki kulak dolduran motor sesinin arkasından biraz korkma oluşabilir.

    Havada iken hava boşluğuna denk gelmen neticesinde sallantı değilde düşüş şeklinde bir etki hissedersen için bir acaip olabilir, asansörde içinin hoş olmasının o hızda giderken bilmem kaç metre düşerek olduğunu düşün gerçi 1 saniye falan sürer genelde ama gerer...

    İnerken kemerleri bağlayın anonsunu duyduğunda bağla yere indiği anda çözme, hosteslerden azar işitirsin.

    Yere inmeye çok az kaldığı esnada motor üzerine kocaman bir yarık görürsen korkma (ben ilk bindiğimde koltuğu ıslatacaktım) o yarık sadece motorun soğuması için açılır kapanır bir kapak, iniş tamamlandıktan sonra kapanıyor tekrar.

    Uçak yolculuğu kadar keyifli birşey de yok hiç germeyin kendinizi, biletlerinizi internetten aldıysanız muhakkak telefon açıp koltuk numaralarını doğrulatın, hostesler internetten satışlarda koltuk satışının olmadığını iddia edecek saç saça bir kavgaya girmenizi önermem indirirler uçaktan...




  • ilk kalkarken çok garip ya sanki kafan incelip uzuyo gibi garip bişe oluyo
  • Uçaklar daima havada kalmak ister
  • Roma' dan dönerken rotarı kapatmak için olacak THY pilotu nerdeyse pike yaparak inişe geçti. O basınç değişiminden kulaklarım patlayacak sanmıştım. Bir yolcunun burnu kanadı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: _SoMeDaY_

    yolcu ucakları kalkarken 1-2 g kuvveti uyguluyor diye biliyorum.buda o kadar onemli deill.f16 larda 9 g kuvveti yiyor pilotlarbitek kalkerken biraz garip oluyor insan.gerisi keyifli bir yolculuk

    İsabetli sallayalım lütfen.
    Bugüne kadar hiçbir insan o G ye maruz kalamadı kalamaz da.
    Pilotlar en fazla 3G ye maruz kalırlar, astronotlar bundan 1 fazlası.


    Abartmayalım lütfen
    Yteişmiş ve fiziken daanıklı bir pilot bindiği platform izin veriyorsa temiz konfigürasyonda 9G çekip birkaç saniye dayanabilir.. Ama tabi bu pilottan pilota farkeder... Normal uçuşlarda elbet 3-4 G üstüne çıkılmaz çoğu zaman... Ama çıkmak gerekirse savaş ortamında vs.. çıkabilen pilot çok olur.. Tamamen dayanıklılıkla alakalı bi hadise ve uçuş tulumuyla
    Bu arada F16 lar temiz konfigürasyonda yüksüz vs.. 9G görebilirler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paveway -- 15 Kasım 2008; 22:32:30 >




  • Birde kalkışın bitmemesi durumu var . Çok uyuz oluyorum o duruma. Kalkmaya başlıyor, biraz yükseldikten sonra düzeliyor, bir süre sonra tekrar burnu havaya veriyor sonrada marifetini açıklıyor şu an bilmem kaç metredeyiz hızımız şu tahmini varış süremiz bu cart curt... Ama yakın mesafelerde maksimum irtifaya ulaştıktan hemen sonra inişe geçiyor olmalı :)

    He bir anda kalksa ne olur @TuVNeRa' ya olacak gibi olan kulak patlaması, burun kanaması vs. olur ama o kadarda gerilmez adam..

    Son olarak eklemek istediğim birşey pilotların rotalarının neye göre çizildiğini çok merak ediyorum adam bir saat dümdüz yol aldıktan sonra bir anda sağ pencere kenarındaki herkes yeri dik açı ile görmeye başlıyor ne oldu sağa döndük!! yahu hissettirmeden yavaş yavaş dön şerit çizgisi mi var bomboş hava... ama yok illaki o dönüşü yapacak.. Bunu gerçekten anlamıyorum neden 1 saat dümdüz gideceğine inceden inceden gitmiyor ya da neden bodozlama kuş uçuşu gitmiyor? Rotalar karışacaksa bir trafik varsa bu trafik kuş uçuşuna görede düzenlenebilir pek ala....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pretender


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gayipten Gelen Ses

    En iyi yöntem hostes kesmek.Dene gör



    Konuyu açan bir bayan.

    vallami la


    korkmana gerek yok gerçi hiç binmedim ama..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Leopar

    Birde kalkışın bitmemesi durumu var . Çok uyuz oluyorum o duruma. Kalkmaya başlıyor, biraz yükseldikten sonra düzeliyor, bir süre sonra tekrar burnu havaya veriyor sonrada marifetini açıklıyor şu an bilmem kaç metredeyiz hızımız şu tahmini varış süremiz bu cart curt... Ama yakın mesafelerde maksimum irtifaya ulaştıktan hemen sonra inişe geçiyor olmalı :)

    He bir anda kalksa ne olur @TuVNeRa' ya olacak gibi olan kulak patlaması, burun kanaması vs. olur ama o kadarda gerilmez adam..

    Son olarak eklemek istediğim birşey pilotların rotalarının neye göre çizildiğini çok merak ediyorum adam bir saat dümdüz yol aldıktan sonra bir anda sağ pencere kenarındaki herkes yeri dik açı ile görmeye başlıyor ne oldu sağa döndük!! yahu hissettirmeden yavaş yavaş dön şerit çizgisi mi var bomboş hava... ama yok illaki o dönüşü yapacak.. Bunu gerçekten anlamıyorum neden 1 saat dümdüz gideceğine inceden inceden gitmiyor ya da neden bodozlama kuş uçuşu gitmiyor? Rotalar karışacaksa bir trafik varsa bu trafik kuş uçuşuna görede düzenlenebilir pek ala....


    Uçakların rotaları uçuş planları vs. önceden uçuş bilgisayarına giriliyor ve programlanıyor.. Uçuş planı pilotun kafasına göre olmuyor yani Önceden belirlenen koordinatlarda mesafede ve yükseklikte dönüşler manevralar vs. yaptırılıyor..
    Yoksa eminim pilotunda içerdeki yolcusuna ve kendisine o dönüşü yaşatmak hoşuna gitmiyordur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paveway -- 15 Kasım 2008; 22:41:31 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    Yanına ciklet al. Hava basıncı değişimlerinde kulağın rahat eder.
    Çok stress yaparım dersen küçük bir şişe de kanyak alabilirsin.
    O da yetmez dersen eczaneden 2-3 YTL ye alabileceğin uyku haplarından dene.

    aynen bunu yazmak için girdim. sakız çiğnemezsen büyük ihtimalle kalkış-yükseliş esnasında kulakların tıkanacak. bana öyle olmuştu ilk ve tek () bindiğimde. yanımdaki kadın bana bişeyler anlatıyo ama sadece ağız hareketlerini görebiliyorum o yüzden sakız şart. ayrıca kalkış anını ne desem anlatamam sadece panik yapma ve keyfini çıkart...




  • uçak için en güvenli ulaşım aracı derler ama yalan bi uçak kazasında komple bütün yolcular geberir gider ama otobüs kazasında tekerlek tarafında hayatta kalma şansınız biraz fazla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oeste

    uçak için en güvenli ulaşım aracı derler ama yalan bi uçak kazasında komple bütün yolcular geberir gider ama otobüs kazasında tekerlek tarafında hayatta kalma şansınız biraz fazla


    Tekerlek tarafında derken? merak ettim?
    Bende otobüse binerken yer seçiminde çok titiz davranırım malum otobüslerimiz cellat gibi gidiyor yollarda TEM de 120 km hız sınırı var ben 120yle gidiyorum otobüs yanımdan bir geçiyor bakakalıyorum öylece.. Kesin 150 filan vardır hızı ama gel gelelim hepsi aynı.. Neyse konu bu değildi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oeste

    uçak için en güvenli ulaşım aracı derler ama yalan bi uçak kazasında komple bütün yolcular geberir gider ama otobüs kazasında tekerlek tarafında hayatta kalma şansınız biraz fazla

    İngiltere`de geçen yıl yapılan bir araştırmaya göre, dünya üzerinde her hangi bir insanın, uçak kazasında ölme ihtimali 11 milyonda 1…Oysa, insanın trafik kazasında hayatını kaybetme olasılığı 8 binde 1.

    Gıda zehirlenmesi: 3 milyonda 1
    Merdivenden düşme: 2 milyon 300 binde 1 (İngiltere`de her yıl 15 kişi ölüyor.)
    Yataktan düşme: 2 milyonda 1
    Küvette boğulma: 685 bin de 1

    Demek oluyor ki , yataktan düserek ölme riski , ucaktan daha fazla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: _SoMeDaY_

    yolcu ucakları kalkarken 1-2 g kuvveti uyguluyor diye biliyorum.buda o kadar onemli deill.f16 larda 9 g kuvveti yiyor pilotlarbitek kalkerken biraz garip oluyor insan.gerisi keyifli bir yolculuk

    İsabetli sallayalım lütfen.
    Bugüne kadar hiçbir insan o G ye maruz kalamadı kalamaz da.
    Pilotlar en fazla 3G ye maruz kalırlar, astronotlar bundan 1 fazlası.

    yahu f16 pilotları boşunamı giyiyolar o tulumu? boşunamı var ağızlarında o koskocaman boru? al sana 9g
    http://www.youtube.com/watch?v=3rQexWEwV6M



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LetUsHuntY4rr -- 15 Kasım 2008; 22:51:23 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: paveway

    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orjinalden alıntı: _SoMeDaY_

    yolcu ucakları kalkarken 1-2 g kuvveti uyguluyor diye biliyorum.buda o kadar onemli deill.f16 larda 9 g kuvveti yiyor pilotlarbitek kalkerken biraz garip oluyor insan.gerisi keyifli bir yolculuk

    İsabetli sallayalım lütfen.
    Bugüne kadar hiçbir insan o G ye maruz kalamadı kalamaz da.
    Pilotlar en fazla 3G ye maruz kalırlar, astronotlar bundan 1 fazlası.


    Abartmayalım lütfen
    Yteişmiş ve fiziken daanıklı bir pilot bindiği platform izin veriyorsa temiz konfigürasyonda 9G çekip birkaç saniye dayanabilir.. Ama tabi bu pilottan pilota farkeder... Normal uçuşlarda elbet 3-4 G üstüne çıkılmaz çoğu zaman... Ama çıkmak gerekirse savaş ortamında vs.. çıkabilen pilot çok olur.. Tamamen dayanıklılıkla alakalı bi hadise ve uçuş tulumuyla
    Bu arada F16 lar temiz konfigürasyonda yüksüz vs.. 9G görebilirler..

    Katılıyorum, zaten F1'de bile pilotların araçlarına 3-4 G'lik kuvvetlerin bindiği oluyor.

    @fernsehn

    Hiçbir şey olduğu falan yok, uçaklar en güvenilir yolculuk aracı. Hatta koltuğun kanadın yanındaysa ne ala tüm zevk orada zaten. Her türlü fiziksel deney ve gözlem mevcut oluyor kanatlarda. Ayrıca yeryüzünü seyretmekte ayrı bir zevk, atlaslarda gördüğün yeryüzü şekillerini birebir görmek ayrı bir zevk. Mesela ben Tuna nehrini seyre dalmıştım, hayranlık uyandırıcı.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.