Şimdi Ara

İlk kez dizel araç kullanacağım. Tavsiyeler? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
1.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Yokusta kalkarken geri kacmasin diye fazla gaz veriyordum lpgli aracta. Dizelde kacmamasi icin napmaliyim. Cok dik yokus yok gerci Denizlide ama normal yokuslarda bile geri kacar diye gaza abaniyodum. El freni disinda tavsiyeniz nedir

    Her ne kadar tavsiye etmesem de, dizel motorlu araç olduğu için yarım debriyaj ile tork gücünden faydalanarak rahat bir kalkış yapabilirsiniz.
  • Roland Deschain kullanıcısına yanıt
    Peki dogrusu nedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Peki dogrusu nedir.

    Çok dik yokuş ise ne aracı ne de kendini zorlamadan, el freni ile kalkarsınız.

    Geri kalan durumlarda ise sadece ayakları daha hızlı hareket ettirerek normal şekilde kalkış yapacaksınız.
  • Dizeller ile ilgili sağda solda yazılan çizilen anlatılan şeylerin çoğu şehir efsanelerinden ibaret.

    Yok yağlansın bekle, tuzlansın bekle, şu deviri geçme... alakası yok :

    - Motoru çalıştırdıktan sonra 10-20 sn beklemek faydalıdır, bu sadece dizel için geçerli gibi yazılıyor, yanlış. Her tür motorda marştan sonra yağlamanın sağlıklı hale gelmesi için kısa bir süre rölantide beklenir. Ardından araç düşük tempoda zorlamadan yürütülerek ısıtılır. Isındıktan sonra da gerektiğinde kırbacı vurmakta serbestsiniz.

    - Uzun yoldan gelince rölantide 1 dakika bekleme efsanesi, yine alakasız, eğer stop etmeden hemen önce aracı çok sıkıştırdıysanız biraz uzun bekleyin, normal kullanımda bu kadar abartmanın manası yok. Neymiş turbo yavaşlayacakmış, turbo zaten siz gazı bıraktıktan sonra bir kaç saniye içinde devrini kaybeder, dakikalara gerek yoktur. Normal kullanımda stop etmeden önce 15-20 saniye fazlasıyla yeterlidir.

    - 3000 deviri geçmemek lazım efsanesi, motorunuz sıcak olduğu sürece güç ihtiyacınıza göre maksimum gücün alındığı devire hatta biraz üzerine kadar gidebilirsiniz, bir sakıncası yoktur. Çoğu dizel maksimum gücüne 4000 civarında ulaşır, o güç lazım olduğunda da kullanılır, yok 3000'i geçme şunun altına düşme falan anlamsız söylemler.

    - Araç çektiği sürece 1500 devirlerde hatta daha da altında sabit hızla gitmenin de bir sakıncası yoktur, zararlı olan bu çok düşük devirlerden gaza abanarak hızlanmaya çalışmaktır. En iyi yakıt ekonomisi "mümkün olan en yüksek vites, en düşük devir, en az gaz" üçlüsü ile yakalanır, bu üçlünün birbiri ile ilişkisi de yol şartlarına göre sürekli değişiklik gösterdiğinden ötürü maksimum tork devri, şu devri bu devri muhabbetlerinin de pek manası yoktur. Araç ezbere rakamlarla kullanılmaz, kullanırken motorun davranışından karakterinden anlarsınız zaten ne yapmanız gerektiğini.

    Diğer türlü aklınızı böyle rakamlara viteslere takarsanız sürüş esnasında kafanız daha çok karışır, yukarıda da yazıldığı gibi normalde nasıl sürüyorsanız öyle sürün, 10 dakikada alışır, çözersiniz motorun huyunu suyunu




  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Sorma hocam ya. Dizelle ilgili bu kadar kural Bu kadar bilgiyi trigonometride bile gormedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kafadan sallayanlar var 1dk bekle40sn bekle gibi.

    40sn uzun bi süre okadar gerek yok kışın çalıştırdıktan sonra 15sn gibi bekle sonra yavaş yavaş devir yükseltmeden kullan yazında 5 sn bekle yeter
    ama bu saniyeleri enim konum sayma
    yoldan gelincede 5-10 sn beklesen yeter eğer yüksek devirde geldiysen 15 -20 sn beklesen yeter bence
    benim söylediklerim veri değil ama enazından ben bu şekilde dikkat ediyorum.

    ama 1 dk 40 sn falan çok uzun oadar rölantide çalışmasına gerek olduğunu sanmıyorum.
  • Aynı aracı kullandığımız için yazıyorum yukarıdakilere ek olarak geriye takarken bir cırtlama duyabilirsiniz normaldir.2 3 sn rolantide beklerseniz geriye takmadan o sesi duymazsınız ama aceleci iseniz bol bol duyacaksınız Turbosu 2500 devirde devreye girmektedir yani en iyi verimi o devirde alırsınız.Başka bir sorunuz varsa yardımcı olabilirim.
  • Arkadaşlar ben de ilk kez dizel araç kullanıyorum. 30 bin kmde i20 kullanıyorum. Sorunum şu kalkışlarda 4. Viteste araba gaz kesip tekliyor bunu bazen 2. Vitestede yapıyor sebebi ne olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin koymaya çalışan pompacılara dikkat et

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin mi koyuyolar. Nasil ya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pink Floyd kullanıcısına yanıt
    Araç nedir hocam ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiests 2005 model 1.4 dizel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.