Şimdi Ara

İlk kez dizel araç kullanacağım. Tavsiyeler?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
1.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, dizel araba aldık ama, herkes öyle şeyler diyor ki, dizel motor sanki püff desen bozulacak. iyice korkuttular. ben bu aracı kullanırken nelere dikkat etmeliyim.

    Araç ford fiesta 1.4 TDCI motor. 2005 model araç.

    *Havalar sıcak olsa bile, aracı çalıştırdıktan sonra 1 dakika rölanti şekilde bekleyecek miyim, aynı şekilde arabayı kapatmadan önce de yine bekleyecek miyim.

    *Kalkışları nasıl yapacağım, normalde ben 1.viteste gaza basıp gidiyorum, vites 3 bin devire gelirken vites atıyorum (benzinlide), dizelde kalkışta ve kalktıktan sonra dikkat edilecek bir husus var mı.

    *Aracın km.si 152 bin gibi görünüyor, bu aracın triger kayışı vs zamanı gelmiş midir, satıcı 40 bin km daha gider dedi ama ben yine de sorayım.

    *Aracı kaç devirde kullanmak gerekir, yokuşta kalkarken gaza fazla abanmak araca zarar verir mi, vites devirlerini yüksek tutarsak arabaya bişey olur mu.

    *Yokuştan inerken genelde 1 veya 2.vitese atıp o şekilde iniyordum, dizel araçlarda bu yöntem bir zarar verir mi.

    Aracın bakımları bakımları kaç bin km.de bir yapılmalı, ekstradan dikkat edilecek hususlar var mı.







  • cevredekilerin soylediklerinde haklilik payi var,diesel nazli gelin gibidir misal sirket araclari var benzinli olanlari dokulecek raddeye geldiginde bile iyi,kotu gidiyor fakat diesel olanlari illa servis yuzu gormek istiyor veyahut revizyon

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8 yıl turbo dizel kullandıktan sonra 5 aydır da turbo benzinli kullanıyorum. Sizin asıl sorunuz atmosferik motordan sonra turbo motora geçmekle ilgili.

    Şöyle açıklamaya çalışayım:

    Bu tip motorlar daha karmaşık yapıda olduklarından daha narindirler. Belli bir süre yok yani ister 30 saniye ister 1 dakika. Arabaya bindiğinizde benim gibi ceplerinizi boşaltıp uygun konuma oturup kemeri takıp aynayı da kontrol ettiğinizde zaten yaklaşık 1 dakika geçiyor. Kışın ekstradan arabayı çalıştırıp aşağı inip lasitklerin havasını falan kontrol edersiniz. Böylece o süre de geçmiş olur. İnerken de bunu tekrarlayın.

    Turbolu araçlar turbonun etkili olduğu devirde kullanılırsa verimli olurlar. Mesela azami tork 2000 devirde başlıyorsa sabit hızla giderken bu devirde, vites değiştirirken de bu devirde kalacak şekilde ayarlarsanız motoru verimli kullanmış olursunuz.

    Ayrıca yüksek devirlere çıkılmaması tavsiye edilir. Genelde de en yüksek gücü 4000 devirde verirler.




  • Ehliyeti aldığım günden beri hep dizel oldu kullandığım araçlar aileminde benimde kardeşiminde Yani normal bildiğiniz gibi sürün normal bakımlarını eksik etmeyin.Uzun mesafeden gelincede kontağı kapatmadan bir dk bekleyip öyle kapatın yeter.2 senedir böyle yapıyorum daha çok şükür bakım harici servise gitmedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaSaFeL M kullanıcısına yanıt
    peki azami tork nedir hocam. ben aracı 1.viteste çalıştırıyorum, 2500'ü her gördüğünde vites atıyorum, 2000-2500 arası vites atıyorum kullanıyorum, benzinli araçtan bahsediyorum, bu araçta torku nasıl hesaplayacağım, azami tork nedir, bi de ilk kalkıştan sonra gaza abanma diyorlar, burada kasıt 2000 deviri geçme mi deniyor
  • Normal arabayi nasil kullaniyorsan dizelde oyle ustam cok kasma kendini. Yuksek devir cevirmeye calisma yeter...

    Lpg yede dizelede laf eden cok. Bizim ulkemizde hersey birseyin ustasi var ve bilsede konusuyor bilmesede konusuyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1500 Devirin altına inme 3000 devirin üstüne çıkma
    ilk çalıştırmada 30-40 sn bekle
    stop etmeden önce 30-40 sn bekle
    bakımlarını zamanında yaptır
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İLK ARABA ÖNERİSİ
    geçen yıl önce açıldı
    İlk defa araç alacağım öneri
    3 hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • aliriza81 kullanıcısına yanıt
    Böyle küçük hacimli dizeller üstündeki ölü toprağını yüksek tork sayesinde atarlar o da turbo sayesinde mümkün olur. Yanlış hatırlamıyorsam sizin motor 68 beygir ama torku bilmiyorum. Aracınızın teknik bilgilerini bulun orada yazacaktır. Atıyorum sizin en yüksek tork 1750 devirde başlayıp 3000 devire kadar gidiyorsa aracı bu devirler arası kullanmak en verimli olur. Ben size genel olarak 1500ün altına düşmeyin derim. Atmosferik benzinli gibi ne kadar az devir o kadar az yakıt olayı turbo dizellere uymaz. O yüzden torkun düşmediği en düşük devirde kullanacaksınız. Mesela 2500 devirde vites atınca üst viteste 1500 devire düşüyorsa ve araç çekmiyorsa vites yükseltme devrinizi artıracaksınız. 2750de veya 3000de vites artıracaksınız. İnşallah yardımcı olabilmişimdir. Aracınız hayırlı olsun bu arada, söylemeyi unutmuşum :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaSaFeL

    Böyle küçük hacimli dizeller üstündeki ölü toprağını yüksek tork sayesinde atarlar o da turbo sayesinde mümkün olur. Yanlış hatırlamıyorsam sizin motor 68 beygir ama torku bilmiyorum. Aracınızın teknik bilgilerini bulun orada yazacaktır. Atıyorum sizin en yüksek tork 1750 devirde başlayıp 3000 devire kadar gidiyorsa aracı bu devirler arası kullanmak en verimli olur. Ben size genel olarak 1500ün altına düşmeyin derim. Atmosferik benzinli gibi ne kadar az devir o kadar az yakıt olayı turbo dizellere uymaz. O yüzden torkun düşmediği en düşük devirde kullanacaksınız. Mesela 2500 devirde vites atınca üst viteste 1500 devire düşüyorsa ve araç çekmiyorsa vites yükseltme devrinizi artıracaksınız. 2750de veya 3000de vites artıracaksınız. İnşallah yardımcı olabilmişimdir. Aracınız hayırlı olsun bu arada, söylemeyi unutmuşum :D

    tork 160nm




  • araç 150 bin km.de görünüyor şu an, bu aracın hangi bakımları gelmiştir, yağını tuzunu filtresini değiştircem zaten de, triger kayışı filan ister mi.

    bu arada teknik detaylarda max tork 2000 rpm diyor. bu ne anlama geliyor. 2000'e gelince vites mi atacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    araç 150 bin km.de görünüyor şu an, bu aracın hangi bakımları gelmiştir, yağını tuzunu filtresini değiştircem zaten de, triger kayışı filan ister mi.

    bu arada teknik detaylarda max tork 2000 rpm diyor. bu ne anlama geliyor. 2000'e gelince vites mi atacağım.

    2000devirde 160nm tork alıyor demektir,maksimum tork gücü 160nm o aracın
  • aliriza81 kullanıcısına yanıt
    Bakımları hakkında bilgim yok. Buna kullanıcıları daha iyi cevap verecektir.

    Max tork 2000 rpm diyorsa bu demektir ki siz bu arabayı mümkün olduğunca 2000 devrin altında sürmeyeceksiniz. Tabi şehir içi bunu ayarlamak zor. Uzun yolda da 5. viteste 2000 devirde kaçla gidiyorsa mesela 90laysa o hızda giderseniz hem en az yakıtı yakıp hem de sollamalarda vites küçültmek zorunda kalmazsınız. Ama bu son yazdığıma tam emin olamadım tork biraz düşükmüş :) Bunu deneyerek siz göreceksiniz artık
  • Ara sıra 3-4000i de görsün kısa aralıklarla hem mazot filtresi, boğaz kelebeği temizlenir mazotta pislik varsa hem de enjektörler,motor falan gibi aksamlar açılır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • çalıştırınca 15-30 saniye rolantide çalışmasına izin verin ki yağ motorda dolaşsın ve turbo mili yağlansın

    hareket edince 1.viteste çok zorlamadan 2000 devire yaklaşınca vites değiştirin,diğer viteslerde 1500-2100 arasında değiştirebilirsiniz zaten buna zamanla ayağınız alışacak aracın max torkunu hissedince vites atacaksınız

    aracın yağına dikkat edin turbo dizel araçlarda yağ çok önemlidir KM sini geçirmeden değiştirmeniz ve kaliteli yağ kullanmanızı öneririrm

    aracın bakımlarını serviste bilgisayarlı kontrol sistemiyle yaptırın, bizim araçta ısıtma bujilerini bir usta değiştirdi, ısıtma bujisinin ufak bir parçası motor bloğuna gitmiş ve üst kapak içten zedelendi 3bin lira masraf çıktı bize.

    stop etmede önce de 30saniye civarında rolantide bekleyip öyle stop edin ki turbo parçaları normal seviyede yağlanıp aşınmasın.
  • Hocam milletin dediklerine kulak asmayın. Araca binin ve kullanmaya başlayın. Zaten en fazla 1 haftada dizel motorun karakteristiğini ve tepkilerini çözersiniz. Size tek tavsiyem hızlanmak için gaza benzinlideki kadar abanmayım. Hele atmosferikten geçiyorsanız,alt devirlerdeki canlılık şaşırtabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Arkadaşlar, dizel araba aldık ama, herkes öyle şeyler diyor ki, dizel motor sanki püff desen bozulacak. iyice korkuttular. ben bu aracı kullanırken nelere dikkat etmeliyim.

    Araç ford fiesta 1.4 TDCI motor. 2005 model araç.

    *Havalar sıcak olsa bile, aracı çalıştırdıktan sonra 1 dakika rölanti şekilde bekleyecek miyim, aynı şekilde arabayı kapatmadan önce de yine bekleyecek miyim.

    *Kalkışları nasıl yapacağım, normalde ben 1.viteste gaza basıp gidiyorum, vites 3 bin devire gelirken vites atıyorum (benzinlide), dizelde kalkışta ve kalktıktan sonra dikkat edilecek bir husus var mı.

    *Aracın km.si 152 bin gibi görünüyor, bu aracın triger kayışı vs zamanı gelmiş midir, satıcı 40 bin km daha gider dedi ama ben yine de sorayım.

    *Aracı kaç devirde kullanmak gerekir, yokuşta kalkarken gaza fazla abanmak araca zarar verir mi, vites devirlerini yüksek tutarsak arabaya bişey olur mu.

    *Yokuştan inerken genelde 1 veya 2.vitese atıp o şekilde iniyordum, dizel araçlarda bu yöntem bir zarar verir mi.

    Aracın bakımları bakımları kaç bin km.de bir yapılmalı, ekstradan dikkat edilecek hususlar var mı.

    - Aracınızı yüksek devirlerde kullanmayın, ortalama 1500-3000 arası kullanın.

    - Triger kayışı 60.000 km' de bir değiştirilir(birçok araçta), eğer önceki sahibi düzenli olarak değiştirmişse yaklaşık 25-30.000 km' sonra değiştirme zamanı gelecektir.

    - Turbo dizel motorun alt devirlerde ürettiği güç benzinli motordan daha fazladır bu nedenle gaza kalkışlarda fazla yüklenmenize gerek yoktur.

    - Bakımları önemlidir, dizel motorlu araçların yakıt sistemi çok yüksek basınçta çalışır benzinli motorlara göre daha hassastır. Yakıt sisteminden kaynaklı arızaları en kısa zamanda yaptırmaya gayret edin. Yağ ve yağ filtresi değişim zamanına dikkat edin, geciktirmeyin.

    - Bilmediğiniz istasyonlardan yakıt almayın.

    - Yokuş inerken dizel/benzinli farketmez her zaman viteste inilir.

    - Dizel araçlarda yakıt sisteminde hava oluşabilir bu durumda araç marşa ne kadar basarsanız basın çalışmayacaktır. En kolay yöntem mümkünse aracı başaşağı gelecek bir pozisyona getirip marşa basmaktır. (Motor bölmesinde hava almak için pompa olabilir, varsa onu kullanın)

    - Yakıt sisteminde hava oluşmaması için depodaki yakıtı bitirene kadar kullanmayın. (0-1/4 seviyesi arası yakıtın depoda olması avantajdır)

    - Dizel motorlu araçlar daha geç ısınır, buna zamanla alışırsınız.

    - Motoru durdurmadan evvel yaklaşık 30-40 saniye bekleyin, motoru öyle durdurun.

    Saygılar...




  • 1.3 mjet te azami tork kac devirde? Nette 4000 yaziyor ama faxla geldi bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • diyeceğim tek şey şu ki 392.000 km de dizel araç sahibiyim, motor hala taş gibi, bir kere sorun yaşamadım.
  • dizel devirsiz kullanılmaz,arabayı bayıltmıycan,çok bağırtmanada gerek yok, bakımına dikkat et yıllarca sorunsuz binersin ,,, haa birde turbolu araç kullanım ilkeleri var bunada dikkat etmen lazım,mazotuda ucuz diye ne idüğü belirsiz yerlerden alma
  • Yokusta kalkarken geri kacmasin diye fazla gaz veriyordum lpgli aracta. Dizelde kacmamasi icin napmaliyim. Cok dik yokus yok gerci Denizlide ama normal yokuslarda bile geri kacar diye gaza abaniyodum. El freni disinda tavsiyeniz nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.