Şimdi Ara

ilk marşta motorun çalışmaması (çözüldü) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
31.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Bu dediğüm yanma arza lambasının çalışıp çalışmadığı kontrol için yanar kimi araçta kontağı açınca belli bi süre kimi araçta motoru çalıştırana kadar eğer hiç yanmıyorsa sıkıntı var demektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elm327 cihaz geldi. LTFT ve STFT değeri LPG de iyi değil benzinde iyi. Anlaşılan regülatörü değiştirmem gerekiyor. Onunda fiyatı 450 civarı çıkan regülatörü atmayacağım çünkü dışardan diyafram alıp bakım yapabilirim.
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    450çok değilmi LPG kitinin markası ne prins falan mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mikailhanaltınkaya -- 21 Mayıs 2017; 2:33:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Abi ben demeyi unuttum LPG regülatörünü internetten aldığında sıkıntı çıkabilir muayenede tekrar sızdırmazlık raporu için falan. Bi de bu ltft stft nin bozulması LPG regülatörü bozuk olduğu için bozuluyor gibi gelmedi bana siz bence bi faruk sevgili güvendiğiniz bi LPG ci ya da Mcs elektronik ile irtibata geçin derim bana ayar bozuk gibi geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MSC elektronik de olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok ben fikir edinmek için baktım fiyatlara izmir de iyi bir brc servisine gideceğim. Direk regülatör değiştirin demem tabii ki. Bakalım ne diyecekler ona göre hareket ederim.
  • Dostum bu arada BRC servisine gittim. LTFT ve STFT den haberleri yoktu. Ben ne olduğunu anlatmaya çalıştım. Kendi bilgisayarına taktı bişey yok dedi. Regülatörü de sordum gaz kaçırınca değiştiriyorlarmış. Dedim ne kadar ve nasıl olur. 650 TL dedi akşam bırakırsın sabah alırsın. İşçilik dahil mi dedim. Biz işçilik almıyoruz dedi.

    STFT ve LTFT değerlerine daha çok aşina oldum. Karakterini öğrenmeye çalışıyorum. Şu aralar ilk marşta motor çalıştığı için tam nedeni anlamam mümkün değil.
    LTFT -4 ile -11 arasında gidip geliyor. Geçen gece -3 ve 0 değerleri bile gördüm.
    STFT daha oynak motor soğukken çok git gel yapabiliyor. Motor ısınınca daha stabil genelde +5 -5 arası

    Bugün kemeraltındaydım arabayı otoparka bıraktım. Geri dönünce ilk seferde marş almadı sanki az marşa bastım çabuk çektim diye düşündüm. Çünkü kısa bastım neyse çalıştı. Otoparkın 4. katından aşağı kadar kuyruk olmuş milim milim iniyor aşağı doğru olduğu için vites boştaydı sadece frene basıp bırakıyordum. Telefona bir baktım STFT 25 ne kadardır bu değerdeydi bilmiyorum ama araba rölantide sadece frene basıyorum. 30-60 saniye değişmeden durdu. Bu arada fark ettim ki oksijen sensörü de 0 da sabit kalmış bir ara dalgalandı bende ekran görüntüsü almayı akıl ettim. Ekran görüntüsü aldığımda o2 sensörü hareketlenmeye başlamıştı. Ondan sonra da zaten görünüyor 22 STFT oda düşmeye başladı ve normale döndüler. Emin olmak için bir daha aynı durumun olmasını bekliyorum. o2 sensöründe geçici temassızlık gibi bir şey olabilir.ilk marşta motorun çalışmaması (çözüldü)




  • Benim Civicde de böyle sorun vardı. Soğuk motorda 2-3. marşta anca çalışıyordu. Bende araştırdığımda lpg kaynaklı falan dendi ama buji değişimi + subap ayarı yapıldı sorun çözüldü..
  • Arada mı yapıyordu yoksa her zaman mı@Gs_KuRTuLuS



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgutozkan -- 24 Mayıs 2017; 23:30:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Abi senin agarlar baya baya bozuk %15-20civarında zengin çalışıyo senin araba benzinde LPG de sorun olmaz ama benzinde yani bu da ilk çalıştırma demek oluyor fakir kaldığından dolayı oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Her zaman yapmıyor böyle bu tam sorun anı sayılır. Benzinde gitsin değerler 5 in altına iniyor.
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Sorun o ya zaten benzinde giderken olması gereken değerlerde araç ama LPG ye geçince LPG fazla geliyor araç bunu farkedip yakıtı kısmaya başlıyor araç LPG de stabil çalışıyor ama benzinde sorun oluyor araç bunu sıcakken düzeltiyor ama soğukken oksijen sensörü devre dışıdır nedeni ise soğuk motor bi süre zengin çalışır bu zorunludur bu yüzden ECU lamda sensörünü bi süre görmez ve kaydettiğü haritaya göre yakıt verir sizin araç olması gerekenden %20civarında daha az benzin gönderdiği için araç çalışmakta zorlanır çünkü yakıt az gelir bu değerler +olsaydı bu sefer de araç zenginleştiriyor demek olurdu sabahları çalışsa da egzoz dan siyah duman çiğ benzin kokusu duyardınız. Bunu şöyle test edebirisiniz aracın ltft ve stft si -%20lerdeyken aracı benzine alın ya ltft ya da stft bir anda +değere çıkacak ve düzetmeye çalışacaktır

    Stft ve stft nin biri kalıcı yakıt düzeltme haritası ötekisi de anlık yakıt düzeltme haritası hangisi kaloco hangisi anlık bilmiyorum ama inşallah açıklayıcı olmuştur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Bakmaya devam edip iyice anlamak lazım.
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Tabiki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün okul dönüşü sanayiye brc servisi nerede diye bakmaya gitmiştim. Arabayı park ettim servise doğru giderken telefon çaldı okuldan çağırdılar. Arabaya geçince 10 15 defa motor marşa basmama rağmen çalışmadı. Bozulacak yer olarak bu sefer sanayiyi buldu. Hata kodu var mı diye baktım. P1693 hata kodunu vermiş internette yanlış yere bakmışım takometre voltaj düşük diye okudum. Neyse en yakın yerdeki usta nasıl yaptıysa motor çalıştı. (extra bişey yapmadı.)

    https://www.engine-codes.com/p1693_hyundai.html

    Tekrar hata kodu var mı diye baktım. P0336 vermiş krank mili sensörü ile alakalıymış. Değiştirdim. Kontrole devam.




  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Akünüz ne alemde ilk arzayı çık marş yaptığınızdan göstergeye yeterli voltaj gitmediğinden yapmış olabilir krank mili sensörü de enjeksiyon zamanını ve ateşleme zamanını belirleyen ilk etken dir motorun devrini ölçen parça yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Akü sağlam biraz bile yetersiz olsaydı bugünü çıkaramazdı. İyi yüklenmiş sayılırım. Bu hata kodları araçtan araca değişebiliyor hyundai için

    P1693 HYUNDAI - Transmission Control Module MIL Request Circuit Malfunction

    Read more:https://www.engine-codes.com/p1693_hyundai.html

    Yani takometre elektrik arızası değilde benim tahminim krank mili sensörü hata verince, ecm (Engine Control Module) sensörün hatalı olduğunu düşünmedi ve sorun olduğu içinde böyle bir hata verdi. Araç çalıştıktan sonra krank mili sensörü hatasını gördüm. Doğru çalışmayan krank mili sensörü onunla beraber çalışan ecm ye tahminen hata kodu verdirtti.




  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Sorunu tamamen buldum immobilizer ile alakalı imiş. P1693 hata koduna cevap vermiş bir arkadaş.

    deza demiş ki: ↑
    P1693 klasik immobilizer anteni hatası. Siz anahtarı takıp kontağı açınca gösterge panelinde bir anahtar resmi çıkar ve anten sizin kumandadaki çipi okur ve siz marş yapınca da çalışır. Ama anten çipi okuyamaz ise hırsızlık koruma sistemi gereğince siz ne kadar marş yaparsanız da çalıştıramazsınız. Ve p1693 hata kodu kayda düşer.

    Kesin çözüm anteninin soketini kontak sprey wd-40 tarzı kimyasallar ile temizlemek. Genelde oksitlenip soket temas etmiyor.

    Bu durumu yaşadınız ve temizlemeye hemen fırsat yok ve aracı çalıştırmanız gerekirse ; anahtarı çıkarın aracı birkaç kez kapıları kitleyip açın (kumandadan yapabilirsiniz) .Sonra anahtarı takıp kontağı açın , anahtar sembolü görünürse marş yapın. Çıkmazsa tekrarlayın . Bu işin pek mantığı yok ama genelde geçici çözüm oluyor. Zorda kalırsanız denemekten birşey kaybetmezsiniz.

    Bazen temizlik kurtarmıyor anten değişimi gerekebilir. Anahtarınızda da sorun olmaması gerekir.


    Bende kontrol ettim dediği gibi immo lambası yanmayınca araç çalışmıyor. Sorunu buldum ya artık rahatım. Geriye sadece LPG yol ayarı kaldı. Sorunu gösteren video ekledim.
    https://www.youtube.com/watch?v=4xpPLVah7Pg

    Size de çok teşekkür ederim sayenizde aracın hiç anlamayacağım görünmez sorunundan haberdar oldum.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.