Şimdi Ara

ilk marşta motorun çalışmaması (çözüldü) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
31.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    Sorunu tamamen buldum immobilizer ile alakalı imiş. P1693 hata koduna cevap vermiş bir arkadaş.

    deza demiş ki: ↑
    P1693 klasik immobilizer anteni hatası. Siz anahtarı takıp kontağı açınca gösterge panelinde bir anahtar resmi çıkar ve anten sizin kumandadaki çipi okur ve siz marş yapınca da çalışır. Ama anten çipi okuyamaz ise hırsızlık koruma sistemi gereğince siz ne kadar marş yaparsanız da çalıştıramazsınız. Ve p1693 hata kodu kayda düşer.

    Kesin çözüm anteninin soketini kontak sprey wd-40 tarzı kimyasallar ile temizlemek. Genelde oksitlenip soket temas etmiyor.

    Bu durumu yaşadınız ve temizlemeye hemen fırsat yok ve aracı çalıştırmanız gerekirse ; anahtarı çıkarın aracı birkaç kez kapıları kitleyip açın (kumandadan yapabilirsiniz) .Sonra anahtarı takıp kontağı açın , anahtar sembolü görünürse marş yapın. Çıkmazsa tekrarlayın . Bu işin pek mantığı yok ama genelde geçici çözüm oluyor. Zorda kalırsanız denemekten birşey kaybetmezsiniz.

    Bazen temizlik kurtarmıyor anten değişimi gerekebilir. Anahtarınızda da sorun olmaması gerekir.


    Bende kontrol ettim dediği gibi immo lambası yanmayınca araç çalışmıyor. Sorunu buldum ya artık rahatım. Geriye sadece LPG yol ayarı kaldı. Sorunu gösteren video ekledim. https://www.youtube.com/watch?v=4xpPLVah7Pg

    Size de çok teşekkür ederim sayenizde aracın hiç anlamayacağım görünmez sorunundan haberdar oldum.

    Daha durun. Asıl uğraş şimdi başlıyor. O arızayı gidermek kolay olmuyor. İnşallah tamamen giderilir diyecem de benzer sorunu 4 senedir yaşıyorum. Araba çalışmazdı. Biri akıl verdi. Kapıları kilitle-aç dedi. İki üç defa tekrarla. Çalışır dedi. Bir müddet böyle devam etti. Sonra o da yetmemeye başladı. Yetkili servis arızayı bulamadı. 1 hafta kaldı. Bilgisayara takıyorlar. Hata yok. O şekilde verdiler arabayı.

    Bir gün Konya'ya gittim. Orada daha fazla yapmaya başladı. Canıma tak etti. Konya'da ÖZSAN RENAULT var. Konya'lılar çok iyi bilir. Oraya götürdüm. Bilgisayara taktılar. Arıza yok. Biraz sonra tekrar taktılar. Volant sensör arızası verdi. Diğer adı Manyetik Kaptör sanırım. Değiştirdiler. Çalıştırdılar. Sorun yok. İlk marşta çalışıyor. bir iki saat bekledi araba. Hadi bana eyvallah dedim. Arabayı alıp gidiyorum dedim. Tamam dediler. Bindim. Haydaaa. Çalışmıyor. O anda bilgisayara taktılar. Araba çalışmıyor. Ama bilgisayarda da arıza göstermiyor. Oradaki İbrahim usta dedi ki:

    Hayatımda ben böyle bir şey görmedim. Bu ne yaa. Arabada hata yok. Araba çalışmıyor.

    Ben elimde olmayarak içimden güldüm. Bana dedi ki: Bu arabayı bana bir gün bırakacaksın. Ben tüm elektrik aksamını baştan aşağı bölüm bölüm, devre devre kontrol edeceğim. Mutlaka kablolardan birinde bir zayıflık var. Taktığım parçayı da sökeyim dedi. Parçayı söktürmedim kafamda bir şey kalmasın diye. Fakat arabayı da bırakmadım.

    Sonuç: Araba ayda bir kere o arızayı yapıyor. Fakat kapı açıp kilitleme derdinden kurtuldum. Arızayı yapınca kontağı kapatıyorum. Anahtarı çıkarıp tekrar takıyorum kontağa. Araba çalışıyor. İmzamdaki araba.

    Benimki immobilizer arızası değildi. İnşallah sizinki daha basittir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 27 Mayıs 2017; 15:35:11 >




  • topaz42 kullanıcısına yanıt
    Bu benim arabayı alınca karşıma çıkan ilk arızaydı. Bunun sayesinde motor nasıl çalışır öğrendim sayılır. Önceden teorik olarak biliyordum. Şu forumda 700 kadar mesaj yazmışsam bile bunun sayesindedir diyebilirim. Çünkü motor tamir bakımına merakımı arttırdı.

    Hata kodları için elm327 cihaz aldım. Bu olmasa bulamazdım. Tabii ki buradaki arkadaşların yardımı da olmasa bulamazdım.

    Her zaman oluşmayan hatayı bulmak zordur.

    Sizin araç da dediğinizden anladığım hata kodu vermiyor. Anahtar çıkar aç kapa aracın ecusunu kapatıp açmak ile aynı şey. Yani bilgisayarını yeniden başlatmak. Şimdi her tarafta sensör var bunlar ecuya bilgi gönderiyor ecu da gerekli ise hata veriyor.

    Sizin araç hata vermediğine göre ecu da hata olabilir mi? Yani kendi hatasını bulamaz gibi geliyor bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    Bu benim arabayı alınca karşıma çıkan ilk arızaydı. Bunun sayesinde motor nasıl çalışır öğrendim sayılır. Önceden teorik olarak biliyordum. Şu forumda 700 kadar mesaj yazmışsam bile bunun sayesindedir diyebilirim. Çünkü motor tamir bakımına merakımı arttırdı.

    Hata kodları için elm327 cihaz aldım. Bu olmasa bulamazdım. Tabii ki buradaki arkadaşların yardımı da olmasa bulamazdım.

    Her zaman oluşmayan hatayı bulmak zordur.

    Sizin araç da dediğinizden anladığım hata kodu vermiyor. Anahtar çıkar aç kapa aracın ecusunu kapatıp açmak ile aynı şey. Yani bilgisayarını yeniden başlatmak. Şimdi her tarafta sensör var bunlar ecuya bilgi gönderiyor ecu da gerekli ise hata veriyor.

    Sizin araç hata vermediğine göre ecu da hata olabilir mi? Yani kendi hatasını bulamaz gibi geliyor bana.


    Ecu'da hata varsa hapı yuttuk. Arabanın tüm beyni o zaten. Ama ecuda hata olsa söylerlerdi. Yeni yazılım atmak servisin de işine gelirdi. ÖZSAN RENAULT servisindeki adam kablolara suç buldu. Mutlaka devrelerden birinde zayıflık var. Fakat bölüm bölüm bakmadan bulamam dedi.

    Haa. Komik ama tuhaf bir şey söyleyeyim. Bu arızayı ilk defa Taşkent-Konya yolunda memleketten dönerken Alibeyhüyüğü kavşağına gelmeden bir pancar deposu var. Bir sebepten orada durdum. Tekrar bindim. Bu arızayı ilk defa orada verdi. Elim ayağıma dolaştı. Çünkü akşam vakti, hava karanlıktı. Zorlaya zorlaya 7-8 defa deneyince çalıştı. İmmobilizeri okuyordu ama araç çalışmıyordu. Arızayı bir daha hiç yapmamıştı.

    Aradan bir sene geçti. Konya-Taşkent yolunda yine o pancarcının önünde durduk. İşimizi hallettik. Arabaya döndük. Eşime dedim ki: Hatırlıyor musun. Geçen sene araba burda çalışmamıştı dedim. Haa evet dedi. Kontağı taktım. Çevirdim. Ahaa. Araba çalışmıyor. Aynı yerde aynı hatayı yaptı bir sene sonra. Birbirimize bakıp şaşırdık. Sonra biri telefonda kapıları kapat aç çalışır dedi. Öyle çalıştırdık.




  • topaz42 kullanıcısına yanıt
    Benimkisi sadece tahmin ustanın dediği de olabilir. Sırf bunun için ecu değiştirelim belki çözülür denmez. Motorun, havanın sıcak soğuk oluşuna göre sorun nasıl? Temassızlık varsa sıcaklıktan etkilenir. Benim ki sıcak hava da daha çok yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    Benimkisi sadece tahmin ustanın dediği de olabilir. Sırf bunun için ecu değiştirelim belki çözülür denmez. Motorun, havanın sıcak soğuk oluşuna göre sorun nasıl? Temassızlık varsa sıcaklıktan etkilenir. Benim ki sıcak hava da daha çok yapıyor.

    Motorun sıcaklığı veya soğukluğu hiç farketmiyor. Ama kışın daha çok yapıyor. Yazın ayda bir ya yapıyor. Ya yapmıyor. Ama kışın ayda 3-4 defa oluyor.
  • topaz42 kullanıcısına yanıt
    Temassızlık göstergesi yaz kış farkı motora da yakın bir yerde değil çünkü motor sıcakken de yapıyormuş.
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Ne mutlu size hocam ama immobilizer aklıma hiç gelmemişti sorunun çözüldüğüne sevindim ama LPG ayarını yaptırmayı unutmayın ltft ve stft nin 0olması gerekmez benzinde nerede sabitlendi sizin 0iniz odur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Öyle bakayım o zaman belki ayar bile gerekmez.
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Şimdi ezbere konuşacağım ama kutup başımı sökün bi müddet bekleyin(geceden sabaha kadar tavsiyem) sonra takın hiç LPG ye almadan bi 50-100km benzinde binin mümkün olduğunca her devir ve her yükte ama tapa gaz yapmadan mesela 2.viteste ucu ucuna yokuş da çıkarın 5.viteste yokuş aşşa gaza da dokunun tapa gaz yapmadan devirsiz de bırakın aracı gene tapa gaz yapmadan üst devirlere de çıkın bunu deme. Sebebim her devir ve her yükte ltft ve ltft değerini öğrensin araba ona göre hareket edin sonra ltft ve stft değerinize bakın +-%5 civarında değilse bi sıkıntı vardır zaten mesela -5den azsa hava flitresi tıkalı olabilir veye +5 den fazlaysa aracim yakıt pompası yeterli basımcı vermiyo olabilir yakıt flitresi tıkalı olabilir emme manfoldunda haya almaması gereken yerden hava alıyor olabilir eğer +-%5 se değerler LPG ayarını +-%5 oynayabilecek şekilde gene her devir ve her yükte ayarlayın ama tapa gaz yapmadan. Tapa gaz yapmadan dememin sebebi tapa gaz da araç open loop a geçer kaydedilmiş haritadaki değerlere göre hareket eder harita oluşturmaz yani haritaya göre hareket eder nededi de tapa gaz performans demektir bi miktar zengin olması gerekir karışımın bu yüzden ECU tapa gaz yapıldığında lamda sensörünü görmezden gelir eğer araçda wideband sensör yoksa ki bildiğüm kadarı ile bu sensör spor araçlarda strandart olarak var normal araçlarda norrand mıydı neydi yani bizim lamda sensörü dediğümiz sensör var daha detaylı bilgi için LPG kablo nun forum sayfası var MSC eketronik hatta şu sayfada ayarla bilgili bi başlık var. Bi inceleyin saygılar hocam
    http://www.mscsi.net/destek/konu/yol-ayari-ince-ayar-nedir-nasil-yapilmalidir.986/page-8



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mikailhanaltınkaya -- 27 Mayıs 2017; 21:27:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.