Şimdi Ara

ilk marşta motorun çalışmaması (çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
31.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım 2010 model Accent Era LPG li. Bu sorun uzun zamandır var fakat bugün neredeyse 10. marşta çalıştı.

    Bu sorun genelde yazın daha çok ortaya çıkıyor. Kışın arada yapar çabuk geçer.

    2 sene önce yazın arabayı ilk seferde çalıştıramadığımı çok hatırlıyorum. Geçen yaz biraz yapmışsa bile 2. yada 3. marşta araç çalışmıştır.

    Araba çalışmazsa kontağı kapatıp açıp göstergedeki lambaların sönmesini bekliyorum. Sonra tekrar deniyorum. 3. 4. seferde de marş almazsa Lpgyi kapatıyorum. (Sıralı sistem mantıken benzin ile marş alıyor zaten.) Şans mı bilmem LPG yi kapatınca hemen çalışıyor.

    Bu sabah nerdeyse 10. seferde marşı alıp çalıştı. LPG yi kapattım gene de çalışmadı. O kadar uğraşmışım ki devir göstergesi 200 devir gösteriyormuş ilk defa dikkatimi çekti. Marş motoru bozuk olsa devir göstermemesi lazım galiba.

    Bu sorun bazen canımı çok sıkabiliyor. Genelde motor soğuk iken sabah ilk çalıştırmada yapıyor. Motor sıcak iken de yapabiliyor. Motor sıcak iken daha az yapıyor. Şöyle bir şey var ki yarın sabah ilk seferde çalışabilir. 1 ay böyle hiç ikiletmeden ilk seferde çalışmaya da devam edebilir.

    Bir yerde sıkıntı var bir gün sanki hiç çalıştıramayacakmışım gibi geliyor. Sorunun kaynağı neden olabilir.

    Edit sorun çözüldü: elm327 obd cihazı aldım. Torque programı ile araçtaki hata kodlarını rahatlıkla görebiliyorsunuz.
    Araç sanayide başka bir şeyi sormak için gittiğimde sorunu nüksettirdi hiç çalışmadı. P1693 ve P0336 hata kodlarını elm327 cihaz ile telefonda gördüm. Oto elektrikçi usta P0336 hata kodunun krank mili sensörü ile alakalı olduğunu görünce krank mili sensörünü değişti. Bende bu hata kodları ile alakalı başka bir konu başlattım. P1693 hata kodu benim sorunun nedeniymiş bana doğru cevabı yazan deza rumuzlu arkadaşa burdan da teşekkür ediyorum

    deza demiş ki: ↑
    P1693 klasik immobilizer anteni hatası. Siz anahtarı takıp kontağı açınca gösterge panelinde bir anahtar resmi çıkar ve anten sizin kumandadaki çipi okur ve siz marş yapınca da çalışır. Ama anten çipi okuyamaz ise hırsızlık koruma sistemi gereğince siz ne kadar marş yaparsanız da çalıştıramazsınız. Ve p1693 hata kodu kayda düşer.

    Kesin çözüm anteninin soketini kontak sprey wd-40 tarzı kimyasallar ile temizlemek. Genelde oksitlenip soket temas etmiyor.

    Bu durumu yaşadınız ve temizlemeye hemen fırsat yok ve aracı çalıştırmanız gerekirse ; anahtarı çıkarın aracı birkaç kez kapıları kitleyip açın (kumandadan yapabilirsiniz) .Sonra anahtarı takıp kontağı açın , anahtar sembolü görünürse marş yapın. Çıkmazsa tekrarlayın . Bu işin pek mantığı yok ama genelde geçici çözüm oluyor. Zorda kalırsanız denemekten birşey kaybetmezsiniz.

    Bazen temizlik kurtarmıyor anten değişimi gerekebilir. Anahtarınızda da sorun olmaması gerekir.


    Ayrıca sorunun nasıl olduğuna dair video çekip yükledim. Hız göstergesinin altındaki immobilizer lambası yandığı zaman motor çalışıyor. Yanmamışsa immobilizer anteni anahtarı görmemiş demektir.



    Sorunun çözülmesinde yardım eden herkese teşekkür ediyorum. İnanın her yorum benim için çok değerliydi.

    Daha tamirat işine girmedim fakat sorunun çözümünü ortaya çıktığı için artık içim rahat. Sorun hallolmuş sayılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgutozkan -- 27 Mayıs 2017; 15:9:47 >







  • büyük ihtimalle lpg diyaframı yırtılmıştır. motor soğukken boğulur geç çalışır, ikinci çalıştırmada anında marş alır. sorunun bu olduğunu anlamanın bi kaç yolu var. en kolay yol olrak 3-5 gün /100km full benzinde kullanın sorun ortadan kalktıysa lpg diyaframı yırtılmıştır.
  • 9008 9 kullanıcısına yanıt
    LPG düğmesine 10 sn basıp aracı lpg ile çalıştırırsam regülatör sağlam mı demektir?
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    regülatör diyaframı yırtılırsa araç beklerken lpg silindirin içine doğru sızıntı yapar ve marş bastığınızda motor boğulur zor ateşleme yapar.
    dediğiniz sistem benzin sistemindeki arıza tespiti için kullanılır.
  • Yani dediğim gibi yaparsam ve araç çalışırsa benzin sisteminde hata vardır çalışmazsa motor boğulmuş haldedir gibi bir şey oluyor o zaman regülatör diyaframındadır.
  • Bu sorunun bir kaç nedeni var birincisi LPG enjektörleri tam kapatmıyor ve LPG regülatörü ile enjektörler arasındaki borularda kalan LPG manifolda sabaha kadar ya da bi kaç saatte birikiyor bu sorun aracı kısa süreli stop etmelerde hissedilmez araç sabaha kadar çalışmayıp sabah çalıştığında ya da 4-5 saat sonra çalıştığında baş gösterir. Benzin pompası sorunlu bu her defasında yapar ve araç benzinde aptal çalışır aynı şekilde benzin flitresi de. LPG ECU su bu sıralılarda pek oluyomu bilmiyorum ama tek nokta enjeksiyonlu bi abide LPG emülatörü arzalı olduğundan dolayı bazen araç çalışıyor bazen çalışmıyordu bazen de salakça çalışıyordu benzinde sorun emülatör çıktı sıralı sistemde bu emülatör LPG ECU sunun içine entegredir ECU ya gaz la benzini aynı anda yaktırmaya çalılır ya da benzin enjektörlerini doğru çalıştırmaz benim bildiklerim bu bir de LPG den kaynaklı arasın ltft ve stft ayarı bozulmuş olup araç benzinde çok zengin çalışıyor olabilir kışın bu bi artıdır ama yazın eksidir bi de aracın ısı müşiri arzalıysa gene ilk marsta fakir ve zengin olarak yakıt enjekte edebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Bu sorunun bir kaç nedeni var birincisi LPG enjektörleri tam kapatmıyor ve LPG regülatörü ile enjektörler arasındaki borularda kalan LPG manifolda sabaha kadar ya da bi kaç saatte birikiyor bu sorun aracı kısa süreli stop etmelerde hissedilmez araç sabaha kadar çalışmayıp sabah çalıştığında ya da 4-5 saat sonra çalıştığında baş gösterir.

    Bu neden değil çünkü kısa süreli durmalarda bile yapabiliyor.

    Benzin pompası sorunlu bu her defasında yapar ve araç benzinde aptal çalışır aynı şekilde benzin flitresi de.

    Benzinde doğru çalıştığı için bu seçeneği de elemek istiyorum.

    LPG ECU su bu sıralılarda pek oluyomu bilmiyorum ama tek nokta enjeksiyonlu bi abide LPG emülatörü arzalı olduğundan dolayı bazen araç çalışıyor bazen çalışmıyordu bazen de salakça çalışıyordu benzinde sorun emülatör çıktı sıralı sistemde bu emülatör LPG ECU sunun içine entegredir ECU ya gaz la benzini aynı anda yaktırmaya çalılır ya da benzin enjektörlerini doğru çalıştırmaz

    Salakça çalıştığı hiç olmadı araç boğuluyor gibi

    LPG den kaynaklı arasın ltft ve stft ayarı bozulmuş olup araç benzinde çok zengin çalışıyor olabilir kışın bu bi artıdır ama yazın eksidir bi de aracın ısı müşiri arzalıysa gene ilk marsta fakir ve zengin olarak yakıt enjekte edebilir

    Yazın sorun daha çok kendini gösterdiği için ben bundan diyebilirim. Gazı tamamen bitirip depoyu boşaltıp 1-2 gün benzin ile kullanmayı deneyeyim. Ağustosta düğün var ondan sonra LPG sistemine sağlam bir bakım yaptırmak lazım.

    Edit:Elm327 almayı düşünüyordum ltft ve stft değerleri okunabiliyormuş garanti alırım artık. Çünkü internette bulduğum bir bilgi altta.

    Elm 327 cihazı alıp Android telefon marifetiyle Torque pro uygulaması yüklenecek ve ltft stft değerlerine bakılacak. Araç seyir halinde rölantide vs her durumda +5 - 5 civarında ise ayarınız iyidir.

    Ya da bluettothlu pc varsa. scanmaster kurulacak ve elm 327 cihazıyla değerler takip edilecek


    ltft=long term fuel trim
    stft=short term fuel trim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgutozkan -- 18 Mayıs 2017; 8:31:54 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İLK MARŞTA ÇALIŞMAMA SORUNU
    11 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Abi o zaman benzinde binince belli olur ya ltft stft bozulmuş ya da benzin sisteminde bi problem var (ısı müşiri gibi) arza lambası yanıyormu aracın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    Bu sorunun bir kaç nedeni var birincisi LPG enjektörleri tam kapatmıyor ve LPG regülatörü ile enjektörler arasındaki borularda kalan LPG manifolda sabaha kadar ya da bi kaç saatte birikiyor bu sorun aracı kısa süreli stop etmelerde hissedilmez araç sabaha kadar çalışmayıp sabah çalıştığında ya da 4-5 saat sonra çalıştığında baş gösterir.

    Bu neden değil çünkü kısa süreli durmalarda bile yapabiliyor.

    Benzin pompası sorunlu bu her defasında yapar ve araç benzinde aptal çalışır aynı şekilde benzin flitresi de.

    Benzinde doğru çalıştığı için bu seçeneği de elemek istiyorum.

    LPG ECU su bu sıralılarda pek oluyomu bilmiyorum ama tek nokta enjeksiyonlu bi abide LPG emülatörü arzalı olduğundan dolayı bazen araç çalışıyor bazen çalışmıyordu bazen de salakça çalışıyordu benzinde sorun emülatör çıktı sıralı sistemde bu emülatör LPG ECU sunun içine entegredir ECU ya gaz la benzini aynı anda yaktırmaya çalılır ya da benzin enjektörlerini doğru çalıştırmaz

    Salakça çalıştığı hiç olmadı araç boğuluyor gibi

    LPG den kaynaklı arasın ltft ve stft ayarı bozulmuş olup araç benzinde çok zengin çalışıyor olabilir kışın bu bi artıdır ama yazın eksidir bi de aracın ısı müşiri arzalıysa gene ilk marsta fakir ve zengin olarak yakıt enjekte edebilir

    Yazın sorun daha çok kendini gösterdiği için ben bundan diyebilirim. Gazı tamamen bitirip depoyu boşaltıp 1-2 gün benzin ile kullanmayı deneyeyim. Ağustosta düğün var ondan sonra LPG sistemine sağlam bir bakım yaptırmak lazım.

    Edit:Elm327 almayı düşünüyordum ltft ve stft değerleri okunabiliyormuş garanti alırım artık. Çünkü internette bulduğum bir bilgi altta.

    Elm 327 cihazı alıp Android telefon marifetiyle Torque pro uygulaması yüklenecek ve ltft stft değerlerine bakılacak. Araç seyir halinde rölantide vs her durumda +5 - 5 civarında ise ayarınız iyidir.

    Ya da bluettothlu pc varsa. scanmaster kurulacak ve elm 327 cihazıyla değerler takip edilecek


    ltft=long term fuel trim
    stft=short term fuel trim




    Eski aracım Hyundai Accend ADMİRE da 2 defa buna benzer arıza yapmıştı. Araç ilk çalıştırma da çalışmıyor, ancak 3 veya 4. kontakta alıyordu. İleri zamanlarda ise çalıştığı halde bir süre sersemliyordu, sorun; "Benzin Geri dönüşüm valfin" de çıktı. 1 yıl sonra bu sefer yine sabahları 4-5 marş ta çalışma, çalıştıktan sonra sersemleme şikayeti başladı, bu sefer aracın LPG sigortasını çıkarınca, araç benzin de normal çalışmaya, ve ilk kontakta çalışmaya başladı, çözüm; LPG enjektörlerinin komple temizlenmesi sonrası çözüldü.




  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Arıza lambası yanıyor çalışınca sönüyor aldığımdan beri aynı galiba doğal hali bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Çalıştığı zaman bir sorun olmuyor 3 senedir böyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    Çalıştığı zaman bir sorun olmuyor 3 senedir böyle

    Aynen benimki de çalıştıktan sonra bir daha yapmıyordu, sadece sabahları ilk çalıştırma da yapıyordu.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Arza lambası araçtan araca değişiyor benim araçta mesela benzin pompası durana kadar yanıuor sonra sönüyor arkadaşın arabasında motor çalışana kadar yanıyor mühim olan araç çalıştıktan sonra arza lambası yanıyormu. Yanmıyorsa bi sorun yok gibi ama yinede ltft ve stft ye bakmakta büyük fayda var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    ltft ve stft nedir iyice öğrendim. https://www.mazdaclubtr.com/bb/teknik/stft-kisa-donem-yakit-ayari-ve-ltft-uzun-donem-yakit-ayari-ne-demektir-r120/
    Adreste güzelce anlatmış. Kısaca egzostaki oksijen miktarına göre yakıtın kısa ve uzun dönemli ayarlanmasıymış. Elm327 sipariş ettim. Geldiğinde kendim değerlere bizzat bakacağım. Motor lambası diğer eralarda da aynı mantık çalıştıktan sonra sönüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgutozkan -- 18 Mayıs 2017; 20:3:26 >
  • Eğer araç sabahları çalışmıyorsa ilk seferde aracın komp. Değerlerini ölçtürmenizde fayda var
    Ateşleme ne kadar sağlıklı olursa olsun belli s0re sonra pistonlar lpg vasıtasıyla boşluk subapşarda eğilme gibi sorunlar oluşur komp. Kaçağı varsa araç çalışmaz kışın hiç çalışmayabilir. Bu kötü senaryp tskribi 1500-2000 masraf açabilir.

    Bir de basit bir sensör hatası olma payı da var kendi aracımda ısı sensörünü sökünce tek seferde çalışması sensör takılıyken çalışmaması başa gelmişti.

    Yakıt hava sensörleri kontrol ederek işe koyulun derim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Aynen ltft ve stft de de sıkıntı yoksa bile gerekli bi cihaz araçta kü herşeyi anlık takip edebilirsiniz aracim desteklere hemen alacağımm ben de ama arabam desteklemiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mikailhanaltınkaya M kullanıcısına yanıt
    Bende destekleyip desteklemediğini bilmiyordum şüphelerim vardı. Youtube da accent era da kullanan birini görünce sipariş verdim.
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Sizin araba destekler birincisi obd2 soketi var 2.si elm327(sayılarını tam bilemedim) nin desteklediği araçlar listesine girecek kadar eski model ECU teknolojisi gelişmişliği olarak yeni model bi araç benim durum çok farklı fiat 3pin diye bi bağlantısı var ve her arza tespit cihazı görmüyor benim arabayı bu güne kadar sadece bir yerde bağlatabildim mesela bilgisayara o bağlattığım yer hariç nereye gitsem tamam bağlarız diyor obd2soketini arıyorlar ben abi bunun bağlantısı fiat 3 pin deyince o ne diyorlar kaputu açıp soketi gösterince de biz bunu bağlayamayız diyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir kaç aksesuarcı ve tamirciye elm327 yi nerden alabilirim diye sordum suratıma baktılar. Bana ne işe yarıyor diye soran sadece tamirciydi oda biz makineye bağlıyoruz modundaydı.

    Bunun çin üretimi ve orjinali varmış ucuzları genelde çin üretimi olanlarmış. Ben galiba çin malı aldım. Her model ile uyumlu değilmiş veya yanlış ölçüm yapabiliyormuş.....

    Gelsin göreceğim. O zaman yazarım.

    http://urun.n11.com/set-urunler/fiat-ve-alfa-romeo-lancia-3-pin-16-pin-cevirici-obd2-elm327-P146631471

    3 pini obd ye çevirici kablo var senin işine yarar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgutozkan -- 19 Mayıs 2017; 2:34:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mikailhanaltınkaya

    Arza lambası araçtan araca değişiyor benim araçta mesela benzin pompası durana kadar yanıuor sonra sönüyor arkadaşın arabasında motor çalışana kadar yanıyor mühim olan araç çalıştıktan sonra arza lambası yanıyormu. Yanmıyorsa bi sorun yok gibi ama yinede ltft ve stft ye bakmakta büyük fayda var

    Ne arıza lambası? Benim önceki aracım Hyundai de 6.5 yıl boyunca LPG li kullandım bir kere bile arıza lambası yanmadı.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.