Şimdi Ara

İlk Motor Olarak 1000 CC ve üstü (Ciddi Konu) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
2
Favori
29.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tjodalv

    Arkadaşlar selamlar
    Öncelikle ciddi bir mesajdır bu kesinlikle dalga geçmek için değildir.

    Ben 31 yaşındayım, ehliyeti aldığım zamandan beri araba kullanıyorum. Hayalim gözlerimin üstünde olabileceği bir araba almak ama malesef benim şartlarımda bunu gerçekleştiremiyorum o yüzden A2 ehliyeti almaya ve motor almaya karar verdim.

    18 yaşına kadar bisiklet kullandım, hatta mahallemizde bisiklet grubumuz vardı 18 ve 21 viteslilerden oluşan onlarla bayağı bir yol yapmışlığımız vardır. Bisikletle hiç bir kaza geçirmedim.

    Hayabusa'nın fiyatı bile benim alabileceğim kriterlerde. Ayrıca en iyi motor en dikkat çeken motor supersport anlamında Hayabusa diye biliyorum, yanlışım varsa düzeltiniz.
    Honda CBR1000 RR'da alabilirim, amacım bilinen marka ve modellerin en az 1000 CC olanından almak, dediğim gibi dikkat çekmesi önemli.

    31 yaşındayım ve sanırım bilip bilmeden hız yapmayacak kadar olgunlaştım. Gerekirse acemiliğimi atana kadar 70 km'yi bile geçmem. Arabam zaten var gideceğim uzak yerlere veya yakın uzak yerlere arabayla gidiyorum ama böyle çevredeki cafe bar ortamlarına motorla gitmeyi düşünüyorum. Önemli olan cafenin önüne geçip bir havayla motoru park edip kaskı çıkarmak. Bütün gözler sizde.

    Kıssadan hisse benim durumumda bile illa küçük motorlarla başlamak şart mıdır? Kendini bilen bir adam güçlü bir motor kullanamaz mı? (Ferrari ile 70 le gitmek gibi)

    Ayrıca A2 ehliyeti aldıktan sonra İstanbul'da hangi Motor Kurslarını önerirsiniz acaba?

    Sizden ciddi yanıtlar bekliyorum.


    Acemi de olsan usta sürücüde olsan;

    En ufak dikkatsizlikte ya ölür yada kötürüm kalmamız demektir. (600cc üstü kesin ölürüz.)
    En ufak refleks kaybı gaz, debriyaj kombine bozukluğunda motorun üstünden uçmamıza veya altımızdan kaçırmamıza neticede ölmemize neden olur.
    En ufak denge kaybında yan yatıp bacağımızı kırmamıza, motorun altında kalmamıza eğer hızlıysak 80-100km gibi ölmemize neden olur.
    En ufak sabırsızlıkta örneğin, altımızda şekil motor var ve cadde, sahil gibi yerdeyiz birileri kapışmak için tahrik etti malum hız yaptık ya virajı alamadık öldük ya bir yere uçtuk öldük demektir. Genelde motosiklet sürücülerine saygı olmadığı için trafikte şekil motor sahiplerini hep tahrik etmiş ve sıkıştırmış araba sürücüleriyle doludur.
    En ufak ani fren yada manevra yapan araba, kamyon vb. araçlar olduğunda soğuk kanlı olmaz panik yaparsak denge, dikkat, refleks kaybından dolayı muhtemelen sakat kalır yada ölürüz. Hızlıysak kesin öldük demektir.
    Ciddi olmayan sürücü kimdir? ara gaz verip hava atmak isterken debriyajı kaçırıp uçmak, düşmek. Ön kaldırıp şekil yapmak isterken gaz debriyaj kombinesi bozulduğunda düşmek veya dandik zemine denk gelip düşmek. Motor üstünde kızlara veya etrafa şekil yapmak isterken duvara durmak, araca vurmak, kayıp düşmek netice kaza yapmak sakatlanmak, sakat kalmak belkide ölmektir.

    Denge, dikkat, refleks, sabır, soğuk kanlı ve ciddi insanlar motosikletin dostudur.
    Bu özellikleri taşımayan kişiler şanslıysa ufak kazalarla kurtulmuştur.




  • Hocam hevesin çok bariz ortada ancak 1000 rr yada hayabusa ilk motor için çok çok yanlıs bır secım olur bence 3-5 ay 125 cc yada 250 cc sür alış ondan sonra 1000 rr ın üstüne cık derım ben
  • mondial 650 rr alın neyinize yetmiyor ilk racing motoru olarak harika bir motor fiyatıda uygun.
  • hocam sen bunu ayik kafayla mi yazdin ya. ben 18 yasindayim deli cag falan derler ben cesaret edemiyorumm 500cc ile baslamaya gt250r veya gt250 naked ile baslicam. 1300cc lik 200ps bir makineden bahsediyoruz gaza azda olsa fazla dokunman motorun altindan ucup gitmesi ve onune park ettigin hava atacagin cafenin icine girmesi demektir. 31 yasindayim diyosun olgun ol biraz normal dusun yani sence mantikli mi bu dedigin. karizma mi insan hayati mi secimini bu noktada yapmalisin. 1 sene sonra gecersin 1000 cc ye basla hele bi 250cc ile daha gencsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zekgumus

    hocam sen bunu ayik kafayla mi yazdin ya. ben 18 yasindayim deli cag falan derler ben cesaret edemiyorumm 500cc ile baslamaya gt250r veya gt250 naked ile baslicam. 1300cc lik 200ps bir makineden bahsediyoruz gaza azda olsa fazla dokunman motorun altindan ucup gitmesi ve onune park ettigin hava atacagin cafenin icine girmesi demektir. 31 yasindayim diyosun olgun ol biraz normal dusun yani sence mantikli mi bu dedigin. karizma mi insan hayati mi secimini bu noktada yapmalisin. 1 sene sonra gecersin 1000 cc ye basla hele bi 250cc ile daha gencsin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: tjodalv

    Arkadaşlar bütün yorumlar için teşekkür ederim.
    Önce A2 ehliyeti almaya karar verdim daha sonra Honda'nın verdiği bütün eğitimleri bütün kurları tamamlamayı düşünüyorum, gerekirse başka kurslarada gidebilirim. O kurları tamamladıktan sonra 250 CC motor almaya karar verdim. Kendimi deneyeceğim o kurslarda belkide bu işe yatkın değilimdir ve hiç motor bile almam.
    En iyisi önce bu kurslara gidip tatbik etmek. Daha sonra 600 ve 1000 CC mantıklı geldi sabırla.



    Sakin.




  • Usta anlaşılan şekil istiyorsun ama 1000cc motor durmaz yerinde sende ona uyarsın helvanı yeriz, hayabusadan bahsediyorsun 1300cc o alet bazı arabalarda bile yok o motor en fazla 1 ay şanslıysan. Gösterişli supersport istiyorsan ilk motorun olucak yamaha yzf 125r al 600lük kasa 125 cc, ama illa gitsin diyorsan bmw f650 al bu bile fazla ama sen kafana koymuşsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tjodalv

    Arkadaşlar bütün yorumlar için teşekkür ederim.
    Önce A2 ehliyeti almaya karar verdim daha sonra Honda'nın verdiği bütün eğitimleri bütün kurları tamamlamayı düşünüyorum, gerekirse başka kurslarada gidebilirim. O kurları tamamladıktan sonra 250 CC motor almaya karar verdim. Kendimi deneyeceğim o kurslarda belkide bu işe yatkın değilimdir ve hiç motor bile almam.
    En iyisi önce bu kurslara gidip tatbik etmek. Daha sonra 600 ve 1000 CC mantıklı geldi sabırla.


    Bravo hocam doğrusu bu
  • asphaltın tadını çıkar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oknglr

    Ne demişler

    hızlı yaşa genç öl cesedin yakışıklı olsun :D

    1- 1000 CC bir motor alıp onunla 70 ile gidemezsin yok öyle bi dünya. İstesende gidemezsin motorun hararetini çayda alamıyor malesef
    2- Sırf gösteriş olsun diye motor almayı düşünüyosanız en hızlı şekilde vazgeçin bu sevdadan. Motosiklet millete hava atmak artislik yapmak için değildir. Ayrı bir kültürdür . Onu taşıyacak ruha sahip olmanız gerekir.
    3- Konu ciddi değil saçmalık ötesi

    İstersen 50 sene araç kullanmış ol. motosiklet bambaşkadır. Motosikletin trafikte yeride ayrıdır. Kurallar kitapta yazdığı gibi değildir zamanla tecrübe ediyosunuz hepsini trafikte. Ki bu tecrübeleri yaşarken siz direk 1000 lik bir motorla başlamışsanız sonu iyi bitmiyor malesef örneklerini çok gördük.

    31 değil 50 yaşında da olsanız o olgunluk motosiklet üzerinde pek işe yaramıycaktır.

    '' Kıssadan hisse benim durumumda bile illa küçük motorlarla başlamak şart mıdır '' demişsiniz.
    Hani kızmıyorum ama bilinççsiz olduğunuz besbelli bu yüzden sizi paklıycak motor 100 cc lik bir scooter dır . Diğerlerini şuan için haketmiyorsunuz bana göre. Ve özellikle sizin durumunuzdaki birinin 100 cc üzerine çıkmaması gerekir.

    Edit:



    O vdeio yenilendi; daha detaylısı geldi çok daha faydalı.



    http://www.youtube.com/watch?v=4bWlQXptfx8

    Ben zaten scooter'e ilgi duyuyordum; kat kat arttırdı ilgimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AurorAbeam -- 13 Temmuz 2013; 22:29:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AurorAbeam

    quote:

    Orijinalden alıntı: oknglr

    Ne demişler

    hızlı yaşa genç öl cesedin yakışıklı olsun :D

    1- 1000 CC bir motor alıp onunla 70 ile gidemezsin yok öyle bi dünya. İstesende gidemezsin motorun hararetini çayda alamıyor malesef
    2- Sırf gösteriş olsun diye motor almayı düşünüyosanız en hızlı şekilde vazgeçin bu sevdadan. Motosiklet millete hava atmak artislik yapmak için değildir. Ayrı bir kültürdür . Onu taşıyacak ruha sahip olmanız gerekir.
    3- Konu ciddi değil saçmalık ötesi

    İstersen 50 sene araç kullanmış ol. motosiklet bambaşkadır. Motosikletin trafikte yeride ayrıdır. Kurallar kitapta yazdığı gibi değildir zamanla tecrübe ediyosunuz hepsini trafikte. Ki bu tecrübeleri yaşarken siz direk 1000 lik bir motorla başlamışsanız sonu iyi bitmiyor malesef örneklerini çok gördük.

    31 değil 50 yaşında da olsanız o olgunluk motosiklet üzerinde pek işe yaramıycaktır.

    '' Kıssadan hisse benim durumumda bile illa küçük motorlarla başlamak şart mıdır '' demişsiniz.
    Hani kızmıyorum ama bilinççsiz olduğunuz besbelli bu yüzden sizi paklıycak motor 100 cc lik bir scooter dır . Diğerlerini şuan için haketmiyorsunuz bana göre. Ve özellikle sizin durumunuzdaki birinin 100 cc üzerine çıkmaması gerekir.

    Edit:



    O vdeio yenilendi; daha detaylısı geldi çok daha faydalı.



    http://www.youtube.com/watch?v=4bWlQXptfx8

    Ben zaten scooter'e ilgi duyuyordum; kat kat arttırdı ilgimi.

    Aynen 2-3 kere izledim. Bende asya nostalji var. İşimi görüyo şimdilk .Nakedlara bakıp duruyodum 250 lik falan ama scooter bambaşka ya büyütürsem sanırım 250 cc scooter alıcam zaten çok hız seven birisi değilim




  • Bende sym fiddle 2 ile başlayıp; sonrasında direkt Aprilia Scarabeo 200ie'ye geçmek istiyorum. Nerdeyse 20bg motoru var hayvanın, gerçekten güzel ve boyutu hala orta seviyede. Ben kendimce "midi scooter" dedim scarabeo'ya. 2.elde de 6000 civarında geziyor.

    @oknglr
  • gösteriş için 1000 lik motor, bisiklet falan , direk vazgeç dostum...

    ya adam gibi ufak cc alıp bi öğren ondan sonra istersen boss hoss al v8 daha gösterişli olur..
  • İşim gereği günde 200km araç kullanıyorum 8 senedir ehliyetim var. Kendi aracımda var. Honda Beat aldım ama o 100cc lik motordan bile korkuyorum :D Motosiklet, otomobil sürmeye hiç benzemiyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tjodalv

    Arkadaşlar bütün yorumlar için teşekkür ederim.
    Önce A2 ehliyeti almaya karar verdim daha sonra Honda'nın verdiği bütün eğitimleri bütün kurları tamamlamayı düşünüyorum, gerekirse başka kurslarada gidebilirim. O kurları tamamladıktan sonra 250 CC motor almaya karar verdim. Kendimi deneyeceğim o kurslarda belkide bu işe yatkın değilimdir ve hiç motor bile almam.
    En iyisi önce bu kurslara gidip tatbik etmek. Daha sonra 600 ve 1000 CC mantıklı geldi sabırla.


    Olması gereken olmuş. İlk mesajı görünce afalladım. Genelde 600cc sorarlar siz direk 1300cc lik hayabusa yı sormuşsunuz. Birkaç yıl 250cc ile devam edin 600 sonra 1000 şeklinde gidersiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    öğrenmek için yavaş gitmen lazım.

    O motorlarlayavaş gidemezsin çünkü hararet yapar. Yakarsın motoru.

    Çok şekil birşey arıyorsan 2013 gt250r al. Seneye de büyütürsün motoru

    tamamen katılıyorum dikkat etmek lazım sonra motorun hurda olur.
  • gerçekten oldukça olgunlaşmasın! :))) hayatta başarılar, uzun ömürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tjodalv

    Arkadaşlar selamlar
    Öncelikle ciddi bir mesajdır bu kesinlikle dalga geçmek için değildir.

    Ben 31 yaşındayım, ehliyeti aldığım zamandan beri araba kullanıyorum. Hayalim gözlerimin üstünde olabileceği bir araba almak ama malesef benim şartlarımda bunu gerçekleştiremiyorum o yüzden A2 ehliyeti almaya ve motor almaya karar verdim.

    18 yaşına kadar bisiklet kullandım, hatta mahallemizde bisiklet grubumuz vardı 18 ve 21 viteslilerden oluşan onlarla bayağı bir yol yapmışlığımız vardır. Bisikletle hiç bir kaza geçirmedim.

    Hayabusa'nın fiyatı bile benim alabileceğim kriterlerde. Ayrıca en iyi motor en dikkat çeken motor supersport anlamında Hayabusa diye biliyorum, yanlışım varsa düzeltiniz.
    Honda CBR1000 RR'da alabilirim, amacım bilinen marka ve modellerin en az 1000 CC olanından almak, dediğim gibi dikkat çekmesi önemli.

    31 yaşındayım ve sanırım bilip bilmeden hız yapmayacak kadar olgunlaştım. Gerekirse acemiliğimi atana kadar 70 km'yi bile geçmem. Arabam zaten var gideceğim uzak yerlere veya yakın uzak yerlere arabayla gidiyorum ama böyle çevredeki cafe bar ortamlarına motorla gitmeyi düşünüyorum. Önemli olan cafenin önüne geçip bir havayla motoru park edip kaskı çıkarmak. Bütün gözler sizde.

    Kıssadan hisse benim durumumda bile illa küçük motorlarla başlamak şart mıdır? Kendini bilen bir adam güçlü bir motor kullanamaz mı? (Ferrari ile 70 le gitmek gibi)

    Ayrıca A2 ehliyeti aldıktan sonra İstanbul'da hangi Motor Kurslarını önerirsiniz acaba?

    Sizden ciddi yanıtlar bekliyorum.


    abi 250 liklerle başlayabilirsin cbr ninja ve hyosung özellikle hyosungun yeni modelleri büyük motor havası ve sesi verir 3-5 ay bunları kullanıp daha sonra istediğin makinaya geçebilirsin hayabusa alayım az dokunayım olmaz 1300cc den bahsediyoruz hata affetmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tjodalv

    Arkadaşlar selamlar
    Öncelikle ciddi bir mesajdır bu kesinlikle dalga geçmek için değildir.

    Ben 31 yaşındayım, ehliyeti aldığım zamandan beri araba kullanıyorum. Hayalim gözlerimin üstünde olabileceği bir araba almak ama malesef benim şartlarımda bunu gerçekleştiremiyorum o yüzden A2 ehliyeti almaya ve motor almaya karar verdim.

    18 yaşına kadar bisiklet kullandım, hatta mahallemizde bisiklet grubumuz vardı 18 ve 21 viteslilerden oluşan onlarla bayağı bir yol yapmışlığımız vardır. Bisikletle hiç bir kaza geçirmedim.

    Hayabusa'nın fiyatı bile benim alabileceğim kriterlerde. Ayrıca en iyi motor en dikkat çeken motor supersport anlamında Hayabusa diye biliyorum, yanlışım varsa düzeltiniz.
    Honda CBR1000 RR'da alabilirim, amacım bilinen marka ve modellerin en az 1000 CC olanından almak, dediğim gibi dikkat çekmesi önemli.

    31 yaşındayım ve sanırım bilip bilmeden hız yapmayacak kadar olgunlaştım. Gerekirse acemiliğimi atana kadar 70 km'yi bile geçmem. Arabam zaten var gideceğim uzak yerlere veya yakın uzak yerlere arabayla gidiyorum ama böyle çevredeki cafe bar ortamlarına motorla gitmeyi düşünüyorum. Önemli olan cafenin önüne geçip bir havayla motoru park edip kaskı çıkarmak. Bütün gözler sizde.

    Kıssadan hisse benim durumumda bile illa küçük motorlarla başlamak şart mıdır? Kendini bilen bir adam güçlü bir motor kullanamaz mı? (Ferrari ile 70 le gitmek gibi)

    Ayrıca A2 ehliyeti aldıktan sonra İstanbul'da hangi Motor Kurslarını önerirsiniz acaba?

    Sizden ciddi yanıtlar bekliyorum.


    quote:

    Kendini bilen bir adam güçlü bir motor kullanamaz mı? (Ferrari ile 70 le gitmek gibi)



    Kullanamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şöyle bir mantık yürütelim beraber hocam.

    Gaz kolu ne kadar açılabilir ____________________ diyelim bu kadar açılabilsin.

    125 cc bir motosiklette ____________________ bu kadar gazı biraz fazla kaçırsanız kalkarken pek bir zarara uğramazsınız muhtemelen düşmezsiniz ama ____________________ bu kadar aralığa 1000 cc yerleştiği zaman bu kalkma olayını düşünün kalkarken biraz fazla verseniz motor şahlanıcak nasıl düzelticeksiniz o kocaman ağır motosikleti bence karizmanızı es geçin temel bir motosiklet ile başlayın ve acemiliğinizi atın elbette herkes kafe bar gidip şekil yapmak ister ama bunlar paraya değil tecrübeye bakıyor açıkçası.
  • Şaka dimi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.