Şimdi Ara

İnanılmaz kararsızım araftayım MT-125 ve MT-25

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
8.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kısa kesip derdimi anlatmak istiyorum. 21 yaşındayım. Daha önce herhangi bir taşıt sürmüşlüğüm direksiyon tutmuşluğum yok ehliyetim yok ilk deneyimim olacak. Motorsikleti günlük hayattan zaman kazanmak için alacağım.

    Resim, tasarım ve sanatla ilgiliyim dolayısıyla detaycıyım ve tasarım benim için çok önemli.

    MT-125 'ten önce YZF R-125'e bakıyordum ama her ne kadar elalem offf süper harika dese de bana pek hoş gelmiyordu çünkü giriş motorum olacak motor supersport oturuş pozisyonuyla oturulması gereken zor bir motordu. Ve bana supersport çok abes geliyor açıkçası. Şehir içinde kıvrak ve kolay kullanım gerekirken herkes Pist yarışçısı gibi SS alıyor. Ben rahatıma düşkünüm bel ağrısıyla uğraşamam. Daha makul insani bir motor arayışındaydım hep. Cafe racer motorlara hasta oluyordum. Özellikle ducati bu ilgiyi fark etti ve scrambler geldi yamahadan xv950'ler geldi aman allahım diyorum başka bir şey demiyorum. Onlar sadece bakmakla kalsın, ben işime bakayım derken MT-125'i yamaha sitesinde gördüm. Motorun oturuş pozisonu dik, selesi daha makul seviyede, malzeme kalitesi yüksek, kullanımı rahat, kıvrak, keskin hatlı ve minimalist tasarımıyla beni benden aldı. YZF R-125'e aynı motor bloğuyla resmen kafa tutuyordu. Ve o andan itibaren bu motorla yatıp kalktım. İzlemediğim videosu kalmadı, tamam budur dedim. Geçen hafta bayisine gidip oturdum da. Beklediğimden de heybetli ve harika. Tek kusuru deponun plastik olması, neyse konuyu dağıtmayalım. Mat kaplaması, lastik kalitesi, az yakması ve yukarıda sadığım tasarımsal etmenler başlangıç motoru için ideal olduğunda hem fikirdim motorcu abilerimle. Altın elbiseli adam olsun, o bu şu herkes ideal başlangıç motoru diyor, YZF125 gibi rahatsız oturma pozisyonu gibi etmenler yoktu.

    Geçen akşam bir motorcu abime fiyatından bahsettim. (2015 model 12.750 - 2016 model 13.900)

    Adamın suratı değişti, kısaca çok dedi. 125'lik alıyosun o fiyata yazık bi de cc değiştirmek isteyeceksin zarara gireceksin yazık dedi. Haklı buldum.

    Aklı selim bi insanım, hızda artistlikte gözüm yok, önce güvenlik sonra yol ve trafik diyen bi insanım. Motoru basmam ama 250'lik alırım dedim.

    Şansa bakın ki yamaha MT-25 modelini lanse etti. Fiyatı da 14.750 TL. İncelemesi falan yok gibi şuan, olanlar da olumlu zaten.

    AMA!

    MT-125 tasarımını "harika, inanılmaz, modern ve çağın ötesinde" diye yorumlayabilirken,

    MT-25 rezalet bir şekilde "kurye motoru" gibi olmuş.

    İki gündür rahat uyuyamıyorum. Adam haklı 2015 modeline bile 13.000 TL çok. 14.750'ye 250 cc olanı varken 2 binlira daha koyup onu alırım. Ama tasarım rezalet. Ben buna binmek istemiyorum. Batırmışlar resmen.

    Kafam çok karışık ne yapacağım bilmiyorum. MT 125 50 cc bile olsa tasarımı yüzünden binerim ama bir zaman sonra bana yavaş geleceği için ondan sonra ne halt yerim bilmiyorum.

    Genel olarak karşılaştıralım:

    Model:...........................MT 125 .................. MT 25

    Motor Hacmi:....................125 cc ...................... 250 cc

    Tasarım:......................... Harika ......................Sıradan

    İkinci el .................... 9.500-11.500.....................Yok

    Sıfır 2015 ...................... 12.750 .........................Yok

    Sıfır 2016........................13.900........................ 14.750

    Masraf:.............................Yok.....................Dandik Lastikleri



    Yorum sizin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi megablaster -- 21 Mart 2016; 2:51:22 >







  • Bence ikisi de alinmaz normalde ktm tercih ederdim, ama illa bu ikisi arasinda kaldiysaniz 125 lik icin verilmez o para mt25 daha iyi bir tercih olur.
  • Hubalahubhub kullanıcısına yanıt
    Japon motor mühendisliğini disiplinini kalitesinin yanında ktm biraz farklı bir segment kalıyor. Tüm motorlarında da turuncu turuncu dolaşmak var. Ayrıca 125liği 14 binlira. Kaldı ki tasarımı da yamaha kadar güzel değil. Ben bu ikisinden birini alacağım ve şuan mt25 ağır basıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: megablaster

    Japon motor mühendisliğini disiplinini kalitesinin yanında ktm biraz farklı bir segment kalıyor. Tüm motorlarında da turuncu turuncu dolaşmak var. Ayrıca 125liği 14 binlira. Kaldı ki tasarımı da yamaha kadar güzel değil. Ben bu ikisinden birini alacağım ve şuan mt25 ağır basıyor.
    tecrüben yoksa güçlü motor almak intihardır. ben yavaş sürerim basmam demekle alakası yok bu işin. panik anına gelip sağ el dibi vurduğunda motoru göğe uçarken görürsün. aşırı güçlü değil ama tecrüben de 0 sonuçta, dikkat etmek lazım. ilk başlarken güzel makina almak ilerde canını sıkabilir. öncelikle 125cc 14bin tl ve sen maksimum 1 yıl sürersin bunu sonra yetmiyor demeye başlarsın. ayrıca 0 aldın bebek gibi baktın ama pat yatırdın , için acır. açıkçası ağlarım bile ben. bütçe sorununuz yok gibi görüyorum, bu nedenle cbf150 ile veya ybr125 ile başlamanızı tavsiye ederim. 1 yıl sürdükten sonra az zararla satar mt25 mi r25 mi artık her ne istiyorsanız onu alırsınız.




  • Bütce sıkıntım var bu yüzden kararsızım zaten yoksa mt125 ile başlarım denerim belki hiç değiştirmem ama yapamıyorum verdiğim parayla tekrar uğraşmak istemiyorum.
  • al ybr 125 benım gıbı degıstıreyım derken surersın 4 yıl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muvakkit

    al ybr 125 benım gıbı degıstıreyım derken surersın 4 yıl
    ben mt-125 sahibiydim nacizane fikrim mt-125 tasarım olarak çok güzel bir motor yanımdaki arkadaşımda mt-07 olmsına rağmen çok kişi benim yanıma gelip 600cc mi ne kadar vs vs gibi sorularla yordukları olmuştur. Hız konusuna gelince ben son hız 139 km gördüm ne kadar zorlasam da 140 demedi kesiciye giriyor. Hızlanma konusunda o kadar da yavaş değil yalnız iyi hızlanıyor en önemlisi çok ekonomik bir motor çok az yakıyor 95tl ye 1000 km yol yaptığımı biliyorum.Benimde ilk motorumdu mt-125 beni bir sene idere etti Mt-25 tip olarak benimde hoşuma gitmedi karar senin fiyatlar çok acayip oldu gerçekten insanı zorla mt-25 e yönlendirmişler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemus

    ben mt-125 sahibiydim nacizane fikrim mt-125 tasarım olarak çok güzel bir motor yanımdaki arkadaşımda mt-07 olmsına rağmen çok kişi benim yanıma gelip 600cc mi ne kadar vs vs gibi sorularla yordukları olmuştur. Hız konusuna gelince ben son hız 139 km gördüm ne kadar zorlasam da 140 demedi kesiciye giriyor. Hızlanma konusunda o kadar da yavaş değil yalnız iyi hızlanıyor en önemlisi çok ekonomik bir motor çok az yakıyor 95tl ye 1000 km yol yaptığımı biliyorum.Benimde ilk motorumdu mt-125 beni bir sene idere etti Mt-25 tip olarak benimde hoşuma gitmedi karar senin fiyatlar çok acayip oldu gerçekten insanı zorla mt-25 e yönlendirmişler.

    Alıntıları Göster
    Motor kullanmaya cup ile başladım mondial 100 ukh motorum vardı onla düştüm kalktım her neyse daha sonra lifan em 150 l vardı onuda 2 ay kullandım daha sonra motorla ilişkimi kestim babam kendine hyosung gv 250 aldı onunla idare ediyorum şimdi yine motor aşkı başladı ben de alacağım motorsıklet ama kuçuk cc den başlama 250 cc ile başla zaten sıkılacaksın bosuna zarar edersın sollamak istediğinde sollayamazsın kamyonlarla yanyaya gidersin aslında küçük cc daha tehlikeli ama neyse diyeceğim şu 250 cc den aşağı başlama ha bajaj pulsar 200 sana olur tam senlik motor




  • Cevaplar için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: megablaster

    Cevaplar için teşekkürler
    8.290 tl
     İnanılmaz kararsızım araftayım MT-125 ve MT-25


    Abs li
     İnanılmaz kararsızım araftayım MT-125 ve MT-25




  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    8.290 tl
     İnanılmaz kararsızım araftayım MT-125 ve MT-25


    Abs li
     İnanılmaz kararsızım araftayım MT-125 ve MT-25


    Alıntıları Göster
    Duke bakabilirsin yada Benelli bakabilirsin. Sadece yamaha yokki Naked motor kategorisinde.




  • Ben Yamaha seviyorum. Japon teknolojisine sempatim var seviyorum. Kalitesini biliyorum, aykırı tasarımları tam istediğim gibi ve çizgisi hep belli. İsmini kanıtlamış düya markası olması da ulaşmayı kolaylaştırıyor. Ben hondanın tasarımlarını sevmem mesela. Kawazaki hoş biraz, ama o da başka bir tarza sahip. Ama yamaha tam istediğim gibi tasarımlar yapıyor, adamların tasarım mühendis ekibini alkışlamak istiyorum. R25 diye bir motor yaptılar, sürüşü çok farklı diğer 250 ccliklerden. Keyifli, farklı. Öyle söylüyorlar yani kullandığımdan değil. Ama adamlar piyanocu abi, ben de piyanocuyum (enstrüman olarak en sevdiğim alet) İster istemez bi bağ oluyor aramızda, adamlar sanatçı yani sapına kadar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: megablaster

    Ben Yamaha seviyorum. Japon teknolojisine sempatim var seviyorum. Kalitesini biliyorum, aykırı tasarımları tam istediğim gibi ve çizgisi hep belli. İsmini kanıtlamış düya markası olması da ulaşmayı kolaylaştırıyor. Ben hondanın tasarımlarını sevmem mesela. Kawazaki hoş biraz, ama o da başka bir tarza sahip. Ama yamaha tam istediğim gibi tasarımlar yapıyor, adamların tasarım mühendis ekibini alkışlamak istiyorum. R25 diye bir motor yaptılar, sürüşü çok farklı diğer 250 ccliklerden. Keyifli, farklı. Öyle söylüyorlar yani kullandığımdan değil. Ama adamlar piyanocu abi, ben de piyanocuyum (enstrüman olarak en sevdiğim alet) İster istemez bi bağ oluyor aramızda, adamlar sanatçı yani sapına kadar :)

    R25 kazalarına bi bak bence. 30km / saat ile giderken yan yatan motorun ne farı kalıyor ne ön kafası.

    Bildiğin ucuz plastikden kasa yapmışlar satıyorlar çerez gibi.

    https://www.youtube.com/watch?v=hBU-4xPvls8

    https://www.youtube.com/watch?v=husnoE9rKmY

    R25 hiç tavsiye etmiyorlar geldiği lastik bildiğin naylon lastik.




  • Aksine R25 segmentinde en tavsiye edilen motor diyebilirim. Çok sevilen tutulan bir motor oldu, malzeme kalitesine yorum yapmamıştım ben ama gerçekten kötüymüş. Ona da dikkatli olmak lazım. Diğerleriyle yapınca daha mı az masraf çıkıyor? Evet fabrikasyon çıkışı lastikleri kötü. O da doğru ama motorun mekaniği güzel, bi de görüntüsü güzel, kullanışı güzel, malzeme kalitesi kötüymüş onu da öğrendik. Ne diyelim , umarım sadece 125 ve 250 cc için böyledir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: megablaster

    Aksine R25 segmentinde en tavsiye edilen motor diyebilirim. Çok sevilen tutulan bir motor oldu, malzeme kalitesine yorum yapmamıştım ben ama gerçekten kötüymüş. Ona da dikkatli olmak lazım. Diğerleriyle yapınca daha mı az masraf çıkıyor? Evet fabrikasyon çıkışı lastikleri kötü. O da doğru ama motorun mekaniği güzel, bi de görüntüsü güzel, kullanışı güzel, malzeme kalitesi kötüymüş onu da öğrendik. Ne diyelim , umarım sadece 125 ve 250 cc için böyledir.
    mt-125 için böyle bir durum söz konusu değildi ben kaç sefer yatırdım motoru hiç bişey olmadı neredeyse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemus

    mt-125 için böyle bir durum söz konusu değildi ben kaç sefer yatırdım motoru hiç bişey olmadı neredeyse

    Alıntıları Göster
    İlk olarak soruna cevap vereyim,
    Hangisi olacağına buradan bir şey diyemeyiz biri naked biri racing ben racing kullanıyorum o yüzden racing al derim. sen şehir içi çok km yapacaksan naked alırsın.. Naked in her daim racing den rahattır kullanımı..


    Sonra şu yukarıdaki kargaşaya bir cevap vereyim:

    Tabikide Naked bir motorla yapılan kazada tabi masraf az olacak, üstünde grenaj yok motorun, ne hesabı yapıyorsunuz siz :) Mt nin ön rüzgar camını bile sonradan kendin taktırıyorsun..
    Racing de her yer grenaj dolu vurunca tabi parçalanıcak, ayrıca niye vuruyorsunuz motoru ? Honda yada kawasaki de racing motorda kaza yapınca hiçm masraf çıkmıyor yada bu iki firma çelik grenaj ürettide bizimmi haberimiz yok :) naylon be işte grenaj dediğin... 3-5 parça plastikle hem motosiklete şekil veriyor adamlar hemde rüzgar ve sürtünme kuvvetini ayarlıyor..

    R25 iyidir ama ilk motor olmaz ondan uyarmadı deme.. Gazı açınca kuduruyor makine ve kimse ben yapmam demesin motosiklet alıyorsak heleki racing hız yapmak için alıyoruz orası kesin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecarpar

    İlk olarak soruna cevap vereyim,
    Hangisi olacağına buradan bir şey diyemeyiz biri naked biri racing ben racing kullanıyorum o yüzden racing al derim. sen şehir içi çok km yapacaksan naked alırsın.. Naked in her daim racing den rahattır kullanımı..


    Sonra şu yukarıdaki kargaşaya bir cevap vereyim:

    Tabikide Naked bir motorla yapılan kazada tabi masraf az olacak, üstünde grenaj yok motorun, ne hesabı yapıyorsunuz siz :) Mt nin ön rüzgar camını bile sonradan kendin taktırıyorsun..
    Racing de her yer grenaj dolu vurunca tabi parçalanıcak, ayrıca niye vuruyorsunuz motoru ? Honda yada kawasaki de racing motorda kaza yapınca hiçm masraf çıkmıyor yada bu iki firma çelik grenaj ürettide bizimmi haberimiz yok :) naylon be işte grenaj dediğin... 3-5 parça plastikle hem motosiklete şekil veriyor adamlar hemde rüzgar ve sürtünme kuvvetini ayarlıyor..

    R25 iyidir ama ilk motor olmaz ondan uyarmadı deme.. Gazı açınca kuduruyor makine ve kimse ben yapmam demesin motosiklet alıyorsak heleki racing hız yapmak için alıyoruz orası kesin..

    Alıntıları Göster
    llk olarak ikisinden birisi olması mecbursa tavsiyem 250 cc olanı olacak.
    Pulsar kullanıyorum bazen uzun yolda keşke 600 cc olsa dediğim oluyor 125 cc ile şehir dışı olayı eziyete dönüşebilir.
    Ayriyetten uzun süreli kullanım yanı al sat yapıp nakidini kaybetmemek adına 125 cc'yi es geçmekte büyük fayda var.
    Ekipmansız hatta hiç direksiyon tecrübesi olmadığından dolayı adam akıllı eğitim almadan motora binmediğin sürece sıkıntı yaşayacagını sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dreie

    llk olarak ikisinden birisi olması mecbursa tavsiyem 250 cc olanı olacak.
    Pulsar kullanıyorum bazen uzun yolda keşke 600 cc olsa dediğim oluyor 125 cc ile şehir dışı olayı eziyete dönüşebilir.
    Ayriyetten uzun süreli kullanım yanı al sat yapıp nakidini kaybetmemek adına 125 cc'yi es geçmekte büyük fayda var.
    Ekipmansız hatta hiç direksiyon tecrübesi olmadığından dolayı adam akıllı eğitim almadan motora binmediğin sürece sıkıntı yaşayacagını sanmıyorum.

    Alıntıları Göster
    Mt 250 nin tek ayıbı ters maşa olmaması




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Jonathan Hemlock

    Mt 250 nin tek ayıbı ters maşa olmaması

    Alıntıları Göster
    Bence tip olarak mt25 daha güzel kaslı duruyor.Farından dolayı paketçi motoruna benzetiyorsunuz sanırım ama o gövde , kaslı yapının hiç paketçi motoruyla alakası yok.mt125de çok güzel duruyor.Başlangıç için 125 bence daha iyi bir seçim olacak.mt125in malzeme kalitesinin daha iyi olduğu yönünde herkes hemfikir.üzerine yanılmıyorsam pilot lastiklerin olması da güzel bir avantaj.

    125in yetmeyip 250ye geçeceğin aşikar ama bunun motorla alakası yok seninle alakası var.250 alınca da 600lüklere gözün kayabilir elbette.125lik yetmediğinde 250 , 250 yetmediğinde 600e geçerken hep zarar edeceğini düşünüyorsn ama yapacak bir şey yok.direkt 600lükle başlamak oldukça saçma ve tehlikeli olurdu mesela.
    ben şahsen mat gri bir mt125 öneririm.ilk olarak 100lük kanuni kullanmış biriyim sonra 150lik küba denemiştim aradaki fark bile oldukça fazlaydı :)

    umarım ben bunları yazarken sen motorunu çoktan almışsındır ve bir yerlerde gazlıyorsundur mesajı görürsen haber ediver.




  • Mt 250 nerdeyse 2 katı yakıyormuş 4 litreyi bulur, vazgeçtim 125 iyi 2 litre 100 kmde yakıyormuş
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.