Şimdi Ara

Insignia Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, 1.6 turbo benzinli bir Insignia almayı düşünüyorum. Pek çok konu okudum, ancak birbirine tamamen zıt görüşlerde okudum, doğruluğundan emin olamadığım şeyler de okudum. Bu yüzden aracı kullanan sizlere danışmak istedim. Bir kaç sorum olacak cevaplarsanız sevinirim.
    1- Aracı yüzde 90 şehir içi kullanmayı düşünüyorum, normal sakın kullanımda yakıt ortalaması ne kadar olur?
    2- LPG takınca subap sorunu kesin yaşanacak mı?
    3- 1.6 turbo benzinli yerine 1.4 turbo benzinli daha mı mantıklı?
    Şu an aklıma gelmeyen sorularda var, konunun akışına göre onları da yazacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Defkhan3459 -- 2 Ocak 2018; 13:52:20 >



  • Öncelikle, 1.6 T'den kasıt 180ps'lik eski motor mu, 170ps'lik, yeni SIDI motor mu? İkisi çok farklı motorlar. 170'liklerin yakıt tüketimi belirgin biçimde daha düşük.

    1. 8 litre de olabilir 15 litre de. "Şehir içi" kavramının ucu çok açık. Ben evden işe genelde sabah 7:00 gibi gelir, akşam 16:00 gibi dönerim. Öyle olunca da 21 km'lik mesafede en fazla 3-4 kez dur kalk yapar, çoğunda 80-90km/s hız civarında gezinirim ve ortalamam 7.3'lere kadar düştü. Şimdi ben şehir içi tüketimimi 7.3 litre olarak versem hiç bir anlamı olmaz. Bazıları da var ki, 4-5 km'lik yolda, sürekli dur kalk trafik ve eğimli yerlerde araç kullanıyor. (İstanbul'un eski sokakları gibi) Böyle bir ortamda dizeller bile 10 litreyi geçiyor.

    2. 170ps için pek fazla LPG şansı yok, 180'likte çok doğru bir şekilde kurulum yapılır ve araç fazla sıkıştırılmazsa sorun yaşanma aralıkları oldukça uzun. Bu konuda detaylı bilgi **** sayfalarında var.

    3. Eğer LPG şart ise, 1.4 T daha mantıklı olabilir.




  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    1.6 180luk olan versiyon. İşe gidip gelmek için araç kullanmıyorum, ancak lpgsiz olunca yakıt tüketimi fazla göze batacak sanırım. O yüzden LPG düşünüyorum. Doğru kurulum derken neyi kastettiniz? Bir de ne kadar iyi olursa olsun sorun belli bir dönem sonra kesinlikle yaşanıyor mu? (50.000 100.000 km civarı) aracı alırsam bir sorun ya da aciliyet olmadığı sürece satmayı düşünmüyorum 5 6 yıl. Ancak sorun illaki çıkacaksa 140'lığa da razıyım. Şu anki aracım Megane 2 1.5 DCI 85 HP



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Defkhan3459 -- 3 Ocak 2018; 16:44:2 >
  • 180bg'lik versiyonlar en hafif şehir içi koşullarında bile 8-9 litrenin altına düşmüyor diye biliyorum ama kullanmadığım için yanlış yönlendirmek istemem.

    Doğru kurulum derken iyi bir montaj ve iyi ayarları kastediyorum, bununla ilgili detaylı bilgi insi-ni-team sayfalarında var. Orada benzer bir konu vardı, o konu sizinse zaten takip ediyorsunuzdur. Ancak hiç dert çıkarmasın, kafam rahat olsun derseniz 1.4T en doğru seçim olur.

    Fakat forumda 1.4T'den 1.6 SIDI 170ps'e geçiş yapan arkadaş arada çok büyük bir fark olduğunu söylemişti. Ben bu yüzden LPG'yi hiç düşünmeden 170ps versiyonu seçtim. Çok fazla km yapmıyorsanız bir kez daha düşünün derim.
  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    LPG şart benim için, evet bende bir konu açtım. Farklı bir metodla LPG sıkıntısını aşabiliyorlar sanırım, onun hakkında konuşacağım bende. Eğer bir sıkıntı yoksa 1.6 180 hplik versiyondan alacağım. Bütçe 55 60.000 tl, o yüzden 170lik alamam.
  • Birebir aynı bütçeyle 50-55 arası bende insigna 1.6T 180 hp bakıyorum yılda 10.000 km bile yapmadığım için lpg tercihim olmıyacak ama al memnun kalırsın diyende var aman alma diyende var ciddi kararsız kaldım yoksa araba çok hoşuma gidiyor benimde. Aynı paraya B segmenti kutu kadar araba satılıyor
  • Insignia'dan memnun kalmamak için ya aracın üretim hatalı olması lazım ya da sizin ihtiyaçlarınızın aracın verdiklerinden farklı olması. Mesela ancak panelvan ya da ne bileyim pikap falan arıyorsanız Insignia'dan memnun kalmazsınız :)
  • xmxksk kullanıcısına yanıt
    Saçma sapan bir piyasa var maalesef. Bir alt segmentteki Astra Insignia ile aynı fiyata satılıyor. Anladigim kadarıyla araç şehir içi 10 11 litre rahat görüyor. Bu durumda az kullansam bile her benzinliğe gidişimde verdiğim para beni rahatsız edecek, o yüzden LPG düşünüyorum.
  • MaSaFeL M kullanıcısına yanıt
    Forumda Ahmet Bey'le hâlâ iletişime geçemedim. Özelden mesaj attım, cevap yazmasını bekliyorum.
  • O yüzden benzini unutup zevk almaya bakacaksınız, yani gaza bastığınızda :D

    Bazen insanlar foruma girmeye zaman bulamıyorlar, girerler elbet.
  • MaSaFeL M kullanıcısına yanıt
    Sıkboğaz ediyorsam kusura bakmayın, forumdaki konu nedense görünmüyor. Filtreleme yapınca görünüyor sadece. Bu aracı alacağım nasipse, kafama koydum, ancak hakkında pek bilgim yok, kronik bir arızası var mıdır? Bazı okuduğum yazılarda çok eleştiriyor, bir sürü arıza sayıyorlar ancak bunların gerçek mi on yargı mı olduğunu anlayamıyorum. Örneğin Megane 2yi de çok eleştiriyorlardı ama iki yılda "enjektör kontrol ettir" dışında hiç arıza vermedi. O arıza da yakıt aldığım istasyonu değişince bir daha çıkmadı. Acaba Insignia da yine bu şekilde özensiz kullanılınca mı arıza veriyor, yoksa ufak tefek sorunları olan bir araba mı?
  • Bildiğim kadarıyla kronik sorunu yok aracın. ben çok memnunum. 2015 model kullanıyorum, siz sanırım eski kasa 2015 öncesini alacaksınız.. şimdiden hayırlı olsun...
  • Kızıl Baron kullanıcısına yanıt
    Evet 2010 ya da 2011 model 1.6 turbo düşünüyorum, teşekkür ederim, sağolun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    Birebir aynı bütçeyle 50-55 arası bende insigna 1.6T 180 hp bakıyorum yılda 10.000 km bile yapmadığım için lpg tercihim olmıyacak ama al memnun kalırsın diyende var aman alma diyende var ciddi kararsız kaldım yoksa araba çok hoşuma gidiyor benimde. Aynı paraya B segmenti kutu kadar araba satılıyor

    Şunu vurgulayarak başlamak isterim : Bugüne kadar VW-Ford-Renault-Peugeot-Hyundai markalarının araçlarını kendime veya kendi kararımla eşime/babama aldım/aldırdım. Ne zaman araç değiştirecek olsam, kendime bir fiyat aralığı belirler; olmazsa olmazlarıma göre alabileceğim tüm marka ve modelleri inceler öyle karar veririm. Çoğu zaman 5-6 opsiyon arasından seçerim. Hiç bir markaya sempatim ya da antipatim yok; bu konuda kesinlikle objektif bir insanım. Ancak şunu çok net söyleyebilirim, 2. elde şu anda Insignia fiyatına alınacak daha iyi bir araç yok. O "aman alma" diyen otomobil cahilleri Insignia yerine gider B segmenti araç alır binerler, çünkü hayatlarını kulaktan dolma bilgiler ve koyun gibi birilerinin peşinden giderek şekillendiriyorlar.

    Söylediklerim biraz sert oldu ama kesinlikle arkasındayım. 0 km Insignia için bunu asla söylemem. Ya da Astra-Corsa vb Opel modelleri için asla "rakipsiz" demem. Ancak Insignia 2. elde o kadar ucuz ki, "iyi bir otomobil"e binmek isteyenlere gözü kapalı tavsiye ederim.

    Insignia'nın kötü yanları yok mu, elbette var. Hem de çok var, mesela iç mekan segmentine göre dar, makyaj öncesi kasada süspansiyonlar sert ve sesli çalışıyor, ayrıca trim sesleri var. Ciddi bir kronik arızası olmasa da diğer markalara göre daha sık arıza çıkaran bir araç; otomatik şanzıman hantal ve tüketimi arttırıyor, çekişi törpülüyor. Fakat yol tutuşu, güvenliği ve sağlamlığı ile fiyatına oranlayınca hiç düşünmeden alınacak bir otomobil. Hele hele benzinli alınacaksa, oldukça düşük km'li bir araç bulunabilir.

    NOT : 2. elde şu anda Insignia fiyatına alınacak daha iyi bir araç yok demiştim, aslında 2. elde Mondeo ve Mazda 6 gibi Insignia segmentinde ve Insignia kadar iyi -belki daha iyi- başka seçenekler de var. Bunlar da ederinin çok altına giden araçlar. Ancak Mondeo'nun temiz kullanılmışını bulmak çok zor. Mazda 6 ise zaten 2.elde yok denecek kadar az bulunan bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 16 Ocak 2018; 15:35:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obyzr

    Sıkboğaz ediyorsam kusura bakmayın, forumdaki konu nedense görünmüyor. Filtreleme yapınca görünüyor sadece. Bu aracı alacağım nasipse, kafama koydum, ancak hakkında pek bilgim yok, kronik bir arızası var mıdır? Bazı okuduğum yazılarda çok eleştiriyor, bir sürü arıza sayıyorlar ancak bunların gerçek mi on yargı mı olduğunu anlayamıyorum. Örneğin Megane 2yi de çok eleştiriyorlardı ama iki yılda "enjektör kontrol ettir" dışında hiç arıza vermedi. O arıza da yakıt aldığım istasyonu değişince bir daha çıkmadı. Acaba Insignia da yine bu şekilde özensiz kullanılınca mı arıza veriyor, yoksa ufak tefek sorunları olan bir araba mı?

    Ben de 100.000 km Renault Megane 3 ST kullandım. Bence ithal Renault'lar Opel'lerden daha sorunsuz. Zaten ADAC gibi sorunsuzluk istatistikleri yayınlayan kuruluşların listelerinde de Renault gayet iyi dereceler alıyor.

    Insignia daha sorunlu bir otomobil ama sorunlar öyle büyük sorunlar olmuyor, genelde cüzzi rakamlara çözülebilen ufak tefek problemler oluyor. Eşimde de Insignia var, 2011 model ve 100k'yi devirdik. Yanlış hatırlamıyorsam bugüne kadar 5 civarında arıza çıktı ancak hepsi de 50-150 lira aralığında ve 1 saat içinde çözülen, yolda bırakmayan basit sorunlardı. Forumunu da uzun süredir takip ederim, genelde sorunlar bu ölçekte. Bir de çok sık elektronik arızası verir, bu arızalar da genelde kendinden kaybolur.

    Insignia asla sorunsuz bir otomobil değildir, aksini kimse iddia etmesin. Ama sorunları genelde çözümü kolay, baş ağrıtmayan ve düşük maliyetli sorunlardır. Hatta öyle ki, yanılmıyorsam 2009 ya da 2010'da "en kaliteli otomobil" gibi bir ödül almıştı. (Bu tür ödüller genelde Avrupa genelindeki yetkili servis ve ADAC gibi kurumsal servislerin sağladığı istatistiklere göre verilir.)

    Şöyle bir link buldum :



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 16 Ocak 2018; 15:44:57 >




  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    İki cevabınızı da okudum, öncelikle zahmet edip yazdığınız için teşekkürler.

    Benim de aklımda Mazda 6 (2008-2010), Mondeo (2009-2011), focus 3 dizel, Astra j 1.4 turbo ve Insignia 1.6 turbo var. Mondeo'yu motorun güçsüzlüğünden dolayı geriye attım. Focus 3 ve Astra j bir alt segment aracı, önceliğim Mazda 6 ile Insignia da. Mazda 6'da az bulunan ve atmosferik motorlu bir araç. E39 520i'de kullanıyorum. O ağırlıktaki kasaya 2.0 150 HP az geliyor gibi. Daha doğrusu şehir içi trafiğinde hantal kalıyor, turbo araç çevikliği yok. Bir de Mazda 6 donanım seviyesini incelemek lazım. Insignia donanım olarak çok iyi.
    Son olarak mesajlarınızı çok faydalı buldum. Sizinle bilgi alışverişinde bulunup tecrübelerinizden yararlanmaya devam etmek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Defkhan3459 -- 17 Ocak 2018; 0:35:7 >




  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için çok teşekkürler açık ve net olmuş. Genelde tüketimden çok vuruyorlar aracı ama yılda 10.000 km bile yapmıyorum beni çok aşırı üzmez. Arabada donanım, konfor ve keyif arıyorum açıkçası fiyatıyla tam bana uygun araç gibi yazdıklarınıza göre
  • Öncelikle her ikinizin de yazdıklarımı yararlı bulmanıza sevindim, faydam olabilirse ne mutlu.

    @obyzr : Mazda 6 benim de düşündüğüm bir araçtı, hatta eşimde de Insignia olduğu için benim aracım farklı bir araç olsun istemiştim. Araç genel olarak çok beğendiğim bir araç olmasına rağmen, atmosferik motorun performansını pek yeterli bulmuyorum, özellikle de yokuşlarda... Ayrıca 2.elde hem yıl olarak eski hem de km olarak yüksek seçenekler vardı. (1 yıl önce 2013 model Insignia'yı 15.000km'de buldum) Bir de Mazda 6'nın 2. eli gerçekten sıkıntılı, evet meraklıları var ve satılıyor ama 5-6 sene sonra meraklıları alır mı, alırsa ne kadara alır vs gibi bazı sorunlar kafamı kurcaladı.

    @xmxksk : Benzinli mi dizel mi kararı subjektif bir karar ama ben yerinizde olsam düşük km'li bir 180ps Insignia'yı düşünmeden alırdım. Ben yakıt tüketimini çok önemsiyorum ama bir yerde aracın performansı ve konforu da önemli; nasıl dışarıda yemek yerken en ucuzunu değil en lezzetlisini yemeye çalışıyorsak, nasıl bir sinemaya giderken en ucuzuna değil en iyi görüntü ve ses kalitesine sahip olanı seçiyorsak, otomobil alırken de sadece en azını yakanı değil, yaktığa yakıta oranla karşılığını en iyi vereni seçmek bana daha mantıklı geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 17 Ocak 2018; 13:32:56 >




  • Hayır tabi ki sıkboğaz etmiyorsunuz. Bilgi alışverişi yapmak için buradayız :)

    Ben makyajlı kasa kullanıcısı olduğum için ben de makyajsızla alakalı bilgileri okuyarak ve duyarak alıyorum. Megane II'de o kronik dedikleri arızaların pek azını yaşadım çünkü arabama iyi baktım. Gözlemlediğim kadarıyla kronik diye abartılan sorunlar bakım eksikliği yüzünden arızanın başka parçaları da bozup faturayı şişirmesiyle göze batıyor. Mesela Insignia'larda meşhur bir T hortumu vardır, bu 4 yıl gibi bir süre sonunda ortam şartları yüzünden gevrer ve kırılır. Şimdi bu yüzden aracı yolda kalan bir kişi bu sefer başlıyor ki Insignia yolda bırakıyor demeye. Tabi burada servislerin de sorumluluğu var çünkü her parçanın bir ömrü var ve kullanıcının uyarılması gerek. E arkadaş sen servise gitme, yağını filtresini değiştirmeyi geciktir, kayışlar hortumlar zaten Allah'a emanet, sonra aracım bozuldu! En başta sana o arabayı verende kabahat! Sanki 90 model Toyota pikap kullanıyor :D

    Servise son gidişimde makyajlıda da benzeri olan o T hortuma bir bakın demiştim. Zaten ustanın elinde dağılıp kalmış :) Değişim bedeli 150 lira. Yukarıda anlattığım mantıkla değiştirmeseydim benim de arıza durumunda veryansın etmem lazımdı. Çevremdekiler bak işte Insignia alınmazmış demeye başlayacaktı v.s. Unutmayalım ki altımızdaki araçlar bir sürü elektronik sitemle desteklenmiş birer makine. Makineler de bakımsız kullanılmaz.




  • Teşekkür ediyorum cevaplarınız için, LPG konusunu da halledince (ki bulunan çözüm kesin gibi görünüyor) yazın arabayı almak kalıyor, tekrar sağolun
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.