Şimdi Ara

İnternet taahhütü, taahhüt iptali, taahhüt verirken dikkat

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
5
Favori
23.298
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhabalar, bildiğiniz üzere telekom şirketleri kendisine bağlamak için uzun süreli sözleşmeler yapıyor.
    Bu konuda taahhüt verirken dikkat edilmesi gereken hususları, internet servis sağlayıcıların sözleşme imzalarken hiç bahsetmediği ama iptal ederken çok ağır faturaları nasıl çıkarttığı ile alakalı şeylerden bahsetmek istiyorum.

    Öncelikle taahhütlü fiyatlar ile taahhütsüz fiyatlar arasında gerçekten uçurum var. Bu da insanları taahhütlü seçeneklere yönlendiriyor. Ama ilerde sıkıntı çekmek istemiyorsanız sizlere tavsiyem taahhütsüz seçeneklere yönelmeniz.

    Bir kişi uzun süreli internet aboneliğini neden iptal ettirebilir öncelikle bunlardan bahsedelim.

    -telekom şirketinin size istediğiniz hızları verememesi varsayıyorum 16 mbps lik bir internet hızınız olmasına rağmen 5-6 mbps hız anca alabilmeniz.

    -internetinizin sürekli kopması, verimli bir şekilde interneti kullanamamanız.

    -nakil, yeni abonelik, interneti dondurma, tarife değişikliği gibi işlemlerin yasal süreler içinde gerçekleştirilememesi.

    -kişisel nedenler, taşınma vb.

    Malesef ülke yasaları ya da Turk Telekom'un siyasi gücü nedeniyle haklı olduğunuz ve iptalini istediğiniz bu konularda yasalar bizim tarafımıza olsa da büyük uğraşlar gerekiyor. Bilgi Teknolojileri Kurumu'nun belli aralıklarla Turk Telekom'a ceza kesmesi haricinde yaptığı pek bir şey yok.

    Normalde taahhüt cezaları,

    Kullandığınız indirim miktarı
    Ücretsiz aldığınız modemin rayic bedeli
    Bağlantı ücreti, aktivasyon ücreti gibi ücretlerin toplamından oluşuyor.

    Özellikle yeni bir sağlayıcıya geçecekseniz imzaladığınız taahhütlerde çok ağır maddeler olduğunu söylemem gerekiyor.

    Örneğin Turk Telekom'un yalın internet paketini inceleyelim

    bireysel.turktelekom.com.tr
    Kampanyalar > Bireysel > Evde İnternet > Türk Telekom
    https://bireysel.turktelekom.com.tr/evde-internet/web/kampanyalar/Sayfalar/yalin-internet-kampanya.aspx


    koşullar kısmına baktığınızda bizi ilgilendiren kısımları yazmak gerekirse;
    quote:


    Yalın erişim ücreti aylık 18 TL kampanya kapsamında 24 ay boyunca aylık 12TL'dir. Kampanya süresi sonrasında hizmetin yürürlükteki tarife ücreti geçerlidir. Yalın İnternet hizmeti başvurularında, sabit telefon hattı ve internet hizmeti aboneliği olmayan yeni müşterilerden bir defaya mahsus olarak alınan 10 TL (vergiler dahil) Devre Hazırlama Ücreti, kampanya kapsamında ücretsizdir

    Yeni aboneliklerde alınan 192 TL (KDV dahil) bağlantı ücreti, 24 ay boyunca aylık 8 TL taksitle ücretlendirme tablosundaki fiyatlara dahildir.

    İŞLETMECİ veya Abone tarafından, herhangi bir sebeple 24 (yirmi dört) aylık taahhüt süresi tamamen dolmadan önce; Abonenin dâhil olduğu kampanyanın ve/veya aboneliğinin iptal edilmesi, kampanyadan herhangi bir sebeple ayrılma, mevcut bulunduğu paketten daha düşük bir pakete geçmesi vb. nedenler ile taahhüde aykırı davranılması halinde; Taahhütname’nin Abone tarafından imzalandığı tarihten itibaren taahhüde aykırılığın oluştuğu döneme kadar aboneye sağlanan indirim, rayiç cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı Abone’den tahsil edilecektir. Ancak abone taahhüt kapsamında tahsil edeceği belirlenen hizmet bedellerinin henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamı, bu tutardan düşük olması halinde düşük olan tutar aboneden tahsil edecektir. Ek olarak, varsa bağlantı ücretlerinin, taksitli satılan cihaz/ servis /ürünlerin kalan taksitlerinin toplamı ayrıca tahsil edilir.


     İnternet taahhütü, taahhüt iptali, taahhüt verirken dikkat


    şu tabloda aslında nasıl göz boyandığını, insanların nasıl dolandırılmaya çalışıldığını görebiliyoruz

    100 ₺ lik bir paket 24 ay taahhütle 50 liraya inmez. %10 indirim olur, hadi %20 indirim olsun ama neredeyse %50'ye varan indirimlerden bahsediyoruz. Burada aslında Turk Telekom 60 ₺'lik paketi 100 ₺'ye çıkarıp 24 ay taahhütle 55₺'ye veriyor. Peki bunu neden yapıyor derseniz şöyle bir hesap yapalım.

    Turk Telekom'un bu bahsettiğim tarifesine abone oldunuz. Varsayıyorum Yalın NETLİMİTSİZ 50GB 8 Mbps'ye kadar olan bu paketi 6 ay kullandınız ve iptal ettirmek istiyorsunuz. Sözleşmeden dolayı bir ceza ödemeniz gerekiyor.

    Normalde bu paketi taahhütsüz alsaydınız 95 ₺ ödemeniz gerekiyordu.
    Ama siz 24 ay taahhüt imzaladınız 56,90 ₺ ödediniz. 6 ay boyunca 40 ₺ indirimden faydalandınız.

    6 x 40 = 240 ₺ yaptı

    192 ₺ bağlantı ücretinin 48 ₺ sini ödediniz 150 ₺ si geri duruyor.

    6 ay boyunca yalın adsl erişim ücretine 6 ₺ az verdiniz 6 x 6 = 36 ₺ yapıyor.

    Modem falan aldıysanız onun taksitlerini de ilave olarak eklemeniz gerekiyor.

    Kısacası 6 aylık bir abonelikte taahhüt iptalinde size 400-450 ₺ ( en iyi ihtimalle ) bir fatura çıkıyor.

    __________________________________________________________________

    donanımhaber forum
    Türk Telekom taahhüt iptali için yüklü ceza » Sayfa 1 - 1
    https://forum.donanimhaber.com/m_120679657//tm.htm#120719415


    Geçtiğimiz ay üniversite öğrenci internet tarifesine 12 ay taahhüt yaptırmıştım. Şimdi farklı şehire taşındığım için bu aboneliğimi iptal ettirmek istediğimde müşteri hizmetlerini aradığımda 1 ay kullandığım internete 284 TL ceza çıkarttılar. Modem almadım, altyapı ile ilgili herhangi birşeyde yapılmadı, neyin ücreti bu nereye şikayet edebilirim?
    ____________________________________________________________________

    başka bir dolandırıcı superonline inceleyecek olursak superonline nın turk telekomdan daha felaket olduğunu görebiliyoruz

    superonline taahhütlü taahhütsüz fiyat konusunda biraz daha uygun olsa da

    www.superonline.net
    Işık Hızında Fiber İnternete Giriş Kampanyası - TURKCELL SUPERONLINE
    http://www.superonline.net/kampanyalar/fiber-kampanyalari/isik-hizinda-fiber-internete-giris-kampanyasi


    quote:


    aboneliğin 24 aydan önce sonlandırılması durumunda abonelik süresince kullanılan ücretsiz ve/veya indirimli servislerin toplam bedeli ( (varsa) tüm vergiler (%18 KDV) dahil 225 TL fiber kurulum ücreti, kampanya kapsamında seçilen hız paketine istinaden alınan indirim miktarının yararlanılan ay sayısı kadar bedeli, (varsa) tüm vergiler dahil (18 KDV, %5 ÖİV) 96 TL fiber aktivasyon ücreti, (varsa) “Diğer Servis Sağlayıcı İndirimi” başlığı altında tarafınıza yansıtılmış olan indirimin aykırılığın gerçekleştiği tarih itibarıyla tahakkuk eden toplam tutarı ile kampanya kapsamında belirlenen kampanyalı aylık paket fiyatının taahhüt süresi bitimine kalan ay sayısı ile çarpılarak hesaplanacak faturalandırılmamış toplam tutar karşılaştırılıp düşük olan bedel kampanya iptal bedeli olarak faturaya yansıtılır.


    kurulum ücreti 225 ₺
    aktivasyon ücreti 96 ₺

    heleki şöyle bir kampanya var superonline da

     İnternet taahhütü, taahhüt iptali, taahhüt verirken dikkat


    bu pakete geçtiniz mi işiniz biter 6 ıncı ayda bu paketi iptal etmek isteseniz

    225 ₺ kurulum ücreti
    96 ₺ aktivasyon ücreti
    130 ₺ bir aylık indirim 6 ay boyunca 780 ₺

    toplamda 1100 ₺ ye en iyi ihtimal bitirirsiniz bu işi.
    _____________________________________________________________________________________

    Cihaz konusuna gelecek olursak Turk Telekom uzun zamandır 60-70 ₺ lik modemleri taahhütle verip taahhüt iptalinde 125₺ + KDV gibi fiyatlar biçiyordu. Forumda bir çok kez Turk Telekom'dan modem alınmaması konusu konuşuluyordu ama şu an 75 ₺ gibi fiyatlara VDSL modem veriyor ki bence çok uygun.

    Superonline ise abonelik sonunda modemi kendi alıyor size herhangi bir fiyat çıkarmıyor ama modemi iade etmezseniz 250 ₺ gibi bir fiyat ödemeniz gerekiyor.
    ______________________________________________________________________________________

    İlave olarak taahhütü imzaladınız, şu an pişmansınız ve iptal etmeniz gerekiyor. En ucuz yoldan nasıl kurtulurum derseniz bir kaç yol var.

    aylık 50 ₺ sabit ödediğiniz bir internet paketiniz var ve taahhütünüz bitmesine 3 ay kaldı. Sizin için uygun olan kalan 3 ayın faturası ise 150 ₺ verip direk aboneliğinizi sonlandırabilirsiniz.

    ikinci olarak net bilgi alamadığım bir çok yerde konuşulan ama kimsenin pek bilgisi olmadığı yürürlüğe giren yeni yasa. Hukukçu arkadaşlarım varsa burada belki onlar bu konu hakkında yorum yapabilirler.

    www.resmigazete.gov.tr
    Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm


     İnternet taahhütü, taahhüt iptali, taahhüt verirken dikkat


     İnternet taahhütü, taahhüt iptali, taahhüt verirken dikkat

    eğer sözleşmeniz de 12. ayı doldurduysanız sizden herhangi bir cezai yaptırım talep edemez. Ama burada Turk Telekom; bizim aldığımız cezai yaptırım ya da cayma bedeli değil biz sadece indirimli kullandığınız ayların farkını alıyoruz gibi açıklamalarda bulunuyor ama resmi gazetede "Herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. " diye yazıyor direk.

    Bu yasa 7.11.2013 tarihi ve sonrası olan sözleşmeleri kapsıyor. Üzerinden neredeyse 3 yıl geçtiği için zaten tüm sözleşmeler bu kapsamda şu an.

    üçüncü olarak taahhütlü internetinizi iptal ettirmek istiyorsanız ve Turk Telekom'un uzun yıllardır müşterisiyseniz tek yapmanız gereken Turk Telekom Online işlem merkezine girip sözleşmenize bakmanız.

    Turk Telekom müşterilerini arar şu kampanya var 24 ay taahhütle şu fiyata geliyor diye sizi bilgilendirir siz de kabul edersiniz ve o tarifeye geçersiniz. Ama herhangi bir yerde ıslak imzanız yok. Kimse size sözleşme imzalatmadı. Turk Telekom'un online işlem merkezine girdiğinizde muhtelemelen sizin adınıza bir sözleşme imzalanmış sizin yerinize birileri imza atmış ya da eski sözleşmenizin imzası kopyalanarak yeni sözleşmeye yapıştırıldığını görürsünüz. Bir çok kişinin bu şekilde internette şikayetleri mevcut. Telefondan ya da online işlem merkezinden taahhüt yaptıysanız ve herhangi bir sözleşmeye imza atmadıysanız muhtelemen sizin yerinize başkası imza atmış ya da eski imzanız kopyalanmış demektir. Bu da sözleşme yok hükmündedir istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.

    Burada da örnekleri mevcut
    ________________________________________________________________________

    donanımhaber forum
    TTNET Benim Yerime Sahte İmza Atmış. [SS'li] Edit2: İlk Şikayet BTK Yapildi » Sayfa 1 - 3
    https://forum.donanimhaber.com/m_115274801/tm.htm


    TTNET Benim Yerime Sahte İmza Atmış. [SS'li] Edit2: İlk Şikayet BTK Yapildi

    Selamun Aleyküm değerli DH üyeleri.

    Bugün ttnet yeni adıyla türk telekom online işlemler ile fatura borcumu öderken farkettim. 2014 yılında telefon ile internet başvurusu yapmıştım ve tarafıma sözleşme geleceği söylenmişti. Fakat sözleşme gelmeden internet hattım bağlandı ve sözleşme hiç gelmedi. Halbuki 2-3 ay kullandıktan sonra arayıp iptal ettirmek istediğimi hizmetten memnun kalmadığımı söylediğimde cezai işlem uygulanacağını söylediler. Durumu izah ettim dedim sözleşme yok imza yok nasıl olacak bu iş? Hayır efendim sözleşmeniz var imzanız var cezai bedelle iptal ettirebilirsiniz diye benim vazgeçmeme sebep olmuşlardı. Mecburiyetten tamam deyip interneti kullandık.

    Kısa kesiyorum bugün faturamı ödedikten sonra kota bilgisi sorgulaması yaparken sözleşme bölümü dikkatimi çekti. Sözleşmemi kontrol ettim ve ne göreyim benim adıma benimle hiç alakası olmayan bir imza ile form doldurmuşlar ve bunca zaman sözleşmeniz var diye beni kandırmışlar.

    2010 yılında almış oldugum ehliyetimdeki kendi orjinal imzamin görüntüsünü ve benim yerime attıkları türk telekom online işlemlerde bulunan belgedeki imzanın görüntüsünü SS olarak ekliyorum.

    Öncelikle Tüketici Hakem heyetine şikayette bulunup 2014'ten beri ödedigim tüm faturaların iadesini talep etmeyi düşünüyorum.

    Bunun dışında tavsiyeleriniz varsa bekliyorum.


    Edit: Az önce TTnet genel merkezinden aradılar konuyla ilgili olarak sizin imzanız ile bizim sözleşmedeki imzamızı kıyaslama şansımız yok. Lakayıt bir tavırla Savcılığa başvuru yapabilirsiniz dediler. Beni hırslandırdılar.

    Edit 2: Bugün ilk şikayeti BTK gerçekleştirdim.
    _____________________________________________________________________________

    donanımhaber forum
    OİM'den TTNET Paket Değişikliği yapanlar dikkat! (Usulsüzlük, sahtecilik içerir) » Sayfa 1 - 1
    https://forum.donanimhaber.com/m_120824099//tm.htm#120833210


    OİM'den TTNET Paket Değişikliği yapanlar dikkat! (Usulsüzlük, sahtecilik içerir)

    Cümleten selamlar,
    2005 yılından bu yana taahütsüz abonelik kullanan birisi idim. 2014 Kasım ayında Online İşlem Merkezi üzerinden paketimi yine taahütsüz olmak üzere 12 GB'ya geçirdim. Buraya kadar sıkıntı yok. gel gelelim bugün farkettiğim detaya. Online İşlem Merkezine girdim. Abonelik Evraklarım bölümüne tıkladım. 2005 yılından kalma İLK sözleşme fotokopisi görünmesi gerekirken, Şubat 2014 (tarihi yanlış atmışlar) tarihli ADSL ABONMAN sözLEŞMESİ başlıklı BOŞ ve MATBU bir döküman karşıma çıktı. Ve olay burada başlıyor. Bu dökümanın içeriği boş olmasına ve ASLA elle bir imza atmamama rağmen altında benİM İMZAM bulunuyor. Bu imza önceki (2005 yılı) ilk sözleşmeden kes-yapıştır yoluya bu dökümana montajlanmış, kopyalanmış.

    Bunun adı esasen "resmi evrakta sahtecilik" olmasına karşın, hemen 4440375'den MH'Yi aradım. Karşıma çıkan bayana durumu bildirdim. Bayan tarihin yanlış olduğunu ve ilgili içi boş ama imzamın bulunduğu (daha doğrusu montaj edildiği) abonelik sözleşme dökümanının OİM üzerinden yaptığım paket değişikliği nedeniyle sistemi yüklenmiş olduğunu bildirdi. Bende "paket değişikliğini OİM'den yaptım, imza falan atmadım" deyince birşey diyemedi, "sorun yok size ait bir taahütname vesair görünmüyor, mağduriyet yok, önemsemeyin" minvalinde kem küm etti.

    Yine de çok mide bulandırıcı bir durum.

    ÖZETLE (SONUÇ): Online İşlem Merkezi üzerinden, bayiye, müdürlüğe gitmeden ve fiziki olarak imza atmadan paket değişikliği yaptıysanız, OİM'de Abonelik Evraklarım bölümünde sizin adınıza imzanının monte edildiği içi boş bir abonmanlık sözleşmesi görmeniz çok muhtemel.

    Beyler, hanımlar dikkat edin. Bu firma tehlikeli. Benden söylemesi.

    İçinizde OİM üzerinden paket değişikliği yapanlar varsa ve durumunuzu buraya bildirirseniz sevinirim.

    İyi forumlar.
    ____________________________________________________________________________________

    son olarak arkadaşlar belli işlemlerin yasal süre içinde yapılmaması durumunda aldığınız hizmet ayıplı ürün sınıfına girdiğinden sözleşmenizi direk iptal ettirebilirsiniz. Harhangi bir ceza ödemeden.

    Bu aralar çok dile getirilen insanların bir çok kez mağdur olduğu nakil işlemleri.

    Turk Telekom'un sitesinde nakil süresi 7 gün olarak tanımlanmış.

    http://turk-internet.com/portal/yazigoster.php?yaziid=53956 bu sitede belirtildiği gibi

    Ayıplı Hizmet

    Sonuçta, Türk Telekom'un 7 günde yapacağını ilan ettiği bir hizmeti 5 ay ya da 3 ay ya da 15 gün içinde yapmaması durumu "ayıplı hizmet" kapsamına girebilir. Tüketicilerin bu durumda başvuracağı 2 merci var; kalite standartları çerçevesinde BTK ya da Tüketici Hakem heyetleri. Ama isterseniz ayıplı hizmet kavramını biraz açalım;

    Ayıplı hizmet, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4/A maddesinde düzenlenmiştir. Buna göre bir hizmetin ayıplı sayılabilmesi için “Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilanlarında, standardında, teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren” hizmetlerin ayıplı hizmet olduğunu belirtmektedir.

    Maddenin ikinci fıkrasında ayıbın varlığı halinde bildirim süresi belirlenmiştir. Buna göre tüketici, hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren otuz gün içerisinde bu ayıbı sağlayıcıya bildirmekle yükümlüdür. Eğer ihbar edilmez ise bu halde artık ayıplı haliyle kabul edilmiş sayılacaktır. Ondan sonra seçimli haklar talep edebilir;

    Kanunda belirlenen seçimlik haklar;

    sözleşmeden dönme hakkı,
    hizmetin yeniden görülmesi hakkı
    ayıp oranında bedel indirimi hakkı

    olarak üçe ayrılmaktadır. Bunların dışında tüketici, bu haklarla birlikte ve/veya bu haklardan bağımsız olarak tazminat isteme hakkına da sahiptir.
    ______________________________________________________________________________________________________

    Şu an adil kullanım kotası gerçekten büyük sıkıntı ama adil kullanım kotasının yanında da çok büyük haksızlıklar dönüyor.

    3-4 sene önce 26 lira olan bağlantı ücreti ilk baş 96 liraya şimdi de 192 liraya nasıl çıktı ben anlayamıyorum. Ayni şekilde 2 lira olan statik ip ücreti bir gece de 12,90 ₺ nasıl oluyor. Bunları kim denetliyor kim onaylıyor.

    Elimden geldiğince imla ve yazım kurallarına dikkat etmeye çalıştım. Biraz uzun oldu farkındayım ama insanlar bu konuda çok büyük sıkıntılar çekiyor. Taahhüt üzerinde oynanan oyunları, insanların nasıl bu kadar yük altında bırakıldıklarını, bu yükten en ucuz nasıl kurtulunabilir alternatif neler yapılabilir. Umarım birilerinin işine yarar.







  • Hocam sana ne yaptıysa çok hırslandırmış olmalı nerede açık var hepsini bir araya toplamışsınız helal olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • devletin bu şerefsizler için büyük yaptırımlar uygulaması gerekiyor.
  • Devlet yasa çıkartsa da bu süreçler çok uzun sürdüğünden ya da firmaların arkası sağlam olduğundan hiç biri ceza almıyor alsa da umurlarında olmuyor. TT ye dünyanın cezası kesildi adamlar yine kazıklıyor yine kazıklıyor. Altyapı döşemek için bir çivi bile çakmıyorlar. Hele ttnet sözleşmeli internet satabilmek için fiyatları şişire şişire iyice bombok etti piyasayı. Zehir zıkkım olur inşallah parasını veripde alamadığımız hizmetin bedeli...

    TT ile sözleşmemiz var ve sözleşme bitiş günü gelmeden 15 20 gün öncesinden iptal ettireceğim. Nasılsa müşteri lehine olan tutar hesaplanacağı için kist fatura ücreti ve indirim tutarını öderim ceza olarak. Neden önceden sonlandırmak istiyorum, çünkü bazen onay vermesen dahi kafalarına göre sözleşmeyi uzatabiliyorlar sonra uğraş dur.




  • Elinize sağlık,epeyi detaylı bir araştırma yapmışsınız...
  • benim de taahhüdüm 8 kasımda bitiyor arayıp duruyorlar. 50gb akn 63 lira bayılıp duruyoruz. türknet nasıldır bilmiyorum fakat ona geçeceğim. taahhüt yok en azından. bilgilendirme için teşekkürler hocam.
  • saygıdeğer hocam bu konu için özellikle çok çok teşekkür ediyorum...
    geçen yıl üniversiteli yalın interner 12 ay taahhütle paket satın aldım. dediğiniz gibi online işlemlerden tüm evraklarımı kontrol ettim ve taahhüt e dair bir ibare göremedim ve paketimin ismi de "net limitsiz yeni yıl bla bla" (ben ramazandan sonra almıştım allah aşkına yeni yıl nedir)
    @mcrew
    "eğer sözleşmeniz de 12. ayı doldurduysanız sizden herhangi bir cezai yaptırım talep edemez. Ama burada Turk Telekom; bizim aldığımız cezai yaptırım ya da cayma bedeli değil biz sadece indirimli kullandığınız ayların farkını alıyoruz gibi açıklamalarda bulunuyor ama resmi gazetede "Herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. " diye yazıyor direk. "

    yukardaki ifadenize göre ben 8. ayın sonunda fesih işlemlerimi başlatmalı mıyım? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...

     İnternet taahhütü, taahhüt iptali, taahhüt verirken dikkat




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Pearttt kullanıcısına yanıt
    devlet bunlardan oluşuyor zaten. hiç bir kurumdan hak iddia edemezsin. hepsi yalama kurum çünkü
  • Çok yararlı bir konu
    Sürekli güncel kalsın
    Elinize sağlık

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avnilahi A kullanıcısına yanıt
    geçen yıl 12 ay taahhütle paket satın aldınız, sözleşmeniz nasıl 2018 bitiyor o zaman ben tam anlamadım

    bu yıl içinde bitmesi lazım size 12 ay diye 24 ay taahhüt mi imzalattılar?
  • necmettin44 N kullanıcısına yanıt
    nakil için yasal süre 7 iş günüdür

    o kadar zamanda taşıyamadılarsa herhangi bir ceza ödemeden iptal edebilirsiniz

    tuketici.btk.gov.tr ye durumu anlatıp herhangi bir ceza ve cayma bedeli ödemeden hattının iptalini talep edebilirsin

    bu 5 aylık süre içinde herhangi bir fatura ödediyseniz o fatura tutarlarını geri talep edin.

    He ama iptal ettikten sonra tekrar sıfırdan Türk Telekom'a yeni abonelik yaptırmayı unutmayın. Yoksa hiç bir şekilde alt yapı getirmezler.

    alt yapının daha hızlı gelmesini işlerin hızlanmasını istiyorsanız bimer cimer gibi yerlere yazabilirsiniz. Ya da ilçe akparti teşkilatı mümkünse il akparti teşkilatına gidip direk yüzyüze konuşursanız direk sizin il/ilçe telekom müdürlüğünü arattırabilirsiniz. O zaman da hızlanıyor biraz işler.
  • necmettin44 N kullanıcısına yanıt
    modemin parasını isteyebilirler ya da 9 aylık taksidini isteyebilirler

    ya da modemi iade etmeni talep edebilirler.

    biraz karışık durumun
  • güzel konu olmuş.
    Benim sıkıntım 1 nisan olamadan ttnete geçişim oldu, ttnet bana haber vermedi geçişi.
    Dsmart internet 3 nisana kadar açık oldu. sonra araştırınca tttnet ve dsmartın aynı anda bağlı olduğunu fark ettim.
    nisan ayı olarak hem ttnet , hem de dsmart fatura çıkardı bana.
    Aynı anda iki hatta bağlı nasıl olunuyor. ttnet 31 martta geçiş oldu diyor. kağıdı gösteriyor. Dsmart nisan parasını öde haciz yollayacam diyor.
    Şimdi hangi servis sağlayıcı hatalı veya ben mi hatalıyım? İnat oldu dsmart ücretini ödemedim.ttneti kapatmaya çalıştım dünyanın cezası çıkardılar.
    Al birini vur ötekine , işin içinden çıkamadım
    tüketici mahkemesine gidilirse nasıl bir durum çıkar?
  • devlet bu taahhüt saçmalığını tamamen kaldırmayana kadar bu yamyamlar milleti sömürmeye devam edecektir.
  • sayın mcrew

    aradan uzun süre geçmiş ama benim de bir şikayetim var,

    26/12/2008 tarıhınde telekom web sitesine mesaj bıraktım ve beni 02/01/2019 tarıhınde aradılar,taahhutlü hiç bir işe girmem ama girdım.

    50 mbit hız,her yöne 10 kuruş/dakika telefon 24 ay taaahhut her şey dahil, 79,80 tl

    teknik ekip 11/01/2019 geldi ben her şeyi hazır etmiştim modem zaten benımdi.saha dolabına 55 m mesafedeyım
    teknık eleman sah dolabına 52 mbit hız geliyor ama ama apartman girişine mbit geliyordolayısla en fazla mbit hız alırsınız dedim.. ben de olmaz ben telefonda mbit anlaştık dedim. ve teknik ekip sinyali vermeden gitti

    sonra telekom müdürlüğüne gittim /12/01 de teknik eleman göndreceğiz dediler,eleman gelmedi,çagrı merkezine telefon ettım pazar günü eleman gelecek dediler gelmedi.bu gun aradım çagrı merkezini, teknik elemanlar çok yogunmuş gelememişiler.
    ben de ayın 15 ne randevu aldım ama 50 mbit vermiyecekler muhtemelen,saha ile ev arasında 55 m bölümde bir hata var.
    modem arayuzunde maximum hız 92,00 mbit, verilecek hız 24 mbit görunuyor.
    telefon yolu ile başvurdugum için herhangi imzalı bir belgem yok. evde henüz internet yok, bağlantı tam yapılmadı,kurulum yapılmadı.
    yarın iptal için başvuracağım.
    bu konuda ne dersiniz.
    ayrıca 50 mit verilecegıne dair çagrı merkezinine 6/7 defa teyid ettirdim ve kayda aldım.




  • Teknik sıkıntılar nedeniyle taahhüt iptali olabiliyor mu bilginiz var mı? Örneğin bir internet kesintiniz 15 gün boyunca giderilemiyor. Mantıken herhangi bir ceza ödenmeden iptal edilebilmesi gerekir.
    Böyle bir durum yaşayan var mı acaba?
  • Arkadaşlar ben 24 ay taahütlü internete sahip birisiyim. Türk telekom kullanıyorum. Taahhütüm 2 yıl olduğu için istediğim zaman iptal ettirebiliyorum. Aylık yaklaşık 80 TL ödüyorum, iptal ettirmeye kalktığımda benden indirim yapılan tutarı ve modem taksitlendirmesi yapmışlardı onu ödemem gerektiğini söylediler, ben şimdi kaç TL ödeme yapacağım bunu nereden öğrenebilirim. Fikir verebilir misiniz.? Evime gelen dsl kablosu koptu, kablonun tamirini 1 ay 6 gündür yapmıyor. Lütfen yardımcı olun.

    Not; Bilgi Teknoloji Kurumuna şikayet ettim. İnceleniyor deyip başlarından savuruyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhany02 -- 29 Mayıs 2020; 0:38:15 >
  • batuhany02 kullanıcısına yanıt
    Evine gelen kablo bina içinde ise senin sorumlulugunda.
    Bina dışında ise Türk Telekom un.
    Türk telekom un sorumlulugunda olan bir sorun yüzünden İnternete bağlanamıyorsan,
    İlk baş Türk Telekom müdürlüğüne gidip Kullanmadığın aylar icin fatura iptali isteyebilirsin.
    Cayma bedeli ödemeden hat iptali de talep edebilirsin ama bu onların işine gelebilir. Hattıni iptal ettiğin zaman tamir etmeye gerek olacak bir kablo olmaz. Yani İnternetsiz kalırsın.
    İnternet hizmeti verilemeyen zamanlar için Türk Telekom fatura iptalini kabul etmezse, Btk ya yazabilir, Btk dan da olumlu cevap gelmezse tüketici hakem heyetine başvurabilirsin. Tabi Btk ve tüketici hakem heyeti senin aleyhinde bir karar vermesine karşın sana çıkan faturaları son ödeme tarihinden önce ödemen gerekir. Hakem heyeti seni haklı bulursa ödediğin fatura tutarlarını geri alırsın.
    Hattını kesinlikle iptal etmek istedin.. Telekom a gittin. Hayır cayma bedelli ödemeden iptal edemezsin dedi. Btk ya yazdın. Cayma bedeli ödemeden hattının iptali mümkün değil dedi.
    Son çare hattını iptal ettirip cayma bedelini ödeyip tüketici hakem heyetine başvurmak. Bunda da yüzde yüz senin lehine karar verirler diyemem. Tüketici hakem heyetlerinin bu tarz konularda ki kararları pek tutarlı değil.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.