Şimdi Ara

BTK, taahhütlerdeki cayma bedeli ödenmiycek artık

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  BTK, taahhütlerdeki cayma bedeli ödenmiycek artık





    Son aylarda sıkı çalışan ve birçok farklı alanda tüketici yararına işler çıkartan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu (BTK), kısa bir süre önce taahhütlerdeki anlaşmazlık hususuyla alakalı yeni bir karar aldı. Bundan böyle internet, telefon ya da herhangi bir hizmetten yararlanmak için belirli bir süre düzenli miktar ödeme yapmak zorunda olan kişilerin anlaşmadan cayması halinde 'ceza bedeli' adı altında alınan ödeme alınmayacak.

    Yani artık yıl farketmeksizin imzaladığınız sözleşmeden cayma bedelini 'ceza' şeklinde ödemeyeceksiniz. Yalnızca firmanın size sunduğu özel indirimli fiyattan eksitme yapılacak. Böylece hiçbir ceza ödenmeyeceği gibi, sözleşmeden çıkmadan isteyen kişiler de yalnızca firmanın yapmış olduğu indirim bedellerini normal fiyatlandırmadan ödeyerek, taahhütü sonlandırabilecek.

    Karar, 1 Temmuz 2013'ten beri, yani birkaç gündür geçerli. Ancak BTK'dan resmî açıklama kısa bir süre önce yapıldı. Bu kapsamda abone açısından hangisi avantajlıysa indirimlerin toplam bedeli ya da kalan ayların toplam bedeli ele alınıp, taahhütü sonlandırma işlemi gerçekleştirilebiliyor.

    2013/DK-THD/154 sayılı Kurul Kararı kapsamınca BTK tarafından yayımlanan kararı da aynı şekilde aşağıda paylaşıyoruz.

    TAAHHÜTLERE İLİŞKİN DÜZENLEMELER YAPILDI [GÜNCELLEME]

    Taahhütlere ilişkin tüketicilerin yaşadıkları mağduriyetler dikkate alınarak 03.01.2013 tarihinde alınan 2013/DK-THD/14 sayılı Kurul Kararı'nın yürürlük tarihi, 20/03/2013 tarihli ve 2013/DK-THD/154 sayılı Kurul Kararı ile 01.07.2013 olarak belirlenmiştir.. Söz konusu Kurul Kararı ile;

    Aboneler, taahhütlerini sonlandığı ay itibarı ile;
    — almış oldukları indirimlerin toplam bedelleri,

    — kalan ayların toplam bedelleri

    seçeneklerinden hangisi abone açısından daha avantajlı ise yalnızca bu tutardan sorumlu tutulabilecektir.

    İşletmeciler taahhüt süresi boyunca belirlenen tarifeler, hizmet şartları vb. tüm hususlarda “açık ve somut bir şekilde abone lehine olmayan” hiçbir değişiklik yapamayacaktır.
    İşletmeciler taahhüdün ne kadarının tamamlandığına (tüketicinin taahhüdünün hangi ayında olduğuna) ve taahhüdün ne zaman biteceğine ilişkin bilgilendirmeyi faturalarda belirteceklerdir.
    Son dönemlerde BTK'nın aldığı kararlar neticesinde hazırladığımız haberlere aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.

    Kısacası İster 24 Ay İster 12 Ay İster 36 Ay Sözleşmeniz olsun herhangi bir internet servis sağlayıcısı ile istediğiniz zaman iptal edip farklı bir sağlayıcıya geçebilirsiniz ve artık cayma bedeli yok sadece kullanığınız ayın ücreti + ek paketler tv modem televizyon elektronik ürünlerin ücreti alınacak sadece







  • Üstte kalsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Zaten işletmecilerin "cayma bedeli", "ceza bedeli" adı altında aldığı bir bedel yok hocam.


    Alınanlara bakalım


    - Kampanya kapsamında sunulan indirimlerin tutarı

    - Kurulum ücreti, aktivasyon ücreti gibi kalemlerin talebi (bunlar bedelsiz veya indirimli olarak verilebiliyor)

    - Var ise cihaz bedeli


    Müşteri lehine olan kısımlar talep ediliyor.


    Yani ortada "cayma bedeli" kalemi ile veya "ceza bedeli" kalemi ile alınan bir ücret yok.


    Kampanya ve taahhüt kapsamında indirimli veya ücretsiz verilen hizmetlerin ücreti iptal veya taahhütü bozma durumunda talep ediliyor. Zaten bu durum taahhüt sözleşmelerinde belirtiliyor. İşte taahhüt bozulursa indirimli sunulan veya ücretsiz sunulan hizmetlerin ücreti talep edilir gibi gibi



    Zaten ilgili kararda da benim üstte bahsettiğim durumdan söz ediyor


    Alıntı

    metni:
    Aboneler, taahhütlerini sonlandığı ay itibarı ilealmış oldukları indirimlerin toplam bedellerikalan ayların toplam bedelleriseçeneklerinden hangisi abone açısından daha avantajlı ise yalnızca bu tutardan sorumlu tutulabilecektir.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Herkesin görmesi için faydalı bir konu.

    Bu arada ben de hep cayma bedeli veya cezası yazmak yerine taahhüt bozma yani fesih bedeli olarak yazılması gerektiğini söylüyorum etrafta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 21 Ekim 2024; 11:16:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Bu konular artık sistemsel hale geldi yani tutarlar otomatik hesaplanıyor hep. He diyelim hatalı hesaplandı zaten itiraz yolu açık her zaman

  • Bununda bug ını buldu operatorler. 150lik tarifeye 400-500 yazıyor taahhütsüz. Sen iptal edince aylık 250-350 yapıştırıyor.

  • BTK'nın bu kurala hiç bakmaması çok manidar. verilen inidirmler geri alınır kısmında verdiğim indirimim 1000 dolar dersem kim ne diyecek? oto cezaya dönüşüyor. Liste fiyat ile ilgili bir yönetmelik yok. Yani firmalar aylık internet hizmetine 2000 TL diyip inidirm ile 399 TL diyebiliyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Turkcell cayma bedeli?
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • mehmetcank kullanıcısına yanıt

    Evet, eğer btk, hizmetin taahhütsüz bedeli taahhütlü bedelinden en fazla %50-60 fazla olabilir gibi bir kural getirseydi o zaman bu düzenleme anlamlı olabilirdi. Zaten sorun hiçbir zaman taahhütü bozma "ceza"sı olmadı ki, sorun her zaman taahhüt bozulduğunda geri alınacak indirimlerin miktarıydı. Geri alınan indirimlerin miktarı fiilen ceza.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.