Arkadaşlar ip4 ümü 3 hafta önce capitol timden aldım.Cihazım 40.hafta üretimi ve ios4.1 sistemli.Aldığımdan beri proximity sensor sorunu çok nadir vardı.Ancak son günlerde anten problemi beni rahatsız etmeye başladı.Kapalı ortamlarda şebeke gitmesine kadar varabiliyor.Telefonumu servise vermeyi düşünüyorum.Acaba değişim talep etsem sonuç ne olur?Cihazı alalı 1ay dolmadığı için tüketici kanuna göre tamir değil doğrudan değişim yapmaları gerekiyor.Daha önceden böyle sebeple genpaya garantiye giden arkadaşlarım tecrübelerini aktarırlarsa çok memnun olurum.teşekkürler..
Telefonumu bende 3 hafta once capitolden aldim ve 40. Hafta urunu sensor sorunu var 4.2 yi bekliyorum bu sorunun duzelmesi icin
Sensorun yazilimsal bi sorun oldugunu dusunuyorum kafani esas kurcalayan anten sorunu oldu. Sizde cekisle ilgili sikinti yok mu?
Bence o bulundugunuz yer ile alakali benim bulundugum bolgede(ist/silivri) Edge'de bazen 1 bar dusuyor, bazen dusus olmuyor 3g acikken 2 bar falan dusuyor..
Ben capitolden almadim ama bende ne proximity ne de cekim sorunu var.
quote:
Orijinalden alıntı: S0NK0Z Bence o bulundugunuz yer ile alakali benim bulundugum bolgede(ist/silivri) Edge'de bazen 1 bar dusuyor, bazen dusus olmuyor 3g acikken 2 bar falan dusuyor..
Kadikoy goztepedeyim bende.sizin gibi dusundum ama farkli cihazla ayni noktada denedim bir problem olmadi hatta 1bari zarzor indirebildim ama bnm cihazda sebeke bile gidiyor o derece. Fakat bu sorun bence kademe kademe tahminimce sizin cihazinizda ki sorun daha makul bir seviyede.
quote:
Orijinalden alıntı: AhmedKaymakcı Ben capitolden almadim ama bende ne proximity ne de cekim sorunu var.
Gule gule kullanin allah nazardan saklasin.hic problem olmayan ip4 yok diyenler var fakat ben bizzat inceledim gercektende sorunsuz ip4ler var, sizinki de oyleyse cok sanslisiniz gercekten.
Eğer proximity sensör sorunu herkeste yok ise sorunun donanimsal olduğu sonucu ortaya çıkmaz mı! Bu durumda arkadasın garanti işlemlerini 1. ayı dolmadan başlatması gerekir.
quote:
Orijinalden alıntı: technogen
Eğer proximity sensör sorunu herkeste yok ise sorunun donanimsal olduğu sonucu ortaya çıkmaz mı! Bu durumda arkadasın garanti işlemlerini 1. ayı dolmadan başlatması gerekir.
Aslında herkeste var uzun süre konuşma yaptığınızda da ortaya çıkabiliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: technogen
Eğer proximity sensör sorunu herkeste yok ise sorunun donanimsal olduğu sonucu ortaya çıkmaz mı! Bu durumda arkadasın garanti işlemlerini 1. ayı dolmadan başlatması gerekir.
Bende öyle düşünüyorum yeni bir konu açmak istemedim.Şuan telefonumda porximity sensör sorunu var ve 1 ayın dolmasına 1 hafta kaldı telefonu garantiye verip değişim mi talep etsem yoksa 4.2 yi mi beklesem arkadaşlar ???
endişenizde haklısınız esasında ve şöyle bir durum da var; aldığınız alette sadece proximity sensor sorunu varken değişim talep ettiniz, değişim yapıldı yeni cihazı açtınız, ok sensor sorunu yok, ama diyelim ki anten daha beter bir durumda, ses açma kapama düğmesi çalışmıyor veya karşıya ses gitmemesi problemi çıkıyor, bunlar da ihtimal dahilinde ve can sıkan etmenler açıkçası...
quote:
Orijinalden alıntı: extraordinariuss
endişenizde haklısınız esasında ve şöyle bir durum da var; aldığınız alette sadece proximity sensor sorunu varken değişim talep ettiniz, değişim yapıldı yeni cihazı açtınız, ok sensor sorunu yok, ama diyelim ki anten daha beter bir durumda, ses açma kapama düğmesi çalışmıyor veya karşıya ses gitmemesi problemi çıkıyor, bunlar da ihtimal dahilinde ve can sıkan etmenler açıkçası...
Şöyle de bir durum var ben bu telefonu alırken tam parasını veriyorsam, onlarda bana sorunsuz bir cihaz vermek zorundalar.Şayet sorunsuz cihaz gelene kadar değişim talep ederim haksız mıyım
normal tüketici hakları çerçevesinde kesinlikle hakkımız bu zaten...o yüzden değişim kararı mı verdiler, bilgisayarımı alırım yanıma götürürüm orada aktive ederim, bütün bahsedilen sorunları kontrol eder sorunsuz ise imzalar alırım cihazı, onda da problem varsa almadan tekrar değişim isteğinde bulunurum...
Şu 4.2 yi biran önce yayınlasalarda bizde test etsek ya
Arkadaşlar aslında tüketici kanunu doğru düzgün uygulansa hiçkimse mağdur olmaz.Çünkü önemli olan cihazın kaç kere değiştiği değil,yani verdikleri cihazda sorun varsa tekrar tekrar değişim yapmaları gerekiyor yeter ki ayıpsız bir mal teslim edene kadar,bu değişim ve garantide geçen süreler,maldan istifade etmemizi önemli ölçüde engelleyen bir süre ise 1ay dolsa dahi cihazı iade alıp ücreti iade etmeleri kanuni bir zorunluluk.Kanun doğru düzgün uygulanmıyor,uygulatabilir miyiz? dava açıp kovalarsak telefonu verip ücret iadesi artı tazminat bile kazanırız ama bunlarla uğraşmak minimum 1 senemizi alır.Sıkıntı sistemin hantallığı.Bu süreçle uğraşmak istemem.Lakin diğer türlü de ayıplı bir mal kullanmak zoruma gidiyor..Ama ip4 e değer mi değer:)
açıkçası, ortada ayıplı bir mal varsa, bir sorunla muzdaripken diğer insanlar "benimkisinin maşallahı var, hiçbir problemi yok" diyorlarsa, o sorun yaşadığım aleti protein hapı niyetine susuz yuttururum o elemanlara, söylediklerinizde tamamen haklısınız sistemin kesinlikle bahsettiğiniz şekilde işlemesi gerekirken özel olan, yakını olan, torpili olan, sesi çok çıkan, bağırıp çağırabilen insanlar bundan yararlanabiliyor, ancak mülayim, sessiz sedasız birisiyseniz de paşa paşa geri gönderiyorlar insanı...
quote:
Orijinalden alıntı: extraordinariuss
açıkçası, ortada ayıplı bir mal varsa, bir sorunla muzdaripken diğer insanlar "benimkisinin maşallahı var, hiçbir problemi yok" diyorlarsa, o sorun yaşadığım aleti protein hapı niyetine susuz yuttururum o elemanlara, söylediklerinizde tamamen haklısınız sistemin kesinlikle bahsettiğiniz şekilde işlemesi gerekirken özel olan, yakını olan, torpili olan, sesi çok çıkan, bağırıp çağırabilen insanlar bundan yararlanabiliyor, ancak mülayim, sessiz sedasız birisiyseniz de paşa paşa geri gönderiyorlar insanı...
Demek istediğimi daha açık şekilde ifade etmişsiniz size katılıyorum.Eğer hukuki yola başvurma niyetinde olan arkadaşlar varsa seslerini yükseltmeleri işlerini bizzat kovalamalarını ve tüketici kanununun kendilerine verdiği hakların bilinciyle haraket etmelerini ve en önemlisi davalı ticari işletmenin kendilerine sunduğu yarım yamalak çözüm yollarını kabul etmemelerini tavsiye ederim.Mesleğimden ötürü birçok dava takip ettim inanın haklı olan kazanıyor fakat uzun zaman alıyor.
41.hafta asansorde bile çekiyor telefon
sinyal sorunu bir ayip degil malesef. her insanin vucut iletkenligi farklidir, bu nedenle ayni cihazla bile bir insan sorun yasarken baskasi yasamayabilir. Bunun disinda sinyal seviyesinin belli yerlerde zayif olmasi ureticinin degil servis saglayicinin sorunu. Adamlar cihazi extreme sartlar icin stabil yapacaklar diye bir kural yok sonucta. bu konu dava ile kazanilabilecek birsey olsaydi amerika gibi tuketici haklari konusunda bizden cok daha hassas olan bir ulkede coktan toplatilmisti cihaz.
farkli sebekeler ile, farkli bolgelerde durum nasil ?
quote:
Orijinalden alıntı: alimakkaya sinyal sorunu bir ayip degil malesef. her insanin vucut iletkenligi farklidir, bu nedenle ayni cihazla bile bir insan sorun yasarken baskasi yasamayabilir. Bunun disinda sinyal seviyesinin belli yerlerde zayif olmasi ureticinin degil servis saglayicinin sorunu. Adamlar cihazi extreme sartlar icin stabil yapacaklar diye bir kural yok sonucta. bu konu dava ile kazanilabilecek birsey olsaydi amerika gibi tuketici haklari konusunda bizden cok daha hassas olan bir ulkede coktan toplatilmisti cihaz.
farkli sebekeler ile, farkli bolgelerde durum nasil ?
Sinyal Probleminin ayip olmadigi kanaatine nerden vardiniz? Abd de apple a acilan davalarimi takip ediosunuz? Farkli cihazla ayni yerde ayni operatorle denedim,diger cihazda 1bar dusme olurken bnm cihazimda sebeke gitti ayip olmasi icin daha ne gerekecek? Ayrica suana kadar mahkeme karariyla Ayiptan dolayi toplatilan bi urun duymadim.dava acilir uretici kusurlu bulunur diger tuketiciler de emsal davadan yola cikarak urunlerini iade eder.toplatma isi ureticinin inisiyatifindedir diye biliyorum.