Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 24 ülkede yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, sayıları daha da artacak Müslüman grubun küresel ekonomiye etkisi artacak. Ayrıntılar haberimizde;
Türkiye, Endonezya, Hindistan’ın aralarında olduğu 24 ülkede yapılan araştırmanın sonuçları epey ilgi çekici. Zira araştırmanın sonuçlarına göre şu an 1.7 milyar olan Müslüman nüfusun, 21. yüzyılın ikinci yarısında iki kat artış göstermesi bekleniyor.
Kaldı ki bu öngörü, Müslümanların Hristiyanları geçerek dünyanın en büyük din grubu olacağı anlamına geliyor. Öte yandan, araştırma gösteriyor ki Müslümanların küresel ekonomideki etkisi de büyük oranda artacak. Ve 2013’te 3.6 trilyon dolar olan küresel İslami tüketim pazarının büyüklüğü, sadece 3 sene içinde 5 trilyon doları aşacak.
Glocalities’in Müslüman tüketici potansiyeline dair yaptığı araştırmaya göre dünyadaki her dört kişiden biri Müslüman.
Ve dünyanın en hızlı büyüyen tüketici toplumu olan Müslümanların ortalama serveti 2 trilyon dolar! Şirketin araştırma yöneticisi Martijn Lampert’a göre pazarlamacıların çoğu Müslüman tüketim pazarı konusunda yeterince bilinçli değil. Ancak Müslümanlar, genç nüfusları ve artan alım güçleri sayesinde, kısa süre içinde küresel piyasada çok önemli yer tutacaklar.
Glocalities’in veritabanındaki en genç dini grubun Müslümanlar olduğu ve bu durumun gelecekte de aynı şekilde kalacağı tahmin ediliyor.
Milenyum çağı Müslümanlarının, ebeveynlerine göre farklı bir bakış açısına sahip olduğu, kariyere ve küreselleşmeye önem verdiği vurgulanırken, özellikle de gelir artışının Müslümanlar için önem kazandığı belirtiliyor.
Müslüman tüketici potansiyelinin en iyi hissedildiği sektörler arasında modanın yer aldığı belirtilirken, pazarın büyüklüğünün 2019’da 488 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.
Habere göre; İslami giyimdeki lider 39.3 milyar dolarlık tüketim ile Türkiye iken, ülkeyi sırasıyla Birleşik Arap Emirlikleri, Endonezya ve İran takip ediyor. Sektördeki potansiyelin farkına varıldığı belirtilirken, bu duruma örnek olarak bu sene Londra’da düzenlenen Ilımlı Moda Haftası’na dikkat çekiliyor. Ayrıca DKNY, Tommy Hilfiger, Zara ve Mango gibi üreticilerin de Ramazan ayına özel bir koleksiyon hazırladığı belirtildi.
Helal gıda pazarının 2018’de toplam pazarın % 17’sini oluşturacağı ve 1.6 trilyon dolara yükseleceği de verilen bilgiler arasında.
İlaveten; Mastercard – Crescentrating işbirliği ile hazırlanan evrensel İslami seyahat pazarı 2017 raporuna göre; 2016’da 121 milyon Müslüman seyahat etti. 2020’de ise bu sayının 156 milyona ulaşacağı düşünülüyor.
Yine 3 yıl içinde turizm sektöründeki payları % 10’u bulacak olan Müslümanların turizm harcamalarının, 2016 yılına kadar 300 milyar dolara çıkması bekleniyor. Ve Türkiye İsmali turizm pazarında tercih edilen ülkelerden bir tanesi olarak dikkat çekiyor. Türkiye dışındaki destinasyonlar ise Birleşik Arap Emirlikleri, Malezya ve Endonezya!