Eskiden ne güzel bağdat caddesindeki ara caddelere ve benzeri yerlere arabalarımızı koyardık para vermezdik, eğer yer olmayınca özel otoparklara koyardık(ben yine ara caddeyi dik kesen kısımlarına koyuyorum). Şimdi ne oldu, ispark geldi. Değnekçi veya ne olduğu belirsiz insanların önünü kesmek adına(bencede kesilmeli hiçbir itirazım yok) kendisi bir aralar okuduğum 1 milyon liralık şirket oldu!! Aldığı paralar bana göre çok fazla. İki yerde işim olsa arabayı park etsem 3.5litre benzin parasını vericem. Kendi babasının malı olmayan ne üdüğü belirsiz kişilere vermektense tabii ki belediyeye vermeyi yeğler insan ama bence fiyatlar fazla. Eğer aynı paraya özel sektörden güvendiğim, gözümü tutan bir yer olursa ben oraya park ederim. Ne zaman ki fiyatlarını BANA GÖRE makul yapar o zaman eyvallah düşünebiliriz.
sizi yakaladıklarını zamn tüm parayı alabilirler makine var oraya işliyoalr nereye park etseniz borcunuz çıkıyo habeirinz olsun
ISPARK türü uygulamalar ilk defa Türkiye de uygulanan bir sistem değil.Avrupa nın birçok büyük kentinde olan sistemin Türkiye ye kopyalanması ve gene maalesef ki kopya alındığı ülkelerde de ülkemizde de çok pahalı.Yukarıda bir arkadaşın dediği doğru toplu taşımaya yönlendirmek istiyorlar birazda.Ama gene de Türkiye şartlarında ISPARK ücretleri yine de pahalı geliyor.Fakat değnekçi sisteminden herşekilde daha iyi.
Ne kadar İspark ın ücretleri?
Ankara ile kıyaslamak için soruyorum
yerine göre değişiyor... Genelde merkezi yerlerde 0-2 saat=4 TL (sonraki saatlerde ek ücret alınıyor.) Sakin uygun alanlarda ise Gün Boyu=3 TL olabiliyor...
quote:
Orijinalden alıntı: levent--
Ne kadar İspark ın ücretleri?
Ankara ile kıyaslamak için soruyorum
quote:
Orijinalden alıntı: ankay2
yerine göre değişiyor... Genelde merkezi yerlerde 0-2 saat=4 TL (sonraki saatlerde ek ücret alınıyor.) Sakin uygun alanlarda ise Gün Boyu=3 TL olabiliyor...
quote:
Orijinalden alıntı: levent--
Ne kadar İspark ın ücretleri?
Ankara ile kıyaslamak için soruyorum
Teşekkür ederim.. Gayet uygun fiyatlar bence.. En azından çekilme vs. derdi yok..
Amerika'daki şehirlerde - Çarşı ve iş merkezlerindeki yol kenarlarında park için uygun bölgeler çizgilerle belirlenmiştir. (bizde rastgeledir) - Her bir aracın rahatça sığabileceği dikdörtgen park alanı çizgilerle belirlenmiştir ve başına bir adet parkmetre cihazı konmuştur. (bizde adamla muhatap olursun) - O mıntıkadan sorumlu bir polis vardır, sürekli oralardadır ve devamlı parkmetreleri kontrol etmekle yükümlüdür. Parkmetrenin süresi bitince ekranı kıpkırmızı olur ve bu kırmızı işaret kilometrelerce öteden görülebilir. Çizgi ihlali yaparak park etmiş veya parkmetresi kırmızıya dönmüş bir aracın sileceğinde ceza makbuzu yoksa vay o polisin haline... Kesin işinden kovulur. (evet polisleri işten kovabiliyorlar) - Bu park metre cihazına çeyrek Dolar (37,5 krş) atılır ve parkmetre size yarım saat süre verir. Parkmetre en fazla 2 saate kadar kurulabiliyor. Bunun bedeli de 1 Dolardır (1,5 TL). Parkmetreye daha fazla para atsanız bile daha fazla süre alamazsınız, çünkü aletin kadranı en fazla 2 saat. Daha fazla park etmek için her 2 saatte bir düzenli olarak parkmetrenin başına gelip 1 Dolar atmanız gerkir. (Bu durum hiç pratik değildir. Zaten buradaki amaç, az bir işi olup da aracını koyacak yer bulamayanlar için geçici park yeri oluşturmaktır. Zira uzun süre kalacaklar ve akşama kadar park edeceklerin yol kenarlarına değil, otopark vasfını taşıyan alanlara park etmeleri teşvik edilmektedir. Ayrıca, milletten para sövüşlemeyi düşünmedikleri de aldıkları ücretten bellidir: Bizde yarım saatliğine 5 TL alınıyorken onlarda sadece 37,5 krş (Çeyrek Dolar) alınıyor.) - Park süreni iyi ayarlamaz da süreyi doldurursan (eyaletten eyalete 100-150 Dolar gibi değişken meblağlarda) trafik cezası garanti gibi birşey. (Bizde ise bu işler "kim kime, dum duma..." o bölgenin esnafının dükkanın önündeki ispark'a para vereceğini hiç aklım kesmiyor. Çekiciler bile esnaf arabasına dokunmaz, aradan birkaç bahtsız bedeviyi bulur. Zaten hepsi tanır esnafın arabasını...)
quote:
Orijinalden alıntı: _Lupara_
ispark eskiye göre güzel bir olay. en azından paranın nereye gittiğini biliyoruz. Ama fiyatları biraz pahalı.Eminönünde 1 saat 5 lira.
"Niye böyle?" diye sordum.adam bu soruya alışkın anlaşılan:"Belediye yoğun bölgelere özel araç yerine toplu taşıma ile gelinmesini sağlamaya çalışıyor." dedi. mantıklı ama inanmadım açıkçası.
toplu taşıma olsa her yere onla gidelim ama yok
Ülkemizde otopark ciddi bir sorun.Gerçi İzmir'de hiçbir zaman değnekçi olayları fazla olmadı.
Ege Üniversitesi Hastahanesine gidiyorum,yahu benim paramla yapılmıyor mu orası?Girişte para istiyorlar.Fuar'ın önüne park etmek istiyorum,bizim paramızla yapılmış yerlere park ücreti alıyorlar.Kordon'a gidiyorum,durum yine öyle.
Bir noktaya değinmek istiyorum.Kordon'a arabayla gitmek tam bir rezillik.Otopark yapıyorsunuz,bari adam gibi yapın.Az kapasitesi var,yer yetmiyor.Kaldırıma park etsen polis geliyor hemen.
Arabayı alırken dünya vergi veriyoruz,yakıta veriyoruz.Yetmiyor galiba.
Bugün Çamlıca tepesinde geçen bir olay..
İspark görevlisi: Efendim 3 lira park ücreti.
S: Hangi otopark?? Burası otopark mı?? (her yerde ispark tabelası evet, daha önceden de biliyordum, ama yine de sordum...)
İ: 4 aydır ispark efendim.
S: Neden ispark oldu burası peki??
İ: Eskiden değnekçiler varmış, çocuklar kağıt helva filan satarlarmış, o yüzden yaptılar heralde..
S: Ben yıllardır buraya geliyorum, gece gündüz hiç değnekçiye rastlamadım, burada değnekçi yoktu ki, arabanı parkeder giderdin..
İ: Bilmiyorum öyle yapmışlar.
S: Kusura bakmayın para veremeyeceğim.
İ: Yalnız plakanızı alırım, merkezde topluyoruz plakaları. 61 lira cezası var.
S: Plakam XX XXX XX.
İ: Tamam ben alırım zaten..
ve gazladım gittim. Otoparktan çıkarken görevlinin hızlıca bir şeyler yapmaya çalıştığını gördüm aynadan, masanın üzerinde duran bir alete erişmeye çalışıyor gibiydi.. Bilmiyorum belki fotoğraf çeken bir şeylerdi.. Neyse buna sebep olanları saygıyla anarak yoluma devam ettim.
Daha önce başka yerlerde de bizzat karşılaştım ve internette biraz araştırınca gördüm ki sadece değnekçilerin olduğu yerlerde değil, daha önceleri problem olmayan yerlerde bile artık ispark tabelası var, vatandaş her zamanki gibi çeşitli bahanelerle yolunuyor. 3 lira ne olacak verseydin ya, diyenleri duyuyor gibiyim.. Zaten hep küçük büyük kırpıla kırpıla yolunmuyor mu vatandaş??? İspark 80 milyon ciro hedefliyormuş 2008 yılında yazan haberlere göre, bilmiyorum erişmişler mi ama daha fazlası olacağı kesin. Diktikleri tabelararı görünce insan o muazzam maliyeti düşünüyor, tabiii az mı onca tabela dikilmiş, onca insan çalışıyor..
1) Eğer amaç değnekçileri yok etmekse, yerine neden üniformalı değnekçiler konuldu?? Neden saat 10dan sonra bir çok yerde yine değnekçi abilerimiz bizleri beklemekte( ben henüz karşılaşmadım açıkçası, sadece sağdan soldan duymam)??
2) Toplanan paralarla yeni otoparklar yapılacak deniliyor. Bu otoparklar zaten ödediğimiz vergilerle yapılması gerekmiyor mu?? Yapılsalar da bedava mı olacaklar sanki?? Önce para topla, otopark yap, sonra yine para topla işlet.. Ne güzel iş...
3) Daha güzel bir önerim var benim eminim başkanın çok hoşuna gidecektir. E madem sokaklara park etmeyi paralı yaptınız, oldu olacak yolları kullanmayı da yapın (yapmadınız değil otobanları, maliyetini çıkarınca bedava olacak denilen köprüleri). Herkez araç kullandığı kilometre başına para ödesin, daha sonra bu paraları da yol yapımında kullanın nasıl fikir!!
Hakikaten iyice işin cılkını çıkardılar, yakında istanbulda soluyorsun ey vatandaş, ver parasını derlerse şaşmam.. Ceza gelip gelmeyecek mi göreceğiz bakalım, gelirse de pişman değilim, sorumlu olanlara haram eder öderiz napalım.. Bir iki ay önce gittiğimde kuzu kuzu vermiştim ve içime oturmuştu resmen. Her ay cebime girmeden çıkan vergiyi düşündükçe ben zaten bu parayı vermiyor muyum devletimei yol, su, elektrik olarak geri gelsin diye.
Bakalım daha göremedik isparkın sitesinde bahsedilen şu teknolojik parkları. Bunlar yapılsa da yanlış yöntem kullanılıyor, önce para al sonra yine para al. Benim bildiğim yatırımı yaparsın, bir kaç sene içerisinde maliyeti kurtarırsın, daha sonra gelen gelirin işletim gideri haricini atarsın cebine.
Burada bunları söylesem ne olur söylemesem ne olur, anca böyle forumlarda şikayet eden pasif vatandaş olmuşuz, şurdaki iki kelime mi değiştirecek bu uygulamayı...
Cezamı bekliyorum, konuyla alakalı iki simge de koyayım bari
sabah 8 akşam 8 çalışan bütün isparklarda akşam 8 den sonra değnekçiler var. belediye buna hiçbir önlem almıyoır. polis zaten avanta peşinde para versem ekip otosunu bırak karakolu bile satarlar. onlarda karışmıyor.
isparkta çözüm olmadı maalesef. İsparkın yapabileceği birşey yok zaten. en azından kendi çalışma saatlerinde kimseyi yanaştırmıyorlar. ama ispark gidince sorumluluk polise düşüyor. poliste malum zaten 1 cikleti bile bedavaya getirmek için takla atıyor. değnekçilerden 3-5 bişey alıyorlar karışmıyorlar. alenen yapıyorlar bunu hiç çekinme yok.
quote:
Orijinalden alıntı: yavuzazgin
quote:
Orijinalden alıntı: fenil
quote:
Orijinalden alıntı: denizgyte
sayın silverblue sokaklar belediyenin değildir ispark değil kim olursa olsun veremez. burda isparkı savundugunuzuda söylemeyin bana komik olur. bu eşkiyalara toplu olarak dur demek gerekr.
siz sanırım yeniden eski değnekçi sistemine dönmek istiyorsunuz...
isparka eşkıya demişşiniz...allah allah devlet ne zamandan beri eşkıya sizin gözünüzde...değnekçi sistemini kaldırmak için sizin bir fikriniz vardıda sormadılar sanırım...
valla bana gore devlet en buyuk eskıya bu ulkede
Valla ağzımdan aldın lafı.. Sırf bu ülkede değil aslında geniş bakarsak tüm ülkelerde devletler aynı konumda.. devlet, polis, asker bunların zıttı mafya, suçlu, terörist.. zıtlarına ne kadar benzedikleri oranı değişir ülkeye göre..
Devletin, belediyelerin parası yok, kaynak yaratmaya çalışıyorlar, borç içindeler, arada kendileri ve yandaşları da götürecek, nereden gelecek bu para...adaletli vergi sistemi, sosyal devlet, vatandaş hakları vs..çoktan anlamsızlaştı bu kavramlar...sadece sözde varlar..
neyseki ankara"da böyle şeylerle uğraşmıyoruz. sadece belli yerlerde değnekçiler var. 50m aşağı parkedersen sorun olmuyo.
walla arkadaslar ben bir ispark çalışanıyım; bıyık altından birseyler söyliyeyim size, belirttiginiz şekilde park olayı yasaktır yakın zamanda (hatta çok yakın bir zaman) tüm park sahalarımız kamera yöntemiyle izlenecektir bu hem ispark'ın hem belediyenin hem de emniyetin işine yarayacaktır. bu sekilde neler olabilicegini tahmin edebilirsiniz sanırım.
quote:
Orijinalden alıntı: zoece
walla arkadaslar ben bir ispark çalışanıyım; bıyık altından birseyler söyliyeyim size, belirttiginiz şekilde park olayı yasaktır yakın zamanda (hatta çok yakın bir zaman) tüm park sahalarımız kamera yöntemiyle izlenecektir bu hem ispark'ın hem belediyenin hem de emniyetin işine yarayacaktır. bu sekilde neler olabilicegini tahmin edebilirsiniz sanırım.
Aylık üyelik sistemine ne zaman geçilecek?(Mesela her ay 100 veya 120 lira verip,İstanbul'daki tüm ispark noktalarına sınırlama olmadan parkedilmesi gibi)
bizim ülkemizde ben herhangi birşeyin bedava olmasına karşıyım. o kadar çok suistimal ediliyorki bedava olan birşey. ama noolacak? fiyatı çok fazla olmayacak. makul bi fiyat olacak. vergilerimizde makul olacak. herkesten toplayamadığı gibi, toplayabildiğine abanmayacak. herkesten toplayacak. devlet en büyük eşkiya denilmiş, bence çok ayıp bi cümle bu. adaletsiz vergi toplanmasından, dağılımında adaletsiz olmasında hepimiz şikayetçiyiz ama devlet en büyük eşkiya demek bence gerçekten ayıp. en hafif tabiri ile cahilce bir yazı olmuş. biz o eşkiya dediğin devletin okulunda, devletin öğretmeninde yetiştik. öğretmen olduk, doktor olduk. devletin okulunda hastanesinde çalışarak ekmeğimizi kazandık. devlet biziz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! biz ne kadar dürüst isek, devletimizde o kadar dürüst. burada polise devlete kızmakla birşeyler düzelmez, olumlu etkiside olmaz. ben çoğu zaman içimden bağırıyorum "--bu ülkeden nefret ediyorum!!!!!!!!!!!" diye. e ama bundan başka ülkemiz yok. o yüzden devlet ve kurumlarını eleştirelim ama hakaret etmeyelim, küçük düşürme amaçlı yazılar yazmayalım derim. saygılarımla.
arkadaşlar paranın değnekcilere gideceğine belediyeye gitmesi tabi ki daha iyi ama. ispark bu işi biraz abarttı. tamam ana caddeleri falan paralı yapsın, en azından caddeye park yapan araçlar yüzünden trafik akışının yavaşlamasının önüne geçilmiş olur. fakat ispark hiç gereği olmayan yerleride ücretli yaptı. ne anladım ben bu işten. mesela küçük çamlıca tepesi, sayısız defa oraya gittim bir tane bile değnekçiye rastlamadım isteyen paralı otoparka aracını bırakıyordu isteyen yol kenarı yada ücretsiz otoparka. ama bu yaz gittiğimde o bedava yerlerde paralı olmuş ve eskiye göre nizam intizam namına değişen hiçbirşey yok. bunları görünce amacın ''değnekçileri ortadan kaldırmak'' olduğu koca bir yalan olarak önümüze çıkıyor. kimse kimseyi kandırmasın amaç sadece para kazanmak, bu da bir yere kadar kabul edilebilir ama vatandaşın tepesine böylede çökülmezki
tabi lale dikilecek para lazım.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme