Yapay çiçeklerde alt yapı saksı kullanımı genelde görsel zevkin ön planda tutulan bir tercih ile gerçekleşir. Çiçek tanziminde her geçen gün daha da genişleyen çeşitlere ayak uydurmaya çalışan sektör sadece çiçek değil alt yapıda kullanacağı modellerde de arayış içine girmiştir.Cam ağırlıklı yapay çiçek tanziminden sonra seramik kullanımı daha da yaygınlaşmıştır.Bunun en büyük etkenlerinden biriside seramik üretiminde çiçek sektörüne verilen ağırlık olmuştur.Öyle ki eskisi gibi seramikler belli saksı çeşitlerinden değil daha da genişleyen obje ve dekoratif modellerin sunulmasıyla farklı bir canlılık ortaya çıkmıştır.Çiçek tanziminde alt yapıda çok sayıda alternatifin olmasında cam ve seramiklerin çeşitliliği etkili olmuştur.Ancak seramik objelerin fiyat olarak yüksek olması cam saksı modellerinin popülerliliğini azaltamamıştır.Cam saksılar vazgeçilmezliğini ancak ucuzlayan seramik karşısında gerçekleştirecektir.
Daha önceki senelerde seramiklerin azlığı ve model sıkıntısının yaşandığı dönemlerden kaynaklı ahşap saksı ve sepetler tanzim için revaçta olan malzemelerdi.Ancak sepetlerin içine ağırlık konması ve bolluğundan olsa gerek artık sepetler genelde özel aranjmanlarda tercih edilmektedir.Kesme çiçek aranjmanlarında ve dizaynında kullanılması halen devam etmektedir.Cam fabrikalarının vazo oval ve fanus üretimleri cam kullanımında halen tercih edilmelerinin en önemli sebeplerindendir.Yapay çiçek çeşitleri de eskisi gibi değil envayi türde model ve renk cümbüşü ile çeşitleri çıkmıştır.Isparta Çiçekçi
Çin yapay çiçek üretiminde kendisini yenileyerek yine bu alandada dünyaya hükmetmektedir.Çin sepet üretiminde olduğu gibi seramik üretimindede hızla çalışmasına devam etmektedir.Ancak seramik ürünler nakliye bakımından hacim ve ağırlık bakımından izlendiğinde yüksek maliyetlere varan transfer işleminden dolayı ithalatçılar seramik ürünleri nadiren ithal etmektedirler.Ülkemizin seramik üretimindeki özellikle çiçekçilik sektöründeki çeşit ve kalite anlayışı hızla geliştiği için yerli seramikler daha çok tutulmaktadır.