Şimdi Ara

İstanbul - Ankara otobanında gizli radar(lar) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
12.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • doğru söylüyorun her ülkede deyişen kurallar var.

    peki sana bi soru

    trafik kanununa göre ticari araçların hiç biri sol şeritten gidemez.

    peki bu kanun uygulanıyomu

    eyer gönül rahatlığı ile evet uygulanıyo dersen (yani hiç bi doblo transit sol şeritten gitmiyo) dersen eyvallah hız limiti kuralıda uygulansın

    ama onlar kural dışı tutulup otomobil kullanıcıları sıkı kural uygulanıyosa bunda bi sorun var demektir...

    ayrıyetten dediğiniz gibi her ülkenin kendi kuralları var

    mesela almanya adamların hız sınırı olmayan otobanları var....

    onlarda opel vw audi kullanıyo bizde opel vw audi kullanıyoruz...
  • dostum yanlış anlaşıldı herhalde her ülkenin kendi kuralı var demek istemedim. tam tersine bu kurallar sadece türkiyede değil tüm dünyada var demek istedim. neyse sonuç olarak keşke her kural uygulansa. bak sende ne güzel demişsin. doblo geçiyor sol şeride altındaki arabanın türüne bakmadan terör estiriyor. aynı kafadaki adamın altındaki 90 model şahinle kendini audi veya bmw ile aynı sınıfa koyup ben de basarım deme ihtimali çok yüksek. insanlar bu kadar bilinçsizken hız sınırını arttırmak cinayet olur. ticari araçlara hususi otolardan daha esnek davranıldığı da doğru.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Erreguay

    doğru söylüyorun her ülkede deyişen kurallar var.

    peki sana bi soru

    trafik kanununa göre ticari araçların hiç biri sol şeritten gidemez.

    peki bu kanun uygulanıyomu

    eyer gönül rahatlığı ile evet uygulanıyo dersen (yani hiç bi doblo transit sol şeritten gitmiyo) dersen eyvallah hız limiti kuralıda uygulansın

    ama onlar kural dışı tutulup otomobil kullanıcıları sıkı kural uygulanıyosa bunda bi sorun var demektir...

    ayrıyetten dediğiniz gibi her ülkenin kendi kuralları var

    mesela almanya adamların hız sınırı olmayan otobanları var....

    onlarda opel vw audi kullanıyo bizde opel vw audi kullanıyoruz...




  • sende doğru söylüyosun

    ama benim düşüncem 120 yerine 140 olsa yeterli olucak bi hızdır...

    ama tabiki sınır 140 olunca 140 la gitmek zorunda diilsin ama kamyon ve otobüslerden uzak bi yolculuk için ne yazıkki bu hızlarda seyahat etmek daha güvenli oluyor...

    tabiki 160 olun demiyorum sınır için

    ama şöylede bi gerçek var

    4 şeritli yolda 3 tır birbirini sollamaya çalışıp 4 şerit otobanı kitleyebiliyolar ve boş tırlar 100 km üstü hızlarlan gidiyo ben şahsen kendi can güvenliğim için 100km ve üzeri giden tüm büyük vasıtalardan mümkün olduğunca uzaklaşmak isterim..


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    dostum yanlış anlaşıldı herhalde her ülkenin kendi kuralı var demek istemedim. tam tersine bu kurallar sadece türkiyede değil tüm dünyada var demek istedim. neyse sonuç olarak keşke her kural uygulansa. bak sende ne güzel demişsin. doblo geçiyor sol şeride altındaki arabanın türüne bakmadan terör estiriyor. aynı kafadaki adamın altındaki 90 model şahinle kendini audi veya bmw ile aynı sınıfa koyup ben de basarım deme ihtimali çok yüksek. insanlar bu kadar bilinçsizken hız sınırını arttırmak cinayet olur. ticari araçlara hususi otolardan daha esnek davranıldığı da doğru.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Erreguay

    doğru söylüyorun her ülkede deyişen kurallar var.

    peki sana bi soru

    trafik kanununa göre ticari araçların hiç biri sol şeritten gidemez.

    peki bu kanun uygulanıyomu

    eyer gönül rahatlığı ile evet uygulanıyo dersen (yani hiç bi doblo transit sol şeritten gitmiyo) dersen eyvallah hız limiti kuralıda uygulansın

    ama onlar kural dışı tutulup otomobil kullanıcıları sıkı kural uygulanıyosa bunda bi sorun var demektir...

    ayrıyetten dediğiniz gibi her ülkenin kendi kuralları var

    mesela almanya adamların hız sınırı olmayan otobanları var....

    onlarda opel vw audi kullanıyo bizde opel vw audi kullanıyoruz...






  • quote:

    Orjinalden alıntı: masal75

    +1


    neye ve neden +1 dedin anlamadım

    hee desene post
  • Bulgaristan Filibe kentinden Ankara 900 km izne gelirken kendi arabamla geliyorum. Bazen inanın 120 km hızla tırları zor solluyorum. Çok fazlada tır, otobüs var en yavaş gideni 100 km hızla gidiyor. TIR ları kendime göre tehkikeli görüyorum ve bir an önce onlardan uzaklaşmak istiyorum. Onun için 150 km hızı geçmeden 120-150 arası hızla genelikle kullanıyorum.

    Benim canımı sıkan. Devlet bizleri düşündüğü için hız sınırlama kontrolu yapmıyor. Kardeşim o kadar bizi düşünüyorsunda köstebek yuvası yolları niçin düşünmüyorsun. Gereğinden fazla yüklenen kamyonları görmüyormusunuz yollarda bu kamyonları hiçmi trafik ekipleri görmüyor o güzelim asfatları deve sırtınına çeviriyorlar. Ucuz olsun diye kaplama lastik kullanan ağır taşıtları hiçmi görmüyorsun. Sonra o kaplama lastik parçalanıyor yolda. Karanlıkta göremezde üzerinden geçtinmi alsana kaza...




  • arabaya göre hız sınırlaması olmaz tabi ki, ama otobanda da sahiden 120 yavaş. 140 a çıkarılsa kimse itiraz etmez galiba. zaten benzin mazot almış yürümüş , kim basacak 150-160 ???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    Otobanda hız limiti 130KM değilmi?
    120 ye ceza nasıl oluyor?
    Neden otobanın orta yerinden saatte 40- 50KM ile giden tırlara trafikten men cezası vermiyorlar?


    otobanda hız limiti 120 dir
  • erreguay ve sonfilika aynı fikirdeyim
    yollara bakın çukurlar, virajlarda sorunlar var
    bir de 5 yılda bir ehliyet sınavı tekrarlansın özellikle kesintisiz çift çizgi öğretilsin
    (önümde kamyon gidiyor yolda kesintisiz çift çizgi -konya seydişehir antalya arası- sollama yasak arkamdan gelen hepimizi solluyor insafsız karşıdan gelenin suçu ne)
  • öncelikle gecmiş olsun demekki yolu gördünmü orası gercekten süper tünel cıkışı bastın radara girdin

    arkadaşlar dikkaimi ceken ben otobanda hep 120km ile giderim orta şeritte sabit hız ancak ucarcasına gidenlerde var halbiki tabelaarda hız limitleri yazıyor yani 120km niye yetmiyor onu anlamıyorum mesela ben geredeye 1 kere mola veririm 3-3,5 saatte giderim istnbuldan ancak basa bas gidenlerde gerede cıkışında samsun yolunda otobandan cıkışta görüyorum niye sürekli gidilmiyor yolculuğun tatı kalmıyor yüksek hızda ani feren yapıyor daha fazla yoruluyor bedenen dikkati dağılıyor vs. ben 1 kere duruyorum o 2 kere duruyor hemen hemen ayni amanlarda gidiyoruz sadece yanımdan cok hızlı geciyor birde benden cok yakıt harcıyor yol otbanda adı otoban izmit gecişi nasıl bilirsiniz o kadar hıza gerek yok zaten yollarda herşey var özellikle köpekler cok yani sen 200 le giderken önün cıksa ne yapıcaksın hız limitleri herrtürlü cevre faktörü düşünülerek koyuluyor tbiki ülkemiz kuralsızlıklar ülkesi olduğu için olanca insan yollarda can veriyor

    hız kötüdür gizli radar cok iyi bir uygulama bende arıyorum zaten yolculuklarımda özellikle ağır vasıtaların hızlı gitmesi şerit ihlali oldumu polisi ilerde ceviriyorlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erreguay

    doğru söylüyorun her ülkede deyişen kurallar var.

    peki sana bi soru

    trafik kanununa göre ticari araçların hiç biri sol şeritten gidemez.

    peki bu kanun uygulanıyomu

    eyer gönül rahatlığı ile evet uygulanıyo dersen (yani hiç bi doblo transit sol şeritten gitmiyo) dersen eyvallah hız limiti kuralıda uygulansın

    ama onlar kural dışı tutulup otomobil kullanıcıları sıkı kural uygulanıyosa bunda bi sorun var demektir...

    ayrıyetten dediğiniz gibi her ülkenin kendi kuralları var

    mesela almanya adamların hız sınırı olmayan otobanları var....

    onlarda opel vw audi kullanıyo bizde opel vw audi kullanıyoruz...


    Evet Almanya'da hız sınırı olmayan otobanlar var ama orada da ehliyet almak bizdeki gibi kolay mı? Bence para cezaları da bizde caydırıcı değil ki sürekli aşırı hızdan ölümlü trafik kazaları oluyor. Bence özellikle aşırı hızla ilgili yaptırımlar ağırlaştırılmalı.




  • 29 ekimde bende oralardaydım, bayağıda hızlı gittim, ceza yediysem izmire ne zaman ulaşır? gerçi 14 gün olmuş ama.
  • otobanda 140-160 la gidenle

    bağdat caddede 80-100 le gidenleri karıştırıyosunuz

    otoban yolunda en büyük ölümlü kazalar ne yazıkki o ayroninamik yapısı ve mekanik askamı 190 km lere rahat çıkan araçlarla diil hiç bir kontrolü yapılmayan birkerede 30-40 kişinin canına mal olan kamyon - otobüs kazalarıdır.

    daha geçenlerde televizyonda silivri birlik otobüslerinin müşteri kavgası yüzünden biri takla attı

    önceki senelerdeki otobüs kazalarını bi düşünün

    şarambole yuvarlanan minübüsler

    bunların hiçbirine sıkı kontroller uygulanmıyo

    şehir içinde freni patladı diye çaddede ölüm saçan ve arabaları ezen kamyonlar

    bunlarla ilgili önlemler yalandan alınıyo ama 120 yerine 140 la gitti diye kameradan ceza kesiliyo

    1. kanunlar eşit uygulanmıyo

    2. kanunlar ve yollar bu günün şartlarına uyarlanmıyo

    hanginiz şehir içinde 20 km hız limitine uyuyosunuz onu söyleyin ilk başta ondan sonra sehirler arası yollarda kuralların sıkılaştırılmasından bahsedin

    unutmayın sehir dışındaki 120 yerine 140 la gitmek sehir içinde 60 yerine 80 le gitmek aynı şeyler diildie ilk başta çocukların oynadığı ara sokaklar ve şehir içi kurallarını düzeltip uygulamaya başlasınlar...




  • Caydırıcılık güvenlik gibi önlemler bu şekilde uygulanamaz.

    O gün hız sınırına ne otoyolda; ne de alt yolda fazla riayet ettiğim söylenemez, seri kullanırım her daim, ha tehlikeli kullanmak apayrı birşey bununla karışmasın.

    15 gün sonra ceza evime geldi, eh o gün ben bastım gittim ne caydırıcılığı var bunun basit mantıkla?

    Yahut şöyle düşünelim, bunun geçici bir uygulama olduğu belli, 1 ay sonra belki o noktadan geçerken 120 km'ye düşeceğim ama yinede daha sonrasında kendi limitlerime göre kullanacağım arabamı.

    Tayyip bey, tünel açılışından sonra İstanbul - Ankara arası 3,5 saate düştü diye alenen söylemeyi biliyordu, 460 km yolu bu zamanda geçebilmek için ortalama süratin ne olması gerektiği apaçık ortada, bu da bambaşka bir yönü olayın.

    Herneyse, benim üzüldüğüm asıl nokta yeni yönergeye göre radar kurulan noktalardan önce tabelalı ikaz konulması şartı var, böyle birşeye rastlamadım ben. Olayın çakallığı tamamen burda, yoksa ne dersek diyelim kural belli.




  • Bnede otoband 120 hız sınırına uyamıyorum. Aeacımın özelliklerine göre 140 km ortalama süratle gidiyorum. Bazen oda nadir 150-160'a kadar çıkıyorum. Valla otoban yolu uzun ve aynı süratte uzun süre gidincede insanda uyku hali geliyor ve dikkat dağılıyor bunun için biraz daha çabuk varalım hesabıyla hızlı gidiliyor. Hızın iyi olduğunu savunmayacağım ama bence kullanılan aracın özeliklerine göre hız yapılmasıda çok tehlikeli değil. Örneğin 2000 motorlu son model ve lüks bir araçla otobanda 160-180 km hızla gitmek bence çok riskli değil. Burada esas sorun aracın, özellikle eski araçlarda, kaldırabileceği süratten fazla gidilmesi ile oluyor. Benim aracımda basarsam 190-200 yapar ama rüzgarlı havada 150 deyince hafiften gezmeye başlayan aracımla 190'la gitmek gibi bir riskide göze almam. Bence bu konuda herşey sürücüde bitiyor.
  • ülkemizde senin gbi az buçuk kafasını kullanan insanların olduğunu bilmek güzel + trafik cezalarının vergi sisteminde yeri yoktur , trafik cezaları caydırıcılık bakımından konur vergi toplama amaçlı değildir , vergi toplama amacı olsa kerbeladaki trafik ışığına bile kamera koyar gelene geçene ceza yazarlardı . Ha şu da var , maliye bakanlığı elen parayada hayır demez :)
    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    yanlış düşünüyorsun dostum. gelişmiş teknolojiye sahip araçlar güvenli olabilir ama örneğin şahine binen arabası kendi gözünde dört dörtlük olan "benim araba da bastın mı 160-170 yapıyor, o zaman hız benimde hakkım, diğerlerinden farkım ne" diye düşünen cahil insanlara durumu nasıll anlatacaz. veya son model örneğin x5 bmw bir her türlü güvenlik donanımına sahip, 8 hava yastığı, güçlendirilmiş gövde, kaymayı önleyici koltuk vs. kendi başına kaza yapsa içindekiler belki yara almadan rahatça çıkabilir peki onun çarptığı opel corsa'nın içindekilere ne olacak. hukuk normlarına göre yasa herkes için aynıdır. uygulamada çeşitli kriterlere göre ayrım yapamazsınız. toplumsal sorun baş gösterir. aynı tarkanın zamanında ben üreten, ülkemizi tanıtan bir insanım askerden muaf tutulmam lazım dediği gibi benim arabam güvenli basarım diyemeyiz. kendi arabası at arabasından farklı olmadığı halde gözüne porsche görünen zibidi dolu ortalık. ankarada kayaş yönündeki yolun otobandan çoook farkı var. öncelikle yayalar yola atlayabiliyor. sonra yolda dünya kadar giriş çıkış var. yolda duran yolcu indirip bindiren araçlar var. tüm bunlar düşünülerek hız sınırlaması konur. yolun geniş olması hız yapılması anlamına gelmez. bu kurallar çoook uzun araştırma ve incelemeler sonucunda konmuştur. kurallar zaten bilinçli insanlar için değildir kendini tutamayıp herhangi bir taşkınlık yapma olasılığı yüksek olan insanları dizginlemek içindir.
    düzeltme: imla
    quote:

    Orjinalden alıntı: sonfilika

    Türkiyede her şey bitti sıra hız yapan sürücüleremi geldi. Kardeşim kent içinde yapıyorsa tamam anladım. Burası otoban bırakta adam istediği gibi aracını sürsün. 100 Bin Ytl VERİP araç alacaksın ondan sonra 90-120 ile gideceksin olacak işmi. Bun bu sistemin insanları düşündüğünü sanmıyorum. Sadece amacı doktorlardan, avukatlardan, iş adamlarından toplayamadığı vergi sütlü ineklerden toplamak.

    Yeterki eline düşme. Hız sınırlarını koyarken, dünyada hangi donanımlı aracı fizik kurallarına göre değerlendirip koydunuz. Bunu bilen yok..
    Şimdi öyle araçlar çıktıkı otomotak olarak öncedi araca göre kendi araç hızını ayarlıyor. Güvenli durma aralıkları küçüldü, ESP, ASP gibi bir çok güvenlik unsunları çıktı. Ama şu bizim hız sınırı bir türlü çıkmadı.

    Bazen kurallara uyduğun zamanda olmuyor. Ankarada Kayaş yönünden girdiğin zaman 1-2 yerde ışık var otoban gibi yol. eğer o yolda 50 ile gidersen araç kuyruğu Elmadağına varır. Bırak kardeşim hızlı aksın trafik Oraya bile radar koymuşlar.






  • 120 km hız otobanda güvenlidir. amaç zaten güvenli olan hızda gitmektir.

    farz edin ki karşı şeritten bir tır aniden bariyerleri aştı sizin şerite geliyor
    daha hızlı mı olursanız daha güvenli tepki verirsiniz daha yavaş mı?
    ayrıca şunuda bilin 50 km de hızda fren yaptığınzda 12 metrede 100 km hızda fren yaptığınzda 40 metre civarında, 150 km hızda fren yaptığınızda 110 metrede durulabilmektedir. hızınız arttıkça risikiniz çok daha fazla artmaktadır

    elbette kanunlar bazı sınırlar içinde olmalı

    bence her yere gizli radar koyulmalı. güzel bir uygulama
  • bende istanbuldan ankaraya gelirken ortalama 120 ile geldım..otobuslerde benım gibi 120 ile gelıyolardı..bide yağmurlu bir havada yanı.. içinde 50 kişi taşıyor kımsenın canına kıymet vermıyor.. 120 ile otobanda benı solluyolardı.. açıkcası çok şaşırdım halbuki otobusle istanbul ankara yaparken ibreye baktığım zaman 90 göteriyor..kamyonlar tırlar ayrı bi dert.. onlarıda sollarken cart diye önüne çıkabiliyolar.. kamyoncudan tırdna kesinlıkle uzak durmak lazım..yolculukları gece yapın bence ozaman istediğiniz kadar basarsınız ben oyle yapıyorum henüz bi ceza yemedım :D
  • ipo_aga

    trafik cezaları bütçede gelirler başlığının altındadır

    bir vergi diildir ama sonuçta devlete bir gelirdir

    ışıkta geçenlere kamera ile ceza uygulaması an itibari ile istanbulda bi sürü yerde vardır

    hatta sadece ışık ihlali diil aynı zamanda emniyet şeridi ihlalleri içinde kameralar vardır.


    ben bu yanlıştır demiyorum

    ama 120 km hız bu günün standartları için azdır...

    unutulmamalıdırki aynı kanınlar motorcular içinde geçerlidir ve onlarda kanunun kendi lehleri (araba ile köprü parası dahil aynı parayı ödemeleri)gibi konularda düzeltme yapılmasını istiyolar

    kanunlar zamanın şartlarına göre yapılır ama gün gelir o cezanın veya kanunun günün şartlarına göre tekrar düzenlenmesi gerekir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mukeya

    Bnede otoband 120 hız sınırına uyamıyorum. Aeacımın özelliklerine göre 140 km ortalama süratle gidiyorum. Bazen oda nadir 150-160'a kadar çıkıyorum. Valla otoban yolu uzun ve aynı süratte uzun süre gidincede insanda uyku hali geliyor ve dikkat dağılıyor bunun için biraz daha çabuk varalım hesabıyla hızlı gidiliyor. Hızın iyi olduğunu savunmayacağım ama bence kullanılan aracın özeliklerine göre hız yapılmasıda çok tehlikeli değil. Örneğin 2000 motorlu son model ve lüks bir araçla otobanda 160-180 km hızla gitmek bence çok riskli değil. Burada esas sorun aracın, özellikle eski araçlarda, kaldırabileceği süratten fazla gidilmesi ile oluyor. Benim aracımda basarsam 190-200 yapar ama rüzgarlı havada 150 deyince hafiften gezmeye başlayan aracımla 190'la gitmek gibi bir riskide göze almam. Bence bu konuda herşey sürücüde bitiyor.


    Hızın artması ile fren mesafesinin ne kadar arttığından haberiniz var mı? Hız ile fren mesafesi ne yazık ki doğru orantı ile artmıyor.
    Bir de hatırlatmak istediğim bir husus daha var. Saatte 100 km hızla giden bir araba saniyede 28 metre yol alır. 28 metre de uç uca eklenmiş iki otobüs demektir. Umarım fazla olmadığını düşündüğümüz 100 km hız ile ilgili hepimizde yeterli fikir oluşmuştur.




  • Valla 120 km bile fazla gelebiliyor bazen. Gerede'den sonra çok rüzgar alıyor o yol,ben bu sıralar ayda 2 kere filan gidiyorum sürekli 150 km/h ile gitmek için çok umarsız olmak gerekir. Haa kamyon 120 ile gidiyorsa ayağını gazdan azıcık çekersin araç senden uzaklaşır olur biter.O yolda sollamaya çıkıp kamyon altına giren,kayan vs çok gördüm.Dikkatli ve güvenli bir yolculuk yapmanızı tavsiye ederim.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.