Şimdi Ara

İstanbul Bilişim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.127
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • "YETKİLİ SERVİS " İBARESİNDEN FARKLI ŞEYLER ANLIYORSUNUZ. Yetkili servis o malı resmen Türkiye'ye getirip dağıtan firmaların teknik servisleridir. Sony Eurasia kendi getirdikleri için resmi servistir, Istanbul Bilişim de kendi getirdikleri için resmi servistir. Yukarıda Acer-Dell örneğini verdim. İki tane ithalatçı/distribütör firmadan 2 tane resmi yetkili servis var. Birisi İnfronic diğeri Kont. Siz hangisinden alırsanız onun servisinden ve garantisinden yararlanırsınız.


    AYRICA KANUNEN bütün ithalatçı distribütör firmalar stoklarından yeterli miktarda yedek parça bulundurmak ve sizin cihazınızın arızasını kanuni süre (azami 30 işgünü) içinde halletmek (15 işgününü geçerse tamirdekinin yerine o yapılana kadar size aynı özellikli başka bir cihaz tahsis etmek zorundadır.) yahut tamir yerine birebir yenisi ile değişim yapmak durumundadırlar. AKSİ BİR DURUMLA KARŞILAŞIRSANIZ HAKLARINIZI DEVLET ELİYLE ALIRSINIZ. Tüketici mahkemelerinden korkmayın onlarda formalite, harç vs. şeyler olmaz. Gayet hızlı ve etkin çalışırlar. AYRICA Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na kurallara aykırı hareket eden firmaları şikayet ediniz. Bu firmalar bakanlıkça denetlenirler ve kusurlu oldukları zaman cezaya çarptırılırlar. Hiç dertlenmeyin , sadece öğrenip haklarınızı arayın.



    YANİ endişeleriniz yersiz. Sanki O firmadan mağdur olmuşsunuz da öyle yazıyorsunuz. Halbuki böyle bir şey olmamış. Bazı çocukların dayak mı yerim korkusundan daha dayak yemeden kendini mahvedip ağlayıp durması gibi Dövülmeden ağlamasın vatandaş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr_Thunder -- 13 Ekim 2006; 22:03:25 >




  • benim param kıymetli abi
    kolay kazanmıyorum
    kendimi garantide hissetmek isterim
    elbette tüketici hakları var
    firmanın kanuna aykırı davranışları karşısında hakkımızı devlet eliyle alırız tamam (buna da %100 inanmıyorum ama hadi neyse)

    benim derdim strese girmemek
    kötü bi durumla karşılaştığımda mahkeme mahkeme koşturup, oraya buraya telefon edip, ne yaparım da hakkımı alırım derdine düşmek istemem
    anamdan emdiğim süt burnumdan geldikten sonra hakkımı alsam ne olur almasam ne olur.
    aldığım malı camdan atarım.

    en güzeli üç kuruş fazla veririm
    güvenilirliği herkes tarafından kabullenilmiş
    arkasında büyük ve sağlam bi şirket olan bi yerden alırım
    Kafam rahat olur
  • @Mr_Thunder,

    Akademisyenler gibi konuşuyorsunuz

    Kağıt üzerinde ben de herşeyi açıklamasını biliyorum ama biz burada son kullanıcının karşılaşacağı durumlardan bahsediyoruz.

    Şimdi ... marka toplama notebook aldığınız zaman da bir yetkili servis var, HP aldığınız zaman da bir yetkili servis var.
    Ancak, bir tanesinde telefona çıkan personel dahi eğitimden geçiyor, oturmuş bir altyapısı var, Türkiye'nin en yaygın yedek parçası bende diyor,
    diğer toplama notebook satan firma da garanti veriyor, ama telefona amcasının kızı bakıyor, serviste dayısının oğlu var vs. vs. vs.

    Önemli olan ne kadar sorunsuz, stressiz hizmet alacağınız.

    Size yakın zamanda bir örnek vereyim.
    DELL notebook adaptör arızası yaptı, sadece adaptörede temassızlık var, notebook taş gibi.
    Ama yetkili servis ne yaptı, cihazı aldı ve 8 gün serviste bekletti !
    Neymiş efendim, ben başka arızaları saklıyor olabilir mişim ileriki bir tarihte arıza sayısından değişim hakkı kazanmak için.
    Bir de potansiyel sahtekar muamelesi yapıyorlar ve bunu söylerken kibarlık ile hiç ilgileri yok.

    Ama HP'de böyle bir durum olduğu zaman, adaptör gibi basit şeyler, önceden haber verirseniz, onarım merkezinde hazırlanıyor ve cihazı teslim bile etmeden adaptör değişimi yapılabiliyor.
    O da biliyor kötü niyetli birinin başka arızaları saklayabileceğini ama, müşteri memnuniyetine önem verdiği için böyle bir strateji izliyor.

    Zannediyorum sizin pek kıt imkanları olan teknik servislerle işiniz olmadı, yoksa orada yaşadığınız zaman kaybı, stres, size bu kadar rahat "gidin hakkınızı mahkeme arayın, istediğinizi elde edersiniz" dedirtmezdi.
    Tabi ki hakkımızı sonunda alırız ama, en başta 3-5 lira fazla verip sorunsuz hizmet almak varken çok az kişi durduk yere macera yaşamak isteyecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 13 Ekim 2006; 22:56:59 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: signore

    @Mr_Thunder,

    Akademisyenler gibi konuşuyorsunuz

    Kağıt üzerinde ben de herşeyi açıklamasını biliyorum ama biz burada son kullanıcının karşılaşacağı durumlardan bahsediyoruz.

    Şimdi ... marka toplama notebook aldığınız zaman da bir yetkili servis var, HP aldığınız zaman da bir yetkili servis var.
    Ancak, bir tanesinde telefona çıkan personel dahi eğitimden geçiyor, oturmuş bir altyapısı var, Türkiye'nin en yaygın yedek parçası bende diyor,
    diğer toplama notebook satan firma da garanti veriyor, ama telefona amcasının kızı bakıyor, serviste dayısının oğlu var vs. vs. vs.

    Önemli olan ne kadar sorunsuz, stressiz hizmet alacağınız.

    Size yakın zamanda bir örnek vereyim.
    DELL notebook adaptör arızası yaptı, sadece adaptörede temassızlık var, notebook taş gibi.
    Ama yetkili servis ne yaptı, cihazı aldı ve 8 gün serviste bekletti !
    Neymiş efendim, ben başka arızaları saklıyor olabilir mişim ileriki bir tarihte arıza sayısından değişim hakkı kazanmak için.
    Bir de potansiyel sahtekar muamelesi yapıyorlar ve bunu söylerken kibarlık ile hiç ilgileri yok.

    Ama HP'de böyle bir durum olduğu zaman, adaptör gibi basit şeyler, önceden haber verirseniz, onarım merkezinde hazırlanıyor ve cihazı teslim bile etmeden adaptör değişimi yapılabiliyor.
    O da biliyor kötü niyetli birinin başka arızaları saklayabileceğini ama, müşteri memnuniyetine önem verdiği için böyle bir strateji izliyor.

    Zannediyorum sizin pek kıt imkanları olan teknik servislerle işiniz olmadı, yoksa orada yaşadığınız zaman kaybı, stres, size bu kadar rahat "gidin hakkınızı mahkeme arayın, istediğinizi elde edersiniz" dedirtmezdi.
    Tabi ki hakkımızı sonunda alırız ama, en başta 3-5 lira fazla verip sorunsuz hizmet almak varken çok az kişi durduk yere macera yaşamak isteyecektir.



    HP konusuna kesinlikle katılıyorum.Gerçekten işlerini benim bildiğim&gördüğüm en iyi yapan firmalardan birisi.(Özellikle teknik destek&onarım konusunda) ne nerede ne oluyor her şey biliniyor ve müşterilerine gereken saygıyı gösteriyorlar.
    Bu arada İstanbul bilişimden alınma notebooklardan birisinin altından (Sony) remanufactured çıkartmasının çıkartılmadığını gördüm.Sony outlet ten alınmıştı.Hoş fabrika tarafından (0 ken arıza çıkartan yada çok çook az kullanılıp problem çıkartan)remanufactured edilmiş cihazlarda yenisinden bile az arıza çıkma olasılığı var ama varın gersini siz düşünün.Siz olsanız ne hisederdiniz?
    Bir benzeride Bimekste başımıza geldi.Bir tanıdığımıza bir Vaio aldık eve geldik tam kurmaya başladık baktım laptop önceden kurulmuş vs tam ne olduğunu anlamaya çalışırken hdd gitti.Hemen kalktık gittik kapanmadan yetiştik : Kullanılmış laptop vermişsiniz bana ve bozuldu dedi tek kelime söylemeden/sormadan değiştirdiler.Muhtemelen bir hata oldu orada.Ya da ben öyle olduğunu düşünmek istiyorum zira bilerek bu kadar bariz bir şeyi yapabileceklerini zannetmiyorum.İstanbul bilişim içinde böyle düşünmek istiyorum ama başına iş gelen çok insan var.Onlar hiç iyi düşünmüyorlar.Her neyse her yerde hemen her şey ile ilgili problem çıkabilir bir parçada şans ile de alakası var ama kronikleşmiş problemleri olan yerlerden uzak durulmalı derim.




  • bu konu bence yanlış şekilde tartışılıyor, neticede arada bariz bir fiyat farkı var bu durumda kişisel tercihler ön plana çıkıyor, yeri geldiğinde 300-500 lira için bir çok insan gidip spot mal almayı bile göze alıyor bu durumda iyi kötü garanti veren bir firmayı bu kadar kötülemek bence doğru değil, ben orda sadece sony vaio bilgisayar aldım ki istesemde sony eurasia getirmiyor bu nedenle alternatifim yoktu ama arkadaşın belirttiği gibi resmi ithalatçısıda olan bir ürünü 2000 bin lira gibi ciddi sayılabilecek farklarla buluyosam ben düşünmeden alırım iyi kötü servis vermek zorundalar en azından fatura kesiyorlar bir muhattabınız var. olaya birazda bu açıdan bakmak lazım .

    istanbul bilişim taiki büyük bir distribitör gibi olamaz ama doğubanktaki spot malları aldığımız kadar da güvensiz olamaz.
  • Yukarıda vurguladığım gibi gereksiz yere pimpirik ve hassas davranıyorsunuz arkadaşlar. Ortada o firmanın herhangi bir yanlışını gördünüz mü ?! Hayır. Tam tersine diğer Sony Eurasia'nın stokta yedek parça bulundurmadığı ifade edildi. Yani Sony Eurasia da yedek parçaya para bağlamıyor. Bir arkadaş 6 sene önce aldığı SOny müzik setinin bozulan hoparlörü bulunmadığından orjinali yerini tutabilecek hoparlör soruyordu geçenlerde. Yurt dışından gelir ancak fiyatı 560 YTL demiş yetkili Sony ! Zaten o setin yeni çıkan daha üst modellerini 50 YTL daha koyup alabilirsiniz Istanbul Bilişim bundan kötü olmaz herhalde. Ama o kötü örnekleri ortada bariz olan Sony Eurasia'ya güveniyorsunuz, henüz bir olumsuzluğunu bilmediğimiz bu firmaya güvenemiyorsunuz !! Bence şüpheniz varsa açın telefonu ya da yollayın email'i servis kaliteniz nasıl , yedek parça bulunduruyor musunuz vs. gibi sorular yollayın. Neticede hayat risksiz değil arkadaşlar. Olumsuz durumlar en yüksek markalarda bile olabiliyor maalesef. Istanbul bilişim saygın bir firmadır. Ve SONY VAIO resmi Türkiye distribütörüdür. Yani güvenilir bir firmadır. Sony Eurasia pek bilgisayar getirmez distribütör esasen bir bilgisayar firması olan Istanbul Bilişim varken.

    Diğer taraftan hangi firma olursa olsun yanlış durumlarını gerekli şekilde şikayet etmekten çekinmeyiniz. Haklarını ve onurunu koruma konusunda vatandaş bilinçli ve kararlı olduğu sürece iyi hizmet alır. Bugün Türkiye'de pekçok büyük firma vatandaşın hakları konusundaki bilgi eksikliği ve hak aramadaki çekingenliğinden istifade ile kötü hizmet vermektedir. Bunları yola getirmek için bahsettiğim etkin şikayet mercilerini harekete geçirmek lazım.

    O yukarıda verdiğim Sanayi ve Ticaret Bakanlığının sitesinde mevzuatlar var. Tüketicinin Korunmasına dair kanun ile onun uygulanmasına dair yönetmelik (özellikle garanti yönetmeliği) okununca "vay be ! Ne gibi kolaylıklar varmış da haberimiz yokmuş bu adamlar bizi boş yere uyutuyormuş" diyor pekçok kişi.

    Neyse hangi firmaya güveniyorsanız oradan alın içiniz rahat olsun. Sorun çıkınca iyi mi kötü mü belli olur nasıl olsa




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr_Thunder -- 14 Ekim 2006; 21:54:40 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.