Şimdi Ara

İstanbul'daki Ulaşım Sorunu ve Sorunu Halletmek İçin Yapılan Hatalar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
2.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Citarolara oranla nasıl daha az yakıyor? İkiside dizel motor kullanmıyor mu? Mercedesin geliştiremediği motoru bu Hollandalı firma nasıl geliştirmiş? Bahsettiğiniz denge çubukları 220 hadi önlem olsun diye 250 kişilik ağırlığa göre tasarlanmışlardır herhalde, dediğiniz gibi 300 kişiyi otobüse doldurunca ömürleri uzun olabilir mi sizce? Mercedeslerde ilk alındıklarında sadece kedi mırıltısı gibi ses çıkartıyorlar. Yanlış anlamayın biraz teknik konuşalım istiyorum, Mercedesten az yakıyor diyorsunuz, nasıl? Ayrıca az yaksa bile 3 tane körüklü mercedesten 100.000 avro daha pahalıya geliyor. 100.000 avroyu amorti edecek kadar az mı yakıyor?
  • Metrobüslerin petrol yaktığına inanmak istemiyorum. Toplu taşıma araçlarında petrol tüketimi gelişmiş ülkelerde neredeyse kalktı, yerini doğalgaz aldı. Her firmanın (Man, Mercedes, Scania, Volvo) doğalgazla çalışan otobüsleri var.
    Metrobüse karşı değilim ama hazır yeni şeritlerle trafik rahatlamışken şimdi de o şeritlerin iptal edilip yerine metrobüs hattı yapılması gerçekten ahmakça. Şimdiden trafik eski haline döndü bile. Metrobüs için şerit iptal edilmeden yol yapılmalıydı.
    İstanbul'a en son yapılan yol 20 yıl önceki TEM idi, yanlış hatırlamıyorsam. 20 yılda nüfus ve araç sayısı ne kadar arttı ve yollar km olarak ne kadar arttı?
  • bu araçların benzin masrafını amorti etmesi tek başına birşey deilki 3 işçi maaşi yerine 1 işçi maaşı, 3 vergi yerine 1vergi, 3 bakım masrafı yerine 1 bakım masrafı....

    mademki siz olaya o yönüyle bakıyosunuz ozaman bu hibrit motorlu araçlar yerine 15 tane o eski körüklülerden alınsın daha çok insan taşınsın hatta birazdaha geriye gidilsin kamyon alınıp arkaya kasa konsun insanlar özerine otursun, (eskiden öyleydi ne gerek var yeni araçlara) dahada tasarruf vergiside az
    ben istanbula gelen yabancıların eski araçlar görmesine üzülüyorum çünkü onlar gelişmiş bir ülke görmek istiyorlar ,bizde öyle, çünkü öyle tanıtıyoruz

    şimdi mercedes yapamadı diye kimse yapamazmı yani, o şeritten vızır vızır gidip geliyo araçlar önceden 1 saatde otobüsle alınan yol şimdi 10dk ya alınıyor daha neyin tartışmasını yapıyoruz.

    bir diyer söylediğiniz yanlış 20 yıl önce yapılan TEM, belki ozamandan beri yapılmamış olabilir ama yapılan anacadde köprülü kavşak, alt geçid, üst geçid,
    trafik düzenlemelerinin hattı hesabı yok. istanbul inanılmaz bir hızla gelişti dolayısıyla nüfusda arttı, şimdi başbakan 3. köprü, alternatif çevre yolu yapalım dediğinde kıyamet kopuyo demekki insanlar istemiyo ozaman çilede çekilecek benzinde harcanacak masrafta yapılacak,




  • Konu ile alakalı birşey; Evimin karşısındaki çevre yolunu deşiyorlar, şeritleri daraltıyor, ortadan metrobüs yolu geçecekmiş. Buraya kadar sorun yok. Bu yol çalışmalarını yaptıkları sırada gece, trafiği o kadar tehlikeye atıyorlarki, bazen 3 şerit yolu tek şeride düşüyorlar, tamam uyarı levhaları taşıyan kamyonetleri var ama sonuçta bu çalışma başladığından beri her gece 3-4 defa ani fren sesi duyuyorum. Yol 3 şeritten tek şeride düşerken eğer yan yana giden araçlar varsa, çok tehlikeli durumlar yaşanıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cetinkaya.
    bu araçların benzin masrafını amorti etmesi tek başına birşey deilki 3 işçi maaşi yerine 1 işçi maaşı, 3 vergi yerine 1vergi, 3 bakım masrafı yerine 1 bakım masrafı....
    mademki siz olaya o yönüyle bakıyosunuz ozaman bu hibrit motorlu araçlar yerine 15 tane o eski körüklülerden alınsın daha çok insan taşınsın hatta birazdaha geriye gidilsin kamyon alınıp arkaya kasa konsun insanlar özerine otursun, (eskiden öyleydi ne gerek var yeni araçlara) dahada tasarruf vergiside az
    ben istanbula gelen yabancıların eski araçlar görmesine üzülüyorum çünkü onlar gelişmiş bir ülke görmek istiyorlar ,bizde öyle, çünkü öyle tanıtıyoruz
    şimdi mercedes yapamadı diye kimse yapamazmı yani, o şeritten vızır vızır gidip geliyo araçlar önceden 1 saatde otobüsle alınan yol şimdi 10dk ya alınıyor daha neyin tartışmasını yapıyoruz.
    bir diyer söylediğiniz yanlış 20 yıl önce yapılan TEM, belki ozamandan beri yapılmamış olabilir ama yapılan anacadde köprülü kavşak, alt geçid, üst geçid,
    trafik düzenlemelerinin hattı hesabı yok. istanbul inanılmaz bir hızla gelişti dolayısıyla nüfusda arttı, şimdi başbakan 3. köprü, alternatif çevre yolu yapalım dediğinde kıyamet kopuyo demekki insanlar istemiyo ozaman çilede çekilecek benzinde harcanacak masrafta yapılacak,


    Yapılan kavşak, alt-geçit, üst-geçit vs.lerin mühendislik açısından ne menem şeyler olduklarına hiç girmeden şunu söyleyeyim: Başbakan istiyor, O'nun gönlü olsun diye üçüncü köprüyü savunacak değilim. Sonra Başbakan dördüncüyü, beşinciyi vs. ister; bir de bakmışız Boğaz'ın üstü köprülerle örtülmüş.




  • Sayın çetinkaya mesajlarımı düzgün okumanızı tavsiye ediyorum. Ben son model Mercedes alınsa olmazmıydı diyorum siz bana yok kamyon kasasında taşısınlar diyorsunuz. Dizelden ekonomik olduğunu söylediğiniz hibrit motor dizelle litre olarak aynı yakar ancak mazot daha ucuz olduğu için yine dizel araç daha az masraflı olur.

    Ayrıca hesabı yanlış yapıyorsunuz. Evet 3 adet körüklü mercedes demek 3 şoför, 3 kat fazla bakım demek ancak aynı zamanda yaklaşık 2 kat fazla yolcu demek. İşin bu yönünü gözden kaçırmayınız. Ayrıca Mercedesinde Euro5 normuna uygun, doğalgazlı hibrit motorlardan bile çevreci ve 2-3 kat daha az yakıt masrafı olan motor seçenekleri var. Ayrıca tekrar söylüyorum İkaruslardan filan bahsetmiyorum 2008 model doğalgazlı son derece gelişmiş otobüslerden bahsediyorum.
  • Phileas dan dinleyelim;

    Araç güce ihtiyaç duyduğunda (kalkışta, yokuşta) normal motoru ile ilerler. Ancak güç ihtiyacı azaldığında (sabit hızda ilerlerken, yokuş aşağı giderken) elektrik motoru devreye girer ve normal motor devreden çıkar.

    Güç fazlası olduğu (yavaşlama) durumlarda da elektrik motorunun güç üniteleri şarj edilir.

    Otobüs gibi sık fren yapan bir araçta elektrik güç ünitelerinin şarjı sorun yaratmaz.

    Sabit hızla gidilen çokça bölüme sahip metrobüs hattında normal motor sık sık devre dışı kalacaktır.

    Dizel motorlar çoğunlukla duraktan hareket esnasında devreye girer. Birde yokuşlarda ihtiyaç olur ama o yokuşlara otobüsler zaten hızlı girdiğinden büyük bölümünü elektrik motoru götürür.

    Bu durumda da yakıt tüketimi çok çok alt seviyelere iner....

    En son model citetro marka otobüslere bakdım, güzel özellikleri var tabi ama phileas lar kadar değil, daha iyisi varken neden alalımki,




  • ''Demiryolu komünist işidir'' der ve devam eder Turgut Özal ,''demiryolu komünistlere özgü, özgürlük imkanı tanımayan bir ulaşım ve nakliye sistemidir, istediğiniz yerde inip binemezsiniz ama karayolu özgürlük demektir, nerede isterseniz iner, binersiniz.''

    Yıllardır sağcı hükümetler tarafından yönetilen bir ülkenin karayoluna verilen önemi!!! addetmesi bakımından açıklayıcı sözlerdir. Peki neden demiryolu değilde karayolu? Çünkü uluslararası kapitalist sermaye ve onların diktesiyle hareket eden hükümetler için oldukça cezbedici ve cep dolduran bir ulaşım sistemi olmasıdır...Bırakın Türkiye'yi bir Istanbul şehrindeki devasa otomotiv ,petrol tüketim potansiyeline sahip olması işin temelinde yatan tek gerçektir.. Vatandaşın rahatımı? ,ulaşım kolaylığımı? ; peeeh kimin umurunda???




  • cumhuriyet döneminden sonra son 5-6 yıla kadar demiryollarında 1m ray döşenmemesi Özal dışındaki hükümetlerin demiryolarına verdiği önemi gösteriyor, İstanbul'dan Konya'a tam 17 saat de gitdim eski püskü trenlerle, özal zamanında 3 gidiş 3 geliş köprü yaptığında bir takım çevreler devlet malını boşa harcadığı için vatana ihanetle suçladılar şimdi o köprüler ve yollar yetmiyor.

    ileriyi görmek başka bişey tabi...
  • Laf toplu taşımadan açılmışken,otobüslerin yan tarafında yol güzergahını gösteren levhalar vardı.
    Onları hangi akla hizmetle kaldırdılar bilmiyorum ama onun yerine ışıklı kayan yazılar geldi.
    Eski güzergah levhasını okuma kolaydı.Şimdikileri oku okuyabilirsen.Güneş vurdumu tamamen kayboluyor.
    Kayan yazıyı kim okuyabilir.Başı belli değil sonu belli değil.Ona harcanan paraya yazık.
    Kimbilir kimler kaç para kazandı bu lüzumsuz işten?
  • 1. Yandaş firmalara para akıtmak için yapılan göstermelik inşaatlarla,
    2. Bir köprüde benim dönemimde yapılsın, adım tarihe geçer anlayışıyla,
    3. Tuvalete bile arabayla giden anlayışla,
    4. Toplu eşya taşımacılığı yaygınlaşmadıkça, herkes bir kolinin dağıtımı için yollara düştükçe,
    5. Trafik kuralları özümsenmedikçe,
    6. Köyünde eşek binmesi gereken kişi İstanbul'da araç kullandıkça,
    7. Rüşvet alınarak verilen kat ruhsatları ve bunun yarattığı yoğun konutlaşma oldukça,
    8. Sanayi Marmara Bölgesi'nde bu yoğunlukta kaldıkça,
    9. Demiryolu ve deniz yolu taşımacılığı bu seviyelerde sürdükçe,
    10. Otopark işi mafyanın elinde kaldıkça,
    11. Belediyelere ait otoparklar yüksek ihaleler karşılığında verildiği için otopark ücretleri yüksek oldukça,
    12. Belediyeler otopark yapmak amacıyla her binadan aldığı ücretleri başka işlerde kullandıkça,
    13. Bir bayanın tek başına belli saatten sonra toplu taşıma ile seyahat etmesi risk yaratmaya devam ettikçe,
    14. Havalimanı-Taksim arası (yaklaşık 20 km) raylı sistemle bir saatten fazla sürdükçe,
    15. Uluslararası ve çok yoğun olan havalimanına gece yarısından sonra toplu taşıma ile ulaşma imkanı yoksa,
    16. Taksiler ve dolmuşlar serseri mayın gibi trafikte gezdikçe,
    vs. vs. İstanbul'un trafik sorunu çözülmez. Çözüleceğine dair hiç umudum yok. Belki doğal yollardan helledilir ama onu yazmak bile insanın içini sızlatıyor.




  • Sayın cetinkaya hala m otor konusuna takılmış durumdasınız. 3 citaro diyorum, 450 yolcu diyorum 220'nin 2 katı yolcu diyorum. Hala bana motoru anlatıyorsunuz. Tek sorun motorsa onada doğalgaz seçeneğini alırız diyorum. Ankaradaki MAN marka doğalgazlı otobüsler kilometrede 30 kuruş yakıyorlar sizin dediğiniz hibrit motorlar ne kadar yakıyor?
  • belgesiz konuşmak nekadar kolay dimi

    1. Yandaş firmalara para akıtmak için yapılan göstermelik inşaatlarla,
    cv. nerden biliyosunuz biz istanbul halkı olarak o inşaatlar sonucu yapılan eserleri kullanıyoruz ben eski okuluma 1 saatde giderdim 1-2 sene önce şimdi 30dk da gidebiliyorum

    2. Bir köprüde benim dönemimde yapılsın, adım tarihe geçer anlayışıyla,
    cv. zaten 2 köprü yapıldı ikisinide aynı kişi yapdı köprüye adınımı koydu ozaman kimse adı hatırlanacak diye taş üstüne taş koymasın

    3. Tuvalete bile arabayla giden anlayışla,
    cv. giden adamın saflığıdır yapacak bişey yok her yerden çıkar,

    4. Toplu eşya taşımacılığı yaygınlaşmadıkça, herkes bir kolinin dağıtımı için yollara düştükçe,
    cv. sevkiyat işinde benden iyi bilemezsiniz bu işi toplu yapmaya kalkarsanız işler arap saçına döner inanılmaz bişekilde kaus olur bu yüzden bu iş şehir içinde yürümez ancak şehirler arasında çok ideal ve zaten yapılıyor

    5. Trafik kuralları özümsenmedikçe,
    cv. bunda belediyenin daha fazla yapabileceği bişey yok, güvenlik kameralarından tutun yayaların güvenliği için yapılan onca sistem gayet iyi işliyor iş vatandaşta bitiyor

    6. Köyünde eşek binmesi gereken kişi İstanbul'da araç kullandıkça,
    cv. köylü neden illa hep eşşeğe binsinki onun ne farkı var

    7. Rüşvet alınarak verilen kat ruhsatları ve bunun yarattığı yoğun konutlaşma oldukça,
    cv. bu önceden çok oldu çarpık kentlerşmeyi getirdi buyüzden daha maliyetli bişekilde sorunlar çözülmeye çalışılıyor

    8. Sanayi Marmara Bölgesi'nde bu yoğunlukta kaldıkça,
    cv. sanayiyi marmaradan atmayı zaten unutun bu imkanlar ve bu stratejik konum varken hiç bi kuruluş alternatif yer olmadıkça gitmez

    10. Otopark işi mafyanın elinde kaldıkça,
    cv. burda sanırım deynekçilikden bahsettiniz, bu bence güvenlikle alakalı bir konu zaten park yasağı olmayan bi yerde yapıldığı için belediye bişey yapamaz polisin işi

    11. Belediyelere ait otoparklar yüksek ihaleler karşılığında verildiği için otopark ücretleri yüksek oldukça,
    cv. burdada belediye bişey yapamaz çünkü ihalede en çok fiyatı veren alır niye verdinmi diyecekler bu parayıda bişekilde kurtarması lazım

    13. Bir bayanın tek başına belli saatten sonra toplu taşıma ile seyahat etmesi risk yaratmaya devam ettikçe,
    cv. bu trafikle alakalı değil polisle alakalı bir sorundur

    15. Uluslararası ve çok yoğun olan havalimanına gece yarısından sonra toplu taşıma ile ulaşma imkanı yoksa,
    cv. geceyarısından sonra istanbulun en kalabalık yerinde bile trafik sıkışıklığı olmaz

    16. Taksiler ve dolmuşlar serseri mayın gibi trafikte gezdikçe,
    cv. onlar zaten ayrı bi olay trafiği karıştıran acemi münübüsçüler


    sayın vasago benim sorunum tabiki sadece motor değil, man'lar 30krs yakıyo olabilir ama elektirik nekadar tüketir pek tahmin edemiycem ama yinede elektirik doğalgazı bile geçmez diye tahmin ediyorum nedeni ise metrobüs yolu büyük oranda düz ve elektirik kullanma durumu daha fazla




  • cetinkaya.

    Yazdıklarınıza verilecek cevap çok ama sizde bir soruna çözüm üretme değil birilerini kollama, hatta savunma, yaklaşımı sezinlediğim için yazmama gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 11 Temmuz 2008; 10:50:15 >
  • benim kimseye ayrı bi yaklaşımım yok çalışan adam kimse görevini yapsın konumuz trafik baktım trafik dışında bir sürü şey yazılmış bende tenkit değil alakasız olduğunu anlatma amacıyla cevapladım, yeri geldi şişli belediye başkanınında destekleriz istanbul belediye başkanınıda ama çalışanları,

    yoksa ben bu şehirlere bişey yapmadan koltuğunda oturan belediye başkanları kimden neden olursa olsun sinir olurum önce görevini yapsın sonra hak ettiği yere gelsinler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cetinkaya.

    cumhuriyet döneminden sonra son 5-6 yıla kadar demiryollarında 1m ray döşenmemesi Özal dışındaki hükümetlerin demiryolarına verdiği önemi gösteriyor, İstanbul'dan Konya'a tam 17 saat de gitdim eski püskü trenlerle, özal zamanında 3 gidiş 3 geliş köprü yaptığında bir takım çevreler devlet malını boşa harcadığı için vatana ihanetle suçladılar şimdi o köprüler ve yollar yetmiyor.

    ileriyi görmek başka bişey tabi...



    Bahsini ettiginiz Ozal demiryolunu koministlik olarak gordugu icin bu sistemi secmistir.Demiryolu karayolunda daha ucuz ve daha uzun omurludur.Demiryolu nun devlete butce acisindan ciddi anlamda katkilari olduguda ortadadair.(nakliye de.Bir yuk treni en az 20 tir demek)Ayrica elektrigin gunumuzde ruzgar enerjisi ile uretilebilevigini dusununcede demiryolunun ne derece karli bir yapi oldugu ortadadir.




  • ya kardeşim geçmişten haberiniz yokmu özal dönemindeki demir yolları sayesinde en azından anadolunun bir çok yerine güç bela ulaşılabiliyordu ama karayoluyla hiçbiyere ulaşılamıyodu birçok ilçeye yol bile yokdu uluslar arası yollar türkiyeden geçmiyodu şimdi o yolları kullanan inanılmaz sayıda yabancı araç var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cetinkaya.

    ya kardeşim geçmişten haberiniz yokmu özal dönemindeki demir yolları sayesinde en azından anadolunun bir çok yerine güç bela ulaşılabiliyordu ama karayoluyla hiçbiyere ulaşılamıyodu birçok ilçeye yol bile yokdu uluslar arası yollar türkiyeden geçmiyodu şimdi o yolları kullanan inanılmaz sayıda yabancı araç var


    Demiryolunun daha ucuz oldugunu herkesce biliniyor.Evet karayoluda bir cok yere ulasiyor.Bizde karayolu yapilmasn demiyoruz.Bizim soylemimiz sadece demiryolunun sizin gibi ideolojik nedenlerden dolayi geri planda birakanlari savunman.

    Bugun bahsi gecen metrobus benimle beraber, bulundugum bolegedeki bircok vatandasi 2 hatta 3 defa yol parasi vermesine sebeb oldu.Buda ayrica bilinsin.
  • demir yolu ve bisiklet

    bisiklet biraz komik gelebilir ama başka çaremiz mi var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: midye_tava

    demir yolu ve bisiklet

    bisiklet biraz komik gelebilir ama başka çaremiz mi var



    Cin mallarindan ne kadar illet ettiysekde trafik konusunda bi hayli yukumuzu aldi.Cinden gelen scooterlar saglam olmamasi ile goze carpsada trafige ciddi anlamda katkilar saglamistir.Umarim scooter kulturu ve kaliteleri artar.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.