Şimdi Ara

İstanbul'daki Ulaşım Sorunu ve Sorunu Halletmek İçin Yapılan Hatalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
51
Cevap
0
Favori
2.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hepinizin bildiği gibi istanbul'da trafik sorunu var.Belirli saatlerde olan birşeydi eskiden fakat şimdiyse bakıyorumda her zaman bu var.
    Belediyeler sağolsunlar -Metrobüs- adı altında yeni bir çözüm bulmuşlar İstanbul'un çeşitli bölgelerine fakat ilgimi çeken bir husus söz konusu burada; benzinin varilinin 145$ olduğu bir ülkede neden inatla, elektrik değilde -benzin tüketen- araçlar bu sorunda kullanılıyor ve devamlı para harcanacak 2. soruna yatırılıyor bu sermaye, anlayabilmiş değilim.
    Zaten Türkiye yıl boyunca yeterince para harcıyor bu benzine; elektrikle çalışan bir mekanızma yani tren-tramvay vs. varken niye özellikle otobüs kullanılıyor?
    Bilen bilir mutlaka ama, amcamın oğlunun bahsettiğine göre Rusya'daki tren sistemi müthişmiş ve her tren her istasyondan geçiyormuş yani bizimki gibi işte bi zeytinburnu-bakırköy yok efendim bir topkapı-aksaray işte bilmem levent-taksim gibi parça parça değilmiş.Yurtdışından gelen trenler bile bu yolları kullanıyorlarmış.

    Yol yapımı çok güzel birkere.Bizimkiler 70'lerden kalma hurdalar.
    Japonların -mıknatıslı trenleri- havada gidip üstüne birde 420km hız yaparken bizimkiler 60'ı geçti diye takla atıyorlar.
    İşte fark bu!







  • Elektriğin %60 dışarıdan ithal edilen doğalgazla üretiliyor.
    Rusların bizden farkı onlarda vatanını seven onu kendi çıkarları için satmayacak yöneticiler ve doğal olarak o yöneticilerin çıktığı halk var.

    İstanbul' un ulaşım sorununun tek çaresi, şehrin nüfusunun yarı yarıya azaltılmasıdır. Zaten böyle giderse yakında başkaları bu işi basit yoldan yapacak.
  • Çözüm yeraltından ulaşımdır. 2 kere 2 , 4..

    Basit ve net.

    Fakat bunu sağlayacak bir şehirleşme ve altyapı yok.
    Dolayısıyla ya üst geçit şeklinde köprülerde raylı sistemler kullanılacak yada Tuvnera'nın çözüm önerisi işletilecek.

    Ancak ben son cümleni anlayamadım Tuvnera?
  • Mevcut yollar zaten ihtiyaca kâfi değilken birer şeridin metrobüslere ayrılması ahmakça;

    Bunun yerine en pratik çözüm,

    Çin'de olduğu gibi mevcut yolların "üstüne" onun da "üstüne" yeni yollar yapılmasıdır,

    Ta ki yer altındaki çözümler uzun vadede üretilene kadar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: was


    Mevcut yollar zaten ihtiyaca kâfi değilken birer şeridin metrobüslere ayrılması ahmakça;

    Bunun yerine en pratik çözüm,

    Çin'de olduğu gibi mevcut yolların "üstüne" onun da "üstüne" yeni yollar yapılmasıdır,

    Ta ki yer altındaki çözümler uzun vadede üretilene kadar...


    Çin'e gitmeye gerek yok aslında.İzmir'de mevcut zaten bu bahsettiğiniz yollardan.
  • belediye çok yetersiz ama şuna emin olunki hiçbiriniz yol uzmanı değilsiniz


    metrobüs ün nekadar önemli olduğunun farkında değilsiniz bu konu gerçekten çok uzun bukadarını yazıp bırakacaağım tatildeyim az keyfini çıkarayım
  • Sadece İstanbulda değil bütün Türkiyede aynı yanlışlar yapılıyor. Ankara belediye başkanı 14 yılda yüzlerce alt geçit yapmakla övünürken 1km bile metro hattı kazandırmadı Ankara'ya. Bütün ülke olarak petrol tüketimimizi arttıracak yatırımlar peşinde koşuyoruz. İşin en kötü yanıda halkımızın bu yatırımları takdir ediyor olması. Hükümet duble yol yapıyor diye inanılmaz bir şekilde tebrik ediliyor. Halbuki o duble yollara ayrılan paranın yarısı demiryollarına ayrılsa ne güzel olurdu.

    Metrobüs'ün önemini anlıyamadığımız söylenmiş. Metrobüs yerine tramvay tercih edilse daha iyi olmazmıydı? Hem petrol değil elektrik harcardı, hemde tramvayın yolcu taşıma kapasitesi metrobüsten daha fazla.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Konya bu işi en iyi yapan şehir.3 yıldır ödül alıyor.İşim sebebiyle gidip geliyorum oraya ve şehirleşme, düzen süper dizayn edilmiş.
  • metrobüs bence gayet mantıklı
    1- elektirikli araçlar mazotlu araçlara göre inanılmaz pahalı
    2- metrobüs yolundan sadece metraobüs değil tüm otobüsler geçiyor
    3- bu yolda aşırı hız yapılamaz çünkü çok sık durak var
    4 harcanan benzin miktarı metrobüs yokkenki harcanandan kıyaslanamayacak çekilde azdır (metrobüsle taşınan 220.000 insanın birden özel arabasıyla çıktığını düşünün)
    5 - o yolda raylı sistem yapılsa diyer otobüsler o yolu kullanamaz (tramvay olarak yapılsa araçların girip çıkabileceği özel bakımhaneler ve atolyelere direk ulaşım olabilmeli ama o hat üzerinde buna uygun boş yer yok)
  • Otobüs ve metrobüsler için tercihli yol olması toplu taşımayı rahatlatır ve bir avantajdır.
    Ayrıca mevcut yol genişliği yeterli ise tercihli yol sistemi diğer araçların trafiğine engel değildir.
    Yani yolun makul şekilde daraltılması trafiği etkilemez.Mevcut yolları genişletmek yolun ana
    giriş ve çıkışında önlem alınmaz ise trafiği berbat eder.Bazen yolu daraltmak trafiği rahatlatır.
    Mevcut yolların ana başlangıç ve çıkışlarında ve yolların kesiştiği yerlerde önlemler alınmaz ise
    yolları geniş tutmak veya katlı yol yapmak trafiği dahada çıkmaza sokar.
    Eskiden tramvay vardı,sonra elektrikli troleybüsler çıktı.Sonra kaldırıldı.
  • bence de metrobüsün faydası olacaktır ama toplu taşıma araçlarını kullanma bilincinin yaygınlaşması lazım.
  • Metrobüs nedr yaw ben bilmiom
  • mesela 2 gidiş 2 geliş yoldan ortadaki iki şeridi metrobüs hattı için ayırıyorlar buradaki duraklara yayalar üst geçitle ulaşılıyor.
    yol bir gidiş bir geliş ortada metrobüs hattı oluyor.
    bu şeride başka araç giremiyor sadece metrobüs otobüsleri bu hatda normal trafikden ayrı dolayısıyla daha seri hareket ediyorlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hirbag

    mesela 2 gidiş 2 geliş yoldan ortadaki iki şeridi metrobüs hattı için ayırıyorlar buradaki duraklara yayalar üst geçitle ulaşılıyor.
    yol bir gidiş bir geliş ortada metrobüs hattı oluyor.
    bu şeride başka araç giremiyor sadece metrobüs otobüsleri bu hatda normal trafikden ayrı dolayısıyla daha seri hareket ediyorlar.


    Eyw.
  • Marmaray bittiğinde epey rahatlayacağız.

    Projeye ait harita ve bilgiler:

    http://www.marmaray.com.tr/genel_yolculuk_suresi_ve_guzergah.htm

    Özellikle de boğazdaki tüp geçidin açılış gününü heyecanla beklemekteyim. Yalnız malesef sitedeki bilgilere bakılırsa tünelin bitiş tarihi Şubat 2009'dan Ekim 2011'e sarkmış.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: feylesof

    Marmaray bittiğinde epey rahatlayacağız.

    Projeye ait harita ve bilgiler:

    http://www.marmaray.com.tr/genel_yolculuk_suresi_ve_guzergah.htm

    Özellikle de boğazdaki tüp geçidin açılış gününü heyecanla beklemekteyim. Yalnız malesef sitedeki bilgilere bakılırsa tünelin bitiş tarihi Şubat 2009'dan Ekim 2011'e sarkmış.


    Harbiden yaa


    hiç dşnmemştim bunu




  • Metrobüs yolunu normal otobüslerin kullanabildiğini bilmiyordum. Peki bu durumda başka bir soru geliyor aklıma. Bir metrobüs 220 yolcu alıyor ve 1 milyon avro, bir mercedes körüklü otobüs 150 yolcu alıyor ve 300.000 avro. 1 metrobüse verilen para ile 3 körüklü mercedes alıp 220 yerine 450 yolcu taşımak daha mantıklı olmazmıydı?
  • o resmiyette 220 yolcu alıyor normalde bizim milletimiz onu 300 e tamamlar ayrıca metrobüsler daha az benzin yakıyo, daha az ses yapıyo, daha az sallanıyo ve yere daha yakın.
  • 300 yolcu alınca yine az yakacak mı, yada yere değmeden gidebilecek mi, motoru fazladan 80 kişi yani yaklaşık 4.5 tonluk ağırlığı yine sessiz sedasız taşıyabilecek mi?
  • yaksın yaksın birazdaha fazla yakabilir ama kıyaslama yaparsan citaro lara oranla daha az yakar ayrıca araçlarda havalı süspansiyon ve denge çubuğu denen olay var bunlar yerden yüksekliğini sabitliyo (mesele ağırlık azalınca havayı çekiyo ağırlık artınca hava basıyo bu şekilde aynı kalıyo) ses kısmı içinse düşüncem aynı, kırmızı homurdayan macaristandan gelen hurdalardan gayet sessiz çalışır ve çalışıyoda inanmazsanız binin, tıs tıs fıs fıs diyerek gidiyo korna olayına ise gerek bile yok yol belli iz belli ani fren yok düşmek yok sinirlenmek yok
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.