Şimdi Ara

İstanbul Havalimanı, Avrupa'daki en yoğun havalimanı oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İstanbul Havalimanı, Avrupa'daki en yoğun havalimanı oldu
    Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı (EUROCONTROL) tarafından yayımlanan Avrupa Havacılık Genel Bakış Raporu’na göre "18 - 24 Kasım 2024" tarihlerini kapsayan dönemde İstanbul Havalimanı, Avrupa'daki en yoğun havalimanı oldu.  İstanbul Havalimanı, Amsterdam, Paris ve Londra gibi Avrupa başkentlerindeki havalimanlarını bir kez daha geride bıraktı.



    İstanbul Havalimanı zirveyi sevdi



    İstanbul Havalimanı, Avrupa'daki en yoğun havalimanı oldu
    EUROCONTROL verilerine göre Türkiye, havalimanlarına iniş ve kalkış trafiklerinde günlük ortalama 2.545 uçuş gerçekleştirdi. Bu yoğunluk ile Türkiye, Avrupa’da en çok uçuş gerçekleştiren 10 ülke arasında 6. oldu. Zirvede 4.579 uçuş ile İngiltere yer alırken onu İspanya, Almanya, Fransa ve İtalya takip etti. Türkiye, 2024 yılında 131 ülkede 347 noktaya uçuş gerçekleştirdi. Toplam yolcu sayısı açısından ise 2023’te 213 milyona ulaşılırken bu yılın 230 milyon ile kapatılması bekleniyor.



    Avrupa’daki en yoğun havalimanları arasında bir kez daha İstanbul Havalimanı zirvede yer aldı. İstanbul Havalimanı, günlük ortalama 1.318 uçuş gerçekleştirirken onu günlük ortalama 1.243 uçuş ile Londra Heathrow Havalimanı takip etti. Öte yandan Sabiha Gökçen Havalimanı ise listede ortalama 648 uçuş ile 10. sırada yer aldı.  İstanbul Havalimanı, 4-10 Kasım tarihlerinde de zirvede yer almıştı.



    İstanbul Havalimanı, Avrupa'daki en yoğun havalimanı oldu
    Avrupa’dan en fazla uçuş gerçekleştiren havayolu şirketlerine baktığımızda ise zirvede günlük ortalama 2.441 uçuş gerçekleştiren Ryanair yer aldı. Türk Havayolları ise 1.328 uçuş ile ikinci sırada kendisine yer buldu.



    Ayrıca Bkz.Tarihteki en büyük tam elektrikli uçak ilk uçuşuna hazırlanıyor



    EUROCONTROL verilerine göre 18 - 24 Kasım 2024 tarihleri arasında toplam 25.085 uçuş gerçekleştirildi. Bu, 2023 yılına göre yüzde 4’lük bir artış anlamına geliyor. Yılbaşından bugüne trafik 2019'un yüzde 96'sına erişirken 2023'e göre ise yüzde 5 artış gösterdi.




    Kaynak:https://www.eurocontrol.int/publication/eurocontrol-european-aviation-overview







  • 2,5 pist vardı Atatürk’te ve daha yer yoktu. Yarımı bile tamamlayamıyorlardı.

    İstanbul’un suyu Melen’den geliyor yarısından fazlası gerekirse bir katıda gelebiliyor gerekmediği için bitirmediler projeyi, ne suyu ?

    Yenisinde bir sürü pist var birisinden birisi çalışıyor eski havalimanında iptal daha çok oluyordu çünkü farklı yönlerde geniş bir alana yayılmış pist olmuyordu.

    Keza bir boşluk buldular mı havada dolaşan uçakları anında indiriyorlar.

    Siste, karda inmiyor gibi yazmışsınız o zaman bazı şehirlere hiç inmez uçak bunların çoğu çözüldü.

    Sadece fırtınalarda İstanbul’da hiç bir yere inemezsin.

    Metro yapıldı, şimdi bizim üşendiğimiz yere yabancılar aktarmayı 12 saatlik alıyorlar kısa İstanbul turu yapıp devam ediyorlar taa oradan İstanbul’a gelip gezip yola devam ediyorlar.
    Aşağıda Atatürk Havalimanı verilerini paylaştım. Haberdeki uçuş sayısıyla kaç yıl önce gerçekleşen aşağıdaki uçuş sayısını bi karşılaştırın ve boş yapmayın. Neden gerek yoktu belki anlarsınız.

    2015 yılı verilerine göre Türkiye'nin en yoğun trafiği ve dünyanın 11. en yoğun yolcu trafiğinin olduğu havalimanıdır. Günlük ortalama 1100[2] uçağın kullandığı havalimanı, Avrupa'nın en önemli transit yolcu havalimanları arasında bulunmaktaydı. Meydana iniş yapan ve meydandan havalanan uçak sayısı, 4 Eylül 2016'da 1453 ile (Her 59,46 saniyede bir uçak iniş ya da kalkışı) tüm zamanların rekorunu kırdı.
  • Ne gerek var denilen projelerden biri.
  • Gün gelecek CHPliler bu zirve başarı için övünecek. 5li çete 5li müteahhit olacak.

    Ne demişler; Çok sevme nefret edersin, çok nefret etme çok seversin




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asau -- 30 Kasım 2024; 2:9:19 >
  • Diyelim ki gerek var? Olm ibişmisiniz size ne faydası var o yoğunluğun ? Sanırsın cebimize para giriyor.. Allah akıl fikir versin size.
  • SonatTürkoğlu QUHSD S kullanıcısına yanıt

    Ülken adına sevinmek sizin kitabınızda yok heralde ?


    Her şey senin cebine girecek para mı ?


    Muhalif olmayı Ülkeye muhalif olmak sanmaktan vazgeçin artık.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0zkanK. -- 30 Kasım 2024; 2:52:37 >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Eskişehir den İsmail Ayaz a biniyorduk, havaalanında direk kapısında iniyorduk, rahattı ulaşımı.

    Şimdi bu yeni yapılana gitmeye korkuyoruz, kâbus gibi uçağa artık yaşlılar zor biner, apronlara yürümek çok çok çok uzakmış.
  • selamivural kullanıcısına yanıt
    Fatih'te oturuyorum. Eskiden havalanına gitmek için, Yenikapıdan, havaalanı metrosuna binip gidiyordum. Şimdi mecbur havaist otobüsüyle gidiyorum. Hele trafik olunca o yol hiç çekilmiyor. 210 lira mı ne otobüs. ( Tek yön )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 30 Kasım 2024; 3:27:31 >
  • keske ne gerek var demeseydiniz şimdi dövecek yer arıyorsunuz.
  • Aşağıda Atatürk Havalimanı verilerini paylaştım. Haberdeki uçuş sayısıyla kaç yıl önce gerçekleşen aşağıdaki uçuş sayısını bi karşılaştırın ve boş yapmayın. Neden gerek yoktu belki anlarsınız.

    2015 yılı verilerine göre Türkiye'nin en yoğun trafiği ve dünyanın 11. en yoğun yolcu trafiğinin olduğu havalimanıdır. Günlük ortalama 1100[2] uçağın kullandığı havalimanı, Avrupa'nın en önemli transit yolcu havalimanları arasında bulunmaktaydı. Meydana iniş yapan ve meydandan havalanan uçak sayısı, 4 Eylül 2016'da 1453 ile (Her 59,46 saniyede bir uçak iniş ya da kalkışı) tüm zamanların rekorunu kırdı.
  • 0zkanK. kullanıcısına yanıt
    Ülken adına sevinmek? Ülkem adına ne zaman sevineceğimi söyleyeyim sana, "Dar bakış açılı insan", Emeklilere düzgün maaş, asgari ücret ile düzgün yaşam standartı, Mezun olan gençler için iş olanakları, canın istediğinde etin kilosu kaç para demediğin günler gelirse ülkem adına sevineceğim, ülkelikten çıkmış halde ki ülkeme sevineceğim hava limanı yoğun diye? Senin kitabında yok tabii bu kararları veren milletin parasını çarçur eden yöneticilere muhalif olmak? :) Azcıkta bunu yapacak (.) varsa git onlara tasla bu lüzumsuz artistliği.
  • Almanya, Fransa’da yoğunluk Türkiye’ye kaymış zamanında çok uğraştırdılar yaptırmamak için.

    Türlü türlü dedikodular, oraya uçak inmezmiş rüzgar olurmuş.

    Zemin kötüymüş , uzakmış vs. Nasıl o zaman en hareketli havalimanı oluyor ?
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    2,5 pist vardı Atatürk’te ve daha yer yoktu. Yarımı bile tamamlayamıyorlardı.

    İstanbul’un suyu Melen’den geliyor yarısından fazlası gerekirse bir katıda gelebiliyor gerekmediği için bitirmediler projeyi, ne suyu ?

    Yenisinde bir sürü pist var birisinden birisi çalışıyor eski havalimanında iptal daha çok oluyordu çünkü farklı yönlerde geniş bir alana yayılmış pist olmuyordu.

    Keza bir boşluk buldular mı havada dolaşan uçakları anında indiriyorlar.

    Siste, karda inmiyor gibi yazmışsınız o zaman bazı şehirlere hiç inmez uçak bunların çoğu çözüldü.

    Sadece fırtınalarda İstanbul’da hiç bir yere inemezsin.

    Metro yapıldı, şimdi bizim üşendiğimiz yere yabancılar aktarmayı 12 saatlik alıyorlar kısa İstanbul turu yapıp devam ediyorlar taa oradan İstanbul’a gelip gezip yola devam ediyorlar.
  • selamivural kullanıcısına yanıt
    Dünyadaki büyük havalimanları hepsi böyle, büyük. İstersen tekerlekli sandalye ile götürüyorlar yaşlıları.

    Korkucak bir şey yok uzun yerlere yürüyen bant yapmışlar yürümeye üşenenler için.
  • Çünkü Ortadoğu ülkeleri her gün bu hava alanını kullanıyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.